Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

B2B-marketing – A szervezeti piacok
Agrárgazdaságtan II. Előadás
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Versenyelemzés 8.fejezet.
A verseny - a piac alkotója
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
A piac Szakiskola.
Vállalati Gazdaságtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
Alapfogalmak.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Marketingmenedzsment 2008
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Marketing BA A piac Dr. Pavluska Valéria egyetemi docens
A marketing mix, a marketingkörnyezet és a piac
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Marketing alapismeret
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
Marketing eszközrendszere
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Az értékesítési rendszer
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
8. Az eladásösztönzés.
A marketingkörnyezet elemzése
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A vállalkozás fogalma:
Termék & Márka Kopcsay László.
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
A MARKETING FOLYAMATA.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Tantárgy teljesítésének feltételei:  Tankönyv nincs. Tananyag: prezik+elmondottak.  Katalógus van  Hiányozni 3 X 2 óráról lehet.  Több hiányzás esetén.
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
Marketing, marketingkommunikáció. Mi is az a marketing? Eszme Attitűd Magatartásforma Technika Vállalati alapfunkció Módszertan Szervezeti egység.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Marketing I. 2. előadás A vállalat piaca és környezete
Marketing I. 2. előadás A vállalat piaca és környezete
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia egyetemi adjunktus BME-MVT
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A piac és a piacgazdaság
Marketing I. előadás Kovács István
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Bevezető előadás.
Gazdasági rendszerek.
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
Előadás másolata:

Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3. Fogyasztó orientált 4. Társadalmi orientált  A marketingmix a vállalati marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott kombinációja.

Marketing-mix elemei  A marketing-mix a váll-i marketingeszközök piaci helyzetekben alkalmazott kombinációja.  Legelterjedtebb a „4P” csoportosítás: -Termékpolitika /product/ -Árpolitika /price/ -Értékesítéspolitika /place-distribution/ -Reklám és kommunikációs eszk. /promotion/

Marketingkoncepció A vállalat működésének integrációja a minél nagyobb nyereség eléréséért. 1. Vevőorientáció 2. Integrált, koordinált marketing 3. Hosszú távú nyereség

A piac Fogalma, jellemzői,funkciói

A piac fogalma Mikroökonomiai meghatározás: Kereslet, kínálat, ár, jövedelem Kereslet, kínálat, ár, jövedelemMarketingszempontból: A piaci szereplőket /eladók, vevők/ és a köztük fennálló kapcsolatot jelenti A csak szűk értelmezés= Rövidlátó marketing= kudarc / pl. gyorspostai szolgáltatás, telefon/

Piac feltételei 1. Két fél /eladó-vevő/ 2. Kommunikáció képesség 3. Döntésképesség 4. A másik elfogadása /kívánatosság/ 5. Értékhordozó a másik számára

Piacértelmezés  Szűkebb értelemben: Az adásvétel színtere  Tágabban: Közvetítő szerep a piacon  Részpiacok: áru, tőke, pénz, munkaerőpiac

A piac méretei  Három fő mutatószám Piacpotenciál volumen részesedés

Piacpotenciál  Egy adott termékből elvileg lehetséges eladások összessége / összes jövedelemmel szembeállítható kínálat. Korlátos: pl. színes tv, mobil,lehet nagyobb mint 100 %, másból kevesebb/ / összes jövedelemmel szembeállítható kínálat. Korlátos: pl. színes tv, mobil,lehet nagyobb mint 100 %, másból kevesebb/

Piacvolumen  A megvalósuló eladások összessége / sörfogyasztás, autóeladások, stb./

Piacrészesedés  A piacon elért vállalati /saját/ részarány a piacrészesedés. /pl. az összes üzemanyag forgalomból az egyes szereplők által elért arány/ /pl. az összes üzemanyag forgalomból az egyes szereplők által elért arány/ A piaci szereplők egymáshoz viszonyított versenyhelyzetét piaci szerkezetnek nevezzük.

Jellegzetes piaci csoportok  Terméktípusok szerint /fogy. cikkek, szolgáltatás, termelőeszközök/  Vevő személye szerint /fogyasztói, viszonteladói, termelői, állami/

Jellegzetes piaci szerkezetek  Tiszta verseny /sok termelő, sok vevő, szabad a piacra jutás, szabad inf áramlás/  Monopolisztikus /egy, vagy kevés cég, némi megegyezés/  Oligopolium /néhány vállalat versenye, egymástól függnek,, megegyeznek/  Tiszta monopólium /teljes versenykorlátozás/

Piac fő elemei  Kereslet /szükséglet, igény, kereslet/  Kínálat / adott termék, és szolgáltatásmennyiség adott időpontban, feltételek mellett eladható/megvehető/  Ár /az áru pénzben kifejezett értéke/  Jövedelem /vásárlásra fordítható pénzösszeg/

A piac változásának hatása a marketing tevékenységre  Kondratyev cikluselmélete. /40-60 év/ / /OTTÓ motor séma/ 1. Bevezetés – erős reklám,kevés versenytárs, fokozatos növekedés 2. Növekedés, konjuktúra – új csatornák, nő a választék, nő a konkurencia 3. Érettség – lassul a fejlődés, telítődés, cégcsődök, több szolgáltatás 4. Hanyatlás, recesszió - visszaesés