Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszerek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kerékpáros fejlesztések között Mitől lesz kerékpárosbarát egy település? Dr. Kukely György cégvezető Terra Studio Kft április 24.
Advertisements

Projekt általános bemutatása
„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 1 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben 1.Ellenirányú kerékpározás tapasztalatai egyirányú utcákban Belgiumban.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Vigh György: Webes alkalmazások akadálymentesítése Kaposvár, oldal.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
EuroVelo 6 fővárosi átvezetése
A Kerékpáros Közlekedés Előnyei. Magyar Kerékpárosklub Adatok Európából  Naponta 100 millió kerékpáros utazás  Több mint 300 millió kerékpár  Városokban.
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
különböző megjelenési formái és alkalmazási területei
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
Mi kell a biciklisnek? Tóth Judit Magyar Kerékpárosklub alelnök Solt,
Kerékpáros Magyarország Program Bringázz a Munkába Kerékpárosbarát Település szeptember 16.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Szemléletformálás a kerékpáros közlekedés támogatásában
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
1 Kerék-Pár a várospolitikában Kerékpárosbarát úthálózat tervezési eszköztára kis- és nagyvárosok számára Dalos Péter november 18.
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
Jakab András Program-koordinátor Microsoft Program.
Tóth Judit Kerékpáros Magyarország Szövetség évi pályázatok.
Európai Mobilitási Hét – Autómentes Nap Fucsku Anita városstratégiai referens Veszprém Megyei Jogú Város – december 11.
Európai Autómentes Nap és Mobilitási Hét Tatabányán Oláh András
evolúció a városi mobilitásban a kerékpározás reneszánsza Forrás:OBIS, wikipeia.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj Motiváció Máshol hogy csinálják? szeptember dr. Német Béla, tudományos munkatárs.
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj 4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 5. A bringázás kisteljesítményű.
A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK.
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje Magyarországon. Országosan alkalmazható, rugalmas, helyi adottságokhoz illeszthető, de a központi felügyeletet.
László János Mi történik a "Kerékpáros Budapesten" a fejekben és az utakon 1 Mi történik a "Kerékpáros Budapesten" a fejekben és az utakon Bencze-Kovács.
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
Kerékpárutak építésének engedélyezése
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
A kerékpáros nemzet: jó példák Hollandiából Virág Álmos tudományos munkatárs.
KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉS BUDAPESTEN XD csapat Készítette: Márta Zsolt Gyűjtötte: Mészáros Valentin Előadja: Rimóczi András.
Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145 Budapest, Amerikai út 14. Tel.: (061) A Támogatott.
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek alakulása Magyarországon
Foglalkozási ártalmak Népegészségügyi statisztikai adatok Források: KSH 2001 évi adatok, Statistics in Focus Population & Social Condiktion (Theme 3-17/2002);
„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.
Kovács Györgyi Budapest Kártya Divízió Vezető BFTK Nonprofit Kft.
Dr. Göndöcs István Pécs Mj. V. Hosszú és Középtávú Stratégia végrehajtása Javaslat a Pólus program fejlesztési irányainak kiegészítésére.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
Varga Zoltán ügyvezető AGRIAPIPE Kft.. Agriapipe Kft. főbb tevékenységei: Szaktanácsadás Csővezetékek mechanikus tisztítása Csővezeték hálózatok vizsgálata.
A budaörsi piackutatás eredményei Katona Attila Budaörs,
Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Intelligens elektromos kerékpárkölcsönző rendszerek telepítése és üzemeltetése
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Az Országos Területfejlesztési és Területrendezési Információs Rendszer területi tervezést, elemzést támogató térinformatikai alkalmazásai Eger, 2017.
Gyalogos és kerékpáros közlekedés
HVS felülvizsgálat 6/2011. (II. 04.) IH közlemény.
Gerje-Körút „A közös program”
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Együtt közlekedünk Kerékpáros Budapest László János Elnök
Innovatív turisztikai projektterv I-II.
Puskás Hajnalka szakmai vezető, Bács-kiskun Megyei Nőközpont
BikeSafe kerékpár-regisztrációs rendszer Új típusú bűnmegelőzési program Nyilvántartási rendszer, ahol a kerékpárokat egy központi adatbázisban egyedi.
Előadás másolata:

Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszerek COWI PowerPoint design manual Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszerek 03.07.04 Dalos Péter COWI Magyarország Tanácsadó és Tervező Kft. Annex

Témák Mi az a Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszer? COWI PowerPoint design manual Témák 03.07.04 Mi az a Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszer? A KKKR kialakulása Miért nem kerékpárkölcsönző? A KKKR szerepe a városi közlekedésben Miért használják? A rendszer elemei Budapesti rendszer tervezése Korlátozó tényezők Kritikus feladatok Annex

Mi a Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszer? Újfajta közösségi közlekedési szolgáltatás Közlekedési csomópontokban/egyéb célterületeken elérhető Viszonylag sűrű hálózati lefedettség Bárki számára könnyen hozzáférhető Ingyenesen vagy minimális díjért Kerékpározás = közlekedési mód „Közbringa” = közösségi közlekedés

