TÁMOP 3.2.3./08/2-2009- 0012 „ A közművelődési szolgáltatások fejlesztése Törökszentmiklós és Fegyvernek településen” TÁMOP 3.2.3-08/2-2009-0054 „A közművelődési.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Európában élő körülbelül 10–12 millió roma közül sokan naponta szembesülnek az előítéletekkel, a tolerancia hiányával, a hátrányos megkülönböztetéssel.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Az iskolai szociálismunka
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
általános főig. helyettes
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Családi közösségi kezdeményezések és programok megerősítése
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Integrált közösségi és szolgáltató terek Koncepció, megvalósulás, kilátások Beke Márton FVM-VKSZI, HROD Közösségi Társadalomfejlesztési Központ.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
TÁMOP C-09/ „Kitárt karok” szeptember február 29. „Első lépés” – alacsony foglalkoztatási eséllyel rendelkezők képessé.
KÖLYÖKKUCKÓ – ALTERNATÍV REINTEGRÁCIÓS PROJEKT A JÖVŐ MUNKAVÁLLALÓIÉRT Regionális Érdekvédelem Alapítvány - Nyíregyháza ___________________________________________________________________.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
MÁS-KÉPp 60 Esély a tanulásra – csatlakozás a jövőhöz Hatvanban Hatvan Város Önkormányzata Hatvan Városi Művelődési Központ és Könyvtár Grassalkovich Oktatási.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
Velünk egy jobb világért! Fő támogató: Partner: Andersen Munkaerő-piaci Támogató és Képzési Program 11 Lukács András vezető „Esély a munkára – Civil együttműködés.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
„A szép tettek közösek…” Visszatekintés a projekt eddigi szakmai megvalósítására.
Konzorciumi együttműködés
„Építő közösségek a tényői IKSZT-ben”
„Első lépés” – alacsony foglalkoztatási eséllyel rendelkezők képessé tevő és önálló életvitelt elősegítő programjai TÁMOP C-09/ „Trambulin”
Köszöntjük kedves vendégeinket!. A projekt az Európai Unió támogatásával, A z Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ELŐZMÉNY Társadalmi.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Létérdek TÁMOP /2 „Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért”
Gersekaráti IKSZT – esély és lehetőség a közösség szolgálatára IKSZT Szakmai nap, Bak,
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
TÁMOP / „GYÖNGYÖSSOLYMOS ÖSSZEFOG A CSALÁDOKÉRT, A MUNKÁÉRT!”
A Társadalmi Megújulás Operatív Program 1.1. „Komplex munkaerő-piaci programok a munkanélküli és inaktív emberek foglalkoztatásáért” intézkedés TÁMOP /
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Civil Partnerség V. Regionális Konferencia Felnőttképzés és esélyegyenlőség – civil lehetőségek Aranyi Magdolna „Lépj egyet előre!” projektmenedzser 2007.
VÁLTOZÓ KÖNYVTÁR A VÁLTOZÓ VILÁGBAN „Megőriztük a régit, s megújultunk az időben, ahogy kell.” Csukás István.
Barcsák Marianna - KPSZTI
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Zalaegerszeg Megyei Jogú Város munkaerőpiaci helyzete
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Helyi Foglalkoztatási Együttműködések az Edelényi kistérségben
Előadás másolata:

TÁMOP /08/ „ A közművelődési szolgáltatások fejlesztése Törökszentmiklós és Fegyvernek településen” TÁMOP / „A közművelődési szolgáltatások fejlesztése Törökszentmiklós és Fegyvernek településen”

A projekt megvalósítási ideje: december 1 – június 30. Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A konzorcium összesen ,-Ft támogatást nyert.

Fegyvernek Nagyközség Önkormányzata a konzorcium tagja.

Partnerek - 1 Konzorciumi partner Regionális Munkaügyi Központ, a partneri feladatait a Törökszentmiklósi Kirendeltség látja el. Szakmai együttműködési megállapodás A szakmai megvalósító Művelődési Ház és Könyvtárral  Orczy Anna Általános Iskola, Szakiskola és Egységes Pedagógiai Szakszolgálat  Csorba Mikro-térségi Szociális Alapszolgáltatási Központ  Tiszavirág Napköziotthonos Óvoda és Bölcsőde

Partnerek -2 Civil partnerek Informális szervezetek, ezért formális megállapodás nélkül  Wing Tsun Kung Fu Egyesület fegyverneki csoportja  Jóga Klub  Ügyes Kezek Klubja  Baba-Mama Klub

Fegyvernek Nagyközség konzorciumi tagként Ft-ot használhatott fel a pályázati kiírás „B”, „D” és „E” komponensében és a pályázatban leírtak szerint.

„B. komponens” Az oktatást kiegészítő, iskolán kívüli programok lebonyolítása. Különösen az ifjúsági korosztálynak szóló képesség- és kompetenciafejlesztő, tehetséggondozó és közművelődési programok.

