Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
Advertisements

Kedvezményes MFB források hitelképeseknek Sebők Orsolya főszerkesztő.
A televíziózás új utakon, avagy a tévé jövőképe a jelenben
Mozgóképkultúra és médiaismeret Háttér: ● Választható közismereti vizsgatárgy (5. érettségi tárgy) ● ig kétszintű az érettségi 2011-től a felvételi.
LifeNetwork – a csatornáról  A LifeNetwork egy olyan életmód csatorna, mely hiteles, közérthető, mégis szórakoztató módon ad választ egészséggel, életmóddal,
Média Klub október 11. Az IPTV szolgáltatások jövője.
6. A gazdasági hatékonyság elemzése
Adatok a romániai 1- és 2%-os kampányokról Határtalan Civil Nap, Budapest, május
Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV.
Média és életmód kapcsolata
INNOVÁCIÓMENEDZSMENT
Médiamarketing Lapok piaca 2012.február.
DR. SARKADY ILDIKÓ MÉDIAPIACI TENDENCIÁK Jogi kihívások „Célkeresztben a fogyasztó” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA Budapest Mariott Hotel március 30.
Gálik Mihály Kit is érdekel a digitális televíziózás Magyarországon? BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék Média és Telekommunikáció Tanszék.
A gazdasági fejlettség mutatói
Az OTT audiovizuális terjesztés gyakorlata Schneider Henrik Április 22.
A kiskorúak védelme a média káros hatásaival szemben
Industrial Organization - alapvető modellek
Ambrovics Andrea KEOP IH vezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Különös tekintettel a gyógyszerekre
MIBŐL ÁLL A TÉVÉMŰSOR MIBŐL ÁLLNAK A TÉVÉK MIBŐL ÁLL A MÉDIARENDSZER Riport, hírműsor médiastruktúra.
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
Kérdések a ZH-hoz.
Mit ér a forint az egészségügyben ?
Elméleti közgazdaságtan
A Médiatanács klasszifikációs ajánlásának alkalmazásával kapcsolatos eredmények és tapasztalatok dr. Futó Gábor Médiafelügyeleti munkatárs NMHH Médiafelügyeleti.
Az új klasszifikációs ajánlás Szilády Szilvia Tudományos munkatárs Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Műsorfigyelő és elemző főosztály szeptember.
A kiskorúak védelme a hatósági gyakorlatban dr. Futó Gábor Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiafelügyeleti főosztály szeptember 28.
VERSENY ÉS SZABÁLYOZÁS 2010 I.Áttekintés. MÚLT, JELEN, JÖVŐ AZ ÁGAZATI ÉS VERSENYSZABÁLYOZÁSBAN II.Betekintés. ELEMZÉSI MÓDSZEREK ÉS SZABÁLYOZÁSI ESZKÖZÖK.
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
Új hirdetési megoldások a televíziós piacon
Kérdések a második zh-hoz
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
A Zalaegerszegi Televízió nézettségi mutatói A felmérés április- májusában készült.
Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben?
A tömegkommunikáció.
A televíziózási szokások változása az infokommunikációs eszközök tükrében.
Menni vagy maradni – mit tanácsol a modern közgazdaságtan? Varga Attila PTE KTK KRTI Teret adó miliő? Pécs, november 25.
nielsen közönségmérés
„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar.
Közigazgatási technológia E-kormányzat. E-kormányzat jelentősége Kormányzási reform Közigazgatási modernizáció Közszféra fejlődése.
Az audiovizuális szolgáltatások szabályozásának új útjai A médiaszabályozás reformja az Európai Unióban dr. Zachar Balázs Miniszterelnöki Hivatal.
Kutatások a digitális átállás társadalmi fogadtatása területén ORTT Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet Hazay István.
„Digitális átállás a rádiózásban, televíziózásban” 1014/2007. (III. 13.) Korm. határozat a televíziózás és a rádiózás digitális átállásának kormányzati.
Médiaszabályozás március 12. Készítette: Dr. Pintér Szilvia
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
DIGITÁLIS ÁTÁLLÁS A FÖLDFELSZÍNI PLATFORMON Piller András Vezérigazgató Antenna Hungária március 19.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
A médiarendszer fejlődése közszolgálati monopólium frekvenciaszűkösség politikai és kulturális megfontolások duális médiarendszer a kereskedelmi műsorszolgáltatás.
The leading European entertainment network 2014 SZEPTEMBER 16. SAJTÓREGGELI.
Van-e lejjebb? Egy válságos piac a válságban „A helyzet” A rádiós piac évek óta stagnál/csökken –A kedvezmények mértéke nő (és nőni fog). MRSZ.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Televízió.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
BYTE Projekt FP 7 Gergely László MBA NIIF Intézet Big Data 2016 Európában és a világban – nem csak a szakma, esettanulmányok is.
A digitális televíziózás és az innováció Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 3 A ‘90-es évek várakozása 
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
A médiaszolgáltatásban közzétett termékmegjelenítés és az arról szóló tájékoztatás törvényi feltételeinek való megfelelés dr. Szikora Tamás jogász Nemzeti.
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
A kisközösségi rádiózás szabályozási és műszaki kérdései
Híradástechnika I. 7. Wührl Tibor.
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
Szerzői jogi reform az Európai Unióban
Előadás másolata:

Médiagazdaságtan A televíziózás piaca

A televiziózás piaca Alapfogalmak: televízió-műsorszám televízió-műsor televíziózás Műsor tekintjük elemzésünkben a médiaterméknek Televíziózás ,mint műsorszolgáltatás az adott területen élők műsorokkal,műsorcsomagokkal,egyedileg választható műsorszámokkal való ellátása a televíziózás,mint technológia révén. Története: villamosság,fényképezés,távírászat,távbeszélő, filmkészítés,rádiózás 1936.Egyesült Királyság, 1939.Egyesült Államok II.vh.után fejlődés

A televíziózás piaca Televíziózás fejlődésének alapmodelljei. klasszikus kereskedelmi /nézőnek ingyenes a televízió,magántulajdon,állami szabályzás,oligopol piacszerkezet/ állami/közszolgálati előfizetői díj,állami tulajdon,monopólium/ duális/ klasszikus kereskedelmi és állami / sokcsatornás/ sok szereplő,földi terjesztés mellett új terjesztési módok,fizető tévék,gyengülő állami szabályzás korlátozott,sokcsatornás,cyber/hálózati modell

A televíziózás piaca Televizió csoportosítása tartalom terület terjesztés finanszírozás finanszírozás:fizető televízió megjelenése a nagyközönség piacán platform:a néző egyes platformokon keresztül jut el a műsorszolgáltatáshoz

A televíziózás piaca A televízió-műsorok nézése: televiziónézés motivációi,jellege és mértéke aranykor szabadidő családi környezet nézés intenzitás háttér-televíziózás reklámok nézése televíziókészülék ellátottság demográfiai tényezők életkor életmód attitűd,-izlés,magatartás, társadalmi-gazdasági tényezők video,távirányító

A televíziózás piaca A nézettség mérése és főbb mutatószámok naplós személyes műszeres elért közönség /reach/:adott műsorszámot legalább egy percig nézők száma nézettség/rating/:az adott műsorszám egy átlagos percének közönségnagysága közönségarány/share/:az adott műsorszám nézésének részesedése a teljes tévénéző közönségből bruttó elérés/GRP/:kampány alatt az adott reklámra vonatkozó elért közönség mutatók összege nettó elérés/COV/:mekkora azon nézők aránya,akik legalább egyszer látták a reklámot a kampány alatt fajlagos reklámköltség/CPT/kampány költsége az elért ezer főre vetítve

A televíziózás piaca Műsorkinálat: Program providers:előállitók program packagers:műsorszámokat műsorrá összeszerkesztő Költségek: fösvénység elv formatok szappanoperák hálózat,szindikálás:költségmegosztás definanszirozás Költségek növekedése: jogdijak előadóművészek dijai költségek nincsenek olyan szoros kapcsolatban a termeléssel,mint más iparágban

A televíziózás piaca Méretgazdaságosság Választékgazdaságosság Saját gyártás,megrendelt gyártás,készen vett műsorszámok aránya Műsorkinálat azonosságai és különbségei általános csatornák-kereskedelmi modellben általános csatornák állami/közszolgálati modellben általános csatornák a duális modellben műsorkinálat a sokcsatornás modellben

A televíziózás piaca Műsorterjesztés A földi műsorszórás A kábel,-műholdas és az AM-mikro terjesztés Kiegészitő műsorszolgáltatás Analóg-digitális A piaci szerkezet és a verseny országos piacok túlsulya a korlátozott kinalatú modellben piacszerkezet a sokcsatornás modellben:tematikus,pay-per view,műsorcsomagok koncentráció mértéke hirdetők piaca

A televíziózás piaca Szabályzás. Állami tartalomszabályzás elvei A határokat átlépő televiziózás szabályzása Egyes műsorszámok elhelyezése,hozzáférés műszaki korlátai Fizető televiziózás állami szabályzása Koncentráció –és kereszttulajdonlás szabályzása Önszabályzás,-társszabályzás Audiovizuális médiaszolgáltatások irányelve

A televíziózás piaca Ellenőrző kérdések. Ismertesse a televiziózás történetének főbb állomásait Definiálja a televizió műsorszám,műsor fogalmát. Televizió csoportositása: terület finanszirozás tartalom Milyen tényezőktől függ a tévénézés? Milyen mérési rendszerek vannak a televiziós nézésben? Ismertesse a legfontosabb mutatószámok jelentését:share,rating,reach,CPT,GRP

A televíziózás piaca Ellenőrző kérdések. Sorolja fel a műsorterjesztés módjait! Milyen szabályok,törvények vonatkoznak a televizióziásra hazánkban? Mit ért önszabályzáson? Mit ért társszabályzáson? A műsorszám tartalmára vonatkozóan milyen szabályzást ismer? ismertesse a médiatörvény legfontosabb alapelveit!