 Információs társadalom – a fogalom és ami mögötte van  Másvilág – fiatalok az információs társadalomban  Útikalauz stopposoknak – ifjúsági munka virtuális.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
 A felkereső ifjúsági munka gyűjtőfogalom, amely mindazon megközelítéseket magában foglalja, amelyek során az ifjúságsegítők, a fiatalokkal foglalkozók.
Advertisements

A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
IKT = információs és kommunikációs technológia
Digitális világ 4. foglalkozás Mobilfónia 1. Eszközök, lehetőségek.
Ma –mintegy erdélyi magyar számára vált lehetségessé az internetes kommunikáció –160 hozzáférési pontból álló hálózat –közvetlen kapcsolat jöhet.
Digitális világ A digitális reklám
A direkt marketing fogalma
 Jób 30:9 És most ezek gúnyolódnak rajtam, ezek fecsegnek rólam.  Zsolt 1:1 Boldog ember az, aki nem jár a bűnösök tanácsa szerint, nem áll a vétkesek.
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. • Telefon: • Telefax: •
Mikor SPAM az kommunikáció? A.Ha nem kértünk engedélyt a fogadótól, de az ről le lehet iratkozni B.Ha megvásárolt címadatbázisra küldünk az.
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
A kultúra és a digitális kultúra értelmezése
Online marketing, online PR Miben más? Előadás Végvári Imre Igazgató Arcus Interactive Group.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Povorello XXI – A rend jövője PR és kommunikációs javaslatok.
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében január 15.
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
GERILLA-MARKETING.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Metaverzum A jövő virtuális univerzuma. Videójátékok, virtuális világok, web 2.0, Földet ábrázoló online térképek kereszteződése Szimuláció és realitás.
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Digitális világ – interaktív táblán
Digitális világ MediaSmart Hungary.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
E-learning Kovácspál Eszter.
A Safer Internetplus Program célja és területei eContentplus és Safer Internetplus Nemzeti Információs Nap Budapest, április 18. Simor Gabriella,GKM.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
„Beszélgessünk Európáról” programsorozat MeH EU Kommunikációs Főosztály Dániel Anna Békés, március 18.
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
1 Zala Megye az Információs Társadalomban Konferencia Zalaegerszeg, május 30..
2004. November 11.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt.
Miért érdemes az eMagyarország hálózathoz tartozni? Az eMagyarország hálózat működése kézzelfogható eredményekkel járul hozzá a társadalom és a gazdaság.
Kommunikációt segítő programok a hálózaton
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
1 Marketing II. – VI. feladat E-kommunikáció Budapest, március 18. Készítette: Börcsök Sándor a K-ExxOn megbízásából K-Exx-On.
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
AdRisk Community action on Adolescent and Injury Risk – Közösségi összefogás a fiatalok baleseti kockázatának csökkentésére Európai szintű szituáció-elemzés,
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
4.Tétel: xDSL, VoIP, FTTx, NGN
 Információs társadalom – a fogalom és ami mögötte van  Másvilág – fiatalok az információs társadalomban  Útikalauz stopposoknak – ifjúsági munka virtuális.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Fedezzük fel az európai lehetőségeket!. Információra van szükségem.. Merre induljak??
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Hálózatok Számítógépek és egyéb hardvereszközök összekapcsolva valamilyen kommunikációs csatornán. Felkínált lehetőségek: Kommunikáció Hardver megosztás.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Digitális ifjúság Andok Mónika (PPKE) Új utak – a protestáns etika
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
EU Tájékoztató Szolgálat
Urbánné Malomsoki Mónika
A világ sarkából is elérhető könyvtár, a könyvtár sarkából is elérhető világ Winkler Bea.
Előadás másolata:

 Információs társadalom – a fogalom és ami mögötte van  Másvilág – fiatalok az információs társadalomban  Útikalauz stopposoknak – ifjúsági munka virtuális térben

 Az infokommunikációs eszközök  megváltoztatják hétköznapjainkat: sokkal gyorsabban és egyszerűbben juthatunk információhoz.  beépülnek az életünkbe, a mobiltelefonunk, a kapcsolataink (pl. közösségi oldalakon), azonosítanak minket már-már a személyiségünk részévé válnak.  Megváltozik a munkánk, a kapcsolattartásunk, információszerzésünk, kikapcsolódásunk, szórakozásunk módja. Az információs társadalom az egész világot érintő és átható napjainkban is zajló gazdasági – társadalmi –kulturális átalakulás.