A „B. komponens” kötelező feladatai  az oktatási és képzési rendszerek elérhetőségének, hozzáférhetőségének javítása  kompetencia-, készség- és képességfejlesztő programok adaptálása, fejlesztése  kompetencia-, készség- és képesség-fejlesztő tréningek, szakmai alapokat adó képzések, szakkörök, valamint táborok, közösségi alkalmak megszervezése és lebonyolítása  a fiatal tehetségek, aktív alkotók egymást segítő közösségeinek partneri kapcsolatait erősítő találkozók, alkotó-táborok, tehetséggondozó programok, kiscsoportos tréningek kidolgozása, megvalósítása  tovább- és átképzések a kreatív képességek fejlesztésére, a kreatív ipar megalapozására  a közművelődési intézmények, a szakmai civil szervezetek és a közoktatási intézmények hagyományos és újszerű együttműködésében részt vevők tapasztalat átadási programjainak megvalósítása

„B” komponens célcsoportja: Általános iskolai tanulók

A „B komponens” keretében Fegyverneken  Igényfelmérést végeztünk, mely igazolta azt, hogy a tervezett fejlesztést meg kell valósítani  A hat felajánlott szakköri lehetőségből 3 félét választottak ki, melyből szakköri órát valósítottunk meg (citera, fafaragó, fiú néptánc).

Néptánc szakkör Citera szakkör

Fafaragó szakkör

A „B komponens” keretében Fegyverneken  Fejlesztő foglalkozások a kiemelkedő tehetséget tanúsító diákoknak (max.7 fő) – színjátszók)  Regionális döntőbe kerültek a fejlesztés nyomán  Kézműves-népművészeti alkotótáborunk volt

Fejlesztő foglalkozások Kézműves tábor

Indikátorok a „B” komponenshez: (A projekt számszerűsíthető eredményei) Nem formális képzési alkalmak száma: Fegyvernek: 253 alkalom Nem formális képzéseken részt vettek száma: Fegyvernek: 78 fő

„D. komponens” A társadalmi tanulási folyamat elősegítése, amely gyermekkortól kezdve  az állampolgári részvétel fejlesztéséhez,  a részvételi demokrácia erősítéséhez,  a hátrányos helyzetű egyének és csoportok jogérvényesítéséhez,  a demokratikus kötelezettségek és jogok tudatosításához,  a magyar és az európai társadalom demokratikus működésének stabilizálásához és fejlődéséhez járul hozzá.

A „D. komponens” kötelező feladatai  a demokratikus intézményrendszer (jogalkotók, jogalkalmazók) helyi, kistérségi, megyei, regionális, országos és európai uniós sajátosságainak megismerését és megértését elősegítő programok;  érdek- és jogvédő intézmények és szervezetek felkeresése, működési mechanizmusuk és hatáskörük megismertetése ;  programok a társadalmi párbeszéd, és a hátrányos helyzetű rétegek társadalmi integrációjának ösztönzése érdekében ;  a demokratikus magatartás, a demokratikus alapkészségek fejlesztése (alapvető emberi és személyiségi jogok);  országos önkéntes programok megismerése (pl. Kapu program; Ötlet program).

A „D” komponens célcsoportjai - 1  Romák  nyilatkozat és a kisebbségi önkormányzat igazolás, ajánlása  Alapfokú iskolai oktatásból lemorzsolódottak  bizonyítvány másolata  Alacsony végzettségűek (alapfokú iskolai végzettség)  bizonyítvány másolata  Képesítés nélküliek (érettségizett, szakma nélkül)  bizonyítvány másolata

A „D” komponens célcsoportjai - 2  Regisztrált álláskeresők  Munkaügyi Központ igazolása  Tartósan inaktívak (15 és 64 év közötti személy, aki legalább 12 hónapja nem foglalkoztatott, és nem is regisztrált munkanélküli)  Munkaügyi Központ igazolása  GYED-en, GYET-en vagy GYES-en lévők, vagy onnan a munka világába (legfeljebb 6 hónapja ) visszatérők  MÁK vagy OEP igazolás  Megváltozott munkaképességű és fogyatékkal élő emberek  hivatalos dokumentumok

A „D” komponens célcsoportjai - 3  Pályakezdő munkanélküliek ( minden olyan 25. életévét be nem töltött személy, aki még nem állt rendszeres, fizetett alkalmazásban)  Munkaügyi Központ igazolása, önkéntes nyilatkozat, TB igazolás  Tartósan álláskeresők (megszakítás nélkül legalább 12 hónapja munkanélküli személy)  Munkaügyi Központ igazolása  Egyszülős családban élők, három vagy többgyermekes családban élők, intézményekben élők )  Hivatalos igazolás

A „D komponens” keretében Fegyverneken - 1 I. Demokratikus intézményrendszer megismerése  szabadegyetem formában 1. „A helyi önkormányzat és lehetőségei” - előadás a Művelődési Házban majd a Polgármesteri Hivatal meglátogatása, beszélgetés a polgármesterrel

A „D komponens” keretében Fegyverneken Önkormányzati intézmények látogatása 2. Oktatási (tag)intézmények (bölcsőde, óvoda, iskolák) 3. Szociális intézmény (családsegítő és gyermekjóléti szolgálat, házi gondozás, segítségnyújtás,idősek klubjai) 4. Kulturális (műv. ház, könyvtár) 5. Helyi szolgáltatók az önkormányzat kezelésében (konyha, vízmű)

