Demecser Oktatási Centrum

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Azoknak a tanulóknak, akik január elseje után kezdik meg érettségi vizsgájukat, az érettségi megkezdésének feltétele, hogy 50 óra közösségi szolgálatban.
Advertisements

Közösségi szolgálat megszervezésével kapcsolatos feladatok
A pedagógusok munkaidő beosztása
- tájékoztató.  Szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független,
Közösségi pedagógiai gyakorlat
Közösségi szolgálat elkezdése Kövesd az utasításokat!
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
 2011 első félévében Magyarország látja el az Európai Unió Tanácsának soros elnöki feladatait  az önkéntesség európai éve  június 4-12.
AZ ÚJ KÖZNEVELÉSI TÖRVÉNY ELŐÍRÁSA
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A SZÉCHENYI ISTVÁN GIMNÁZIUMBAN
Türr István Gimnázium és Kollégium 8500 Pápa , Fő utca 10
A pedagógus szerepe a közösségi szolgálatban
A közösségi szolgálat, mint új lehetőség a köznevelésben
Az iskolai szociálismunka
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Összeállította: Sütő Szilvia iskolapszichológus
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Az iskolai közösségi szolgálat
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
A gyakorlatvezető mentor
Önkéntes munka az Ózdi Művelődési Intézmények Városi Könyvtárban
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Az iskolai közösségi szolgálat bevezetése
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
KLNOMH Vásárhelyi Pál Általános Iskola OM azonosító: P ÁLYAVÁLASZTÁS- I SKOLAVÁLASZTÁS Továbbtanulási tájékoztató
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Az iskolai közösségi szolgálat bevezetése
Közösségi szolgálat 2014.
Tájékoztató gimnazista gyerekek szüleinek az 50 órás közösségi szolgálatról Károlyi István Gimnázium január Hirmann László.
50 órás közösségi szolgálat
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
Az iskolai közösségi szolgálat a koordinátor szemével
Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ)
Iskolai közösségi szolgálat
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Közösségi szolgálat elkezdése Kövesd az utasításokat!
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Közösségi szolgálat Összeállította:
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
(Hatályos: I. 1-től) 4.§ (15) A közösségi szolgálat: - szociális, - környezetvédelmi, - a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, - szervezett.
Az iskolai közösségi szolgálat “Nem tudom mi a sorsod, de egy dolgot tudok: csak azok lesznek igazán boldogok, akik keresték és megtalálták, hogyan lehet.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Iskolám sárgafalú épülete… Mikor még megszeppent elsősként léptük át a Közgáz vaskapuját, még csak egy-egy kósza hírt hallottunk egy olyan projektről,
Iskolai közösségi szolgálat
Közösségi szolgálat Mit jelent a közösségi szolgálat?
Az IKSZ alapelvei, céljai
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Felkészítés a közösségi szolgálatra
Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ) a fogadóintézmény szempontjából
Az IKSZ tevékenység dokumentálása
Tervezési folyamat.
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
„Fiatalok EGYÜTT, EGYMÁSÉRT 2015”
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
CSOPORTNAPLÓ MÓD - SZER - TÁR ANYAGÁNAK FELHASZNÁLÁSÁVAL.
Iskolai közösségi szolgálat a Borosban
Közösségi szolgálat megszervezésével kapcsolatos feladatok
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Közösségi szolgálat a közgázban
Előadás másolata:

Demecser Oktatási Centrum KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT Demecser Oktatási Centrum Készítette: Lukácsné Nagy Ágnes

AZ ÚJ KÖZNEVELÉSI TÖRVÉNY ELŐÍRÁSA Azoknak a tanulóknak, akik: 2016. január elseje után kezdik meg érettségi vizsgájukat, az érettségi megkezdésének feltétele: 50 óra közösségi szolgálatban eltöltött idő igazolása.

MIT NEVEZHETÜNK KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLATNAK? A „közösségi szolgálat (…) szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független, egyéni vagy csoportos tevékenység és annak pedagógiai feldolgozása”.

FONTOSABB FEJLESZTÉSI CÉLOK felelősségvállalás önbizalom növelése felelős döntéshozatal szociális érzékenység együttműködés empátia konfliktuskezelés problémamegoldás

A KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT TERÜLETEI egészségügyi szociális és jótékonysági oktatási kulturális és közösségi környezet- és természetvédelemi katasztrófavédelmi óvodás korú, sajátos nevelési igényű gyermekekkel, tanulókkal, idős emberekkel közös sport- és szabadidős területen folytatott tevékenység

FONTOSABB SZABÁLYOK A közösségi szolgálatot koordináló pedagógus az ötven órán belül – szükség szerint a mentorral közösen – legfeljebb öt órás felkészítő, majd legfeljebb öt órás záró foglalkozást tart. A közösségi szolgálat teljesítése körében egy órán hatvan perc közösségi szolgálati idő értendő úgy, hogy a helyszínre utazás és a helyszínről hazautazás ideje nem számítható be a teljesítésbe.

tanítási szünetben (pl. nyári szünet) a napi 3 órát és a heti 12 órát A 16. életévét be nem töltött önkéntes által a közérdekű önkéntes tevékenységre fordítható idő nem haladhatja meg: tanítási szünetben (pl. nyári szünet) a napi 3 órát és a heti 12 órát tanítási időben a heti 6 órát és -- tanítási napon a napi 2 órát -- tanítási napon kívül (szombat, vasárnap) a napi 3 órát A 16. életévét betöltött, de 18. életévét be nem töltött önkéntes: - a napi 4,5 órát és a heti 18 órát. A 18. életévét be nem töltött önkéntes közérdekű önkéntes tevékenységet 20 óra és 6 óra között nem végezhet.

