Motorikus képességek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az igazmondók illetve lovagok mindig igazat mondanak, a hazugmondók illetve lókötők mindig hazudnak, a szeszélyesek, normálisok hol igazat mondanak, hol.
Advertisements

Jártam a hegyeket, a hegyoldalakat borító erdőket, és csodáltam a természet szépségét, a fenséges tájakat…
FEGYELMEZÉS.
8 Klikkelj az egérrel!.
SZÁMÍTÓGÉPES JÁTÉKOSOK MOTIVÁCIÓINAK LONGITUDINÁLIS VIZSGÁLATA Kiss Orhidea Edith Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi.
2. Osztályos példa Drámajátékos foglalkozás Bubernik Eszter
2. osztályos példa Bubernik Eszter
ÉRZELMI FELSZABADULÁS TECHNIKA RÖVIDEN, KÉPEKBEN.
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
Pásztorélet.
Számítógépes ismeretek 5. óra
ARCHAEOVI – ŐSÖDE AVAGY… Pitypangos Óvoda Óvárosi Tagóvodája „Matrica” Múzeum és Régészeti Park.
9. szabály – A labda játékban és játékon kívül. 9. szabály – A labda játékban és játékon kívül A labda játékon kívül A labda játékon kívül van, ha: •
Minden csapatjátékban, a legfontosabb része a játéknak a VÉDEKEZÉS.
Bármilyen hülyeségnek tűnik, de működik. Próbáljátok ki!
Amit a Spanielekről tudni kell!
9. szabály: A labda játékon kívül - A labda játékban.
A programokra vonatkozó általános szervezési ajánlások.
A Belga LSZ fejlesztési terve
Készítette: Novák Edvin
Készítette: a Dalai Láma
Asztalitenisz Készítette: Varga Bálint Bátor MF13M4
 Klikkelj az egérrel! :20:48
A művészetek születése Bevezetés az irodalomtörténetbe I.
Tibeti személyiségteszt
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. Kezdőrúgás A játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. Mikor lehet kezdőrúgás? A mérkőzés elején.
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. Kezdőrúgás A játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. Mikor lehet kezdőrúgás? A mérkőzés elején.
9. szabály – A labda játékban és játékon kívül. 9. szabály – A labda játékban és játékon kívül A labda játékon kívül A labda játékon kívül van, ha: akár.
2. szabály A labda. 2. Szabály – A labda gömbölyű bőrből vagy más alkalmas anyagból készült kerülete 70 cm-nél nem több és 68 cm-nél nem kevesebb mérkőzés.
Szabadrúgások.
16. SZABÁLY – A KI DOBÁS. 16. SZABÁLY – A KIRÚGÁS A ki dobás a játék újrakezdésének egyik módja. Ki dob ást kell ítélni, amikor a labda utoljára támadójátékost.
Szófajok ismétlése.
MÓDSZEREK, FEJLESZTHETŐ KÉSZSÉGEK
Lassú Tánc.
A napraforgó tulajdonsága: Borús id ő ben is a nap felé fordítja fejét.
Társkereső Hölgy keres urat
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Zene: Máté Péter - Most élsz
6. szabály – A játékvezető asszisztens
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. A kezdőrúgás meghatározása A kezdőrúgás a játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. a mérkőzés elején.
15. SZABÁLY – A BEDOBÁS.
Kedves Fiam ....
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Hipergeometriai eloszlás. Sir Ronald A. Fisher és Ms Bristol esete a teával és a tejjel Első felvonás.
JÁTÉKVEZETŐI TESZTKÉRDÉSEK UTÁNPÓTLÁS KLUB MÁRCIUS BUDAPEST.
Ki és milyen vagyok én (3-5 évesek)
Személyiségteszt.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
DIFER.
Stratégiai játékok. Mit nevezünk stratégiai játéknak? Az ilyen típusú játékokban a játékosok megadott szabály szerint lépnek. Általában kötelező lépni.
Pásztorélet © Németh György.
Ne felejtsük el: Legyen A tetszőleges kijelentés. Arra a kérdésre, hogy „A akkor és csak akkor igaz-e, ha te lovag vagy?” a lovagok is, a lókötők is.
13. szabály Szabadrúgások
Sapientino A minket körülvevő tér Miket találsz Aladdin szőnyegén? Kattints a megfelelőkre! Rajta van …
2. szabály A labda. 2. Szabály – A labda gömbölyű bőrből vagy más alkalmas anyagból készült kerülete cm között a súlya g között a benne.
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
A nélkülözhetetlen kellékek 5/11. Előkészület – tanár Beszédművelés papírt kinyomtatni Az érdeklődési tesztet kinyomtatni Készítette: Sági Lajos2.
Tanulási nehézségek 5/3.
LEGO Dacta program.
Jó játék a mozgás !.
A LISTENING SPAN TESZT A RÖVID TÁVÚ VERBÁLIS SZERIÁLIS MEMÓRIA VIZSGÁLATA.
„Játékos matek” – Logikai játékok
Bornemisza Óvoda
Tibeti személyiségteszt
121. óra Algebra
14. Szabály Büntetőrúgás.
13. szabály: Szabadrúgások
Köteles játékfüzér Készítette: Kunné Darók Anikó.
Alapfokú játékvezetői tanfolyam
Előadás másolata:

