Az Állam, az állampolgár és az elektronikus fizetés viszonya II. E-Money Symposium 2007. november 20. Budapest Vilmos András +361-212-4321

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hírközlés – Hatóság Szabó Tibor Kompetenciaközpont vezető
Advertisements

Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Kötelezettségek 10. feladat kidolgozása
ÁLLAM AZ INTERNETEN ÁLLAMI ,SZOCIÁLIS ÉS EGYÉB KÖZHASZNÚ E-SZOLGÁLTATÁSOK Lőrincz Róbert.
Elektronikus ügyintézés
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Készítette: Schiszler Anett Szekeres Kornél H7T9UZ IQCPCZ
„Egy hálóban webezünk!” - a reformok informatikai kihívásai
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Felszámolók Országos Egyesülete Balatonalmádi Szeptember 14.
Hargitainé Várhegyi Teréz március 6.
A Magyar Posta szerepe a pénzforgalmi szolgáltatások terén
Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Tapasztó Balázs, alprojektvezető, T-Systems VI. E-Banking / M-Banking konferencia
Magyarország sokáig lemaradt az elektronikus közigazgatás alkalmazásában, de ma már minden hatósági eljárást el lehet intézni az interneten. A hatóság.
Elektronikus számlabemutatás és fizetés
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Mobilfizetés Magyarországon
Internetes bankok piacformáló hatása
PÉNZPIACI SZABÁLYOZÁS 1.
Az Ügyfélkapu TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása.
Ingyenes oktatás a tőzsdéről – a Tőzsdén
EBPP.HU Zrt., a konszolidátor .
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
DIGITÁLIS ALÁÍRÁS HASZNÁLATA A KÖZIGAZGATÁSBAN Készítette: Molnár Csaba közszolgáltatási közgazdász Konzulens: Pántya Róbert adjunktus.
2007. március 28.Verseghy Ferenc Könyvtár1 E-polgár e-ügyei Mire jó az Ügyfélkapu?
A magyar háztartások fizetési szokásai
Állami fizetési szokások Lajos Brigitta A hazai pénzforgalom jelene és jövője – MNB Konferencia március 10.
Pénzforgalom – Magyarország 2020
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ AZ APEH TEVÉKENYSÉGÉRŐL BUDAPEST, JANUÁR 30.
Elektronikus kormányzat
Tájékoztató az OTP Bank Partnerei részére
Az e-kereskedelem (e-business)
Kereskedelmi Banki Szemszögből VI. E-Banking / M-Banking konferencia Budapest, november 8. (kedd) Agárdi Gyula tanácsadó Alternatív.
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
(A biztosítási jogviszony nyilvántartás múltja, jelene, jövője. )
Kormányzati portál, ügyfélkapu és az e-közszolgáltatások
2010. Június 4. – MNB Konferencia „Fókuszban a lakossági megtakarítások” Személyes pénzügyek Lehetőségek és kihívások.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
ORFK PORTÁL On-line bejelentések rendszere
Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: Fax: Az e-kormányzat és az elektronikus.
LEKTOR/Lexelerator workshop – március 4. e-BUSINESS FAIR BUSINESS Megbízható elektronikus kereskedő.
V. Országos Távmunka Konferencia „ Versenyszféra tapasztalatai” Forgács Tamás December 07.
Az e-business egyik pillére: az elektronikus fizetés
EME Zrt. 2007/Fürst György/ EME mobilfizetés – bankszámláról?! Füst György Igazgatóság elnöke EME Zrt november 20. EME mobilfizetés - Bankszámláról?!
Működőképes Elektronikus Ügyintézési Modellek e-Szignó Üzleti Megoldások Barsi András Attila Microsec Kft november 12.
Szántó Tamás elnökhelyettes PMISZK
Fizetési művelet, fizetési számla, pénzforgalmi számla, fizető fél
Lehetséges együttműködési területek az internetes bankkártya elfogadás területén.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
A Digitális Pénz Kállay Petra Zsirkai Noémi.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Az elektronikus szolgáltatások előnyei és veszélyei
A faktorálás előnyei a beszállítók számára Budapest, 2014
GEO Professional Portfolio Zrt.
© , Hedz Magyarország Kft. Az elektronikus díjbeszedés perspektívái Győztesek felősége - Tájkép csata után Számlakibocsátok és bankok egy asztal.
Közigazgatási technológia E-kormányzat. E-kormányzat jelentősége Kormányzási reform Közigazgatási modernizáció Közszféra fejlődése.
Mítosz vagy valóság? Közműdíj-fizetés mobilról. 2 / Turny Ákos - Közműdíj-fizetés mobilon / 4/1/2015 Dinamikus fejlődés minden területen 1998 – 1999Az.
Google Confidential and Proprietary Kampány a kisvállalkozások sikerességéért március 30.
E-pénz hol vagy? Bartha Lajos MNB, Pénzforgalom és értékpapír-elszámolás IV. E-Money Symposium Budapest, november 3.
A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai „Elektronikus számlázás – MOST!” konferencia március 7.
 Alapítva: 1999  Létszám: 15  Forgalom 2007: 150 MFt  Profil:  Elektronikus számlarendszerek  Egészségpénztári.
Bankrendszer Pénzügyi tervezés osztály.
copyright © P2P Money Europe Inc.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Elektronikus ügyintézés
Minden az azonnali fizetési rendszerről
Előadás másolata:

