Online pénztárgépek üzembe helyezése Indul az éleslövészet! 2013.09.26 Szabó Ervin Laurel Kft.
MIRŐL SZÓLNAK A HÍREK…
Az elmúlt 11 hónap „távirati stílusban” ”A vadlovaknál a kancák 11 hónapos vemhesség után hozzák világra csikójukat.” 2012. október 5. Miniszteri bejelentés a kasszák online bekötéséről 2013. február 15. 3/2013. (II. 15.) NGM rendelet 203. április 25. Laurel Retail Koferencia – 2 AEE és az ezekkel együttműködő PC alapú Laura kassza megoldás bemutatása 2013. 07.11 Első online kassza engedély (LAUREL - LCR CLASSIC SENTO M ) 2013.08.10 Első EJ (elektronikus napló fájl feladás) 2013.09. hó Első célzott ellenőrzés (Eltérés az EJ és az Áfa bevallás között) 2013.09.09 Első üzembe helyezések 2013.09.26 Első PC alapú rendszer MKEH vizsgálatának lezárása …. 2013.12.31 ?
AZ ELSŐ ONLINE KASSZÁK BEÜZEMELÉSE 2013.09.09. ZAGYVARÉKAS
Élet az online kasszákkal….. Első tapasztalatok, első reakciók….. Gyorsan megtanulható Nagyobb figyelmet igényel – „Most még jobban kell figyelni, de majd ha megszokják, könnyebb lesz.” „honnan tudjuk, hogy a NAV felé minden ok? ( Szól a NAV, ha valami nem jó..?)” „A ptg. napló: még a régi -> ezt nekünk kell majd cserélni, ha lesz újfajta” „Mobilkommunikációs szerződés, hogy kell megkötni?„
Élet az online kasszákkal - Ügyfél Gépnapló vezetése, bizonylatként történő nyilvántartása A felhasználónak meghibásodás esetén azonnal bejegyzést kell tenni a gépnaplóban, ami bejegyzést később a szerviz kezel le. Használatban bekövetkezett változások bejelentése a PENZTAXÜZ nyomtatványon (Telephely áthelyezés, használat szünetetetése, eltulajdonítás) Mobil adatkommunikációs előfizetés megléte, annak működése, illetve a felmentés ügyintézése, felmentés hiányában a rendes kommunikáció biztosítása. Felelősség a kassza iránt: A felhasználó felelőssége megnövekedett a kassza iránt, hiszen csak az előző pontban említett feladatok adminisztrációjáért sem vonható felelősségre a szerviz.
Élet az online kasszákkal- Szerviz NAV-kapcsolatos feladatok Megszemélyesítés AEE indítás Selejtezés Online szerződéskötés, és módosítások Új kassza üzembe helyezés AEE csere (IMSI átregisztrálás) Előfizetői csomag módosítás GSM kommunikációs hibák behatárolása javítása Ügyfél hibája (Pl: díjnemfizetés miatt felfüggesztés -> díjfizetés helyreállítása) Hardver hibája (Pl: elromlott 3G modem -> AEE csere) Környezeti hiba (Pl: nem megfelelő térerő -> „nagyobb” antenna, NMHH) Mobilszolgáltatói hiba (Pl: Radius szerver hiba, vagy az APN elérhetetlensége, eszkaláció) Vélt hibák (nem ismert helyzetek kezelése, kezelési hibák) Éves kötelező felülvizsgálat
Az adatkommunikációról: új kasszaoldali szolgáltató a Mobiltársaság Tevékenység Szerviz Mobilcég Sales Szerződéskötés x Szerződéses ügyintézés (SIM- AEE-kassza összerendelés) ? Szerződés módosítások kezdeményezése, ügyintézése szerviztevékenység közben Szerződés módosítások elvégzése AEE csere adminisztrációk intézése Szolgáltatás szüneteltetése, (stb.) ügyintézések Támogatás Első szintű hibajelentések fogadása Alapszintű ellenőrzések elvégzése (AEE státusz, stb) A hiba behatárolása Adatkapcsolati szolgáltatóra tartozó hibák meghatározása Adatkapcsolati szolgáltatóra tartozó hibák bejelentése Adatkapcsolati szolgáltatóra tartozó hibák nyomon követése Adatkapcsolati szolgáltatóra tartozó hibák elhárításának jelentése POS szolgáltató felé Hibaelhárításban történő aktív közreműködés ügyfélnél Hiányzó elemek a jelenlegi szerződésekből
Akikkel már az online projekten együtt dolgozunk
Köszönöm a figyelmet!