Motorikus képességek

1. A játék neve: Zsinórjáték Korosztály: 8 éves kortól felfele Létszám: 2 gyerek Kellékek: fonal vagy madzag Hely: lehet benn vagy kinn játszani Idő: 10-15 perc Menete: Lányok átvevős ügyességi játéka. Egy méteres fonalat, vagy madzagot a két végénél összekötnek, majd az egyik játékos ujjai használatával ügyesen a kézfejre veszi, és megfeszíti. Így kialakul egy minta. A másik játékos ezt oly módon emeli le, hogy újabb forma alakuljon ki. A fonal alakulásainak elnevezése: bölcső, szőnyeg, folyó, levél, pókháló, béka, stb. Célja: kézügyesség fejlesztés

2. A játék neve: Picard tányérjáték Korosztály: 7 éves kortól felfele Létszám: 2 gyerek Kellékek: asztal, fakorongok Hely: lehet benn vagy kinn játszani Idő: a gyerekektől függ Menete: Franciaországban ismert játék. Ketten játsszák. A játékosok felváltva dobják a fakorongjaikat, úgy hogy minél több fönnmaradjon a játékasztal végén megjelölt vonal mögött. Egymás korongjait le is lökhetik, így hátráltatva az ellenfelét. Célja: kézügyesség fejlesztés

3. A játék neve: Birkagyűjtés Korosztály: bármely korosztálynak ajánlott Létszám: 2 gyerek Kellékek: kampósbotok, juhok Hely: lehet benn vagy kinn játszani Idő: 10-15 perc Menete: A magyarság ősi foglalkozásainak egyike volt a pásztorkodás. Az alföldi, hegyvidéki legelőkön hajdan nagy létszámú nyájakat őriztek: marhákat, lovakat, juhokat, sertéseket. A juhászok a birkákra vigyáztak, és megesett, hogy egy-egy állatot ki kellett szakítani a nyájból, s ehhez használták a kampósbotot. Ezt a mozzanatot idézi a gyorsasági verseny, mely két juhász között zajlik. A körülkerített nyájból a versenyzőknek minél több juhot kell a kampós bot segítségével kiemelni. Az a győztes, aki több állatot gyűjt. Célja: kézügyesség fejlesztés

4. A játék neve: Bige Korosztály: 8 éves kortól felfele Létszám: 10-15 gyerek Kellékek: bige, két kő vagy fadarab, ütőfa Hely: kinn játszható Idő: a gyerekektől függ Menete: Nagy múltú magyar játék. A két végén kihegyezett bigét, keresztbe fektették két kő vagy fadarabon, s a játékos egy ütőfát aládugva kilódítja azt, minél messzebbre. A földre esett bige egyik végére ráütöttek, mire az a levegőbe felpördült, és röptében kellett tovább ütni. Célja: kézügyesség fejlesztés

5. A játék neve: Kulcs adogatás Korosztály: bármely korosztálynak ajánlott Létszám: korlátlan létszám Kellékek: kulcscsomó Hely: lehet benn és kinn játszani Idő: 5-10 perc Menete: Körben ülünk és valaki elindít a körből egy zörgős kulcscsomót. Ezt úgy kell tovább adja társának, hogy ne szolaljon meg az a kulcs. Akinél megszólalt az kiesik a játékból. Célja: kézügyesség fejlesztés