Az Állam, az állampolgár és az elektronikus fizetés viszonya II. E-Money Symposium november 20. Budapest Vilmos András

2 Mi az állam – a közigazgatás – szerepe és feladata az elektronikus fizetésekkel kapcsolatban?

3 Debit, credit, prepaid kártya Debit, credit, prepaid kártya, átutalás, beszedési megbízás SMS, számlapénz, mobil számla terhelés Tipikus elektronikus fizetési tranzakciók KözeliTávoli Mikró Makró Okmányiroda Ügyfélkapu

4 Az állampolgár és az elektronikus fizetés • Lassú terjedés – eltérés a megszokottól – mentalitásbeli változást igényel – korlátozott elfogadói kör – korlátozott szolgáltatási kör • Kevés érzékelhető előny – olcsóság nem látszik – gyorsaság esetleges – biztonság kétséges •hírek a visszaélésekről • Több motiváció kell! Kártya adatok • 35 ezer POS + 10 ezer posta • 4000 ATM • 8,2 millió kártya (+11%) • 232 millió tranzakció • Mrd HUF forgalom – 15% vásárlás – teljes kisker Mrd HUF • 700 e-kereskedő (2006 MNB, KSH) Közüzemi díjak • 80% sárga csekk Internet • penetráció 39% • online vásárló 20% • online fizető 5% (2007 I. TNS-NRC)

5 Az Állam és a fizetési tranzakciók • Állami szerep – Hatóság •vámok •illetékek •adók •díjak – Kereskedelmi partner •eladó •vevő • Tranzakciós csatornák – okmányirodák – ügyfélkapu – ügyfélszolgálatok – egyéb A fizetési műveletben nincsenek olyan tényezők, amelyek indokolnák a hatósági tranzakciók megkülönböztetett kezelését.

6 Elektronikus közigazgatás • 1. szint: Információ • 2. szint: Adatletöltés • 3. szint: Adatbevitel, adatfeldolgozás, személyi azonosítás • 4. szint: Aktív tranzakciók, fizetés ÁllampolgárokVállalkozások JövedelemadóTársadalombiztosítás alkalmazottak számára ÁlláskeresésVállalkozási adók Társadalombiztosítási szolgáltatásokÁFA Személyes dokumentumokCégbejegyzés Gépkocsi regisztrációStatisztikai bejelentések Építési engedélyekVámeljárás Rendőrségi bejelentésekKörnyezetvédelmi engedélyek DokumentumokKözbeszerzés Születési és házassági anyakönyvi kivonatok Bejelentkezés felsőfokú oktatási intézménybe Lakóhelyváltozással kapcsolatos adatok Egészségügyi szolgáltatások Az állampolgárok számára lényegében nem létezik elektronikus fizetés az elektronikus közigazgatásban

7 Az állam és az elektronikus ügyletek • Ügyfélkapu – APEH adó- és járulékbevallási szolgáltatások – Internetes okmányiroda – Jogszabálykereső – Ingatlankereső – Cégkereső – Gépjárműkereső • KET – 2005 november 1. • KEP – Közigazgatási Elszámolási Pénztár – 2004 • Elektronikus fizetés – APEH – VPOP

