Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint A Műegyetem szerepvállalása a fogyasztóvédelmi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Csongrád Megyei Mérnöki Kamara Hírközlési és Informatikai Szakcsoport Távközlési Világnap május 18. AGORA Előadó: Engedi Antal Magyar Mérnöki Kamara.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Képzési lehetőségek a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala szervezésében
A MENTOROK SZEREPE A KOMPLEX REHABILITÁCIÓ FOLYAMATÁBAN Tengelic.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
E-learning alapú távoktatásos képzés
Nyugat-magyarországi Egyetem
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
1 AZ ÚJ POSTAI SZAKKÉPZÉS JELENLEGI HELYZETE Sum István Magyar Posta Zrt. Oktatási Központ vezető április 05.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Dr. Istvánovics Éva ügyvezető igazgató - Piacfelügyeleti igazgatóság A PSZÁF pénzügyi fogyasztóvédelmi tevékenysége és a témához.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
A VÁLLALKOZÁSOK SZEREPE A FOGYASZTÓVÉDELEMBEN Dr. Kohuth Viktor
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
TÁMOP412/C Egyetemi oktatók felkészítése az e-tananyagok fejlesztésére, a blended learning megoldások alkalmazására 1 Egyetemi oktatók felkészítése.
Tanulási és tanítási stílusok elektronikus környezetben
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Perjésiné Hámori Ildikó
A Számvitel Didaktikája
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
MAGYOTT Közgyűlés február 16. Beszámoló Állatgyógyászati munkacsoport Dr. Kulcsár Gábor.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Szakirányú továbbképzés Protokoll szaktanácsadó és rendezvényszervező
Dr. Fülöp Zsuzsanna szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Békéscsaba, szeptember 10. Változások, célkitűzések,tervek - a fogyasztóvédelem.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Nappali mesterszakjaink
Előadás másolata:

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint A Műegyetem szerepvállalása a fogyasztóvédelmi képzésben Dr. Antalovits Miklós egyetemi tanár BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Ergonómia és Pszichológia Tanszék 2 • 1995-től önálló tanszék a BME TTK-n, majd GTK-n • Kettős szakmai profil: – Ergonómia – termékmenedzsment, szabadalom, fogyasztóvédelem, termékbiztonság – Pszichológia – munka és szervezetpszichológia • Termékmenedzsment szakirány – műszaki menedzser alap- és mesterszak • Munka- és Szervezetpszichológia képzés • Foglalkoztatási rehabilitációs humán és műszaki szaktanácsadó továbbképzés

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Fogyasztóvédelem képzés számokban • Több, mint 10 év (1999/2000 -) • Mintegy 1000 hallgató – 11 különböző szak • 15 oktató és vendégelőadó 3

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint I. A képzés első 5 éve • BME – FVF közös gondozásában • Dr. Huszay Gábor – Fogyasztóvédelem (oktatási segédlet az FVF támogatásával) • Előadók: Dr. Kathi Attila, Dr. Kolozsi Sándor, Schreiberné Molnár Erzsébet, Binder István • „Nyílt nap” az FVF laboratóriumaiban • Hallgatói feladat: részvétel fogyasztóvédelmi ellenőrzésen (Pest megyei és fővárosi piacfelügyelők mellett)  írásbeli beszámoló és prezentáció a tapasztalatokról 4

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint II. Az elmúlt 5 év • 2007/08-as tanévtől a Moodle keretrendszer bevezetése  „blended learning” • Tananyagfejlesztés (Dr. Geri István, szerk.), teszt- adatbank, laborvizsgálat videók, kiegészítő anyagok • Civil fogyasztói vizsgálódás, tutorok (NFH szakemberei) szakmai támogatásával és értékelésével • Hallgatói munkák prezentálása az NFH vezetőinek 5

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tematika és követelmények • A kurzus szakmai vezetője: Dr. Geri István c. egyetemi docens • Meghívott előadók: Dr. Eitmann Norbert (Békéltető testületek), Dr. Kispál Edit (Civil fogyasztóvédelem) • Otthonról teljesíthető online teszt- ZH • Civil fogyasztói vizsgálódás – témánként hat három fős csoportban – E-kereskedelem – Kozmetikumok, vegyi-áruk – Műszaki cikkek – Ruházat és gyermekjátékok 6

