M-kormányzat Közösségi felhasználások

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Felkészülés a évi országgyűlési képviselő-választásra Kampány a szavazás napján Előadó: dr. Kovács Zoltán a TVI vezető jogi helyettese 1.
Advertisements

FELHASZNÁLÓI TARTALMAK A HELYI NYILVÁNOSSÁGBAN 2012, Gödöllő.
IKT = információs és kommunikációs technológia
A NEtTelefon – üzleti Előfizetőknek
E-learning alapú távoktatásos képzés
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
A direkt marketing fogalma
Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.
Közösségi hálózatok alkalmazása internet marketingben
2014. ÁPRILIS UTOLSÓ HETE AZ IMMUNIZÁCIÓ VILÁGHETE „ Ön mennyire naprakész ? ’’ Szerkesztette: dr Lázár Sarnyai Nóra.
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. • Telefon: • Telefax: •
E.ON – Versenyben Önökért!
 Információs társadalom – a fogalom és ami mögötte van  Másvilág – fiatalok az információs társadalomban  Útikalauz stopposoknak – ifjúsági munka virtuális.
Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai Dr. Budai Balázs Benjámin egyetemi adjunktus Budapesti Corvinus Egyetem – Közigazgatástudományi Kar – Közigazgatás-Szervezési.
KÖNYVEINKKÖNYVEINK M-Government T-Government Közigazgatási portalógia Mobil kormányzati eszközök Latest Technological Ttrends E-rendszerek a köz- igazgatásban.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
Emeltszintű Etanácsadó Otthoni internetes ügyintézés Készítette: Horányiné Horváth Viktória Csilla.
AME ma és holnap. A teljes független iskolai kör nevében Legitim- ha lehet - egyetlen ernyőszervezet Tagtoborzás személyesen, megyénként kistérségenként.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió április
Internetes bankok piacformáló hatása
Wireless Home Gateway Handover és roaming kérdések Készítette: Tóth Balázs Viktor.
ENSZ - ECOSOC EU EU Bizottság - AGIS Európa Tanács Szervezett, határokon átlépő bűnözés elleni harc Társadalmi-közösségi bűnmegelőzés az újszerű és a tradicionális.
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
12.4 A választási rendszer. A helyi önkormányzatok feladatai, szervezetei és működésük. Középszint A választójog: az általános, egyenlő, közvetlen és titkos.
Internet alapjai. Szakmák Multimédia szerkesztő Content-szerkesztő Content-Manager Webriporter Infobróker Online-szerkesztő Online-újságíró.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Közigazgatási technológia
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
4. A nyilvánosság – a civil társadalom éltető kerete. Civilség és közhasznúság.
FAMILY MOBIL ÚJDONSÁGOK JELENLEGI KEDVEZMÉNYEK 800 forint lebeszélhető előfizetési díj Kedvező percdíjak Zárt csoportban ingyenes Percalapú számlázás.
Közösségi portálok használata
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
A Safer Internetplus Program célja és területei eContentplus és Safer Internetplus Nemzeti Információs Nap Budapest, április 18. Simor Gabriella,GKM.
ROP 3.1.2Tájékoztató 1 Regionális Fejlesztés Operatív Program intézkedés 2. komponens A területfejlesztésben érintett intézmények valamint a civil.
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
Nemzeti Területfejlesztési Hivatal A RÉGIÓÉPÍTÉS ÉVE ,3 MILLIÁRD FORINT ÁTADOTT FORRÁS A RÉGIÓKNAK március 17. Kormányszóvivői sajtótájékoztató.
Nyilvánosság biztosítása
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
[fre ] Az új [fre ] Több mint levelezés, a saját kommunikáció internetes közműve:  kommunikáció a képernyőn: levelezés, üzenetküldés.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
GNSS rendszerek Dr. Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Közigazgatástudományi Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai Tanszék E-government.
Önkormányzati WAP-os megoldások Fejre állított ügymenetek Tózsa István – Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem Közigazgatástudományi Kar Közigazgatás-Szervezési.
Az m-kormányzat lehetőségeinek átértékelése, perspektívák 2005 végén Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési.
Miért érdemes az eMagyarország hálózathoz tartozni? Az eMagyarország hálózat működése kézzelfogható eredményekkel járul hozzá a társadalom és a gazdaság.
eMagyarország Program
Miért nem működik még az okostévé modell?
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Vodafone Iroda Kelemen Balázs Területi vezető.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
1 Politikai mélypont Magyarországon? november 22. Somogyi Zoltán, igazgató Political Capital Institute.
A közösség ereje. Mi az e-demokrácia gép? Hogyan működik a gép? Mire szeretnénk használni ezt a gépet? Mi a 42? Kikből áll a 42? Mit szeretne a 42? Miről.
Front office a közigazgatásban
Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar.
Közösségi portálok használata Tepszis Barbara 8/A Salamon Róza (felkészítő tanár) Dr. Török Béla Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola,Egységes.
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
Wireless Home Gateway Handover, roaming, keletkező veszteségek Készítette: Tóth Balázs Viktor.
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ projekttel kapcsolatos kommunikációja,
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Mobilkommunikáció Eszközök és hálózatok
A Tudásrégió közösségi színterei
Urbánné Malomsoki Mónika
Előadás másolata:

