Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, 2011. november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
A határmenti együttműködés „iskolapéldája” Előadó: Kiss Gábor projektvezető.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Alcím mintájának szerkesztése Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Norvég Alap Zöld ipari innováció. Célok – Zöld ipari innováció Zöld vállalkozások versenyképességének erősítése, meglévő iparágak zöldebbé tétele, zöld.
A dunakeszi Kölcsey Ferenc Városi Könyvtár szolgáltatás fejlesztése, képzési szerepének erősítése TÁMOP /1/KMR.
Hálózatban a jövőnkért
„Ez a projekt az Európai Bizottság támogatásával valósult meg
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Iskolánkról.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Családkutatás-helytörténet TÁMOP pályázati foglalkozások keretében Előadás a MELTE-EME évi vándorgyűlésének szakmai konferenciáján: Helytörténet,
TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat június 30. TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
Tehetségpont létrehozása
 5600 Békéscsaba, Jókai u. 34.   5600 Békéscsaba, Jókai u. 34. 
Szolnoki Evangélikus Gyülekezetért Alapítvány 5000 Szolnok, Verseghy park ,
E-Levéltár projekt Vidra András Projektigazgató
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
TÁMOP A-11/ Tájékoztató a „Hálózatban a jövőnkért” TÁMOP A-11/ pályázatról.
MKE 44. Vándorgyűlése Helyismereti Szekció Győr, július 13. péntek Magdics Erika Szabadhegyi Magyar-Német Középiskola, Győr.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
EKOP Elektronikus levéltár
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
A TÁMOP /1 projekt működési modelljéről, a megvalósult fejlesztésekről Budapest, november 19.
„A szociálpolitikus és szociális munkás képzés megújítása az ELTE és a BCE együttműködésében (SZOCMEG)” TAMOP /2/A/KMR-0043 A projekt az Európai.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
MKE Helyismereti Könyvtárosok Szervezetének XVIII. Országos Tanácskozása Gödöllő, július Helyismereti fejlesztés - online elérés a dunakeszi.
Helytörténeti források kutatása az interneten – a Communio-projekt Kalocsán Előadás a Szabadkai Történelmi Levéltár IV. Nemzetközi Levéltári Napján: A.
Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskola,
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Társadalmi Megújulás Operatív Program Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása TÁMOP /10/1.
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
INNOAXIS IPA HUSRB/0901/2.1.3 APPLICATION ID: HU-SRB/0901/213/028 PROJECT TITLE: The borderline as an axis of innovation LEAD BENEFICIARY: Centre for Regional.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Cél: - Az óvodai és iskolai nevelési és.
Határtalanul II. MédiaMánia határon innen és túl BGA-12-HA /13 Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium Karcag.
Szakmai munkánk a pályázatban
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
(Angyali) kalandozás a barokk Gödöllőn avagy múzeumpedagógiai foglalkozások a Gödöllői Városi Múzeumban.
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
Egészségvédelem hónapról-hónapra
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
Barcsák Marianna - KPSZTI
MKE Helyismereti Könyvtárosok Szervezetének XVIII
„Fiatalok EGYÜTT, EGYMÁSÉRT 2015”
Együtt a változásokért
Előadás másolata:

Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő, múltidéző programsorozatok megvalósítása TÁMOP / A pályázat kiírója: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Pályázó: Kalocsa-Kecskeméti Főegyházmegye Támogatás: 13,6 mFt, Időtartam: Lakatos Andor:

Előzmények •A pályázati kiírás célja: közgyűjtemények bevonása az iskolák életébe, élményszerű ismeretszerzés, készségek fejlesztése •Kedvező pályázati feltételek a levéltárak számára – korábban már sikeres múzeumpedagógiai pályázatok-programok országszerte •Levéltárunkat az OKM Közgyűjteményi Főosztályáról kifejezetten biztatták, Kalocsa kedvező adottságait hangsúlyozva („Nagy KUL-TÚRA Élmény” program tapasztalatai 2009-ben)

Adottságok •Intézményünk egy évtizede gyűjteményi keretekben (Kalocsai Főegyházmegyei Gyűjtemények): könyvtár, kincstár (múzeum) és levéltár szakmai együttműködése, közös feladatokkal- lehetőségekkel •Más levéltárak helyzetéhez képest összetettebb, változatosabb világ… •Kalocsa, az érseki város kiemelkedően gazdag kulturális öröksége, emlékanyaga, helytörténeti jelentősége

Partnerek •Három kalocsai és két vidéki intézmény, zömmel középiskolás korosztály, 750 diák, kísérőtanárokkal együtt a résztvevők száma meghaladja a 800 főt (65-70 % Kalocsa) •Egy tanéves, konkrét együttműködési megállapodások, de öt évre tervezett partnerség, tartós kapcsolatok •Szent István Gimnázium, Kalocsa •Dózsa György Gazdasági, Műszaki Szakközépiskola,Szakiskola, Kalocsa •Nagyasszonyunk Katolikus Intézmény, Kalocsa •Szent László ÁMK, Baja •Szent Gellért Katolikus Általános Iskola, Kiskunmajsa

Tartalom, megvalósítók •TÉMANAPOK: négy tanórás foglalkozások, két óra konkrét tematikával, melyet két órás „helytörténeti séta” követ a gyűjteményi kiállítóterekben (Érseki Palota, Katona István ház, Paprika Múzeum) •SZAKKÖR: félévenként öt alkalommal, családkutatás témában – az elmélet (genealógia) mellett gyakorlati kutatásokkal, KFL e-kutatás szolgáltatását hasznosítva • es tanévben: partnerenként 6 témanap és a kalocsai intézmények számára szakkörök •Projekt menedzsment: KFL, Lakatos Andor •Szakmai megvalósítás több gyűjteményi helyszínen: Főegyházmegyei Levéltár, Főszékesegyházi Könyvtár, Érseki Kincstár •Levéltár: Tóth Krisztina, Lakatos Andor •Könyvtár: Fischerné Grócz Zita, Matula Imre •Kincstár: Lakatos Adél, Péteri Viktor

Programok •Ötvös műremekek (témanap, Kincstár) •A kódexektől a digitális könyvtárakig (témanap, Könyvtár) •Az írás története (témanap, Levéltár) •Családkutatás (szakkör, Levéltár) •Érintett tárgyak-ismeretek: művészettörténet-rajz, kémia, történelem, társadalom-ismeret, könyvtárhasználat, informatika stb. •Cél: ismeretek kapcsolása, kompetencia- fejlesztés, élményszerű környezetben •Módszerek: vetített előadások, játékos feladatok, emlékeztető kiadványok, helytörténeti séta, ebéd

Költségek •13,6 mFt támogatás (100%-os intenzitás) •Diákok számára biztosított szolgáltatások (étkezés, busz, kiadványok, anyagok) 36 % •Szakmai megvalósítás, projekt menedzsment bérköltsége 34 % •Berendezés, felszerelés, előadás technika 10 % •Egyebek (tájékoztatás, nyilvánosság, irodaszer, kommunikáció, anyagvásárlás, banki költségek, tartalék 20 % •Projekt megvalósítás: augusztus 1-től július 31-ig •A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg

Köszönöm a figyelmet!