Www.red-stars.hu Keresőmarketing – megtudhatják rólunk… Földesi Tamás ügyfélkapcsolati igazgató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hogyan jutunk információkhoz az interneten
Advertisements

Keresőrendszerek.
SZTE Klebelsberg Könyvtár
Kereső program használata Készítette: Berger Nikolett
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
Az IngatlanMax nyitó oldalának bal oldalán, a gyorsabb tájékozódást és információ-szerzést segítő „box”-k találhatók: A kiválasztott ajánlatokat.
Digitális világ A digitális reklám
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Az Internet adta lehetőségek
// Internet és KKV-k Fent vagyunk az Interneten! Hogyan tovább?! Dr. Nemes László, igazgató - Carnation Rt. Budapest, szeptember. 27.
Az internet használata a marketingmix-ben
Internet ismeretek II..
Hogyan jelenjek meg a weben? Szabolcs Zoltán. Internetezők fő fő Forrás: NRC, Internet World Stats.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Hogyan tedd hatékonnyá weboldalad?
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Keresőmarketing stratégiák
Google és az egészségügy Hogyan keresnek az interneten egészségügyi témában a magyarok? Sziebig Péter üzletág vezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség.
Keresők & Brandek A keresőoptimalizálás fontossága.
Online marketing, online PR Miben más? Előadás Végvári Imre Igazgató Arcus Interactive Group.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
A web és működése A Világháló három szabványra épül:
1 Hogyan juthatunk be a keresők első oldalára – kereső optimalizálás.
Bónácz Péter Compszerviz.hu
Böngésző programok (Böngészés).
Kereső programok használata
Aki keres, az talál? Igen, talál. Ki ezt, ki azt, de egy szót beütve a google keresőbe (pl.) mindig ugyanazt, hacsak nem kerültek fel új honlapok az adott.
A legjobb és legolcsóbb hirdetési lehetőségeket az interneten találjuk. Rengeteg ingyenes hirdetési oldal van, s ha otthon rendelkezünk internetkapcsolattal,
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
FTP File Transfer Protocol. Mi az FTP? Az FTP egy olyan protokoll, amely fájlok interneten keresztül végzett átvitelére szolgál. A felhasználók többsége.
Közösségi weboldalak és az alumni szervezetek DPR Szakmai Klub I. Hain Ferenc - DPR Szakmai Klub http./
Debrecen, március 27. Internet Fiesta 2008 Könyvtárak akadálymentesítése az Interneten Internet Fiesta 2008 Debrecen, március 27.
Digitális gyűjtemények és a Creative Commons
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
Hálózatkezelés, Internet 5. óra Előadó: Jánosik Tamás.
Keresőoptimalizáló eszközök ( S earch E ngine O ptimization tools )
Vida Andrea SZTE Egyetemi Könyvtár
Az internetes keresőkben a felhasználó az őt érdeklő szavakra, adatokra kereshet rá egy általában egyszerű oldalon, egy beviteli mező és egyéb szűrési.
Készítette: Gocsál Ákos, Gocsál Klára, Fehér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Internet az oktatásban – taneszközök.
Nagy NyomdaKönyv 2004 a Geomédia Kiadói Rt. gondozásában.
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
Keresőrendszerek.
Portfólió Horváth Violetta Marketing menedzser
Keresés a weben Kulcsszavas keresés: Google (
a google adwords változásainak követése, a változások várható iránya
Könyvtár- és informatikai alapismeretek kurzus október 1.
Hirdetési lehetőségek Hirdetés típusa Orvos-partnerekHirdető-partnerekÁr 1. PR jellegű cikkek 1.1 Hírek, újdonságok20000 Ft / hét 1.2. Szezonális információk.
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
Hogyan találnak meg a digitális térben? Keresőmarketing Sziebig Péter üzletág vezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség
SZTE OPAC, adatbázisok A szakirodalmi keresés kezdő lépései Aranyi Zoltán SZTE Klebelsberg Könyvtár
TÁMOP /1-2F Internet-szolgáltatások I/13. évfolyam Keresések, regisztrációk Szepessy István 2009.
Adatkeresés az interneten
AVI PORTÁL (blog) Webes megjelenés fő helyen Egy oldal az anyagvizsgálók érdekében SzakMap.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
Mi a keresőmarketing? A feladat: az internetes keresők által a számunkra legrelevánsabb látogatókat az oldalunkra juttatni a leg- költséghatékonyabban.
SEO vagy Tartalommarketing? Válassz!. Mi köze a SEO-nak a tartalommarketinghez? SEO Tartalom- marketing SEO.
OVIDIUS Info-Service Co Ltd.
OVIDIUS Info-Service Co Ltd.
OVIDIUS Info-Service Co Ltd.
Internet és kommunikáció
Navigáció az Interneten:
Internet-szolgáltatások I/13. évfolyam
OVIDIUS Info-Service Co Ltd.
Az internet minőségi információ halmazainak feltárásáról
Előadás másolata:

Keresőmarketing – megtudhatják rólunk… Földesi Tamás ügyfélkapcsolati igazgató

Bemutatkozás •red-stars Rt. •több, mint 500 kommunikációs kampány kivitelezése, •a hazai online kommunikáció (online marketing) úttörője, •Zenith Media, MRM Budapest Kft., Mediaplanning Mo. stratégiai partner •Földesi Tamás – ügyfélkapcsolati igazgató •5 éves ügynökségi tapasztalat, •korábban: sportszer-szponzoráció, kiadói kommunikáció, PR- ügynökségi munka •2002 Golden World díj, Int.PRAssociation (Apró az Aprókért) •2004 Arany EFFIE (Matáv XXL-díjcsomag, távközlési kategória) •2004 Ezüst EFFIE (Cikiacigi - társadalmi célú kategória)

