Pr ― meggyőzés helyett bevonással Mikulás Gábor Információs és pr-tanácsadó, a Magyar Public Relations Szövetség tagja

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ügyfélkövetés ― megcélzástól a projektet követő kapcsolattartásig Mikulás Gábor Információs és pr-tanácsadó, GM Consulting
Advertisements

Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Országos könyvtári fejlesztések a tanulás támogatására
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
TÁMOP Mozgáskorlátozottak interaktív honlapja.
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
2006. szeptember 20. Vámospércs "Új szolgáltatások a könyvtárban az Internetre építve" Moldován István OSZK MEK osztály
TÁMOP / Békés – Tudásdepó – Expressz A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó.
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Központi és közösségi szolgáltatások olvasóknak, könyvtáraknak.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
DPR kommunikáció alapelvei
EISZ nemzeti program 2012 dr. Téglási Ágnes főigazgató-helyettes.
Shop-koncepció: sokkal kevesebb könyv, sokkal nagyobb használat Mikulás Gábor márc.
Mikulás Gábor ”Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia, Budapest, február
Az adománygyűjtés kezdeti lépései a Magyar Természetvédők Szövetségénél Ladányi-Benedikt Ildikó kommunikációs munkatárs szeptember 20.
Közönségkapcsolatok (PR)
Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika
Teljesítménynövelés idő-és önmenedzseléssel
Információs és Ügyviteli Szolgáltató Kft. 1.oldal MKE Műszaki Könyvtáros Szekció OSZK június 18. Vállalati könyvtárak tegnap és ma Üzleti szemlélet.
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Családi vállalkozás.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Reklámozás, Public Relations
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
tevékenység a könyvtárban
Public relations/ learning community relations tevékenység az iskolai könyvtárban.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Marketing-lehetőségek vállalati információs szolgáltatásokra Mikulás Gábor, GM Consulting MKE – Műszaki.
Az elektronikus könyvtárak hálózata Moldován István OSZK MEK Osztály Hódmezővásárhely, július 5-7. Digitalizálási konferencia.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Készítette: Soós Roland igazgató ÉRÁK 2007 Összdolgozói értekezlet december 8.
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
Sponsorare necesse est
Az inspirálás útjai ― belső együttműködés Mikulás Gábor Információs és pr-tanácsadó, az MPRSZ tagja
Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár május 8.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
A marketingkommunikáció
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
ÜGYFÉLTAPASZTALATOK AZ INFORMÁCIÓS TANÁCSADÁSRÓL SVÉD, MAGYAR, IZLANDI, DÁN ÉS KANADAI VISSZAJELZÉSEK Mikulás Gábor 8. MIBE konferencia.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
1 Tudásmenedzsment piactér KKV-nak (az „Okos Vállalkozás” koncepciója) Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
1 A duális képzés illesztése a vállalat tudásmenedzsment rendszerébe Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő.
Hatékony könyvtári gazdálkodás. – pályázatokkal és nélkülük Krúdy Gyula Városi Könyvtár, Krúdy Gyula Városi Könyvtár, febr. 27. Mikulás Gábor, információs.
Adatbázisok használata a tájékoztatási gyakorlatban Dr. Nagy Enikő Csomád,
az Akasztói Szikiponty
Dr. House is hasznosnak találná – az MD Consult online referensz-rendszere Előadók: Agnieszka Wlaszczyk, Mikulás Gábor Elsevier Health Sciences.
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Partnerség és együttműködés
Elérhető magyar irodalom – olvasás? digitalizálás?
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Együttműködés, partnerek, erőforrások
A világ sarkából is elérhető könyvtár, a könyvtár sarkából is elérhető világ Winkler Bea.
Előadás másolata:

Pr ― meggyőzés helyett bevonással Mikulás Gábor Információs és pr-tanácsadó, a Magyar Public Relations Szövetség tagja • Bakonybél, okt. 11.

