Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai 18. Tétel Munkájában fontos szerepet játszik a bizalom, a kommunikáció. Mutassa be vállalkozása PR területeit, céljait, eszközeit és ezek eredményességét! Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
PR- közönségkapcsolatok Fogalma: A PR olyan személyes vagy tömegkommunikációs megoldás, amelynek középpontjában egy szervezet megítélésének, imázsának javítása áll. A PR a vállalat és a társadalmi környezete közötti kapcsolat kezeléséért felelős A PR két nagy csoportra osztható irányultsága szerint: külső és belső PR-ra.
A Belső és külső PR feladatai, irányultságai Belső PR szerepe, feladata Külső PR szerepe,feladata Szerepe a vállalaton belüli személyekkel, csoportokkal való kommunikáció A belső PR feladata, hogy ismertesse a vállalat helyzetét, céljait az egyes célcsoportokkal. El kell érni, hogy az egyes célcsoportok magukénak érezzék a szervezet céljait, elkötelezetté váljanak,elfogadják és kövessék a kívánt magatartásformákat. Ha a szervezet minden tagja tudatosan képviseli a vállalati kultúra értékrendjét, a munka hatékonysága javul, és ezzel a vállalat sikeressége is. Szerepe a vállalaton kívüli de vele kapcsolatban álló szervezetekkel, cégekkel való pozitív kapcsolattartás, amely elősegíti a vállalat pozitív imázsának kialakulását Célcsoportjai: Ágazati kapcsolatok – partnerek, beszállítók, Pénzügyi kapcsolatok – hitel- és pénzintézetek, befektetők Szakmai kapcsolatok – szakmai szervezetek, egyesületek Kormányzati és közösségi kapcsolatok (Public Affairs) – jogalkotók, kormány, kormányzati szervek, önkormányzatok, érdekképviseletek. Média, sajtókapcsolatok
A belső és a külső PR eszközrendszerei Belső PR Külső PR céges újság, intranet, - vállalati kultúra és értékrend, - a vezetői stílus, kommunikáció, (nyitott ajtók politikája), - a szolgálati út - belső és külső képzések, - céges rendezvények, pl.: juniális, gyereknap és mikulás rendezvények, karácsony, - jutalmazási és büntetési rendszer, - betanulási rendszer. személyes kommunikáció eszközei (levelezés, telefon, megbeszélés), csoportkommunikáció eszközei (rendezvények,konferenciák, előadások, vásárok, kiállítások) a tömegkommunikáció eszközei (sajtóközlemények).
Fodrász vállalkozásom PR teületei Belső PR Külső PR Faliújság Csapatépítő tréningek (közös kirándulás, szakmai vagy egyéb) Továbbképzéseken való közös részvétel Fodrászversenyek Helyi sajtóval való folyamatos kapcsolattartás (hirdetések, események) Vendégekkel való kapcsolattartás (DM levél, telefon, személyes megkeresés) Helyi önkormányzattal való kapcsolattartás
A PR speciális területe Corporate Identity (CI), azaz a vállalat személyisége, az arculata Befolyásoló elemei: - logó, - betűtípusok és színek, formák, - emblémák, grafikák. - a védjegy, amely jogi védelmet is biztosít használójának, - levélpapírok, névjegyek, írótömbök, meghívók, borítékok, mappák, stb. - bélyegzők, űrlapok, nyomtatványok, - kiadványok, - csomagolás, - vállalati gépjárművek feliratozása, egységes megjelenése, - egyenruhák, formaruhák, munka és védőruházat, - ajándéktárgyak, naptárak, mappák, tollak, kulcstartók, stb.
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Forrás: Czéhmester Eszter Marketing és PR ismeretek