Kárpát Factor Követeléskezelő Kft. Jogos követelések behajtása Kinnlevőségek kialakulásának megelőzése
A tájékoztató sorrendje Bemutatkozás Adósságkérdés Magyarországon Megelőzés-Felkészülés-Szemléletváltás Adósság-pszichológia Alternatív megoldások A követeléskezelő cégek lehetőségei Kérdések, időpont-egyeztetés
A Kárpát Factor Kft-ről Miért vagyunk itt? 16 éves tapasztalat Kifejezetten a nehéz, bonyolult ügyek specialistái vagyunk Egyedileg kezelt ügyek tízezrei Az elvállalt ügyek 70%-ában sikert értünk el A Factor Csoport a sikereiből él már 16 éve Ismereteink tapasztalatokból, személyes konfrontációk ezreiből származnak
„Nem elég a pénzért megdolgozni, azt meg is kell szerezni!” A magyar cégek több, mint 60%-ának van lejárt követelése 10% azt sem tudja mekkora! Összefonódás a magánéleti kapcsolatok és az üzleti világ között Több százezer kényszervállalkozás: ugyanazok a játékszabályok, más a hozzáállás Feszített piaci verseny-kiszolgáltatottság-hosszú lejáratú határidejű számlák
Szakmák, üzletágak, ahol nem lehetséges az azonnali fizetés Gazdasági válság-körbetartozások Átláthatatlan jogi környezet - túlterhelt, alulfizetett bíróságok - kiskapuk - hosszú és költséges jogi eljárások Naponta több, mint 50 céget számolnak fel - a hitelezőik 95%-ban egyáltalán nem lesznek kártalanítva Tudatos gazdasági bűnözők - „Sakkozók”
Megelőzés Ártatlanság vélelme - költséges szerencsejáték Soha nem lehet 100%-os biztonsággal kiszűrni a megbízhatatlan partnereket! Régi, jó kapcsolatok is válhatnak időzített bombává! Mi a biztosíték, hogy minden körülmények között hozzájutok a követelésemhez?
Cégszűrési szempontok Volt-e adósunk? Ha igen hogyan viselkedett? Céginformáció: Adószám, végrehajtás, munkaügyi bírság, éves mérleg-leadási kötelezettség, üzleti eredmény Vezető tisztségviselő váltás, tulajdonosváltás, székhelyváltás, „cégtemetők”, székhelyszolgáltatás Kapcsolt vállalkozások - „Sakkozók” vezető tisztségviselői pozíciótól való eltiltás A múltbeli történések nem feltétlenül jelentik, hogy a partner megbízhatatlan lesz, de az óvatlanság drága mulatság!
Megelőzés II. Nyugat - Európában kultúrája és kialakult szolgáltatás-rendszere van a cégszűrésnek. Az Ügyfél mindenekelőtt-de hogyan fizet? Az a jó partner, aki teljesíti az együttműködés ráeső részét. Szigorú fizetési határidők megszabása - Automatikus átadás a követeléskezelőnek Mindenki lehet jó ügyfél, de azt is kell tudni, ki milyen fizetési kondíciókkal kaphat szolgáltatást
„Kinnlevőségeink kezelését a Kárpát Factor Kft végzi” Rövid csúszások megakadályozása-akár 30-40 %-os javulás Nem személyes kérdés, ez üzlet Új partnereknek, rendszeresen késve fizetőknek, cégszűrés alapján problémás ügyfeleknek Régi jó kapcsolatoknál, nagy (multi) partnereknél nem érdemes
Névhasználat Ok: számlák kifizetésénél tudatos vagy esetleges prioritási sorrend felállítása: Ha van 10 számlám de csak 7-et tudok kifizetni…? Oda fizetek ahonnan következmények várhatóak: Kikapcsolt telefon, nincs áram, munkatársak bér hiányában nem, vagy rosszul dolgoznak… Bejelentkezik a behajtó cég…!
Adósságpszichológia - Avagy az adós is csak ember Az ember döntéseinek (üzleti döntések is) jelentős részét érzelmi alapon hozza meg Az adós cég mögött mindig van egy, vagy több ember, aki a tartozások kifizetésére hatással van.
Adósságtudat, Felelősségvállalás A tartozás a kényszerhitelezőnek kényelmetlen („már nekem ciki hívogatni”), az adósnak az idő múlásával egyre kevésbé - időben kell lépni és konzekvensen számon kérni a kötelezettség teljesítését Az adós gyakran nem vállalja fel a felelősséget a tartozásért - külső körülmények, körbetartozás, nehéz gazdasági helyzet stb… A kényszerhitelező szempontjából teljesen lényegtelen.
Felelősségvállalás II. Akinek komolyan szándékában áll fizetni, az folyamatosan tartja a kapcsolatot a hitelezővel és egy elfogadható nagyságrendű törlesztéssel jelzi tisztességes szándékát.
Tűréshatár Kétféle adós van: Aki nem tud fizetni és aki nem AKAR fizetni. A követelés nagyságrendje lehet tűréshatáron belül és azon túl 2000,- vagy 20.000.000,-forintért bírna ki többet egy átlag magyar vállalkozó, hogy megtarthassa? Mennyivel bírna ki többet, ha nem állna már rendelkezésére a pénz, hogy előteremtse visszafizetés céljából?
Az adósságbehajtás alternatívái Fizetési meghagyás Felszámolási eljárás Ügyvédi felszólítólevelek Polgári per - végrehajtás Verőlegény - egyletek, fél-alvilági módszerek Intézkedés önerőből FMH: adós ellentmond, akkor gáz van egyébként meg a követelés 3%-a illetékként ha ellentmond akkor újabb 3% Felszám:csak akkor ha az összeg tűréshatáron belül van és a cég értéket képvisel a tulajdonosa számára, valamint ha jól dokmumentált a követelés Az ügyvéd nem jutalékérdekelt, használjuk arra amire való, nem fog kimenni és veszekedni az adóssal és az admin kötsgek növekedésében érdekelt Végrehajtó előre kéri a pénzt halvány utalás a korrupcióra Verőlegény: nem csak nem etikus hanem nem is hatékony. Olyan mintha rögtön minden adut kijátszanánk. Érzelmi töltés, gyakran túlmegy a határon az adós megtanul alkalmazkodni a kényszerhitelező stílusához
Adósságbehajtás Cél: pénz lehető legnagyobb részének a legrövidebb időn belül való visszaszerzése (nem erkölcsi vagy etikai bosszúállás) Az adósságtudat helyreállítása - a tartozás tényének kényelmetlenné tétele az adós számára
Adósságbehajtás II. A behajtó viselkedése tükrözi az adós hozzáállását Fokozatosság, bizonytalanság, kiszámíthatatlanság Folyamatos, terhelő, kényelmetlen jelenlét Mindig az embert keressük a cég mögött Gyenge pont megtalálása
Minden egyes nappal, mikor adósa használja az Ön pénzét, vesztesége növekszik!
Köszönjük a figyelmet!