 Világviszonylatban 2009-ben 100 emberre 67 mobil-előfizetés; 26 internet-előfizetés és közel 10 mobilinternet előfizetés jutott…  A magyar 14 év felettiek 52%-a internetezik, 46% otthonában van internetkapcsolat  A már 10 millió fő alatti Magyarországon közel 12 millió mobiltelefon előfizetés van

 a korosztályos bontások szerint az ifjúság együtt mozog a globális változásokkal  2008-ban a magyar társadalom mintegy fele, ezzel szemben a fiatalok (14-29 évesek) 84 százaléka használt internetet  szocializációs közegük gyökeresen különbözik a korábbi generációkétól, ebből adódóan másképp tanulnak, másképp barátkoznak, másképp szórakoznak…

Hol vannak a fiatalok?

Ifjúsági munka VIRTUÁLIS „virtual youth work” DIGITÁLIS „digital youth work” ONLINE „online youth work”

Virtuális = Valódi Virtuális kapcsolatok = Valódi közösségek Virtuális ifjúsági munka = ?

 Tér és idő  képlékeny  Sebesség  „felgyorsult világ”  Szabadság  nyilvánosság, demokrácia  Összetettség  szöveg+kép+hang multimédia  Interaktivitás  befogadó és alkotó  Interkonnektivitás  always ON  Hálózatosodás  szorosabb-lazább kapcsolódások szövevénye

 Egyszerűség és komplexitás  bonyolult folyamatok gombnyomásra  A szóbeliség és az írásbeliség összeolvadása  úgy írunk, mintha beszélnénk  Konvergencia  eszközök és szolgáltatások szintjén  Megfoghatatlanság  érzékeink szerepét átveszi a bizalom és a megbízhatóság  Megjósolhatatlanság  a mai állapotból nem következtethetünk a jövőre  Multitasking  háttér- médiafogyasztás és kommunikáció  Biztonság  a digitális világ függetlenedhet a való világtól, ami visszaélésekhez vezethet

1. A meglévő közösség számára egy új kommunikációs felület nyitása 2. Online közösség létrehozása (e- részvétel) 3. Online megjelenés (információnyújtás)

 Online prevenció: a kockázati tényezők csökkentése, elsősorban tájékoztatással  Online promóció: SMS, vagy Facebook kampány, de idetartoznak az olyan hagyományosnak számító utak is, mint az online reklám és banner  Komplex ifjúsági munka, amely felosztható a következő részterületekre:  Online-ofline ifjúsági munka: az egyes tevékenységek az offline és az online térben egyaránt működhetnek  Online egyéni: a fiatalok segítése a problémáik megoldásában a rendelkezésre álló eszközökkel ( ; Messenger; SMS; közösségi oldalak üzenetküldői; stb.)  Online csoportos: elsősorban a közösségi hálózatokon zajló ifjúsági munka, amely az e-részvételre buzdít

 Passzív eszközök: az egyirányú kommunikációt lehetővé tévő megoldások, pl. hagyományos honlap, offline és online hírlevél, gerilla-marketing stb.  (Inter)aktív eszközök:  Interaktív online megjelenés (közvetett párbeszéd)  Közvetlen, általában késleltetett párbeszéd – mobiltelefonos SMS-kampány, lista használata.  Közvetlen, azonnali párbeszéd – chat, telefon, a virtuális világ  Közösségi oldal – már meglévő közösségi oldalban alcsoport létrehozása, saját kiépítése  Videoportál – ma már politikusok, kormányok, üzleti szervezetek is használják  Játékok – a komoly játékok (serious games) több milliárdos piacot alkotnak, és potenciális lehetőséget jelentenek az oktatásban, képzésben, közösségépítésben  Virtuális világok – a digitális kultúra legújabb, leginnovatívabb színterei

 Légy azonosítható!  Légy elérhető!  Reagálj!  Írásbeli szóbeliség – mintha a kommunikációs partnered előtted állna.  Nem egyirányú – a digitális kommunikáció sosem egyirányú, hanem legalább kétirányú.  Nem egy kapcsolat, hanem hálózat – a digitális környezet, főképpen az internet, nem oda-vissza kapcsolatokból áll, hanem hálózatokból.  Légy élenjáró!  Nem virtuális: reális – bár már többször elhangzott, nem árt újra és újra elismételni…