Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, 2007. április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Bakonyi László, elnök (Oktatási Hivatal) ETR Konferencia november 26.
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
2008. november 26. Gáti József Pályakövetés intézmény- vezetői szemmel Gáti József.
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
Informatikai alkalmazások a Széchenyi István Egyetemen – DPR Szakmai Klub I. – Közösségi weboldalak és alumni szervezetek.
DPR kommunikáció alapelvei
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
Felsőoktatási változások hallgatói szemmel Miskolczi Norbert.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
DPR kommunikáció lehetőségei
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
2004. január 27. Felmérések felhasználása, kapcsolatrendszere Szabó Imre BME Diákközpont igazgató.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
A diplomás pályakövetés egyes jogi aspektusai Dr. Görög Márta, SZTE ÁJTK egyetemi docens Szeged, április 29.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Kovács Zsolt 1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Karrier és Öregdiák Iroda.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés a Budapesti Corvinus Egyetemen Andrási Monika.
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Felsőoktatási tanügyigazgatás Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
2007. ÉVI FELVÉTELI ELJÁRÁS. JELENTKEZÉS / 1. A jelentkezés – az e célra szolgáló – jelentkezési lap benyújtásával történik. A felvételi jelentkezési.
Dr. Kozári József egyetemi docens, igazgató Szent István Egyetem Közép-Magyarországi Regionális Szaktanácsadási Központ V. Országos Tanácsadási Konferencia.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
Ágazati szakképzés változásai
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A felsőoktatási fejlesztési részhozzájárulásról (képzési hozzájárulás) október 19. dr. Halász Zsolt.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Integrált irányítási környezet kialakítása. I. Szervezetfejlesztés Az Egyetem szervezeti felépítését részben meghatározza a jogszabály és a Szervezeti.
Országos Felsőoktatási Információs Központ Kerekes Gábor.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
PTE INNOVÁCIÓS NAP 2015 A PTE marketing eszköztára KKV-k részére felsőoktatási marketing | üzlet vagy sem? Deliné dr. Győrmárton Rita PTE Marketing Osztály.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer

kiinduló pont A felsőoktatásról szóló évi CXXXIX. tv. 34. § (6) bekezdése alapján: „A felsőoktatási intézmények - önkéntes adatszolgáltatás alapján - ellátják a pályakövetés feladatait, amelynek keretében figyelemmel kísérik azoknak a munkaerőpiaci helyzetét, akik náluk szereztek bizonyítványt, oklevelet.”

103. § (1) Az oktatási miniszter felsőoktatás-szervezési feladatai: a) működteti aa) a felsőoktatás információs rendszerét, ab) a végzett hallgatók pályakövetési rendszerét, ÁGAZATI IRÁNYÍTÁS AZ INGYENESEN ÉS A TÉRÍTÉSI DÍJÉRT IGÉNYBE VEHETŐ SZOLGÁLTATÁSOK 125. § (1) Az államilag támogatott képzés keretében a hallgató által ingyenesen igénybe vehető szolgáltatások a következők: e) a tanulmányi és az életpálya-tanácsadás, 34§ (6) A felsőoktatási intézmények - önkéntes adatszolgáltatás alapján - ellátják a pályakövetés feladatait, amelynek keretében figyelemmel kísérik azoknak a munkaerőpiaci helyzetét, akik náluk szereztek bizonyítványt, oklevelet. ADATKEZELÉS A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN, A FELSŐOKTATÁS INFORMÁCIÓS RENDSZERE szabályozás 46§ (3) A hallgató joga, hogy a felsőoktatási intézményben biztonságban, egészséges környezetben folytathassa tanulmányait, továbbá tehetségétől, képességétől, érdeklődésétől függően segítséget kapjon a tanulmányaihoz, a pályakezdéshez, e körben különösen, hogy: k) a tanulmányi és az életpálya-tanácsadást részére megszervezzék, és a szolgáltatásait igénybe vegye, A HALLGATÓ EGYÉNI JOGAI ÉS KÖTELESSÉGEI