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Civil fogyasztói vizsgálódás 7 Témaválasztás, 3 fős csoportok Témaválasztás, 3 fős csoportok Élelmiszer, vendéglátás / E-kereskedelem / Kozmetikum, vegyi áru / Műszaki cikkek / Ruházat, gyermekjátékok Vizsgálódási vázlat - Témaválasztás indoklása - Helyszínek bemutatása - Releváns jogszabályok összegyűjtése - Elvégezendő feladatok Tutorok bemutatkozó előadása Jelentkezés, konzultáció Vizsgálódás - Általános szempontok üzleten kívül és belül - Azonosítás, árfeltüntetés, akciók - Termékek címkézése - Fizetés, panaszügyintézés - Szakképzettség - Speciális szempontok Vizsgálódási dokumentáció - Jegyzőkönyv - Jogszabályi háttér - Helyszín bemutatása - Vélelmezett hibák, hiányosságok feltárása - Interjúk - Tapasztalatok, összegzés Elfogadás  Ajánlólevél átvétele

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Moodle oktatási keretrendszer 8 • Tananyag • Tudásellenőrzés • Kapcsolattartás • Feladat konzultáció • Értékelés • Tudásmegosztás

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint E-learninges tananyag • SCORM modulok (8 fejezet) • Önálló tanulás, saját időbeosztás szerint 9

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint A BME tananyag fő fejezetei I.A fogyasztóvédelem fejlődése II.A fogyasztók jogai III.A fogyasztóvédelem környezeti rendszere az Európai Unióban IV.A fogyasztóvédelem szereplői és feladataik V.A fogyasztók életének, egészségének és testi épségének védelme VI.Tájékoztatás VII.A fogyasztóvédelmi ellenőrzések, termékvizsgálatok VIII.Fogyasztói jogérvényesítés 10

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Háttéranyagok 11

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint On-line tudásellenőrzés • Random generált tesztsor 370 kérdéses adatbankból 12

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint On-line értékelés 13

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Feladat támogatása Konzultáció a rendszeren keresztül 14 Értékelés és visszajelzés

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Fogyasztóvédelem más kurzusokban • Termékmenedzsment – Műszaki menedzser, Gazdálkodási és menedzsment, Ipari termék- és formatervező szak – ~400 fő/őszi félév • Speciális termékmenedzsment ismeretek – Termékmenedzsment modultárgy • Termékfejlesztés-menedzsment – Ipari termék- és formatervező MSc szak – Termékbiztonság, letiltott termékek vizsgálata és áttervezése 15

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Fogyasztóvédelem más kurzusokban • Verseny-, fogyasztóvédelmi és reklámjog – Dr. Pázmándi Kinga, BME Üzleti Jog Tanszék Építőmérnök, Gazdálkodási és menedzsment (BA) szak Gazdálkodási szakos közgazdász képzés, Nemzetközi gazdálkodási (BA) szak, Vezetés és szervezés mesterszak – Reklámfilmek elemzése - esettanulmányok • NyME – SEK (Szombathely): Fogyasztóvédelem – 2005/06 óta – Ipari termék- és tervező mérnök szak, Műszaki menedzser (BA) szak – A nyugat-dunántúli régió fogyasztóvédelmi szakembereinek támogatásával 16

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Közreműködés az NFH belső képzésében • 10 éves tapasztalat  felnőttképzés, szolgáltatás • 4 éves keretszerződés: – Rendszer-működtetés (BME) – Tananyag-fejlesztés (NFH szakemberek) • Mentor- és tutor képzés • Pilot szintű lebonyolítása sikeresen zárult • 2010 júniusa óta szünetel… 17

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint A jövőt érintő témák és kérdések 1.Az egyetemi alapképzésekbe (BSc/BA) integrált fogyasztóvédelmi oktatás tartalmi és módszertani fejlesztése…..(tapasztalatcsere, kooperáció) 2.Fogyasztóvédelmi szakemberképzés alternatívái és reális lehetőségei: -Szakképesítést adó OKJ-s képzés alapítása és indítása (?) -Egyetemi alapszak és/vagy mesterszak alapítása és indítása (?) -Felsőfokú végzettségre épülő szakirányú továbbképzési szak alapítása és indítása….. 3. Tanfolyami továbbképzések különböző célcsoportoknak…. 4. Együttműködés lehetőségei és keretei a felsőoktatási intézmények között (?)…..a hatóság és civil szféra szakembereinek bevonásával (?) 18

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Köszönöm megtisztelő figyelmüket!