Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP 4.1.3. Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bakonyi László, elnök (Oktatási Hivatal) ETR Konferencia november 26.
Advertisements

A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
1 Kormányszóvivői tájékoztató Az új felsőoktatási törvény március 9. Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének.
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
ELTE Bologna Szeminárium február 7.. „A”- szekció kérdései I. 1. Hogy értendő a mesterképzés 35%-os hallgatói létszáma? Minek a 35%-a ez, illetve.
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
A fejlesztés hatása a szervezetre
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
2007-es minőségügyi tevékenység BTK. A feladat Önértékelés készítése - szervezeti felépítés - oktatási és kutatási tevékenység személyi és infrastrukturális.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
Változások a felvételi eljárásban Előadó: Németh Péter hivatalvezető.
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer Bángi-Magyar Attila és Fejérvári Bence Educatio Nkft. Nyitórendezvény október 18. Projekt megnevezése:
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) - intézményi interfész adattartalom validálás március 18.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások fejlesztési irányai – TÁMOP Stéger Csilla Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű.
2009. december Előadó: Farkas Krisztina december
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Költségvetés tervezése
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Controlling a gyakorlatban
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Munkavédelem és controlling
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
5. Integratív oktatási modul. PhD Tudományos Napok 2011 április absztakt/poszterbemutató  7 előadás szekció  4 poszter szekció 14 előadás/poszter.
A hazai szociális képzések helyzete a változó környezeti feltételek között „Jósolni bélből” TÁMOP /2-C Patyán László DE EK.
Útban a Web 2.0-ás felsőoktatási könyvtárak felé Válaszadás kihívásokra, fejlődési tendenciákra a szabad tudásáramlás szolgálatában Barna Marianna könyvtáros,
. Hallgatói kiválóság – Tehetséggondozás – TDK dr. Princzinger Péter október 27.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A sportmenedzser képzés intézményi nézőpontból
A VIR ÉS DPR RENDSZEREK SZEREPE AZ ÁGAZATI IRÁNYÍTÁSBAN DR. NÁDAI LÁSZLÓ főosztályvezető Tudománypolitikai Főosztály.
AVIR – intézményi interfész február 18.. Mai program Célja – bemutassa az AVIR interfész tartalmát – véleményeket kapjunk a logikai felépítésről.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
1 Mit kíván a minőségorientált magyar felsőoktatás? Balázs Ervin A MAB elnöke Professzorok Batthyány Köre, október 18.
Központi és az intézményi vezetői információs rendszerek kapcsolata Csulyák Gábor Informatikai Igazgató Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
Előadás másolata:

Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem Budapest, október 18. dr. Princzinger Péter

Honnan jövünk? :LXXX. Tv. Autonómia, MAB, Doktori képzés és fokozat odaítélés Korlátlan számú jelentkezés Normatív finanszírozás, Költségtérítéses képzés Első kreditrendelet, Világbanki program, IDP-k Bologna nyilatkozat, Integrációs törvény Elektronikus intézményi nyilvántartások Tanegység rendszer az ELTE és a Pécsi BTK-n Expanzió (nagyüzem) Portfólió diverzifikáció Modernizáció (irányítás) Diákhitel Képzési szerkezet Tudáscentrumok Irányítási reform Reform kísérlet: Versenyképesség? képzési szerkezet állami irányítás intézményvezetés Finanszírozás (mi valósult meg?) gazdálkodási szabadság Válság Minőség? Használható tudás? Fenntart- hatóság? Felelősség elv?

Merre tartunk?  Új felsőoktatási paradigma? Önfenntartó felsőoktatás  Olyan rendszer, amelyben  Az állam közvetlenül azokat a képzési programokat és kutatásokat finanszírozza, amelyek nem tudják eltartani magukat  A többi képzésben a képzési költséget a hallgatók fizetik meg (jellemzően diákhitelből)  Ahová nem jelentkeznek a diákok, oda az állam nem ad támogatást  Az állami támogatás allokációja teljesítmény elvű  Nem az a kérdés, hogy mi a cél, hanem, hogy hogyan jutunk el odáig  Hiteles adatokra / objektív mutatókra van szükség

Szolgáltató hivatal Küldetés (Jövőkép) Stratégiai célok (4-5) Fő célok (szakterületenként 3-6) Részcélok, feladatok - szervezeti egységek - és egyének szintjén (TÉR) ! 1.VIR 2.Információs rendszerek 3.TÁMOP-ok szerves illesztése 4.Nemzetközi kitörés 5.Belső kommunikáció Nem is lehet kérdés! Megbízható, kiszámítható „támasz” „Szakszerű, gyors, pontos, és barátságos közigazgatás” „Kívülről” már alig láthatóak „Láthatatlanok”

Evolúciós pálya Jogalkotás (pozícionálás) Folyamatok tervezése Fejlesztés, üzembe helyezés Követő fejlesztések Felvi FIR IT FIR SZT AVIR DPR  Relevancia (igények pontos meghatározása)  Hitelesség (intézményi felelősség)  Teljes körűség (jogkövetkezmény / pénzügyi következmény)  Használhatóság (megfelelően strukturált / hozzáférhető információ) A munkamódszer a lényeg: Kooperáció. Értelmes munkamegosztás.

1.Fény derül az intézményi nyilvántartások „tisztaságára” 2.Tisztázandó kérdések, értelmezési problémák sokasága 3.Ellentmondások felszínre kerülnek (statisztika / intézményi nyilvántartások) 4.Megszűnnek a párhuzamos adatszolgáltatások 5.Véget ér az „adat-varázslásos” korszak Várható hatások