TÁMOP-5.3.1-08/2-2009-0037 „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Matematika kompetencia
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kulcskompetenciák.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
Új utak és lehetőségek a középiskolások
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A munka világával kapcsolatos tudás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Kompetenciák fejlesztése a képességfejlesztő iskolában november Szakmai napok HEFOP
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Projektmunka.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
Kompetencia alapú idegen nyelvi
A kompetencia alapú oktatásról
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
„HELYI.ÉRTÉK” A mezőkövesdi Ifjúsági Információs Pont szolgáltatásainak fejlesztése TÁMOP-5.2.5/08/1/B.
A VISSZAÚT ÉPÍTŐKÖVEI Készítette: Balatoni Ágnes | Utcai Szociális Segítők Egyesülete |
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Gyermekvilág régen és ma
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Harmadik matematikakönyvem
Kompetencia -eredményesség
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Előadás másolata:

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP „Munkába lépés” Képzési tapasztalatok Szakmai nap január 21.

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Eredeti célkitűzések Kulcskompetenciák fejlesztése: Anyanyelvi kommunikáció Matematikai kompetencia Digitális kompetencia A tanulás tanulása Személyközi és állampolgári kompetenciák Vállalkozói kompetencia Kulturális kompetencia

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Eredeti részcélok: - szociális készségek erősítése - állampolgári készségek erősítése - önálló életvezetési készségek erősítése - írás, olvasás, számtani műveletek végzése, funkcionális analfabetizmus felszámolása - megértés, beszéd, az információk kezelésének képessége; együttműködés, kommunikáció

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Képzési modulok, összesen 495 óra •Állampolgári ismeretek - 63 óra •Matematika és logika - 84 óra •Szövegalkotás, szövegértés - 63 óra •Drámapedagógia - 63 óra •Számítástechnikai alapismeretek - 88 óra

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Tréningek, klubok: •Kommunikációs tréning - 18 óra •Tanulástechnikai tréning - 18 óra •Álláskeresési technikák - 30 óra •Egészség, mentálhigiénia a családban - 18 óra •Kultúra - 18 óra •Önismeret - 18 óra •Főzési ismeretek - 14 óra

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Képzési tapasztalatok Állampolgári ismeretek Bemeneti ismeretek •Tárgyi ismeretek hiányosak, rendszertelenek •Megnyilvánulása: idegen szavak, fogalmak használata, közszereplők, politikusok ismeretében, •Történelmi alapismeretek hiánya

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Használt módszerek: •Szövegértési gyakorlatok – hírek olvasása, közös feldolgozása •Szakszövegek olvasása, idegen fogalmak értelmezése, feladatlapok kitöltése •Társadalmi problémákat bemutató filmek megnézése - közös feldolgozása

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Számítástechnikai alapismeretek Bemeneti ismeretek •Eltérő tudásszint a számítógép kezelése, használata terén •Készségszintű eltérések •Motiváció hiánya

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Használt módszerek: •Szemléltetés •Egyéni munka •Pármunka •Gyakorlati feladatok, Internetes kereső használata, kapcsolódás a többi tananyaghoz •Internetes kereső, közösségi oldalak látogatása • cím létrehozása

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Szövegalkotás, szövegértés Bemeneti ismeretek •Olvasástechnikai problémák •Szövegértési, szövegalkotási problémák -Szókincs hiány -A gondolatot nem tudják mondattá fogalmazni •Nyelvhelyességi gondok •Ismerethiány a magyar és világirodalom területén •Járatlanság a hosszabb, összefüggő szövegek olvasásában

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Használt módszerek: -Szövegértési, szövegalkotási gyakorlatok -Csoportmunka, pármunka, önálló munka -Differenciálás -Színházlátogatás -Kiállítás -Könyvtár -Filmnézés

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Drámapedagógia Bemeneti ismeretek •Csoport összetétele heterogén •Személyes ellentétek •Önismerethiány •Kommunikációs nehézségek •Önkifejezés nehézségei •Verbális kommunikáció szegényessége •Mozgáskoordináció zavarai

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Használt módszerek: •Személyiségfejlesztő játékok •Szabályjátékok •Tematikus alkalmak, szerepek alkalmazása •Bemutató szervezése és előadás

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Matematika és logika Bemeneti ismeretek •Rendkívül eltérő tudásszint •Gondok a számfogalom használatában •Eltérő haladási ütem

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Használt módszerek •Pármunka •Közös feladatmegoldás •Szöveges feladatok, játékos feladatok alkalmazása •Csoportmunka

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Köszönöm a figyelmet! Kádár Erika Országos Tranzitfoglalkoztatási Egyesület 4025 Debrecen, Arany János utca 2. Tel/fax: 52/