Keresőmarketing – megtudhatják rólunk… Földesi Tamás ügyfélkapcsolati igazgató
Bemutatkozás •red-stars Rt. •több, mint 500 kommunikációs kampány kivitelezése, •a hazai online kommunikáció (online marketing) úttörője, •Zenith Media, MRM Budapest Kft., Mediaplanning Mo. stratégiai partner •Földesi Tamás – ügyfélkapcsolati igazgató •5 éves ügynökségi tapasztalat, •korábban: sportszer-szponzoráció, kiadói kommunikáció, PR- ügynökségi munka •2002 Golden World díj, Int.PRAssociation (Apró az Aprókért) •2004 Arany EFFIE (Matáv XXL-díjcsomag, távközlési kategória) •2004 Ezüst EFFIE (Cikiacigi - társadalmi célú kategória)
Tartalom •Mi a keresőmarketing? •Hogyan használjuk (internetezők) a keresőket? (felhasználói tapasztalatok, kutatás) •Mit tehet a weboldal tulajdonosa, hogy elérjük honlapját? •Kulcsszavak •Weboldalak optimalizálása •Ingyenes linkszaporítás •Célzott kulcsszavas hirdetések •Mit ne tegyen inkább… •Ahol utánanézhetünk
Keresőmarketing Search engine marketing (SEM) Akikre szükség lehet: fejlesztő + szövegíró + keresőspecialista Célunk: •Jelenlét a keresők adatbázisában (persze a hogyan a kérdés…) •Látogatottságnövelés •Ne csak a cégnév alapján legyünk megtalálhatóak (ha mondjuk arra a saját cégnevünk jön ki az első tízben) Lehetőségek (önmagukban is eredményesek, együtt azonban jobbak az esélyeink): •Webhelyek keresőbaráttá alakítása •Regisztráció a keresőeszközökben •Célzott kulcsszavas hirdetések kezelése •Keresőkben található fizetett hirdetések tervezése, kezelése
Hogyan használjuk a keresőket? Felhasználók számának alakulása: •2004 végére re nőtt a felhasználók száma (a 15 évesnél idősebb lakosság 21%-a tehát használja(!) a világhálót, kb. 31%-nak van hozzáférése, 2,608 ezer fő ) Forrás: TGI/NRC – VLR (2004, évesek, minimum hetente internetezők; N=10257) Szonda-Gfk – Nemzeti Médiaanalízis/MediaNavigator (2004 QI, 15+; N= 2x15000)
Felhasználói szokások Típusok: •pók/robot alapú keresőmotorok (Google, Vizsla) •szerkesztett könyvtárak, gyűjtemények (Startlap, Yahoo Directory) Hogyan használjuk: •néhány találati oldalt nézünk meg, •a bal felső sarokban kezdjük az olvasást, •a legtöbben nem élőnyelvi stílusban keresnek az interneten, •ragozatlan szavakat és kompakt kifejezéseket írunk be Forrás: iProspect, Search Engine User Attitudes 2004/ Enquiro, Inside the Mind of a Searcher 2004/02
Felhasználói szokások Mire használja a keresőket? Forrás: iProspect, Search Engine User Attitudes 2004/05 Enquiro, Inside the Mind of a Searcher 2004/02 Hova kattintanak? Felhasználói bizalom
Mit tegyen a honlap tulajdonosa? - Kulcsszavak Alapvetés: „amit valakik valahol ténylegesen be is írnak egy keresőbe” •többfajta írásmód, •szinonimák, •használt kifejezések, •rögzült szokások Ami javíthat: •versenytárselemzés, •mini kutatás (óvatosan), •belső kereső elemzése (ha van az oldalon), •naplófájlok elemzése, •szakcikkek, publikációk szóhasználatának elemzése
Mit tegyen a honlap tulajdonosa? – Weboldalak optimalizálása •Érdemi tartalom okosan megfogalmazva •Kulcsszó az oldal címében •Elfogadható hosszúságú •Informatív •HTML: red-stars: online marketing, médiavásárlás, keresőmarketing •Főcímekben szerepeljenek a kulcsszavak •Képaláírásokban •Oldalra mutató linkek (tovább>>, Kattints ide!!!) •HTML fájlokban •Meta tagek (nem annyira hasznos, mint amennyire jól hangzik) •Tippek: •4-5 kulcsszó, •sok aloldal,
Mit tegyen a honlap tulajdonosa? – Ingyenes linkszaporítás •Nehezebben befolyásolható, hogy más mit állít honlapunkról :) •Tematikus linkgyűjtemények •Szakmai címlisták (directories) •Céges kapcsolatok •Szakmai kiadványok •Blogok Mire figyeljünk: •Ne csak a nyitóoldalra koncentráljunk: •Nem a mennyiség a fontos!
Mit tegyen a honlap tulajdonosa? – Célzott kulcsszavas hirdetések •Az elszámolás alapja: Fizetett kattintás (PPC - pay-per-click) -Licit lehet -Tényleges kattintások utáni elszámolás -Nem biztos az első kiemelt ajánlat helye -Óvatosan: releváns-e a kulcsszó (nem a mennyiség számít) -Zavarás hatásfoka (internet: 21%, óriásplakát: 8%, TV: 48%)
Mit ne tegyen inkább… •A felhasználók leggyakrabban 3-5 keresőt hasznának, •Az elvtelen linkcsere nem segít, •A flash nyitóoldalak látványosak, de… •Törekedjünk az egyszerű webes megoldásokra
Mit ne tegyen inkább… •A felhasználók leggyakrabban 3-5 keresőt hasznának, •Az elvtelen linkcsere nem segít, •A flash nyitóoldalak látványosak, de… •Törekedjünk az egyszerű webes megoldásokra
Ahol utánanézhetünk: •keresomarketing.lap.hu • • • • •lap.hu •vizsla.origo.hu •
Köszönöm a figyelmet!