Workshop az elektronikus viteldíjrendszer közlekedési alkalmazásáról Budapest, 2006. december 5. Előadó: Saslics Elemér vezérigazgató Volán Egyesülés A.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Advertisements

2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
A közszolgáltatás finanszírozási kérdései Előadó: Dr. Kocsis István vezérigazgató Harkány, február 05.
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
Elektronikus viteldíjrendszer alkalmazása a közlekedésben Workshop Az Alba Volán Zrt.-nél működő chip-kártyás bérletrendszer tapasztalatai Készítette:
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Volán Egyesülés
Zalaegerszeg december 13.
Adózási alapismeretek 5.2 konzultáció Helyi adók
Baranya Megyei Önkormányzat
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
ORFK PORTÁL On-line bejelentések rendszere
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A FAVI adatszolgáltatásban várható változások
A LAKOSSÁG UTAZÁSI SZOKÁSAI (LUSZ)
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
Az Ung-Tisza-Túr Korlátolt Felelősségű Európai Területi Együttműködési Csoportosulás.
Záhony: a kelet nyitott vámkapuja Mérföldköveink EU-s csatlakozási „előkészítő kavicsok”, május 01, Románia EU-s csatlakozása, Schengeni.
Újabb lépés az „e közigazgatás” jegyében: KÖKIR
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
Kormányszóvivői tájékoztató A vasút reformja. Kormányszóvivői tájékoztató 1.VASÚTI TÖRVÉNY –A Kormány augusztusban elfogadta a vasúti stratégiát (Baross-program).
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Miről lesz szó? e-ticketing
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Szántó Tamás elnökhelyettes PMISZK
Közforgalmú közlekedés a határon átnyúló agglomerációban Dr. Prileszky István Széchenyi István Egyetem Somorja,
FUTÁR projekt – célok és eszközök
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Védjegybejelentés elektronikus úton László Áron Márk.
„Innovációs folyamatok és lehetőségek a Közép-dunántúli régióban” Pannon Egyetem Innovációs Konferencia Veszprém október 2. Előadói napon elhangzott.
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Foglalkoztatási Információs Pontok Békés megyében
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Előadó: Lehmann Ferenc
Pécs, november 27. Előadó: Micskey Tibor termelési igazgató Pannon Volán Zrt. A nagyvállalatok nehézségei: megoldási lehetőségek a perifériák közlekedésszervezésében.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
A VOLÁN társaságok versenyképességének tényezői a piacnyitás tükrében „Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció – finanszírozás”
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
BUDAPEST FŐVÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK FŐPOLGÁRMESTERI HIVATALA FŐPOLGÁRMESTER Tarlós István FŐPOLGÁRMESTER Tarlós István Irányítás szakmai.
Előadó: Kozák Tamás A ternioltól az e-Ticket rendszerig - A magyar vasút jegyértékesítési rendszere Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék Szabó.
Minőségi követelmények a közúti és vasúti személyszállításban Munkácsy András Közlekedéstudományi Intézet Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
„Új kihívások - Mire kell és lehet 2016-ban felkészülni a volt VOLÁN társaságoknak” „XX. A magyar közlekedés helyzete az EU-ban” Konferencia, KTE 2016.
A BKV Zrt. pozícionálása
Elektronikus aláírás és iratkezelés
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
Tarifa- és jegyrendszer
Busexpo A korszerű költségtérítési rendszer működtetésének
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Előadás másolata:

Workshop az elektronikus viteldíjrendszer közlekedési alkalmazásáról Budapest, december 5. Előadó: Saslics Elemér vezérigazgató Volán Egyesülés A Volán társaságok és a Volán Egyesülés helye és szerepe a közforgalmú közlekedésben