M-kormányzat Közösségi felhasználások Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai Tanszék E-government Kutatócsoport balazs.budai@e-government.hu www.e-government.hu +36-20-966-0454

Tartalom Mobilkommunikáció a települési önkormányzatokban Mobilkommunikáció a 2002-es önkormányzati képviselői és polgármesteri választási kampányban Mobilkommunikáció a 2002-es országgyűlési választási kampányban Részvételi televíziózás: Az SMS és az interaktivitás

Mobilkommunikáció a települési önkormányzatokban E-demokrácia Műhely fókuszcsportos felmérése Demográfiai jellemzők, mobil szolgáltató-választás, szerződés a szolgáltatóval Privilégiumok: ki jogosult hivatali mobilra? Hívás fogadás/szűrés és a döntéshozó napirendje Az elérhetőség köre: a mobilszám nyilvánossága Kivel beszélnek? Kapcsolatok, hálózatok A mobiltelefon funkciói A mobilkommunikáció tartalma, a mobil társadalom jelentése az önkormányzat számára Markáns képet adnak a vizsgált kategóriák!

Mobilkommunikáció a települési önkormányzatokban Falvak: Hívásfogadás válogatás nélkül Pártpolitika alig van jelen (sok független), nem főállásszerű politikai állások (polgármesterek) Kis felhasználás, nincs kedvezményes szolgáltatói tarifa 10-ből 8 polgármesternek térítik a telefonját, 8-ból 6-nak korlátozás nélkül Finanszírozzák gyakran az intézményi kulcsszereplők mobilját: község: a védőnő korlátlan használattal. község: a jegyző korlátlan használattal. község: a gondnok és a helyi lap szerkesztője 7000, illetve 8000 forintig havonta. község: a polgármesteri hivatal öt dolgozója, de készülékenként csak maximum 10.000 forintig térítik. község: hét készüléken, egyenként 5000 forintig térítik a beszélgetéseket a jegyző, a gyermekvédelmi-jóléti szolgálat vezetője, két rendőr, a polgárőrség, a mezőőr, az orvosi-védőnői ügyelet számára. (legnagyobb, 4000 lelkes község.) Képviselők csak egy vizsgált településen kapnak 1.500,- forint költségtérítést. Általában csak fogadnak hívást, kezdeményezés inkább vezetékesről

Mobilkommunikáció a települési önkormányzatokban „Mindenki mindent tud” – minden hívásra válaszolnak Egy-két kivétellel munkaidő után kikapcsolják a mobilt. Községi vezetők hívásainak közös iránya: Hivatal Család Képviselők Jegyző Szomszéd önkormányzatok, államigazgatás különböző szintjei Választók nem! SMS használat ritka: intimitás és korosztályi szempont jellemző rá. Negatívumok: „idegenek” zavaró hívásai, esetleges fenyegetések; Felesleges és helyettesíthető, kicsi település, gyors híráramlás

Mobilkommunikáció a települési önkormányzatokban Kisvárosok: „Itt ridegtartás van” Megjelennek a pártfrakciók, polgármesterek is elkötelezettek valamilyen irányba Kedvezményes előfizetés a vizsgált településeknél nem volt! Az önkormányzat csak a polgármesterek és képviselők harmadának mobilhasználatát támogatta. Az apparátus mobiljait támogatják. Jegyző Közterületfelügyelet- és városgazdálkodás vezetői Közterületfelügyelő és mezőőr Művelődési ház igazgatója, néhány osztályvezető Egyik településen sincs határozat a mobilhasználatról, polgármester saját hatáskörében döntött. A hívások száma a kistelepülések több mint kétszerese.

