3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Minőségi oktatás létrehozása – Hátránykompenzáció közoktatási és kulturális szolgáltatások fejlesztésével és tartalmi modernizációjával Magyarhomorogon.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
A MAGYAR VÖRÖSKERESZT BÁZISISKOLÁJA SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
A Dobbantó első éve Tanévzáró rendezvény június 24. Bognár Mária.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
A kerettantervek fejlesztése
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
"Legyen az esély egyenlő ..."
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Integráció és inklúzió
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A második esély program - kutatás és fejlesztés Singer Péter Országos Közoktatási Intézet Iskolafejlesztési és Integrációs Központ június 17.
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A TÁMOP /07/2-2F projekt „TISZK létrehozása Fejér Megyében” Társadalmi Megújulás Operatív Program IT ülés Seregélyes,
Barcsák Marianna - KPSZTI
Digitális szakadék csökkentése Bálint Ákos projektvezető, KIFÜ
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó módszertani központ

TEVÉKENYSÉGÜTEMEZÉS 1. ELŐKÉSZÍTÉS - ALPROJEKT INDÍTÁS július 31. – szeptember MEGVALÓSÍTÁS – Pedagógiai módszertannal kapcsolatos kompetenciák fejlesztése - képzések Október 1. – június 29. Mentorok kiválasztása, képzése Szeptember 15. – október 30. Mentorok képzései a terepen (SNI, HH, lemorzsolódás) November 30 – február 27. A közösségi szolgáltatás rendszerének fejlesztése December 10. – június 29. Hálózatfejlesztés2011. február 27. – június 29. A fejlesztés előkészítése bevezetésre2011. június 29 – augusztus 25. A bevezetés támogatása2011. Augusztus 25. – október Projektzárás November 01. – november 30.

KépzésekCélcsoport A korszerű tanulás- és oktatásszervezési eljárások alkalmazásáról közoktatási intézmény vezetőinek ( OKM – 4 /136 /2009) Igazgatók, igazgatóhelyettesek, projektvezetők A korszerű tanulás- és oktatásszervezési eljárások alkalmazásáról pedagógusoknak ( OKM -4 /138 /2009) Munkaközösség-vezetők Tanulói differenciálás heterogén csoportban ( OKM-2/124/2007) Közösségi szolgáltatás központ fejlesztésében érintett pedagógusok, gyermek védelmis, pszichológus Kooperatív módszertanra épülő együttműködés ( OKM-2/158/2007) Szakmai és közismereti területen dolgozó érdeklődő/érintett pedagógusok Drámapedagógia az iskolában (OKM-2/97/2007)

KÉPZÉSCÉLCSOPOR T CSOPORTSZÁM Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése a középfokú intézményekben: a prevenció lehetőségei a lemorzsolódás kockázatának korai felismerésére és az idő előtti iskolaelhagyás megelőzésére (OKM-3/10/2008) mentorok1

képzéscélcsoportCsoportszám (regionálisan szervezett) SNI integrációra vonatkozó képzés Közösségi szolgáltatások központ fejlesztésében érintett munkatársak, SNI, Hh(H) tanulók fejlesztésében érintett pedagógusok, osztályfőnök, gyermek védelmis, iskolapszichológus, gyógypedagógus, logopédus 9 HH speciális programok bevezetésére implementációs képzés 9 Lemorzsolódással kapcsolatos képzés 9

• SNI szakképzés és integráció pedagógus- felkészítő füzet kidolgozása: törvényi háttér, iratminták, intézményi eljárásrendek véleményezése és korrekciója. • A lemorzsolódó tanulók számára egyéni, konzultációs tanulási rendszerű tanterv kidolgozása • Módszertanok implementációja – adaptált tantervek, tanmenetek, óratervek

• Egyéni tanulási utak rendszerének kialakítása • Hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatására szolgáló, a sajátos nevelési igényű, illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók speciális igényeivel foglalkozó közös rendszer kifejlesztése • A HH/HHH és az SNI tanulókat segítő jelzőrendszer kialakítása • Munkavállalói kompetenciák fejlesztésének rendszere, kialakítása • A tanulószerződés-kötés és a védett munkahelyhez jutás rendszerének kidolgozása a TISZK működési területén • Mentorálási rendszer kialakítása • Hálózati együttműködés rendszerének kialakítása