79/2006. (IV. 5.) KORMÁNYRENDELET (Az adattovábbítás eljárási kérdései a felsőoktatási információs rendszerben [az Ftv. 35. §-ának (11) bekezdéséhez] ) 14. § (2) A felsőoktatási intézmény a felsőoktatási törvény 34. §-ának (6) bekezdése alapján működtetett pályakövetési rendszer statisztikai adatait az oktatási miniszter által meghatározott körben továbbítja a felsőoktatási információs rendszer felé. AZ ÁLLAMILAG TÁMOGATOTT ÉS A KÖLTSÉGTÉRÍTÉSES KÉPZÉS 53 §. (6) A Kormány - az esedékesség évét megelőzően - évenként állapítja meg az új belépők létszámkeretét az egyes képzési területek és a képzés munkarendje szerint. A Kormány döntését a munkaerő-piaci szereplők e törvényben meghatározottak szerinti bevonásával, a munkaerőpiaci előrejelzések, a pályakövetési rendszer tapasztalatainak, a diplomás munkanélküliség helyzetének értékelésével hozza meg, azzal a megkötéssel, hogy figyelembe kell venni a döntéshozatal évében benyújtott jelentkezések számát. szabályozás A FELSŐOKTATÁS FINANSZÍROZÁSÁNAK ELVEI 130. § (4) A képzési támogatás a pályakövetési rendszer értékelése alapján legfeljebb tíz százalékkal csökkenthető, illetve növelhető.

A minisztérium feladata,  hogy definiálja az általa kért adatokat,  meghatározza az adatközlés folyamatát,  integrálja a felsőoktatásban működő egyéb adatcsere folyamatokba,  kidolgozza az összegyűjtött adatok értékelésének és nyilvánosságra hozatalának eljárásrendjét. A felsőoktatási intézmények  diplomás pályakövetést végeznek,  tanulmányi és életpálya-tanácsadási szolgáltatást nyújtanak,  adatokat szolgáltat az OKM felé. Feladatok

követelmények Hatékony megvalósítás és fenntartás.  költséghatékony (humán erőforrás, üzemeltetés, …)  további intézményi célok támogatása  vezetői információs rendszer, stratégiai mutatószámrendszer  minőségbiztosítás (visszajelzés az intézményről, a képzésről)  marketing célok (hallgatói kapcsolatok fenntartása - LLL, hallgatói elégedettség növelése, tevékenységek és eredmények ismertetése)  finanszírozási források tervezése - IFT

FOIOKM FOI VIR OKM VIR  tanulmányi  akkreditáció  minőségbizt.  adatbázisok  karrier  alumni FOI-DPR OKM-DPR  FOI  központi adatb.  kutatások nyilvánosság

Alumni – DPR 1. Intézményi alumni rendszer létrehozása, működtetése  Intézményi szinten egységes alumni rendszer  Nyilvántartást működtetnek az Alumni tagokról  Kulturális és tudományos eseményeket, rendezvényeket szerveznek a végzett hallgatók részére 2. Az Alumni tevékenység beépítése az intézményi szabályzatrendszerbe 3. A jelenlegi és a végzett hallgatók tájékoztatása  tájékoztatás az Alumni rendszerről és szolgáltatásairól a hallgatók részére a tanulmányok alatt és után  információkat szolgáltat a végzett hallgatók számára az intézménnyel kapcsolatos hírekről, eseményekről, képzésekről  tájékoztató kiadványokat jelentet meg elektronikus és/vagy nyomtatott formában (hírlevél, újság, évkönyv, stb.)

5. Kérdőíves kutatások, felmérések elvégzése  évente legalább egy alkalommal végeznek kérdőíves felmérést  lehetőség van a kérdőív elektronikus kitöltésére  a kérdőív biztosítja az anonim és egyszeri kitöltés követelményét  a kérdőíven szerepeltetni kell az OKM kérdéseit  a kérdőíves felmérésben kapott adatok átadása az OKM-nek 4. Alumni rendszer támogatása elektronikus eszközökkel  regisztráció alapján működő elektronikus nyilvántartás  az oldal alkalmas hírek, hírlevelek és egyéb információk megjelenítésére  az oldal alkalmas elektronikus kérdőívekkel történő kutatások lebonyolítására  az alumni oldal alkalmas az EuroPass önéletrajz formátum előállítására Alumni – DPR

belépés

regisztráció Követelmény:  egyszerűség  átjárhatóság  frissen végzett hallgató végzéskor nyilatkozhat a hallgató, hogy részt kíván-e vennie az alumni programban és ha igen, az azonosítója változatlan.  korábban végzett hallgató on-line regisztrációs lappal regisztrál, ha már volt azonosítója az azonosítója változatlan marad

funkciók

kérdőív Követelmények  szabadon szerkeszthető  karonként különböző lehessen  legyen egyszer kitölthető  biztosítsa az anonimitást  lehessen forrása statisztikai feldolgozásnak  ne csak DPR-re legyen jó

Europass

közösség

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!