AZ ISKOLA ÉS A KOLLÉGIUM Kollégiumi szakmai konferencia 2010. március 26. Dr. Szenes György MSZT főtitkár Levélcím:1085 Budapest Baross u. 52 Telefon:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Palánczné Németh Zsuzsanna igazgató Újbudai Speciális Szakiskola
Advertisements

A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Kompetencia alapú oktatás Szociális kompetencia bevezetése 4. évfolyamon beszédsérülteknél.
Kompetencia alapú képzés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Osztályfőnöki helyi tanterv
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Multikulturalitás és iskolai könyvtár
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A tartalmi szabályozás kérdései Kaposi József október.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A Nemzeti alaptanterv változásai
Méltányossági elvek a közoktatásban
Birta-Székely Noémi Pszicológia és Neveléstudományok Kar Kolozsvár
Tantervtípusok; NAT-ok
Kompetencia alapú oktatás
A pedagógiai program Érd,
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Közgazdaság szakmacsoport
Az OKNT-adhoc bizottság kerettanterve „Természettudományt mindenkinek” 2009.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
NAT 2007 kompetenciák.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Kaposi József június. A NAT-munkálatok főbb elemei  A NAT küldetésének újradefiniálása A nevelés és az értékek hangsúlyozása  A kulcskompetenciák.
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
IKT-alapú programcsomag alkalmazása a szociális kompetencia fejlesztésében Készítette: Andiné Csorba Klára
Megnézheted magad! Interaktív népegészségügyi kampány Novák Péter enter!digital –
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
Az alsó tagozatos kerettantervekről
Az új Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek
Társadalompolitikai és stratégiai célok Dr. Simicskó István.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet FENNTARTHATÓSÁG A NAT-BAN ÉS A KERETTANTERVEKBEN Ökoiskola címátadó
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
– ELŐADÁS – március BCE T-KAR NEMZETKÖZI TANULMÁNYOK INTÉZET
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

AZ ISKOLA ÉS A KOLLÉGIUM Kollégiumi szakmai konferencia március 26. Dr. Szenes György MSZT főtitkár Levélcím:1085 Budapest Baross u. 52 Telefon: és Fax: 2192 mellék

A NAT kiemelt fejlesztési feladatai •Énkép, önismeret •Hon-és népismeret •Európai azonosságtudat-egyetemes kultúra •Aktív állampolgárságra,demokráciára nevelés •Gazdasági nevelés •Környezettudatosságra nevelés •A tanulás tanulása •Testi és lelki egészség •Felkészülés a felnőttlét szerepeire

A kollégiumi foglalkozások témakörei •Tanulás •Énkép, önismeret, pályaorientáció •Európai azonosságtudat. Egyetemes kultúra •Környezettudatosság •Testi és lelki egészség •Felkészülés a felnőttlét szerepeire. Aktív állampolgárságra nevelés, demokráciára nevelés. Gazdasági nevelés •Hon- és népismeret

A kollégium lehetőségei a tanulási nehézségekkel küzdök egyéni fejlesztésében •Diszlexia •Díszgráfia •Diszkalkulia

Az iskola és a kollégium kapcsolata •Önálló- vagy közös igazgatás •Mit tegyen az iskola!? •Mit tegyen a kollégium!? •A kollégium és a TISZK kapcsolata

Köszönöm a figyelmüket !