Tartalom   A pr (public relations)   Arculat, imázs és a többi   Könyvtár 2.0   Várható 2.0-s eredmények   Imázs és kultúra   A KIT Hírlevélről

Pr – public relations   Egy szervezet, valamint külső—belső környezete közötti bizalmi kapcsolatot megteremtő és fenntartó tevékenységek rendszere.   Kulcsfogalmai: 1. üzenet 2. bizalom 3. meggyőzés (ebben a sorrendben!) vagy személy, osztály, közösség…

A pr nem…   Marketing, mely az eladást szabályozza.   Reklám, mely a marketing eszköze, akárcsak a fizetett „píár”   Népszerűsítés, mert igazából ügyfeleink hasznára szeretnénk lenni (nem a népszerűség, vagy az elismerő szöveg számít) vö.: Nagy Könyv „blöff” 

A pr céljai   Hosszú távú bizalmi kapcsolat megteremtése   Hatalomkultúrában: leginkább az érdekcsoportok meggyőzése a támogatás szükségességéről   Személy- és feladatkultúrában: a szolgáltatás és ügyfélszolgálat megfelelőségére koncentrálás, mely „kikényszeríti” a fenntartás költségeit   Sőt, újabban: szerves beépülés az ügyfelek információs rendszerébe; lehetővé tenni számukra az együttműködést (vö.: könyvtár 2.0)

Értéklánc, értékrend, kultúra Könyvtár HASZNÁLÓK Fenntartó túlfejlettsége a hatalomkultúra, nagy hatalmi távolság jellemzője öntudatos szolgáltatói attitűd, individualizmus

A pr tevékenységi körei   Használói szempontból minőségi munka; külső és belső környezet (amiben minden frontember részes)   Arculatteremtés → imázsformálás   Sajtókapcsolatok menedzselése   Szakmai kapcsolatok alakítása   Belső pr (kapcsolatban a HR-rel és tudásmenedzsmenttel)   Rendezvényszervezés   Public affairs; lobbizás, pénzügyi kapcsolatok   Válságkommunikáció   Issue management   Szponzorálás, mecenatúra Dolgozz jól, és beszélj róla!

Énkép (vagy önimázs, amit magunkról tartunk) A valóságtól az imázsig Arculat (kép, amit magunkról mutatunk) - akaratlagos (pl. logó, névjegy, egyenruha) - spontán (a szolgáltatás vagy termék egésze) külső környezet Valóság (senki sem ismeri pontosan) Imázs (kép, amit mások látnak rólunk) ?

Ugyanarról beszélünk?! „Anya, forró a leves!” válasz: „Nem is forró, fiam!” „A könyvtár nem figyel ránk, idős olvasókra.” válasz: „De igen, külön munkatársunk is van erre.” gondolkodásra inkább: Miért az a tapasztalata? Mit tehetek a változásért? imázsról beszél arculat, énkép imázsról beszél arculat, énkép valóság―imázs

Web 2.0 és József Attila   „Hiába fürösztöd önmagadban, csak másban moshatod meg arcodat” (Nem én kiáltok)   Radikális használóbevonás, forrásmegosztás   Web 2.0: interaktív technológiák egybeépülése, pl.: - szociális hálózatokat kezelő alkalmazások - feljegyzéseket készítő rendszerek (tagging, wikik, blogok)   Pl.: Encyclopædia Britannica ― Wikipedia (angol), Windows ― Linux, (OSZK ― MEK) Web 1.0, 2.0 ― mint a „középkor” neve

Könyvtár 2.0 ― új elemek   - és chat-referensz (multimédiás is)   Levelezőlisták mellett: blogok, wikik, RSS-ek   Osztályozási sémák mellett: használói címkézés is   Nyílt OPAC: személyre szabott közösségi hálózati interfész (találkozó- és metszéspont)   A használók közötti kommunikáció gerjesztése   Interaktív adatbázisok és megoldások felkínálása   Nyomtatott mellett elektronikus tartalmak az OPAC-ban: honlapok, blogok, wikik stb. vö.: Cassei―Savastinuk, Library Journal, September 1, 2006

Önmagunkban fürösszük arc(ulat)unkat?   Győzzük meg a használót, hogy érdemes használni a könyvtárat  Helyette: serkentsük magunkat és használóinkat, hogy a igényeik, elvárásaik szerint, együtt építve alakuljon szolgáltatásunk N E M !