8 Egy vagy többféle fizetési rendszer • Létezik-e olyan széles körben elfogadott hagyományos elektronikus fizetési megoldás, amely kielégíti az összes felsorolt követelményt? – AZ ELÉRHETŐSÉGGEL NINCS BAJ ??? – AZ ELVÁRÁSOK KIELÉGÍTÉSE KÉTSÉGES. • Létezik-e olyan újfajta fizetési megoldás, amely elég széles közönség számára elérhető, és minden kívánt feltételt teljesít. – AZ ELVÁRÁSOK TELJESÍTÉSÉVEL NINCS BAJ – AZ ELÉRHETŐSÉG NAGYON KORLÁTOS Egy-egy újabb fizetési megoldás bevezetése az elektronikus kereskedelemben növeli a realizált tranzakciók számát.

9 Fizetési módok kombinációja • Kártyás fizetések • Prepaid • Átutalás – real-time authorizáció – SEMOPS – hagyományos banki folyamatok – valósidejűség – csatornafüggetlenség – mobil + Internet – biztonság

10 Ügyfél Hatóság ügyfélkapcsolat 1. Az ügy kezdeményezése Elektronikus Fizetési Platform Pénzintézet 4. Rendelkezés a fizetés teljesítéséről Államháztartási számlavezető Hatóság pénzügy- számvitel Hatóság adminisztráció 2. Tranzakciós adatok szolgáltatása 3. Fizetési adatok szolgáltatása 4a. Utalás 4b. Beszedés 5. Fizetés igazolás 6. Tranzakció teljesíthetőségének igazolása 7. Pénzügyi rendezés 8. Értesítés a pénzügyi rendezésről Egységes fizetési architektúra

11 Az állam szerepe – lehetőség és feladat • Az állam mint szolgáltató – hagyományos szolgáltatások elektronikus csatornákon – új elektronikus szolgáltatások • Az állam mint haszonélvező – az elektronikus fizetés terjedése össztársadalmi méretű pozitív hatásokkal, gazdasági előnyökkel jár • Az állam mint motiváló tényező – az elektronikus fizetési megoldások alkalmazásának kiterjesztése ösztönzően hat a szolgáltatás bevezetésére más kereskedői csoportoknál – az elektronikus fizetési helyek számának bővülése vonzóvá teszi a vevők/ügyfelek számára a szolgáltatás használatát • Az állam mint költségviselő – az elektronikus fizetés elterjesztése költségekkel jár, amiből az államnak jelentős részt kell vállalnia

12 Elektronikus fizetés a közigazgatásban Lehetőség • Gyorsaság – gyorsabb fizetés gyorsabb szolgáltatás (ügyintézés) – adatok rendelkezésre állása • Költségmegtakarítás – pénzforgalmi költségek •fizetési módonként eltérő hatások – ügyviteli költségek •adatfeldolgozás • Biztonság • Hatékonyság növekedés • Jobb átláthatóság • Szolgáltatás struktúra változása – elektronikus szolgáltatások terjedése • Új elektronikus szolgáltatások Teher • Fejlesztési igények – folyamat szervezés – beruházások – képzés • Mentalitásbeli változás • Érdeksérelmek

13 További információ Vilmos András Projekt Manager

14 Az Állam és a fizetési mátrix • Az Állam olyan szereplő, amely különféle fizetési szituációkban és eltérő szerepekben vesz részt. • A komplex helyzet egységes megközelítést igényel. AktívAktív PasszívPasszív KözeliTávoli X XX X

15 A megfelelő elektronikus fizetési szolgáltatás • Többcsatornás rendelkezésre állás – közeli fizetés •okmányiroda – távoli, internetes fizetés •ügyfélkapu – távoli, banki fizetés •levelezés • Nyílt rendszer – minden potenciális ügyfél részére rendelkezésre állás – minden ügycsoport részére kielégítő szolgáltatási szint • Valósidejűség – az elektronikus ügyletek azonnali fizetési engedélyezést igényelnek • Biztonság – fizetés biztonság – adatbiztonság – érzékelt biztonság - bizalom