A helyközi tömegközlekedés utasszámának megoszlása

A helyközi tömegközlekedés utaskilométer- teljesítményének megoszlása

A magyarországi települések közforgalmú közlekedéssel való ellátottsága 1083 település érhető el vasúttal is 3 településnek nincs tömegközlekedési kapcsolata 17 kivételével valamennyi hazai településen (az összes: 3145) van VOLÁN buszközlekedés Naponta indított helyközi autóbuszjárat: telephely, 33 kirendeltség, több mint helyközi megállóhely 108 településen önálló helyi közlekedés

Miért kell az elektronikus közlekedési kártya? •2004. évi XXXIII. tv.: „Pénzügyi ellentételezéssel járó közszolgáltatási szerződés vagy meghatározott közszolgáltatási kötelezettség esetén a szolgáltató köteles belső számvitelében elkülönített nyilvántartást vezetni az adott közszolgáltatási szerződéshez, illetőleg közszolgáltatási kötelezettséghez kapcsolódó eszközökről és forrásokról,, bevételekről és ráfordításokról…, az átcsoportosítás lehetőségét kizáró elszámolási rendnek megfelelően.” •Közszolgáltatási szerződés: „A szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy olyan kontrolling rendszert alakít ki és működtet legkésőbb 2008-tól, amely lehetővé teszi a legalább vonali szintű eredmény-kimutatást.”

Mit remélünk az elektronikus kártyától? •A készpénzes forgalom kiküszöbölését. •A cégek közötti egzakt teljesítményarányos elszámolást. •Az aktuális forgalmi adatok ismeretében a kapacitások pontosabb illesztését. •Megfelelő jogszabályi beágyazottságot (szabvány a kártyára, üzletszabályzat a kártyahasználatra, stb.). •A szigetszerű képződmények kizárását. •A rendszer közfinanszírozásához hiteles adatbázist.

A „Szándéknyilatkozat” (2003.május 13.) Aláíróinak célja: Az intelligens kártya-alapú jegy- és bérletrendszer kialakítása és a közösségi közlekedésben való megvalósításának elősegítése. Az aláírók: Kiss Péter (MeH), dr. Csillag István (GKM), Kamarás Miklós (ÁPV Rt.), Kovács Kálmán (IHM), dr. Demszky Gábor (Budapest Főváros Önkormányzata), Aba Botond (BKV Rt.) Mándoki Zoltán (MÁV Rt.), Saslics Elemér (Volán Egyesülés), Pekli Ferenc (Volánbusz Rt.), dr. Fehérvári László (GYSEV Rt.)

GKM koncepció (2005. december) „Az ELEKTRA kártyák lefedik a helyi, a helyközi vasúti és autóbusz-közlekedés díjtermékeit (jegyeket, bérleteket) amelyekkel a rendszerben utazni lehet. Az is sajátja a rendszernek, hogy csak a kártyákon lévő díjtermékek és bevételek tartoznak az ELEKTRA rendszerhez, minden más technológia (pl. Internetes jegyeladás, mobiltelefonos jegyhordozás, stb.) egy-egy adott szolgáltató külön csatornás bevételének számít.”

GKM koncepció (2.) Az egységes kártyarendszer megvalósításának feltételei: -Megfelelő biztonságú chipkártyák alkalmazása, illeszkedő szabványos képességekkel és adattartalommal, -egységes elvű hely- és szolgáltatás-azonosítók, -egységes díjtermék típusok és kedvezménytáblák, -megfelelő adatközlési rendszer, középpontjában egy adatközponttal, -az elkülönült kártyabefizetések és szolgáltatás- igénybevételek során keletkező adatok alapján hiteles pénzügyi elszámolás.

Az elektronikus kártyarendszer használatából adódó műveletek

Strukturális változások 2007-ben •Az agglomerációk közlekedési rendszerének kialakulása (az egész optimuma nem egyenlő a részek optimumával). •A közlekedési szövetségek megvalósulása (menetrendi ► tarifa- ► közlekedési szövetség). •Az utazási szokásokban eltolódás várható a kistérségek közötti forgalom javára (közigazgatási átszervezések?). •A hatósági áras távolsági közlekedés átalakul szabadáras közlekedéssé.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!