Tájékoztatás a gyakorlatban avagy a gyors információtól az irodalom kutatásig Behálózott irodalom Érd, 2008. szeptember 24.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
2006. szeptember 20. Vámospércs "Új szolgáltatások a könyvtárban az Internetre építve" Moldován István OSZK MEK osztály
Az információ feldolgozása: tudományos munka készítése
Dokumentációs, nyilvántartási és információáramlási rendszer Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei.
A védés Ősz Rita.
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
A könyvtár mint a felnőtt képzés helyszíne Tapasztalatok a Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központban.
TDK-DOLGOZAT TDK-DOLGOZAT Keresőoptimalizálással kapcsolatos kérdőívek kiértékelése Szerző: SZÉKEJ É. Krisztián Témavezető: Dr. PATAKI Éva.
Az iskolai könyvtár állománya
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Europass dokumentumok cégeknek We mean business, október 18.
Bemutató Számviteli rendszer. Személyesen Postai úton Vállalat vagy vállalkozás Könyvelőcég vagy könyvelő Ez a megoldás kiszámíthatatlan nem biztos hogy.
SÍKLAPÚ TEST METSZÉSE SÍKKAL.
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása A 237/2006. (XI. 27.) Kormányrendelet alapján.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Levelezés, és a többiek Takács Béla Irodalom Bodnár –Magyari: Az Internet használata I. (Kiskapu) Bodnár –Magyari: Az Internet használata.
„A finnugor örökség digitalizálása és automatizált feltárása” szeptember 14. Hungarológia és a Magyar Elektronikus Könyvtár Moldován István Országos.
A könyvtárak szerepe az információs társadalomban
A MEK és az EPA mind a digitális megőrzés archívumai Az OAIS modell január 17.
Könyvtár egy kicsit másképp - a Magyar Elektronikus Könyvtárról és legújabb fejlesztéseiről Szombathely, Góczán Andrea OSZK, MEK osztály.
Konzultációs nap – Minőségfejlesztési Iroda szeptember 18. Fekete Krisztina Fókuszban a formahibák.
O R S Z Á G G Y Ű L É S I K Ö N Y V T Á R Parlamenti Napló és Irományok 1861 – 1990 ( milliónyi oldal az Interneten) O R S Z Á G G Y Ű L É S I K Ö N Y.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
KIEGÉSZÍTŐ KÖNYVTÁRI SZOLGÁLTATÁSOK MINDAZ, AMI KÍVÜL ESIK AZ ALAPSZOLGÁLTATÁSOK FOGALMÁN.
Mérjük, ne mérjük? Merjük, ne merjük? n Elektronikus források használatának mérése. Európai tapasztalatok és tervek. n Gödöllő, Október 15. n Billédiné.
MKE Helyismereti Könyvtárosok Szervezetének XVIII. Országos Tanácskozása Gödöllő, július Helyismereti fejlesztés - online elérés a dunakeszi.
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
Szilágyi Szilvia1 A szakmai gyakorlat szabályai.
Könyvtárak.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
A Nemzeti Könyvtár internetes szolgáltatásai benne a Magyar Elektronikus Könyvtárról bővebben Góczán Andrea augusztus 2.
Sajtótájékoztató szervezése, lebonyolítása
Királyné Kerék Anikó programvezető OFA Hálózat – Nyugat-dunántúli Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés.
A MEK2.0 magyar digitális könyvtári alkalmazása - eleMEK Moldován István OSZK MEK osztály ”Networkshop” Pécs, április
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
Bemutatkozik a Magyar Elektronikus Könyvtár osztály november 26.
Kelemen Katalin (MNB) Konkoly Péter (Montana)
Digitalizált információk rendszerezése. A publikus hozzáférés biztosítása az Internet segítségével. Dokumentumkezelés, információ digitalizálás OMA konferencia.
Kovács Beatrix Közérdekű adatok az egészségügy területén közfeladatot ellátó szervek honlapjain A könyvtárak szerepe az elektronikus információszabadságról.
Folyóiratok gyarapítási stratégiája az egyházi könyvtárakban Sárospatak,
Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség Nemzeti Hulladékgazdálkodási Igazgatóság 1 Bonyhádi Emese OKTF NHI Támogatás Elszámolási Főosztály.
Felvételivel kapcsolatos információk Hrabacsik Mihály.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Tudományos publikációk nyilvántartása az MTMT-ben Áncsán Gizella Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár Magyar Fül-, Orr-, Gége és Fej-,
Az NSZI minőségirányítási rendszerét a BVQI tanúsította A szakmai vizsgákat követő adatszolgáltatás digitális aláírással Binder József Képzés- és vizsga-nyilvántartási.
Adatbázisok használata a tájékoztatási gyakorlatban Dr. Nagy Enikő Csomád,
Könyvtártípusok és funkcióik. Könyvtár dokumentumtár információtár.
Virtuális egészségügyi információk szakembereknek, laikusoknak Barangolás a Zala Megyei Kórház Egészségügyi Szakkönyvtárának honlapjánhttp://
Kölcsönzések nyilvántartása Nyilvántartási követelmények Pontos és gyors Egy adott időpontban: milyen dokumentumokat kölcsönöztek ki mely dokumentumok.
Minőségi könyvtár a színvonalas szolgáltatásért!
Alapfogalmak, értelmezések a könyvtári statisztikában
Hagyományok és kihívások V
Magyar Orvosi Bibliográfia (MOB)
MKE Helyismereti Könyvtárosok Szervezetének XVIII
Bartók Györgyi Mire jó az ODR lelőhely adatbázis?
Munkanapló – Beiratkozási napló
Az információ feldolgozása: tudományos munka készítése
Magyar Orvosi Bibliográfia (MOB) és Magyar Tudományos Művek Tára (MTMT) Áncsán Gizella Központi Könyvtár, 2014.
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
FELVÉTELI ELJÁRÁS
Networkshop 2019 Győr, április 26.
Előadás másolata:

Tájékoztatás a gyakorlatban avagy a gyors információtól az irodalom kutatásig Behálózott irodalom Érd, szeptember 24.

I. A tájékoztatás fogalma TÁJÉKOZTATÁS= ISMERETKÖZLŐ FOLYAMAT  Könyvtári tájékoztatás fő célja: a felhasználó számára a legmegfelelőbb információ szolgáltatása  Szolgáltatásai: - eredeti dokumentumot szolgáltat - tájékoztató információt ad

II. A tájékoztatási szint- a referensz interjú  Fogalmi tisztázás: mit ért pontosan a kérdező a feltett kérdésen?  Milyen célra használja majd a kapott anyagot, mihez van rá szüksége?/ kutatás, szakdolgozat, hobbi?/  Milyen mélységben érdekli a téma?

III. a. A tájékoztatás alaptípusai, fogalma  gyors információ: azonnal megválaszolható kérdésre adott válasz /pl.:felvilágosítás,útbaigazítás, adatszolgáltatás/  referensz kérdés: általában ténybeli adatszolgáltatás / 1-2 dokumentum felhasználásával megválaszolható - fogalmi, tárgyi,biográfiai, kronológiai,földrajzi

III. b. A tájékoztatás alaptípusai, fogalma  irodalom kutatás: a kért téma kidolgozása, bibliográfia készítése/ nyomtatott és online forrásokkal/  anyagközlés : irodalom kutatás szemle formájában / a bibl. tétel mellett tömörítvény /

IV. Általános tapasztalatok  Kérdőív készítése cél :- az elmélet gyakorlati alkalmazásának összegzése 6 könyvtár munkája alapján - haszna és „haszontalansága” - kiemelt területekre vonatkozó kérdések  Kapott adatok „átlagolása” - nem könyvtáranként megjelenített adatok, összesítés helyzetkép

V. A hétköznapi olvasói igény

VI. A kérdések regisztrációja / havi átlag /

VII. Tájékoztató források használata /százalékos megoszlás/ %

VIII. a. A kérdések és válaszok regisztrációja  Gyors információ adás: - statisztikában jelenik meg - nem rögzítik  Referensz kérdés : - statisztikában való jelölés - referensz napló - saját adatbázisban való rögzítés - füzet + Word dokumentum  Felvételi lap nincs  Felvételi lap 1 kvtárnál van

VIII. b. A kérdések és válaszok regisztrációja  Irodalom kutatás: - saját adatbázisban való rögzítés - füzet+ Word dokumentum - regiszteres napló a téma szerint + lefűzés a felvételi lappal együtt  Szemle: - Nyomtatott formában /pl.: sajtófigyelés/  Felvételi adatlap 3 könyvtárban van  Felvételi adatlap nincs

IX. a. Milyen formában szolgáltatjuk az olvasónak?  Gyors információ: - szóbeli - szóbeli+nyomtatott melléklettel - en  Referensz kérdés: - szóbeli - szóbeli+ nyomtatott v. másolt mellékletekkel - irodalom jegyzék -

IX. b. Milyen formában szolgáltatjuk az olvasónak?  Irodalom kutatás: - nyomtatott irodalomjegyzék - - eredeti dokumentum, fénymásolatok  Szemle: - fénymásolat / sajtófigyelés /

X. Archiválás, érték  Másolat - 4 könyvtárban készül: - Papír formájú iktatás: másolat lefűzése- visszakereshetőség - Elektronikus iktatás- tárgyszóval visszakereshető - 2 könyvtárban nem készül másolat  Térítési díj - 1 könyvtárban térítéses - 5 könyvtárban ingyenes - sokszorosítás díja

XI. Felmerülő kérdések  Tájékoztatási szint megítélése  Szubjektív ? gyakran nem helyes  Többletmunka  Egységes statisztika?  Szükség van-e a papír formájú archiválásra?  Idő?  Hasznosíthatóság?  Szolgáltatás értéke  Ráfordított idő!  Az információ érték Ötlet: egységesítés= közös adatbázis létrehozása

Köszönöm a figyelmet! Fóthy Zsuzsanna Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