Horváth Cz. János Új tanulási környezetek a tudásalapú társadalom oktatási rendszerében Magyarországon.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ADATBÁZISOK.
Advertisements

NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
INTERAKTÍV BARLANG TÉRKÉP, OPENSOURCE GIS ALAPON
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
A modern szabadidő gender-szempontú vizsgálata hallgatói mintában
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
A koragyermekkori nevelésről
Képességszintek.
Az MVC tervezési minta 2. előadás.
Dr. Élő Gábor július 9. MKE HKSZ 15. Országos Konferenciája
Megértési értelmezési folyamatok
A számítástechnika és informatika tárgya
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Borland C/C++ mintapéldák tömbökre
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.
Informatika.
Feladatírói tréning Történelem. Dr. Dárdai Ágnes, PhD pte
A virtuális technológia alapjai Dr. Horváth László Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Alkalmazott.
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 6. Modellezés.
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Kimutatáskészítés Segédanyag a Felszámolási és vagyonfelügyeleti szakközgazdász valamint Felszámolási és vagyonfelügyeleti specialista szakirányú továbbképzés.
Művelődés és szórakozás
Kultúra „harmadfokon” A harmadfokú képzésben részt vevő hallgatók viszonya a kultúrához Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem VI.
Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Tanulási eredmények – papír vagy valóság? Bánki Horváth Mihály
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Alapfogalmak I. Adat: fogalmak, tények, jelenségek olyan formalizált ábrázolása, amely emberi vagy gépi értelmezésre, feldolgozásra, közlésre alkalmas.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Anyagadatbank c. tárgy gyakorlat Féléves tematika Adatbázis alapfogalmak, rendszerek Adatmodellek, adatbázis tervezés Adatbázis műveletek.
A NEMZETKÖZI TŐKEMOZGÁS SAJÁTOSSÁGAI DR. KOVÁCS JÁNOS.
A statisztikai jártásság megközelítései, modellje A (felső)oktatás szerepe Peter Kovacs Associate professor Department of Statistics and Demography, Faculty.
Seite 1 Horváth János / Paróczi Szilveszter / Tóth Zoltán Miért kell projekt-controlling? nagy projektekről információ szolgáltatás kockázatok csökkentése.
Legjobb_kor. Az eMunka, dMunka, sikeres alkalmazásának társadalmi és technológiai feltételei megteremtődtek. dr. Mlinarics József ügyvezető elnök Magyar.
Történelemtanár képesítési követelményei Kaposi József szeptember.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
 mesterséges intelligencián alapuló szoftver rendszer  a felhasználó által szolgáltatott adatok alapján képes viszonylag bonyolult problémákat megoldani,
1 Tudásalapú információ-kereső rendszerek elemzése és kifejlesztése Célkitűzés: Információk téma-specifikus, különböző típusú forrásokból (internet, intranet.
Közúti baleseti statisztikák elemzése. Közúti baleseti adatok eredete Rendőrség által helyszíni adatrögzítésből nyert adatok.
KISTÉRSÉGEK SZEREPE A TUDÁSALAPÚ TÁRSADALOMBAN Varga Csaba Stratégiakutató Intézet
Térképészet és térinformatika
Térképészet Szoftvertípusok Zentai László
Belami beszámoló – Doménadaptációs alkalmazások. Problémafelvetés Felügyelt tanulás elvégzéséhez gyakran kevés jelölt adat áll rendelkezésre  doménadaptáció.
Információelméleti alapok Adat és információ. Szemléletmód Fogalomalkotás Kommunikáció - konvenciók Az ismeret rokonai - adat, információ Az adatkezelés.
Az információs társadalom. Az elmélettől a politikai gyakorlatig
Dr. Tóbiás László: A szociális képzők és a szociális szakma egészének hozzájárulása az inkluzív társadalom és a társadalmi részvétel fejlesztéséhez Inclusive.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Térképes Alkalmazásfejlesztés Firefox OS rendszeren.
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Automatikus dokumentum- feldolgozó megoldások
Kinyitjuk az Adattárat Informatikatörténeti Adattár További tervek, felhívás közreműködésre.
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Életkor/iskolatípus/előképzettség…
European Distance and E-Learning Network
nagy mennyiségû ismeretanyag átadása helyett produktív képességek fejlesztése a matematikára vonatkoztatva azzal a következménnyel jár, hogy az egyenletek,
A tudásalapú gazdaság és társadalom: helyzetkép és kihívások Dr
Minta prezentáció a régió és területfejlesztés kurzushoz
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Horváth Cz. János Új tanulási környezetek a tudásalapú társadalom oktatási rendszerében Magyarországon

Tartalom Útkeresés Információfelhalmozás képessége Az ismeretmutató térképek Jelenlegi fejlesztések és tervek

Útkeresés Az információs társadalom fogalmának értelmezése

Információfelhalmozás képessége Információs tőke eredeti felhalmozása

Ismeretmutató térképek Ismeret térkép: egy bonyolult, összetett ismeretkör ismeretelemekre bontása az elemi ismeretek közötti viszonyok jelzése

Az ismerettérkép két szintje : Mi az ismerettérkép? Az ismerettérkép két szintje : az ismeretelemek és a viszonyítások tárolási szintje („ISO/IEC 13250 Topic Maps” szabvány, XML adattárolás)‏ az ismeret térkép képi megjelenítési szintje (2D, 3D, OpenGL)‏

Ismerettérképek az APPI-ban Minta alkalmazások Nyitott tudástárak Alap adathalmazok kiépítése

Ismerettérképek alkalmazási területei Tudástár építés (bővített képességű tárgymutatók)‏ Tananyagok tartalmi összefüggéseinek szemléltetése Gyakorlati alkalmazás a végzős hallgatók diplomamunkájának tartalmi vázlatát ebben a formában várjuk Szellemi értékek teremtésére alkalmas szemléletmód (információs tőke felhalmozása)‏

Köszönöm a figyelmet! Horváth Cz. János [horvath.cz.janos@gmail.com]