Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Globalizáció Globalizáció:
Advertisements

A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,
Mozgókép és médiaismeret
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
A direkt marketing fogalma
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
Média Klub október 11. Az IPTV szolgáltatások jövője.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
AZ ELEKTRONIKUS SAJTÓ TV-RÁDIÓ-REKLÁMOK.
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
A távközlési piac állami felügyelete dr. Orosi Renáta Hírközlési Felügyelet Hírközlési Felügyelet.
A média funkciói.
A törvényekről:  „Alkotmányban”  tájékozódási és a kulturális értékekhez való hozzáférés szabadsága  A tájékoztatás, a média és a (mindenféle) sajtó.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Központi bankok kialakulása, hazai fejlődés és hatályos szabályozás
Kábeltelevízió Mi a kábeltelevízió? Földfelszínről, műholdról és optikai kábelen érkező csatornák kábelhálózaton történő továbbítása az előfizetőknek.
Médiamarketing Lapok piaca 2012.február.
A közszolgálati tartalom Konferencia a közmédiáról, Budapest június 16.
DR. SARKADY ILDIKÓ MÉDIAPIACI TENDENCIÁK Jogi kihívások „Célkeresztben a fogyasztó” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA Budapest Mariott Hotel március 30.
Gálik Mihály Kit is érdekel a digitális televíziózás Magyarországon? BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék Média és Telekommunikáció Tanszék.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
A digitális médiaterjesztés új irányai: koncepciók, lehetőségek és realitások a földfelszíni műsorszórásban Schneider Henrik Stratégia és Üzletfejlesztés.
A kiskorúak védelme a média káros hatásaival szemben
Negyedik előadás Március 11
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
Olvasóvá nevelő program Tervek, remények. A hangos felolvasás haszna  lélektanilag, a gyerek személyes fejlődésére  kulturálisan, az anyanyelv szinte.
Szótárak: fajták és tipologizálás
E-learning Kovácspál Eszter.
VERSENY ÉS SZABÁLYOZÁS 2010 I.Áttekintés. MÚLT, JELEN, JÖVŐ AZ ÁGAZATI ÉS VERSENYSZABÁLYOZÁSBAN II.Betekintés. ELEMZÉSI MÓDSZEREK ÉS SZABÁLYOZÁSI ESZKÖZÖK.
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
Nemzeti Egészségügyi Számlák (NESZ) május 23. Mentusz Zsófia Központi Statisztikai Hivatal.
Környezetvédelmi kommunikáció a gyakorlatban
Munkahelyi egészség és biztonság
1 A digitális műsorterjesztés helyzete Magyarországon Kárpáti Rudolf műsorterjesztési vezérigazgató-helyettes Antenna Hungária Rt. Pécs Április 29.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
A tömegkommunikáció.
Méliusz Juhász Péter Megyei Könyvtár
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM MŰSZAKI TUDOMÁNYI KAR JEDLIK ÁNYOS GÉPÉSZ, INFORMATIKAI ÉS VILLAMOSMÉRNÖKI INTÉZET TÁVKÖZLÉSI TANSZÉK 9026 Győr, Egyetem tér 1.
„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.
Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar.
Kutatások a digitális átállás társadalmi fogadtatása területén ORTT Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet Hazay István.
N E M Z E T I A U D I O V I Z U Á L I S A R C H Í V U M
Non-profit TV Kereskedelmi Rádió Újság Internetes Hírportál Üzleti TV Rádió Reklámozók és eladók Média Ügynökség Támogatók.
„Digitális átállás a rádiózásban, televíziózásban” 1014/2007. (III. 13.) Korm. határozat a televíziózás és a rádiózás digitális átállásának kormányzati.
A vállalkozások jogi környezete n Árképzés korlátozása - horizontális és vertikális árrögzítés - árdiszkrimináció - félrevezető árképzés - területi árképzés.
ADSL alkalmazása xDSL frekvenciaosztásos elven működik, azaz különböző frekvencián továbbítja az előfizető és a szolgáltató felé haladó adatokat.
Állami szabályozás és önszabályozás a médiában Médiaszabályozás 2015.feburár 19. Készítette: Dr. Pintér Szilvia.
Médiaszabályozás március 12. Készítette: Dr. Pintér Szilvia
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
Közönséges, durva és trágár kifejezések a médiában KUTATÁSI GYORSJELENTÉS.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Televízió.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
ÜGYFELEK ÉS CSOMAGOK: mindenki elégedett? A fogyasztók és a bizalom kérdése.
A digitális televíziózás és az innováció Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 3 A ‘90-es évek várakozása 
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
Az ISO/IEC szabvány követelményeihez kapcsolódó feladatok az önkormányzati, államigazgatási szerveknél Lábodi Csaba PhD jelölt Témavezető: Dr. Dimény.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
A kisközösségi rádiózás szabályozási és műszaki kérdései
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Híradástechnika I. 7. Wührl Tibor.
Közérdekű agrárinformációs szolgáltatások
MŰVELŐDÉS SAJTÓ – CENZÚRA.
Szerzői jogi reform az Európai Unióban
Előadás másolata:

Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV

Történeti áttekintés  Európa: •Indítás: XX. század •Műsorszórás: középhullám, majd rövidhullám •Nagy teljesítmény és költségigény •Finanszírozás: általában állami támogatás Pl. BBC (British Broadcasting Corporation) Pl. BBC (British Broadcasting Corporation) Megbízó: postaügyi miniszter RTD Dánia: kultuszminiszter nevezi ki  Egységes szabályozás: Stockholm Stockholm

Történeti áttekintés Hazánkban: •Műsorszórás kezdete: •Nagymértékű növekedés az előfizetők számában ( ) •Felügyeleti szervek: HIF, ORTT (1996) Amerika: vállalkozói alapokon NBC (National Broadcasting Company) NBC (National Broadcasting Company) A média hatalma: A média hatalma: Orson Welles rádió hangjátéka H. G. Wels „A világok harca”) c. regénye alapján (H. G. Wels „A világok harca”) c. regénye alapján

Műsorszolgáltatók típusai  Médiatípusok: •Közszolgálati műsorszolgáltatók •Közműsor-szolgáltatók •Nem nyereségorientált műsorszolgáltatók •Kereskedelmi műsorszolgáltatók •Közösségi •Hálózatba kapcsolt •Szakosított

Közszolgálati műsorszolgáltatók  Feladata: „többségben közszolgálati műsor szolgáltatása”  Hazánkban: •Magyar Televízió Rt. (két csatonával) •Duna Tv Rt. •Magyar Rádió Rt. (három csatornával)

Közműsor-szolgáltatók  Hasonló az előző kategóriához  Helyi vagy regionális fenntartásúak  Mentesül a műsorszolgálati díj fizetés alól  Reklám: 6 perc óránként  Közműsorszolgáltatási szabályzatot köteles készíteni

Nem nyereségorientált műsorszolgáltatók  Különbségek a többi szolgáltatóhoz képest: •Tartalmi szempont: „szolgálatvállalás” •Gazdasági szempont: nem profitorientált!  Reklám: 3 perc óránként

Kereskedelmi műsorszolgáltatók  Alapul szolgált a többi szolgáltatótípus meghatározáskor  Nyereségorientált  Engedélyezett reklám: 12 perc óránként 12 perc óránként

DIGITALIZÁCIÓ  Műsorszolgáltatók számának növekedési lehetősége  Televíziós négyszeres  Rádiós tízszeres  Piacra lépés korlátja nagyságrendekkel csökken

DIGITALIZÁCIÓ  Méretgazdaságos (eszközök)  Nagy vételkörzetű hálózatok kialakulása  Új országos földi szórású csatornák kialakulása  Különféle funkciójú szolgáltatók összekapcsolása  TV – Rádió – Internet – Nyomtatott sajtó

DIGITALIZÁCIÓ  Műsortárolás lehetősége  Archívumok fizetős használata  PC –TV konvergencia

Bank Archívum Rendelés Elektronikus utalás Kódolt Jel Engedélyezés

Hatás: • Szerkesztői terror megszűnése • Fogyasztói magatartás automatizált mérése • Személyre szabott reklám és promóció • Élénkülő kereskedelem és gazdasági fejlődés