Tartalom •Mi a keresőmarketing? •Hogyan használjuk (internetezők) a keresőket? (felhasználói tapasztalatok, kutatás) •Mit tehet a weboldal tulajdonosa, hogy elérjük honlapját? •Kulcsszavak •Weboldalak optimalizálása •Ingyenes linkszaporítás •Célzott kulcsszavas hirdetések •Mit ne tegyen inkább… •Ahol utánanézhetünk

Keresőmarketing Search engine marketing (SEM) Akikre szükség lehet: fejlesztő + szövegíró + keresőspecialista Célunk: •Jelenlét a keresők adatbázisában (persze a hogyan a kérdés…) •Látogatottságnövelés •Ne csak a cégnév alapján legyünk megtalálhatóak (ha mondjuk arra a saját cégnevünk jön ki az első tízben) Lehetőségek (önmagukban is eredményesek, együtt azonban jobbak az esélyeink): •Webhelyek keresőbaráttá alakítása •Regisztráció a keresőeszközökben •Célzott kulcsszavas hirdetések kezelése •Keresőkben található fizetett hirdetések tervezése, kezelése

Hogyan használjuk a keresőket? Felhasználók számának alakulása: •2004 végére re nőtt a felhasználók száma (a 15 évesnél idősebb lakosság 21%-a tehát használja(!) a világhálót, kb. 31%-nak van hozzáférése, 2,608 ezer fő ) Forrás: TGI/NRC – VLR (2004, évesek, minimum hetente internetezők; N=10257) Szonda-Gfk – Nemzeti Médiaanalízis/MediaNavigator (2004 QI, 15+; N= 2x15000)

Felhasználói szokások Típusok: •pók/robot alapú keresőmotorok (Google, Vizsla) •szerkesztett könyvtárak, gyűjtemények (Startlap, Yahoo Directory) Hogyan használjuk: •néhány találati oldalt nézünk meg, •a bal felső sarokban kezdjük az olvasást, •a legtöbben nem élőnyelvi stílusban keresnek az interneten, •ragozatlan szavakat és kompakt kifejezéseket írunk be Forrás: iProspect, Search Engine User Attitudes 2004/ Enquiro, Inside the Mind of a Searcher 2004/02

Felhasználói szokások Mire használja a keresőket? Forrás: iProspect, Search Engine User Attitudes 2004/05 Enquiro, Inside the Mind of a Searcher 2004/02 Hova kattintanak? Felhasználói bizalom

Mit tegyen a honlap tulajdonosa? - Kulcsszavak Alapvetés: „amit valakik valahol ténylegesen be is írnak egy keresőbe” •többfajta írásmód, •szinonimák, •használt kifejezések, •rögzült szokások Ami javíthat: •versenytárselemzés, •mini kutatás (óvatosan), •belső kereső elemzése (ha van az oldalon), •naplófájlok elemzése, •szakcikkek, publikációk szóhasználatának elemzése

Mit tegyen a honlap tulajdonosa? – Weboldalak optimalizálása •Érdemi tartalom okosan megfogalmazva •Kulcsszó az oldal címében •Elfogadható hosszúságú •Informatív •HTML: red-stars: online marketing, médiavásárlás, keresőmarketing •Főcímekben szerepeljenek a kulcsszavak •Képaláírásokban •Oldalra mutató linkek (tovább>>, Kattints ide!!!) •HTML fájlokban •Meta tagek (nem annyira hasznos, mint amennyire jól hangzik) •Tippek: •4-5 kulcsszó, •sok aloldal,

Mit tegyen a honlap tulajdonosa? – Ingyenes linkszaporítás •Nehezebben befolyásolható, hogy más mit állít honlapunkról :) •Tematikus linkgyűjtemények •Szakmai címlisták (directories) •Céges kapcsolatok •Szakmai kiadványok •Blogok Mire figyeljünk: •Ne csak a nyitóoldalra koncentráljunk: •Nem a mennyiség a fontos!

Mit tegyen a honlap tulajdonosa? – Célzott kulcsszavas hirdetések •Az elszámolás alapja: Fizetett kattintás (PPC - pay-per-click) -Licit lehet -Tényleges kattintások utáni elszámolás -Nem biztos az első kiemelt ajánlat helye -Óvatosan: releváns-e a kulcsszó (nem a mennyiség számít) -Zavarás hatásfoka (internet: 21%, óriásplakát: 8%, TV: 48%)

Mit ne tegyen inkább… •A felhasználók leggyakrabban 3-5 keresőt hasznának, •Az elvtelen linkcsere nem segít, •A flash nyitóoldalak látványosak, de… •Törekedjünk az egyszerű webes megoldásokra

Mit ne tegyen inkább… •A felhasználók leggyakrabban 3-5 keresőt hasznának, •Az elvtelen linkcsere nem segít, •A flash nyitóoldalak látványosak, de… •Törekedjünk az egyszerű webes megoldásokra

Ahol utánanézhetünk: •keresomarketing.lap.hu • • • • •lap.hu •vizsla.origo.hu •

Köszönöm a figyelmet!