T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Advertisements

A marketing fejlődése és szerepe
A marketing információs rendszer
Teszt Eladási hely.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Közgazdaságtan 5. hét.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!
Kereskedelem Szakmacsoport
A piac Szakiskola.
Kereslet és kínálat alakulása
A piaci alapfogalmak - Piac, kereslet, kínálat, ár - A kereslet
Fogalma, összefüggések
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
A gazdasági fejlettség mutatói
Értékesítési csatornák
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Alapfogalmak.
Bevezetés a közgazdaságtanba2006/2007. tanév, 1. félév 3. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
Bevezetés a közgazdaságtanba2006/2007. tanév, 1. félév 2. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
A kurzus programja Dátum Témakör ELŐVIZSGA szeptember 15.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
A területi árszínvonal különbségei, különös tekintettel a városi és falusi árszínvonalak számíthatóságára Dusek Tamás Széchenyi István Egyetem, Győr Gödöllő,
A marketingkoncepció.
7. Előadás Termék stratégia
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
FOGYASZTÓI MAGATARTÁS
Elméleti közgazdaságtan
A közömbösségi görbék rendszere
 A kiállítások és várásárok olyan különleges rendezvények, amelyek a személyes eladás, a PR, a vásárlásösztönzés, az eladáshelyi reklám és a direkt marketing.
A költségvetési egyenes. A költségvetési egyenes Azon jószágkombinációk összessége, amelyeket a fogyasztó adott pénzjövedelméből megvásárolhat annak teljes.
A fogyasztó optimális választása
A marketing piac tartalma
Bauer András – Berács József
Magánjavak és közjavak a turizmusban
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A létezés válasz arra a kérdésre, hogy „Hogyan van?”, a lényeg térbeli és időbeli megnyilvánulásait foglalja magába, és megnevezi az ember sajátos létmódját:
Kereslet-rugalmassági számítások
Termék & Márka Kopcsay László.
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Vendéglátás formái.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
A PIAC.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Marketing I. VI. előadás Termékpolitika
7. fejezet Fogyasztóvédelem az élelmiszergazdaságban
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
Innováció és marketing – termékpolitikai döntések – marketing a termékfejlesztésben Marketing gyakorlat 5.
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
TERMÉKPOLITIKA.
Néhány közgazdaságtani ismeret átismétlése
Előadás másolata:

T E R M É K

A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi termék D. Mindhárom válasz igaz

 Olyan termékek,amelyekkel újabb termék vagy szolgáltatás állítható elő  Olyan cselekvések, amelyet az egyik fél nyújt a másiknak  Természetben található javak  A végső fogyasztásra szánt termékek

 Olyan termékek,amelyekkel újabb termék vagy szolgáltatás állítható elő  Olyan cselekvések, amelyet az egyik fél nyújt a másiknak  Természetben található javak  A végső fogyasztásra szánt termékek

 Természeti eszközök  A munka tárgy  Pénztőke  Olyan termékek, amelyekkel újabb termék vagy szolgáltatás állítható elő

 Természeti eszközök  A munka tárgy  Pénztőke  Olyan termékek, amelyekkel újabb termék vagy szolgáltatás állítható elő

 Olyan tevékenység, amiért nem kell fizetni  A társadalom minden tagja részesül belőle  Eredmény nélküli tevékenység  Egyik válasz sem igaz

 Olyan tevékenység, amiért nem kell fizetni  A társadalomminden tagja részesül belőle  Eredmény nélküli tevékenység  Egyik válasz sem igaz

 Öt szakasza van  A szakaszokban a fogyasztóknak eltérő elnevezése van  A termék értékesítésének mennyiségét az idő függvényében leíró görbe  Mindhárom válasz igaz

 Öt szakasza van  A szakaszokban a fogyasztóknak eltérő elnevezése van  A termék értékesítésének mennyiségét az idő függvényében leíró görbe  Mindhárom válasz igaz

 Az új ötletek keresésétől a termékek piaci bevezetéséig tartó tevékenységek összessége  Az országba behozható termékek körének meghatározása  Egy vevő által megvásárolható termékmennyiség meghatározása  A vállalat termékkínálatának kialakításával kapcsolatos döntéseket és eszközöket foglalja magába

 Az új ötletek keresésétől a termékek piaci bevezetéséig tartó tevékenységek összessége  Az országba behozható termékek körének meghatározása  Egy vevő által megvásárolható termékmennyiség meghatározása  A vállalat termékkínálatának kialakításával kapcsolatos döntéseket és eszközöket foglalja magába

 Egymással szoros kapcsolatban álló termékek együttese  A vállalat által forgalmazott termékek és szolgáltatások  Azonos rendeltetésű, de eltérő tulajdonságú termékek  Az a termékmennyiség, amelyet a fogyasztók keresnek

 Egymással szoros kapcsolatban álló termékek együttese  A vállalat által forgalmazott termékek és szolgáltatások  Azonos rendeltetésű, de eltérő tulajdonságú termékek  Az a termékmennyiség, amelyet a fogyasztók keresnek

 Azonos rendeltetésű, de eltérő tulajdonságú termékek  A vállalat által forgalmazott termékek és szolgáltatások összessége  Lehet lapos és mély, széles és szűk  Mindhárom válasz jó

 Azonos rendeltetésű, de eltérő tulajdonságú termékek  A vállalat által forgalmazott termékek és szolgáltatások összessége  Lehet lapos és mély, széles és szűk  Mindhárom válasz jó

1. Egymással szoros kapcsolatban álló termékek együttese 2. Azonos rendeltetésű, de eltérő tulajdonságú termékek 3. Azonos rendeltetésű, azonos tulajdonságú termékek 4. Eltérő rendeltetésű, azonos tulajdonságú termékek

1. Egymással szoros kapcsolatban álló termékek együttese 2. Azonos rendeltetésű, de eltérő tulajdonságú termékek 3. Azonos rendeltetésű, azonos tulajdonságú termékek 4. Eltérő rendeltetésű, azonos tulajdonságú termékek

1. Azt jelenti, hogy hány boltban lehet a terméket megvásárolni 2. Azt jelenti, hogy hány termékcsoport van a kínálatunkban 3. E szerint a választék lehet lapos és mély 4. Azt jelenti, hogy a boltban sok terméket árulnak

1. Azt jelenti, hogy hány boltban lehet a terméket megvásárolni 2. Azt jelenti, hogy hány termékcsoport van a kínálatunkban 3. E szerint a választék lehet lapos és mély 4. Azt jelenti, hogy a boltban sok terméket árulnak

1. Egy adott termékcsoportba tartozó termékek száma 2. E szerint a választék lehet széles vagy szűk 3. Azt jelenti, hogy hány termékcsoport van a kínálatunkban 4. Azt jelenti, hogy a bolt mindenféle termékből tart egy keveset

1. Egy adott termékcsoportba tartozó termékek száma 2. E szerint a választék lehet széles vagy szűk 3. Azt jelenti, hogy hány termékcsoport van a kínálatunkban 4. Azt jelenti, hogy a bolt mindenféle termékből tart egy keveset

1. A termék csomagolását változtatják meg 2. Az új ötletek keresésétől a termékek piaci bevezetéséig tartó tevékenységek összessége 3. A termék választékát bővítik 4. Mindhárom válasz helyes

1. A termék csomagolását változtatják meg 2. Az új ötletek keresésétől a termékek piaci bevezetéséig tartó tevékenységek összessége 3. A termék választékát bővítik 4. Mindhárom válasz helyes