Miről szóljunk, hogyan artikuláljunk? Amiről szeret olvasni a közönség Ami hidegen hagyja a közönséget Szívesen közli a sajtó autók, borok, sztárok, … leves, müzli, gyógyszer, … Vonakodva közli a sajtó sör, üdítőital, sportszer, … könyvtár általában, margarin, …  A befogadóknak fontos üzenettel lehet megjelenni  A könyvtárhasználati vetélkedő pl. gyakran tévút

Várható előnyök a Könyvtár 2.0-vel   Változik a pr természete és eszközei: a használó mondja el kiválóságunkat :-)   Fókusz: interaktív kapcsolat a használókkal (megmondó attitűd helyett: bevonás, inspirálás)   Egybeépülés a használók információs rendszereivel (→ majd bolondok lesznek így leépíteni)   A hierarchikus függés csökkenése hosszabb távon (helyette szolgáltató attitűd); direkt imázsépítés helyett a használók kompetenciáival együttdolgozni

Teendők mától:   Használói igények elfogulatlan és alapos vizsgálata   Technológiák beszerzése (általában ingyenes) és betanulása, rendszerszolgáltatók izzítása   Használói csoportok tevőleges bátorítása a részvételre, tartalmaik behozása, OPAC-on elérhetővé tétele   Szolgáltatások folyamatos felülvizsgálata

Néhány konkrét példa   Az olvasók bevonása a szerzeményezési döntésbe (gazdák, plébános, tanító, lakatos…)   Olvasóktól ajándékkönyvek (szponzorok motiválása; adományozó feltüntetése)   Részvétel ügyfélkommunikációs tréningen   Gazdálkodás a meglévő szaktudással ……

Leépítendő hatalomkultúra…   Kisebbrendűség és fölényesség együtt (hajlam a kényszeres bizonyításra és önfényezésre), vö. pl.: Kecskeméti vándorgyűlés és témája   Meggyőzésre figyel a bevonás helyett   Súlyos következmény: az önimázs és imázs közötti (teljesítményen alapuló) különbség miatt a piacon a munka értéktöbbletét nem tudjuk érvényesíteni!

A KIT Hírlevél, mint pr-eszköz A KIT heti elektronikus hírlevél (szemlék, hírek, kommentárok) információs szakembereknek   Tulajdonosi stratégia: formális / informális irányítói szerep az információs szektorban   Eszközök: naprakész hazai és külföldi szakmai ismeretek beszerzése, hálózatépítés   KIT: „melléktermék” és további eszköz: kompetencia, tudásbázis és közösségépítés

KIT-célok   A hazai könyvtári információs és kommunikációs infrastruktúra fejlesztése   A szakmai közgondolkodás gyorsítása   Provokáló gondolatok, asszociációk közzététele: gondolat-generálás, a szakmai és gondolkodási határok módszeres feszegetése   Szerkesztőknek: folyamatos szellemi készenlét

A KIT készítése   Szerkesztőség: egymást inspiráló 4 fő;   Napi könyvtári hír szemlézése, 2-3 magyar / angol szakcikk, referátum olvasása (kb. 800 tételes referált cikkgyűjtemény)   Szerkesztési és technikai tevékenység   Költsége: kb e Ft/hét (befektetés)   Technikai háttér: hírlevél-szerver, honlap, profi visszakereső rendszer folyamatban

KIT-eredmények   Masszív informális véleményformálás   Rutinos szerkesztőség, együttgondolkodás   Heti 3-4 saját hír, kommentár   4 év alatt 220 db, hetente friss lapszám   2400 olvasó   Kb hír a kereshető archívumban;   Partnerek: TMT, Könyvtári Figyelő, hazai és külföldi könyvtárosok

Kérdés, kommentár, névjegy, KIT-megrendelés :-) Mikulás Gábor, információs és pr-tanácsadó