A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Kelet-nyugati Átjáró A világzene és az interkulturális kommunikáció kapcsolata a pécsi Balkán Világzenei Fesztivál vizsgálata alapján Készítette: Halász.
??? Reklám!!!.
A filozófia vizsgatárgy története Világnézetünk alapjaiBevezetés a filozófiába 1990-től bizonytalanság: kötelező - nem kötelező Részt vettünk a nemzetközi.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Mozgókép és médiaismeret
Word 2007.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
2011. június 17. Öngondoskodás Tematikus Melléklet.
Könyvtárismeret Dokumentumok típusai.
Speciális adatgyűjtés hadtörténeti GIS-hez
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
Kommunikáció a médiában figyelés és kiértékelés Előadó: IDS Communications Kft április.
Az információszerzés.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
DPR kommunikáció alapelvei
A tér képi megjelenítése 1. rész Geometriai alapok
Képességszintek.
A szóbeli közlés felépítése
Megértési értelmezési folyamatok
2. A marketing kommunikáció társtudományai és azok marketing kommunikációban hasznosítható eredményei Pszichológia Szociológia Esztétika.
A képzőművészet-terápia
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
Közönségkapcsolat (public relations)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
A tömegkommunikáció hatása a nyelvre és a gondolkodásra
A bevezetés.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A thaiföldi turisztikai reklámok társadalomtudományi elemzése OTDK előadás Budai Anna, SZTE Témavezető: Pusztai Bertalan.
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Reklámozás, Public Relations
Bevezetés az orvosi kódrendszerekhez 2. előadás Semmelweis Egyetem Egészségügyi szervező szak II. évf
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
Projektmunka.
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
TERVEZET.
Kontrasztok.
Jelentések Tábla vagy lekérdezés nyomtatásban alkalmas megjelenítése.
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2005/2006. őszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2004/2005. tavaszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
KOMMUNIKÁCIÓ Gyula,
Programzáró szakmai nap Szolnok, november 12. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Verseghy Ferenc Könyvtár és Művelődési Intézet.
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
A szövegszerkesztés menete
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 14. Együttműködés a fogyasztóvédelmi ügyek területén.
Zentai László: Térképészet Térinformatika sáv Térképészet Zentai László Eötvös Loránd Tudományegyetem Térképtudományi és Geoinformatikai Tanszék
A szövegértési feladatok összeállítása
A prezentációkészítés alapjai
Avagy mire is emlékezem…
Propedeutika JOHANN KONRAD EBERLEIN Tartalom és belső tartalom: az ikonográfiai-ikonológiai módszer prezentációs anyag TÁMOP /2/A/KMR
A tömegkommunikáció.
Levelezési alapismeretek
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
A reklám centruma.
Informatika Oktató: Bock Ádám. Prezentáció készítés PowerPoint program segítségével.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
PÁRBESZÉD 2.0. Pécsi Ferenc Közösségi kommunikáció a falakon belül.
Manipulál-e a média?.  Média és a közönség viszonyának kérdése?  Befolyásol-e vagy sem?  Média legfontosabb információ forrás  Szabadidőnk többségét.
Manipulál-e a média FARKAS LAURA PEDAGÓGIA SZAK III. ÉVFOLYAM.
2/18/2018 Marketingterv Név.
BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉS:
A képzőművészet-terápia
Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
Hivatkozások beillesztése, animációk szerkesztése
A Biblia és a képzőművészet
Hatékony és pontos munkavégzés
Előadás másolata:

A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia

Előadás vázlata  Mi a propaganda?  Mi jellemző a térképekre?  Mi a különbség a tömegkommunikációban szereplő térképek és a propagandatérképek között?  Hogyan használható fel?

 Propaganda = terjesztés, hirdetés (felvilágosítás)  Térkép = a térben való elhelyezés  Tudás (szöveg, ismeret) egyensúly-hangsúly elmozdulhat A térkép és a propaganda kapcsolata

 Sacra Congregatio Propaganda Fide, (Hitterjesztés Szent Kongregrációja) XV. Gergely pápa által szentesített bulla propagare – terjesztés, hirdetés  új közlési eszközök megjelenése  Harold Lasswell hátország gondolkodásának egyesítése, támogatásuk megszerzése szövetséges ellenség

 Edward Bernays részletezi a propagandista feladatát a társadalom egy káosz, propagandista feladata a rendezés, a köz véleményének szervezés, hírek kiválogatása  Jacques Ellul propaganda jelentése „a politikai célok elérése fegyverek és erőszak nélkül” egyszerre szól egyénhez és a tömeghez, több időben, több helyen  mai jelentése a reklám, marketing

 politikai eszmék feldolgozása (analitikus tematikus térkép) (analitikus tematikus térkép)  igazgatáshoz kapcsolódik, kevés természeti objektum  tiszta, egyszerű jelkulcs (sajátos)  különleges jelek (képszerű), „pontatlanság” lehetséges  térképszerű ábrázolás, térvázlat

A térkép megjelenése  médiumok számára készítve („legnagyobb olvasottság”) („legnagyobb olvasottság”)  aktuális esemény, rövid életű  nemzetközi sajtó számára készülhet egyirányú kommunikáció; korlátozott méretek, színek; általános vizuális eszközök

Eszközök  színek (kiemelés) hideg-meleg, komplementer, kontúr, kontraszthatások, irradáció  súlyviszonyok (tekintet vonzása) elhelyezés, méret, alak, irányultság  különlegességek, eltérések  asszociáció, manipulációs eszközök üzenet közvetítése

Manipulációs eszközök  meglévő ismeretre épít  téma kiemelése (vizuális)  tárgy kiemelése kognitív disszonancia, pre-meggyőzés beetetés, faktoid, csomagolástechnika önkiszolgáló módszer, figyelem elterelés érv-ellenérv, érzelmi húrok  üzenet hiteles: forrás befogadóval nem ellentétes nézet

Kognitív disszonancia  „a cél szentesíti az eszközt”

Faktoid  kiszivárogtatott tény (pletyka)

Csomagolástechnika  rávezetés egy egyszerű képpel

Figyelem elterelés  szokatlansággal propagál

Érv-ellenérv  egyik érv a másikat kiemeli

térkép + tudás tömegtájékoztató kiegészítő információ egyszerű háttér adat vagy közérthető részletes adat témája és tárgya témája és tárgya üzenet, üzenet, szimbolikus jelentés szimbolikus jelentés

Ikonográfia, ikonológia  művészettörténet résztudománya  az egységes egész és a részletek összessége  3 kutatási fázis: 1. pre-ikonográfiai leírás (részlet) 2. ikonográfiai leírás (egész) 3. ikonográfiai interpretáció (szimbolikus jelentés)  ikonológia – 4. fázis társadalmi-történelmi hatások és az idő, tárgy a lényeg, ábrázolás ennek a járuléka, képi alakban megjelenő tartalom

Szerkesztés  a tartalom megadása a tárgy (üzenet) és a téma kialakítása  a legmegfelelőbb vizuális eszközök kiválasztása az adott tartalomhoz  az ábrázolás részletes megtervezése  térképszerkesztés  hiteles médiumban való közlés

Előadás vázlata  Mi a propaganda? – terjesztés, hírdetés  Mi jellemző a térképekre? – külalak, tartalom  Mi a különbség a tömegkommunikációban szereplő térképek és a propaganda- térképek között? – az üzenet  Hogyan használható fel? – fázisok fordított lépései

Köszönöm a figyelmet.