Szóbeli kifejezőképesség

1. A játék neve: Milyen? Korosztály: 10 évtől felfele Létszám: korlátlan Kellékek: maga a gyerek Hely: lehet kinn is benn is játszani Idő: 10/15 perc Menete: A gyerekek körben ülnek. A játékvezető megnevez egy tárgyat, személyt, állatot vagy növényt. A gyerekeknek minél több jelzőt kell a megnevezett dologhoz találniuk. (pl. Labda-piros, pettyes, gömbölyű. kicsi, nagy, gumi, pattanós, lyukas stb.) Célja: a szóbeli kommunikációs képesség fejlesztése, szókincsgyarapítás, kreativitás fejlesztése, memóriafejlesztés

2. A játék neve: Kutya kergeti a macskát Korosztály: bármely korosztálynak ajánlott Létszám: korlátlan Kellékek: maga a gyerek Hely: lehet benn is kinn is játszani Idő: 10/15 perc Menete: Minden gyerek választ egy olyan állatot, aminek a hangját utánozni tudja. A kutya kezdi a játékot a következő mondattal: ,,Kutya kergeti a macskát, vau-vau." A macska folytatja: ,,Macska kergeti a tyúkot, miau-miau." Így kergetik egymást az állatok , míg mindenki sorra nem kerül. Amelyik állatot már mondták, azt nem szabad szólítani. Úgy is lehet játszani, hogy mindenki meg kell ismételje az előtte elhangzott mondatokat. Célja: a szóbeli kommunikációs képesség fejlesztése, szókincsgyarapítás, rövid távú memória fejlesztése stb.

3. A játék neve: Írjunk mesét! Korosztály: bármely korosztálynak ajánlott Létszám: korlátlan Kellékek: képek Hely: lehet benn is kinn is játszani Idő:10/15 perc Menete: Egy zsákba képeket teszünk, amiből kihúzunk 3-4 képet. Mindenki jól megfigyeli a képeket, majd a kezdő játékos (kezdetben óvónő vagy tanítónő) az egyik képről elkezd egy mesét. Egy mondat után a mellette ülő játékos folytatja, és így tovább körbe-körbe, míg valaki be nem fejezi a mesét. Vigyázni kell, mert az összes kihúzott képet bele kell foglalni. A végén megbeszélhetjük, hogy ki hogyan képzelte el, tetszik-e a közös mese. El is lehet játszani önként jelentkező szereplőkkel. Célja: a szóbeli kommunikációs képesség fejlesztése, szókincsgyarapítás, fantázia fejlesztő, mondatalkotás stb.

4. A játék neve: Jó tündér varázsol Korosztály: bármely korosztálynak ajánlott Létszám: korlátlan Kellékek: maga a gyerek Hely: lehet kinn is benn is játszani Idő: 10/15 perc Menete: A gyerekek félkörben ülnek. Kiszámolóval kiválasztjuk a tündért, aki körbe jár, megérint egy gyereket, és azt mondja: ,,Teljesítem három kívánságodat - mi lenne az?" A kérdezett gyerek válaszol a kérdésre, és helyet cserélnek. Célja: a szóbeli kommunikációs képesség fejlesztése, szókincs gyarapítása, fantázia fejlesztés stb.

5. A játék neve: Üvegpörgető Korosztály: bármely korosztálynak ajánlott Létszám: korlátlan Kellékek: üveg Hely: lehet kinn is benn is játszani Idő: 10/15 perc Menete: A gyerekek nagy körben állnak, a kör közepén a játékvezető megpörget egy hosszúnyakú üveget. Aki felé az üveg nyaka áll, az egy állatnevet kell mondjon (növény, gyümölcs, bútor, tanszer, játékszer stb.). Ha megmondta, o pörgeti meg az üveget, ha nem tud mondani, újból a játékvezető pörget. Ugyanazt a nevet nem szabad kétszer mondani. Ha az üveg nyaka többször mutat ugyanarra a gyerekre, a mellette lévő társa feleljen, aki még nem volt. Célja: a szóbeli kommunikációs képesség fejlesztése, szókincs gyarapítása,memória fejlesztés stb.