Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Advertisements

A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
CORPORATE IDENTIY (C.I.)
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
1 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ kommunikációs stratégiája és gyakorlata.
Családbarát szálláshelyek Puczkó László Szakmai igazgató.
MARKETING.
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon •Villány-Siklós borút Egyesület (1994) •Balatoni Borutak szövetsége (2003) •Magyar Borutak szövetsége (2003)
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
Gyümölcsöző társadalmi vállalkozások - a Fruit of Care, mint társadalmi márka - ajándék, amivel kétszer ad.
munkakör a tanirodai gyakorlatban
Közönségkapcsolatok (PR)
A személyes részvétel előnyei Legyünk jelen! Piac & Profit Demcsák Mária alapító főszerkesztő.
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
A könyvtár marketing stratégiája
Dobiné Bálint Katalin Protokoll ismeretek
Közönségkapcsolat (public relations)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
12. Kulturális önszerveződés, önkéntesség
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Reklámozás, Public Relations
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
Public relations/ learning community relations tevékenység az iskolai könyvtárban.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Vállalati arculat.
DPR kommunikáció lehetőségei
Az eseményszervezés formái, eszközei
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Sponsorare necesse est
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Az EEM helye a menedzsmentben
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3. KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
A marketingkommunikáció
Tagszervezeti munka erősítése
PRINT POWER HUNGARY Manager konferencia Október 20. Galyatető.
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus.
PTE INNOVÁCIÓS NAP 2015 A PTE marketing eszköztára KKV-k részére felsőoktatási marketing | üzlet vagy sem? Deliné dr. Győrmárton Rita PTE Marketing Osztály.
TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ projekttel kapcsolatos kommunikációja,
A szerkezetfejlesztés résztvevői körének létrehozása – márkaépítés és városkommunikáció a vonzó városrészekért XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc,
Okos Jövő Fórum 2015 Smart Future Fórum 2015 Győr A Széchenyi István Egyetem és az Okos Jövő Innovációs Klaszter közös rendezvénye.
Számvitel S ZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Előszó Tizenkét előadás (92)
Esettanulmány Adu Oktatási Központ VSZF konferencia MKIK Budapest Az előadás tartalma Kik vagyunk? Milyen vállalkozásunk van? Milyen felelős.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
Szekszárd október 10.. Vízió Új Ptk. (magánszemély tagja nem lehet a szövetségnek) Tagszervezeti elvárások (tagszervezetek anyagi támogatása az.
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
Haszon rendezvények médiaajánlat
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Nyilvánosság biztosítása a TIE projektben
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
Tagszervezeti munka erősítése
Előadás másolata:

Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai 18. Tétel Munkájában fontos szerepet játszik a bizalom, a kommunikáció. Mutassa be vállalkozása PR területeit, céljait, eszközeit és ezek eredményességét! Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai

PR- közönségkapcsolatok Fogalma: A PR olyan személyes vagy tömegkommunikációs megoldás, amelynek középpontjában egy szervezet megítélésének, imázsának javítása áll. A PR a vállalat és a társadalmi környezete közötti kapcsolat kezeléséért felelős A PR két nagy csoportra osztható irányultsága szerint: külső és belső PR-ra.

A Belső és külső PR feladatai, irányultságai Belső PR szerepe, feladata Külső PR szerepe,feladata Szerepe a vállalaton belüli személyekkel, csoportokkal való kommunikáció A belső PR feladata, hogy ismertesse a vállalat helyzetét, céljait az egyes célcsoportokkal. El kell érni, hogy az egyes célcsoportok magukénak érezzék a szervezet céljait, elkötelezetté váljanak,elfogadják és kövessék a kívánt magatartásformákat. Ha a szervezet minden tagja tudatosan képviseli a vállalati kultúra értékrendjét, a munka hatékonysága javul, és ezzel a vállalat sikeressége is. Szerepe a vállalaton kívüli de vele kapcsolatban álló szervezetekkel, cégekkel való pozitív kapcsolattartás, amely elősegíti a vállalat pozitív imázsának kialakulását Célcsoportjai: Ágazati kapcsolatok – partnerek, beszállítók, Pénzügyi kapcsolatok – hitel- és pénzintézetek, befektetők Szakmai kapcsolatok – szakmai szervezetek, egyesületek Kormányzati és közösségi kapcsolatok (Public Affairs) – jogalkotók, kormány, kormányzati szervek, önkormányzatok, érdekképviseletek. Média, sajtókapcsolatok

A belső és a külső PR eszközrendszerei Belső PR Külső PR céges újság, intranet, - vállalati kultúra és értékrend, - a vezetői stílus, kommunikáció, (nyitott ajtók politikája), - a szolgálati út - belső és külső képzések, - céges rendezvények, pl.: juniális, gyereknap és mikulás rendezvények, karácsony, - jutalmazási és büntetési rendszer, - betanulási rendszer. személyes kommunikáció eszközei (levelezés, telefon, megbeszélés), csoportkommunikáció eszközei (rendezvények,konferenciák, előadások, vásárok, kiállítások) a tömegkommunikáció eszközei (sajtóközlemények).

Fodrász vállalkozásom PR teületei Belső PR Külső PR Faliújság Csapatépítő tréningek (közös kirándulás, szakmai vagy egyéb) Továbbképzéseken való közös részvétel Fodrászversenyek Helyi sajtóval való folyamatos kapcsolattartás (hirdetések, események) Vendégekkel való kapcsolattartás (DM levél, telefon, személyes megkeresés) Helyi önkormányzattal való kapcsolattartás

A PR speciális területe Corporate Identity (CI), azaz a vállalat személyisége, az arculata Befolyásoló elemei: - logó, - betűtípusok és színek, formák, - emblémák, grafikák. - a védjegy, amely jogi védelmet is biztosít használójának, - levélpapírok, névjegyek, írótömbök, meghívók, borítékok, mappák, stb. - bélyegzők, űrlapok, nyomtatványok, - kiadványok, - csomagolás, - vállalati gépjárművek feliratozása, egységes megjelenése, - egyenruhák, formaruhák, munka és védőruházat, - ajándéktárgyak, naptárak, mappák, tollak, kulcstartók, stb.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Forrás: Czéhmester Eszter Marketing és PR ismeretek