MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Angol nyelvi kompetencia
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Tanulási és tanítási stílusok elektronikus környezetben
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
OK! Tanársegéd Online Könyvek
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
A MULTIMÉDIA alapjai
Készítette: dr. Létray Zoltán
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
1 Budai Attila Költséghatékony e-learning képzés Tananyag és támogatás új ILIAS felhasználók számára Vitaindító előadás 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia

A nyitott tanulás alkalmazása

A TÁVOKTATÁS  A tanár szerepe a tanulás irányításában van rugalmas képzésen és a nyitott tanuláson alapszik  B izonyos időszakonként előadás a tananyagból  P rogram,- és tevékenységorientált  T ananyag az egyéni tanulás lehetőségét biztosítja  A visszacsatolást a feladatlap, munkalap biztosítja

A felkínált lehetőség  Ki tanulhat? –  Ki tanulhat? – a belépés korlátozásának a mértéke  Miért tanulnak?  Miért tanulnak? – önszántukból, vagy külső okok miatt  Mit tanulnak?  Mit tanulnak? – a hallgató mennyire határozhatja meg céljait, tanulási módszerét, sorrendjét, az alkalmazott eszközöket  Hol tanulnak?  Hol tanulnak? – a feltételek függvénye  Mikor tanulnak?  Mikor tanulnak? – a szükségletek függvénye  Támogatás  Támogatás – a tanuló segítésére elérhető személyek köre  Értékelés  Értékelés – a tanuló számára elérhető értékelési módszerek köre

A nyitott tanulás különböző formái

a.) Távtanulási programon alapuló ( Open University) Cél: Diploma szerzése  egyetemi, szakmai képzés több mint 50 tárgyi programmal… mint 50 tárgyi programmal…  a hallgatók otthon tanulnak  speciálisan elkészített tananyagok segítségével segítségével  interneten, telefonon, faxon tartják a kapcsolatot a tutorral tartják a kapcsolatot a tutorral  önértékelés, tutori értékelés, záróvizsga záróvizsga

b.) Rugalmas képzésen alapuló tanulás Cél: az alkalmazottak továbbképzése  sokoldalú és alkalmazkodó tanulási lehetőségek tanulási lehetőségek  forrásközpontokban tanulnak munkaidőben munkaidőben  a hallgatók ki tudják használni az intézményi szolgáltatásokat az intézményi szolgáltatásokat  általában a résztvevők teljes körű alkalmazottak körű alkalmazottak  gyakorlati értékelés

A nyitott tanulás előnyei  a képzést akkor lehet megvalósítani, amikor szükség van rá  kisebb-nagyobb létszám egyaránt kiszolgálható  képzési standard - nemzeti szinten és nemzetközileg is  korszerűsítés egyszerűbb  a képzés skálája bővíthető  mindenki számára elérhető  szükségletek, belépési szintek széles skálája kielégíthető

A tanulók számára azért előnyös, mert:  Önmaguk felelősek a tanulásukért  Saját ritmusukban tanulhatnak  Elérhetik saját céljaikat  Koncentrálhatnak azokra a dolgokra, amiket leginkább meg kell tanulniuk

A nyitott tanulás klasszikus eszköze a VIDEO

Video   Oktatási tananyagok széles skálája  Ösztönzik a tanulókat  Hallás és látás kombinációja miatt hatásos  Realisztikus  Alkalmas a mozgás elemzésére Mellette szóló érvek: Ellene szóló érvek:  Tanulók passzív szereplők  Költséges  Mindig korszerűsítésre szorul, ami azonban szorul, ami azonban technikailag nehézkes technikailag nehézkes

Mikor alkalmazzuk?   Különböző helyszínek tapasztalatainak bemutatására  Attitűdök és személyes vélemények közvetítésére  Folyamatok és készségek illusztrálására  Közeli felvételek alkalmazásakor  A szituációk dramatizálására  Szimulálásra

A digitális táblákról

Az eszközök fejlődése

Interaktív eszközök Az ACTIVStudio-ban található eszközök palettája lehetővé teszi: • Jegyzetek készítését, • objektumok létrehozását, • speciális effektusok beillesztését és • segítségükkel interaktivitást vihet bemutatójába. Az eszközök az eszköztárból érhetők el, amely testreszabható, hogy egyes eszközök vagy parancsikonok elérhetőek legyenek, amikor egy adott bemutatón dolgozik.

A digitális tábla elve

A digitális tábla és más korszerű eszközök

A digitális tábla használata

További információk