A KKKR kialakulása Első generáció (ellenszolgáltatás nélkül, Amszterdam) Második generáció (kijelölt gyűjtőhelyek, zárható kerékpárok, minimális kaució, Koppenhága) Harmadik generáció (modern fizető-, zár-, és regisztrációs rendszerek, Portsmouth)

A KKKR nem kerékpárkölcsönző!   Hagyományos (elsősorban turisztikai) Közösségi (elsősorban lakossági) Hozzáférés személyazonosságot igazoló okmány, mint letét regisztrációt követően: ügyfélkártya, bankkártya vagy mobiltelefon Kerékpár kialakítása normál, kereskedelemben kapható különleges, egyedi kialakítású Kölcsönzési idő 1 óra - több nap néhány perc - néhány óra Nyitva tartás korlátozott éjjel-nappal Hálózati jelleg nem igen Visszaadás helye átvétel helyével megegyezik a hálózaton belül tetszőleges (gyűjtőhely/dokkolóállomás) Egyirányú utazás lehetősége Szükséges személyzet kiadásnál, visszavételnél és karbantartásnál javításnál, karbantartásnál és elosztásnál Célcsoport elsősorban a turisták elsősorban a lakosság (mindennapi használatra) Finanszírozás felhasználó parkolási díjak, útdíj, kis részben felhasználó, közterületi hirdetés

A KKKR szerepe a városi közlekedésben COWI PowerPoint design manual 03.07.04 A KKKR szerepe a városi közlekedésben Cél belvárosi utazásokra alternatíva létrehozása, a kínálat szélesítése A városközpontot érintő utazások egy részének átterelése kerékpárra → idő- és költségmegtakarítás, csökkenő környezetterhelés Társadalmi (egészségügyi) hasznok Fenntarthatóság Célcsoport: belvárosban közlekedő 25-60 éves

COWI PowerPoint design manual 03.07.04 Miért használják?

A rendszer elemei – szolgáltatási terület

Regisztráció, információtechnológiai háttér

Ügyfélazonosítás, rendszerhozzáférés

Kerékpár-újraelosztó és -karbantartó rendszer

Gyűjtőhelyek és kerékpárok

Budapest - Területi lehatárolás Körzetenkénti adatok: Demográfiai (KSH) Gazdasági (KSH) Oktatási (KSH) Helyváltoztatások (BKV házt.felv.) Közösségi közlekedés Kerékpározhatóság Adottságok Infrastruktúra Közúti közlekedés

Budapest – Területi változatosság COWI PowerPoint design manual 03.07.04 Területi Változatosság Mutató – mód szerint Helyváltoztatások száma Lakosság Munkahelyek száma Irodaterület Oktatási intézmények férőhelye/létszáma

Budapest – Lehatárolt terület COWI PowerPoint design manual 03.07.04 Szolgáltatási terület 9,8 km2 Gyűjtőállomások száma: 73 db Kerékpárok száma: 1009 db 9.8

Korlátozó tényezők Szabályozási környezet elavult Kerékpárosbarát közlekedési infrastruktúra (gépjárműforgalom csillapítása, akadálymentesítés) kezdetleges Adatok a kerékpáros közlekedésről, a kerékpárral közlekedők szokásairól korlátozotan elérhetők Kerékpáros közlekedés integrációja a közlekedéspolitikába (szakma, városvezetés) kezdetleges KKKR „best practice” kialakulóban

Kritikus feladatok Érintettek folyamatos bevonása Tulajdonviszonyok egyeztetése Megvalósítandó rendszer „testreszabása” Kommunikáció a tervezés során Kommunikáció a megvalósítás során Kommunikáció a sikeres működtetés érdekében

Köszönöm a figyelmet. Kérdések Dalos Péter dal@cowi.hu Annex COWI PowerPoint design manual Kérdések 03.07.04 Köszönöm a figyelmet. Dalos Péter dal@cowi.hu Annex

Hivatkozások Annex 1. communities.canada.com 4. metrobike.net, Alkarex COWI PowerPoint design manual Hivatkozások 03.07.04 1. communities.canada.com 4. metrobike.net, Alkarex 5. COWI Magyarország Kft.: Kerékpáros közösségi közlekedési rendszer kialakításának vizsgálata Budapesten 7. Hermann Gelissen: OV-fiets: the solution of traveling by bike and train 8. criticalmass.hu 9. velib.paris.fr, callabike-interaktiv.de, bicing.com 10. Dalos Péter, metrobike.net, velib.paris.fr 11. Marc Belzunces, velib.paris.fr 12. bixi.com, Dalos Péter 13. COWI Magyarország Kft.: Kerékpáros közösségi közlekedési rendszer kialakításának vizsgálata Budapesten 14. COWI Magyarország Kft.: Kerékpáros közösségi közlekedési rendszer kialakításának vizsgálata Budapesten 15. COWI Magyarország Kft.: Kerékpáros közösségi közlekedési rendszer kialakításának vizsgálata Budapesten Annex