A tevékenység az adott helyszínen legkevesebb 1, legfeljebb 3 órás időkeretben végezhető. A középiskola a 9–11. évfolyamos tanulói számára lehetőség szerint: - három tanévre, arányosan elosztva szervezi meg vagy biztosít időkeretet, - amelytől azonban indokolt esetben a szülő kérésére el lehet térni.

A közösségi szolgálatot teljesítő köteles: megtagadni az utasítás teljesítését, ha annak végrehajtása más személy életét, testi épségét vagy egészségét közvetlenül veszélyeztetné a közérdekű önkéntes tevékenységet a vonatkozó jogszabályok, szakmai és etikai előírások, valamint a fogadó szervezet utasításai szerint személyesen végezni a közérdekű önkéntes tevékenység során tudomására jutott személyes adatot, üzleti és egyéb titkot megőrizni

Nem köteles a fogadó szervezet utasításait teljesíteni, ha annak végrehajtása: a) az önkéntes életét, testi épségét vagy egészségét közvetlenül veszélyeztetné b) jogszabályba vagy az önkéntes szerződésbe ütközik

Iskolai koordinátor A középiskola intézményvezetője jelöli ki, aki felelős: — a tanulók felkészítéséért — pedagógiai feldolgozásért (mentorálás) — a fogadó helyekkel való kapcsolattartásért — adminisztrálásért, dokumentálásért, igazolásért — a tanulók bevonásáért a folyamat egészébe — a tevékenységek elismeréséért — az együttműködés és kölcsönösség elvének érvényesítéséért

Szakmai koordinátor / mentor a fogadó szervezet által jelölt személy a közösségi szolgálati munka helyszínen történő irányítása esetlegesen részt vesz a felkészítésben és a feldolgozásban a teljesítések igazolása a Közösségi szolgálati naplóban

Osztályfőnök az osztályban tanulók teljesítésének folyamatos ellenőrzése a teljesítés dokumentálása a tanuló Közösségi szolgálati naplója alapján, a teljesítés vezetése az osztálynaplóban és a törzslapon szükség esetén (pl. iskolaváltáskor) teljesítési igazolás kiállítása két példányban (tanuló + iskola) az éves teljesítések tanulói Bizonyítványba való bevezetése végül „a közösségi szolgálatot teljesítette” záradék bevezetése a megjegyzés rovatba. az időarányos teljesítés elmaradása esetén a szülő értesítése

A közösségi szolgálat dokumentálása Jelentkezési lap amely tartalmazza: a közösségi szolgálatra való jelentkezés tényét a megvalósítás tervezett helyét és idejét valamint a szülő egyetértő nyilatkozatát

Tanulói jelentkezési lap minta Iskolai közösségi szolgálatra Alulírott ……………………………………………………………………………… tanuló a(z) …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………… iskola ………………………………… osztályos tanulója a ……………./……………… tanévben az alábbi területeken kívánok eleget tenni a közösségi szolgálatnak: ………………………………………………… területen ………………… órában (tanévenként minimum egy, maximum három terület választható) tanuló aláírása Szülő, gondviselő nyilatkozata: Alulírott …………………………………………………………………………………….. nevezett tanuló szülője/gondviselője az iskolai közösségi szolgálat teljesítését a jelzett területeken támogatom és tudomásul veszem. …………………………………………… szülő, gondviselő aláírása

Közösségi szolgálati napló A közösségi szolgálat során a tanuló naplót köteles vezetni. Naprakészen kell vezetni! Az iskola honlapjáról letölthető! Szerepeljen benne: a dátum, a helyszín, a teljesített órák száma, a fogadó fél/intézmény képviselőjének aláírása, a koordináló pedagógus aláírása.

Ajánlott, hogy egy-egy rovat röviden tartalmazza: a végzett órákhoz kapcsolódó tevékenység leírását, valamint a tanuló rövid, lényegre törő reflexióit. A tanuló készíthet hangfelvételt, fényképes, filmes beszámolót is a feldolgozás elősegítésére, de ez nem kötelező.

KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLATI NAPLÓ Demecseri Gimnázium, Szakközép- és Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Oktatási Centrum 4516, Demecser, Szabolcs vezér út 4. telefon: 42/233 038 Tanuló neve: _______________________________________________________ Oktatási azonosító: _______________________________________________________ Születési hely, idő: _______________________________________________________ Anyja születéskori neve: _______________________________________________________

Élményeim/tapasztalataim Ssz. Dátum év, hónap, nap, órától óráig Tevékenység Élményeim/tapasztalataim Igazoló aláírás Szakmai koordinátor Iskolai koordinát or 1. 2013.03.05. 14-15 tájékoztatás PowerPoint bemutató segítségével tájékoztatást kaptam a közösségi munka céljairól, a fontosabb szabályokról, a dokumentumok kitöltéséről, vezetéséről. 2. 2013. 04.09. felkészítés Tájékoztatást kaptam a közösségi szolgálat területeiről, a katasztrófavédelmi szolgálat teljesítésének módjáról, időbeosztásáról. 3. 2013.04.23. 14-16 Kataszrófavédelem 4. 5.

A közösségi szolgálatot teljesítését dokumentálni kell: az osztálynaplóban, a törzslapon és a bizonyítványban. Az iskola a közösségi szolgálat teljesítéséről igazolást állít ki az iskola két példányban, amelyből egy példány a tanulónál, egy pedig az intézménynél marad.

Igazolás Alulírott………………………………………………………………………………………..a(z)……………………………………….………………………………………………………………………………………………………………………………. OM-azonosító  iskola intézményvezetője igazolom, hogy a(z) ….……...………………………………………………………… ………………………….......................................... nevű tanuló a ………/……… tanévig ……… óra közösségi szolgálatot teljesített. ……………………. dátum …………………….. ………………………………………………… az intézményvezető aláírása (P. H.)

Egészségügyi tevékenységek kórházban vagy egészségügyi intézményekben — a beteg kísérete a betegszállítókkal együtt, és ha erre szükség van, várakozás a beteggel; — segítség a beteg felültetésekor, kiültetésekor, sétáltatásakor (de nem betegmozgatás, ami ápolói feladat); — a beteg környezetének rendben tartása, segítés az étkezésben, ivásban; — felolvasás, beszélgetés, beteg mellett tartózkodás, a betegek meghallgatása; — kórtermekbe látogatás és igény szerinti segítségnyújtás, lelki támasz nyújtása a betegnek és hozzátartozójának egyaránt; — leletek és egyéb dolgok átszállítása, gyermekprogramokban való részvétel, szabadidős tevékenységek szervezésében segítés.

Szociális tevékenységek — idős emberek segítése egyénileg otthonukban (sétáltatás, bevásárlás, beszélgetés, közös főzés, takarítás, udvar rendbe tétele, favágás stb.); — idős emberek támogatása szociális intézmény keretei között (sétáltatás, beszélgetés, szoba rendezése, étkezésben segítés, ágynemű áthúzása); — felolvasás, beszélgetés, egyéb, a mentális egészséget támogató tevékenységek; — egyéb szociális tevékenység

Oktatási tevékenységek — korrepetálás alsóbb évfolyamokon, gyermekotthonban, sajátos nevelési igényű intézményben; — bölcsődékben, óvodákban a mindennapi tevékenységekben, játékokban való részvétel; — oktatás idősek számára (például számítógép-használat, nyelvtanítás); — egyéb oktatási tevékenységek.

Kulturális, közösségi tevékenységek — kulturális intézményekben múzeumpedagógiai vagy egyéb szolgálat elvégzése; — közösségi tevékenységek: katonasírok gondozása; — közgyűjteményben önkéntes feladatok ellátása; — bölcsődékben, óvodákban, idősek otthonában stb. kulturális program szervezése (például bábjáték, amatőr színielőadás, versmondás, prózafelolvasás, mesemondás, éneklés).

Környezet- és természetvédelmi tevékenységek — parkrendezés, közösségi terek tisztítása, rendezése; — biciklitároló javítása, festése, kerítésfestés; — szociális intézmény környezetének rendezése, fa- és növényültetés, avar összegyűjtése; — környezettudatosságra, fenntartható fejlődésre vonatkozó programokban való részvétel, a programok népszerűsítése (iskola, civil szervezet honlapján, blog írása, szórólapok készítése stb.); — megújuló energiaforrások fontosságát szolgáló programok népszerűsítése; — egyéb környezet- és természetvédelmi tevékenység.

Katasztrófavédelmi tevékenység - a katasztrófavédelmi szervezetek napi teendőinek ellátásába való bekapcsolódás, - közreműködés az éves, tervezhető feladatokból adódó tevékenységekben, - árvízhelyzetben homokzsákok szállítása, töltése, - épületek, ingóságok óvása, - jelzőrendszer részeként feladatellátás, evakuált emberek tájékoztatása, segítése stb.

— életinterjú készítése idős emberekkel; Közös sport- és szabadidős tevékenység óvodáskorú, sajátos nevelési igényű gyermekekkel, továbbá idős emberekkel: — közös programok nehézséggel élő kortársakkal; bölcsődésekkel, óvodásokkal, idős emberekkel: sport, kézművesség, játék, főzés, egyéb közös programok; — életinterjú készítése idős emberekkel; — közös programok (ünnepek, kézművesség, játék, farsang, közös műsor kialakítása, közös sütés, fodrászat).

Köszönöm a figyelmet!