A gyaloglás Az élhető város és a fenntartható közlekedés legfontosabb eszköze
A város a benne élőké •Járművek nélküli járdák •Gyalogosbarát átkelők •Közlekedési prioritások •Az élettér minősé ge
A járda a gyalogosé? A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) rendelet (KRESZ) 40. § (8) bekezdése szerint "A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi, b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el, c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad és d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg." (E négy feltétel mindegyikének teljesülnie kell.) ?????????????????? §
A járda a gyalogosoké? •Burkolat minősége (anyagválasztás) •Karbantarthatóság •Használhatóság
A kereszteződés?
Prioritások 1.Gyaloglás 2.Kerékpározás 3.Egyéni gépjármű
Probléma- megoldás Kossuth Lajos utca (1) Rákóczi út I (2) Rákóczi út II (3) Forgalom/irány Kapacitás/irá ny Forgalom/ir ány Kapacitás (4) /i rány Forgalom/ir ány Kapacitás/irá ny JárműUtasJárműUtas Járm űUtasJárműUtas Járm űUtasJárműUtas Beavatkozás nélkü l Busz Egyéni jármű Kerékp árNA Össze sen Beavatkozás után Busz Egyéni jármű Kerékp árNA 400 NA 400 NA 400 Össze sen Utak kapacitásának számítása utas/idő(nem jármű/idő)
•Parkolás megoldása nem-közterületen (privát garázsok megnyitása lakosság számára) Probléma- megoldás
Az eredmény •Növekvő útkapacitás •Csökkenő környezeti terhelés •Javuló életminőség •Növekvő közösségi élet