Mobilkommunikáció a települési önkormányzatokban Minden hívásra válaszolnak, ritkán kapcsolják ki a telefont, tárgyalás és más telefon alatt is felveszik A telefonok száma is – egy-két kivétellel – nyilvános Hívások iránya: Alacsonyabb családi irányú hívás Köztisztviselők és képviselők nagyobb számban Önkormányzati intézmények Az SMS itt is szűk körű felhasználású, és intim jellegű Negatívumok: A képviselői munka minőségén nem javított, fontosabbak a személyes kontaktusok, a döntések nem mobilon születnek Pozitívum: gyorsulás, katasztrófahelyzetek kezelése

Mobilkommunikáció a települési önkormányzatokban Budapesti Kerületek: Mobil pártpolitika Mindkét vizsgált kerület rendelkezik kiemelt kedvezményes csomaggal (de a jogosultak töredéke vette igénybe) Mobilra jogosult: Általában: Polgármester, alpolgármester, bizottsági elnökök Kabinetvezető, PR ügyintéző, gondnok, gépkocsivezető Ezen a szinten jelenik meg a „védekezés” a hívások ellen (először megtanuljuk, hogy érjenek el, majd azt, hogy hogyan ne érjenek el!) Kikapcsolás Számkijelzés alapján szelektálás Némára állított hívás, csak a fontosakat veszi fel A számok jelentős része titkos, nagy részük pedig nem propagált (az eredmény ugyanaz) A mobil: munkaeszköz!

Mobilkommunikáció a 2002-es önkormányzati képviselői és polgármesteri választási kampányban Fókuszcsoportos vizsgálat: Hogyan használják a polgármesterek, polgármesterjelöltek, képviselők és képviselőjelöltek munkájukban, felkészülésükben, valamint kifejezetten a kampányidőszakban a mobiltelefont a munkatársaikkal és a választókkal való kapcsolattartásra, A kampánytevékenységeknek milyen speciális, a mobil kommunikációhoz kötődő gyakorlata alakult ki, Melyek e téren a fő változások a korábbi kampányidőszakhoz (1998-hoz) képest, Milyen további változásokra számítanak a politikai és önkormányzati elit tagjai az elkövetkező önkormányzati választásokon (2006, 2010).

A fókuszcsoportok által megfogalmazott előnyök: Mobilkommunikáció a 2002-es önkormányzati képviselői és polgármesteri választási kampányban A fókuszcsoportok által megfogalmazott előnyök: Azonnali információs és reagálási képesség Rugalmas munkaidő Hatékonyabb önkormányzati munkaszervezés A fókuszcsoportok által megfogalmazott hátrányok: A munkavégzés behatolása a magánszférába Gazdasági megfontolásból jelentkező kényszer: több telefon Hívás-szűrés, akár három telefonnal!

Mobilkommunikáció a 2002-es önkormányzati képviselői és polgármesteri választási kampányban A mobil kommunikációnak négy – egymással részben átfedést mutató – kiemelt funkciója rajzolódik ki: a mobiltelefon és az SMS, mint a kampány szervezésének fő eszköze, a telefonhívások és különösen az SMS-ek szerepe a választók mozgósításában, a telefonhívások és SMS-ek szerepe a szűkebb szavazói réteg megtartásában, megerősítésében vagy (főleg kistelepülési jelöltek esetén) akár a teljes szavazói bázissal való kapcsolattartásban, az SMS, mint a kampányüzenetek, szlogenek és választói reakciók, visszajelzések továbbításának kiemelt eszköze.

Mobil megoldások más kampányeszközök viszonylatában: Mobilkommunikáció a 2002-es önkormányzati képviselői és polgármesteri választási kampányban Mobil megoldások más kampányeszközök viszonylatában: Új technikai lehetőségek (pl.: SMS fal) Hitelesség – személyközeliség Árelőny Alternatív kommunikációs eszközök és konvergenciája Fejlődési lehetőségek: Multimédiás megoldások Átláthatóság, e-kormányzás – függ az intézményi ellenérdekeltségtől A felhasználói ismeretek szükségessége, m-szakadék

Mobilkommunikáció a 2002-es országgyűlési választási kampányban A 2002-es országgyűlési választás volt az első, ahol megjelent az SMS alapú kampánytechnika Coleman és Hall érvei az új interaktív felületek mellett: Multimédia – a hang-, a képanyagok és a különféle szövegek összeillesztése jó lehetőség, ráadásul olcsóbbak, mint a nyomtatott kiadvány készítése. Személyre szabottság – lehetővé válik a személyre szabott, személyessé tett, pontosan irányított üzenetek közlése az egyes személyeknek és érdekcsoportoknak. Interaktivitás – nyitott az út a társalgás, a vitatkozás, a visszacsatolás előtt. Közvetlenség – az üzenetek a média, az újságírók szűrője nélkül, közvetlenül juthatnak el a célközönséghez.

