A gyaloglás Az élhető város és a fenntartható közlekedés legfontosabb eszköze.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

Munkahelyi közlekedési tervek tréning Éri Vilma Környezettudományi Központ Alapítvány Marton Miklós Közép- és Kelet-európai Környezetvédelmi Központ.
GIGARING Mozgásban a város….
A Kerékpáros Közlekedés Előnyei. Magyar Kerékpárosklub Adatok Európából  Naponta 100 millió kerékpáros utazás  Több mint 300 millió kerékpár  Városokban.
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Közúti közlekedési előéleti PONTRENDSZER (2000. évi 128
A szabadidő fogalma.
Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal
KÖZLEKEDÉSI TERVEK Marton Miklós /
Zöld Városok titka Beliczay Erzsébet Design Center,
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
Red Bull repülőnap miatt tilos megállni és várakozni
Stratégiai javaslatok a nehézségeinek megoldására
1 Kerék-Pár a várospolitikában Kerékpárosbarát úthálózat tervezési eszköztára kis- és nagyvárosok számára Dalos Péter november 18.
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
A fenntarthatóság felé való átmenet helyi kérdései (Eger példája)
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Városi tömegközlekedés
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Utazási igények becslése a közösségi közlekedésben
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj 4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 5. A bringázás kisteljesítményű.
A hulladékká vált gépjárművek kezelésének egyes kérdései A hulladékká vált gépjárművek kezelésére több magyar jogszabály is vonatkozik, amelyek az Európai.
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
Kővári János országgyűlési képviselő,
Ongjerth Richárd Budapesten Deficitek és jó példák tíz percben Kommunális szolgáltatási esélyegyenlőség.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Lakossági fórum 41. sz. főút km szelvényében lévő, Vásárosnamény II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítása 2009.
Intelligens közúti kereszteződés
 Környezetünkre legalább annyi figyelmet kell fordítanunk, mint bármi másra az életben. A mai emberek nagyon keveset törődnek környezetükkel és egészségükkel.
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
BESZÁMOLÓ Gyáli Rendőrőrs A Gyáli Rendőrőrs évi helyzetéről és tevékenységéről. FelsőpakonyGyál.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
Forgalomcsillapítás- Gyalogos Zónák Élhető Belváros
K OVÁCS ANDRÁS, Ph D. E GYETEMI ADJUNKTUS S ELYE J ÁNOS E GYETEM november 25. IX. MRTT Vándorgyűlés, Révkomárom Selye János Egyetem Gazdaságtudományi.
„Mindenki gyalogos” Sokszínű gyalogos közlekedés Gertheis Antal közgazdász Városkutatás Kft
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
Berta Tamás, k özpontvezető Tóth Viktória, projektkoordinátor Közlekedésbiztonsági Központ KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A közlekedési.
Pályaismeret 1-es viszonylat. 1.) Az 1-es vonalon hol találunk közúti fedezőjelzővel ellátott útkereszteződést? A Salétrom utcai kivonuláskor. Az Aquaticum.
Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
es vonal Fiumei út/Magdolna utca - Hungária körút/Salgótarjáni utca 1. a.)a megállóhelytől távolabbi csúccsal szemben fekvő váltó kezelhető,
SZEKSZÁRD Észak-déli KERÉKPÁRos útvonal vizsgálata
Bartháné Kunráth Ágnes 2017.
Déli városrész gazdaságfejlesztése
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
Gyalogos és kerékpáros közlekedés
A TAXI SZOLGÁLTATÁS FELTÉTELEI BUDAPESTEN
Forgalomcsillapítás elvei, sebesség szabályozás eszközei
Ügyfélszolgálati pontok szolgáltatási térképe
Körforgalmú csomópontok fejlődése, kialakításuk
Különböző csomópont-típusok
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Apor Vilmos tér megállóhely a Márton Áron tér végállomás irányába b.)
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?

Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Innovatív közlekedésbiztonsági eszközök
A 37-es és a 37A jelzésű villamos vonalán – menet az Élessarok felé – a Hidegkuti Nándor Stadion megállóhelynél található szánszerkezettel… a.) a megállóhelytől.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Közlekedési ismeretek
Előadás másolata:

A gyaloglás Az élhető város és a fenntartható közlekedés legfontosabb eszköze

A város a benne élőké •Járművek nélküli járdák •Gyalogosbarát átkelők •Közlekedési prioritások •Az élettér minősé ge

A járda a gyalogosé? A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) rendelet (KRESZ) 40. § (8) bekezdése szerint "A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi, b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el, c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad és d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg." (E négy feltétel mindegyikének teljesülnie kell.) ?????????????????? §

A járda a gyalogosoké? •Burkolat minősége (anyagválasztás) •Karbantarthatóság •Használhatóság

A kereszteződés?

Prioritások 1.Gyaloglás 2.Kerékpározás 3.Egyéni gépjármű

Probléma- megoldás Kossuth Lajos utca (1) Rákóczi út I (2) Rákóczi út II (3) Forgalom/irány Kapacitás/irá ny Forgalom/ir ány Kapacitás (4) /i rány Forgalom/ir ány Kapacitás/irá ny JárműUtasJárműUtas Járm űUtasJárműUtas Járm űUtasJárműUtas Beavatkozás nélkü l Busz Egyéni jármű Kerékp árNA Össze sen Beavatkozás után Busz Egyéni jármű Kerékp árNA 400 NA 400 NA 400 Össze sen Utak kapacitásának számítása utas/idő(nem jármű/idő)

•Parkolás megoldása nem-közterületen (privát garázsok megnyitása lakosság számára) Probléma- megoldás

Az eredmény •Növekvő útkapacitás •Csökkenő környezeti terhelés •Javuló életminőség •Növekvő közösségi élet