Mobilkommunikáció a 2002-es országgyűlési választási kampányban Üzenetek tartalmi tipizálása a kampány előtt (Balázs, 2002) személyes (magán) sms mms letölthető sms, oplogó köresemes hivatalos, szolgáltatási információ egyéb tematikai hírügynökségi-információs szolgáltatás sms-fal szolgáltatások nyilvános chat-sms a televízió képújságján magán chat-sms-szolgáltatások emlék-sms akció-sms Akció-, kampány SMS-ek három üzenettípusa közös politikai cselekvésre felhívás, politikai rendezvényekre mozgósítás propaganda-üzenetek (ezek több fajtája is megjelent a kampányban) politikai humor, az online poénok.

Mobilkommunikáció a 2002-es országgyűlési választási kampányban Mozgósítás: A gyűlöletbeszéd elleni tüntetés a Fidesz-székháznál (több kisebb rendezvény után ez volt az egyetlen jelentős politikai esemény, amelyre az első forduló előtt SMS-ben mozgósítottak): „Gyere tüntetni holnap 5-kor a FIDESZ Székhaz hoz a Kövér-féle beszéd ellen! Küldd tovább 10 példányban! Üdv.” (április 2). Hofi Géza temetése: „Hofi Géza temetése szombaton 12 órakor lesz a Farkasréti temetőben. Gyere el és hozz egy szál piros szegfűt. (Küldd tovább!)” (április 13). A Fidesz "nemzetgyűlése" a Kossuth téren: „Kommunisták féljetek medgyes buktát egyetek liberósok csönd legyen Viktoré a győzelem mert tudja a magyar nép: SZOMBAT 3 KOSSUTH TÉR! (Add tovább!)” (április 13). Az MSZP-SZDSZ kávéházi találkozója a Vörösmarty téren. A tömeges elektronikus mozgósítás itt a pártok vezetésétől nagyrészt függetlenül történt: „Vasárnap 16órakor a Vörösmarty téren a kormányváltásra szavazók békés demonstrációt tartanak h. megmutassák: NEM FÉLÜNK! Add tovább 10 embernek” (április 14).

Mobilkommunikáció a 2002-es országgyűlési választási kampányban Vírusmarketing (Ralph S. Wilson): Kínálj értékes (vagy sokszor ingyenes) terméket vagy szolgáltatást. Érd el, hogy kis erőfeszítéssel lehessen továbbadni az üzenetet, hírt, reklámot, stb. Jusson el könnyen kevesektől nagyon sokaknak Használd ki a közös motivációkat és viselkedéseket. Használj már meglevő kommunikációs hálózatokat. Használd mások erőforrásait. Miszticizálás: Tokiói tinilányok esete (2000 lány, 30.000 ügyfelet hozott)

Mobilkommunikáció a 2002-es országgyűlési választási kampányban Politikai humor: Hasonlóan gyorsan terjednek, mint a faktoidok Gyakran komoly munka (stratégia) van mögöttük A viccek megerősítő, feszültségoldó szerepe fontos A vicceknek sajátos folklórja alakul ki Azonnali reakció az aktuálpolitikára: (”Bokros Lajos vagyok. Csomagolok és jövök!” ”miniszterelnöki tapasztalattal fiatal jogász állást keres”) Az SMS poénok feszesek, blikkfangosak: Mit mond 22-én reggel Orbán Viktor? Vagy azt hogy az Állam én vagyok vagy azt hogy az Állam leesett. Hány kormánypárti fér el a Kossuth téren? Az összes. Vasárnap ráforrasztjuk a vöröscsillagot a koronára Az utinform jelenti hogy költözés miatt utelzaras van a Parlament és Felcsut között. Ne csuggedj! Napoleon szeret teged!! Küldd tovabb 100 igaz korzikai hazaffynak!!! FIDESZ-MATEK: 2szoba 3gyerek 4kerék 5karika 6alom 7föig Kifogastalan allapotban lévo orszag elado érdeklodni lehet Greshem jeligével a Köztarsasag téren. Meggyözödésem hogy legegészségesebb gyümölcs a narancs a "Centrum vitamin" csak valami megtévesztö mesterséges pótlék

Részvételi televíziózás: Az SMS és az interaktivitás A hagyományos televízió elérte termék-életciklusának hanyatló szakaszát A televíziózás azonban nem! A jelenlegi televízióadások is operálnak már SMS-sel: Véleménynyilvánítás (árrugalmatlan!) Szavazás kapcsolódó tartalmak értékesítése Az interaktív TV-ben az SMS csak egy állomás a DiTV felé, mely a teljes interaktivitás valósítja meg. A DiTV szolgáltatások nagyon széles skáláját valósíthatja meg.

balazs.budai@e-government.hu Köszönöm figyelmüket! Viszontlátásra!