A „D komponens” keretében Fegyverneken Önkéntes programok megismertetése (Kapu, Ötlet) 6. Munka és demokrácia (előadás és tréning) 7. Munkatársak együttműködése (tréning) 8. Országház látogatása

Polgármesteri Hivatal Vízmű

Gyermekvédelem Parlament

A „D komponens” keretében Fegyverneken - 4 II. Életvezetési tanácsok (kisgyermekeseknek, kismamáknak, pályakezdőknek) 1. Tanulás otthon, hogy a visszatérés a munkába könnyebb legyen. Mit tanuljanak a kismamák ahhoz, hogy munkát találjanak a környéken 2. Család és munkahely összehangolása 3. Családbarát munkahely- cím, 4. Hagyományos és modern család

A „D komponens” keretében Fegyverneken Álláskeresés GYED-, GYES-, GYET után 6. Látogatás a fegyverneki Bölcsődében 7. Családi napközi – összefogva egyiknek munkahely, másiknak felügyelt gyermek biztonsága a munkához 8. Kiegészítő tevékenységek otthon - összeszerelő munkák stb 9. A család közgazdásza 10. Távmunka, otthonról végezhető munkák

Bölcsődelátogatás közben

Indikátorok a „D” komponenshez: (A projekt számszerűsíthető eredményei) Nem formális képzési alkalmak : Fegyvernek: 62 óra Intézménylátogatással egybekötött egynapos informális tanulási program: Fegyvernek: 9 db Nem formális képzéseken részt vettek száma: Fegyvernek: 56 fő

„E. komponens” Megtartó képességet segítő közösségi programok támogatása, a helyi értékek korszerű keretek közötti alkalmazását elősegítő közösségi programok támogatásával: általános és szakmai célú, informális és nem formális képzési programok lebonyolítása.

Az „E. komponens” kötelező feladatai  életvezetési programok a társadalmi beilleszkedési zavarokkal küzdők számára  a helyi, a nemzeti etnikai és kisebbségi kultúra értékeinek feltárása, megismertetése,  a Magyarországon élő kisebbségi közösségek kézműves és más kreatív tevékenységeinek megőrzése és ápolása non formális és informális képzések keretében  helyi identitást erősítő helyismereti programok, továbbá a funkcionális népi kézműves alkotások megismerését elősegítő kampányok, programok szervezése  a hagyományos foglalkozások felelevenítését és továbbélését támogató általános és szakmai célú, informális és nem formális képzési programok

Az „E” komponens célcsoportjai Azonos a „D” komponens célcsoportjával  romák,  alapfokú iskolai oktatásból lemorzsolódottak,  alacsony végzettségűek,  képesítés nélküliek,  regisztrált álláskeresők,  tartósan inaktívak,  GYED-en, GYET-en, GYES-en lévők, vagy onnan a munka világába visszatérők,  megváltozott munkaképességű és fogyatékkal élő emberek,  pályakezdő munkanélküliek,  tartósan álláskeresők  egyszülős családban élők, három vagy többgyermekes családban élők, intézményekben élők.

„ Az „E komponens” keretében Fegyverneken - 1 Igényfelmérést végeztünk, mely igazolta azt, hogy a tervezett fejlesztést meg kell valósítani Kompetenciafejlesztő csoportmunkák  Kézimunka a háztartásban  Etka jóga – együttűködés, koncentráció  Wing-Tsun Kung-fu – önfegyelem, nagymozgásos kompetenciák

Kézimunka Jóga

Kung fu

„ Az „E komponens” keretében Fegyverneken - 2 Kompetenciafejlesztő és prevenciós foglalkozások  Önismereti tréning (Együttélés családon belül, munkahelyen, településrészen, településen)  A „mit is akarjak kezdeni magammal” kérdésre való válaszkeresés  Szituációs gyakorlatok álláskeresőknek: felvételi beszélgetések, önéletrajz; konfliktusok a munkahelyen

Önismereti tréning

„ Az „E komponens” keretében Fegyverneken - 3 Néptánctábor mozgásos, motorikus kompetenciák fejlesztése, együttműködés, érzelmi intelligencia fejlesztése

Néptánctábor

„ Az „E komponens” keretében Fegyverneken - 4 Egynapos tréningek Helytörténeti kiállítás és a védett épületek Helytörténeti - helyismereti vetélkedő Önellátás, család, felnőttség Gazdálkodás – családi gazdálkodás, pénzkezelési, beosztási alapok

Helytörténeti kiállítás

Indikátorok az „E” komponenshez: (A projekt számszerűsíthető eredményei) Nem formális képzési alkalmak : Fegyvernek: 62 alkalom Intézménylátogatással egybekötött egynapos informális tanulási program: Fegyvernek: 4 db Nem formális képzéseken részt vettek száma: Fegyvernek: 125 fő

Fenntartási kötelezettség július július 1-ig  Kapacitások fenntartása  Évente minimum egy képzés, program megvalósítása a pályázati útmutatóban leírt minimumok erejéig.  Ehhez már nem társul támogatás. Bízom benne, hogy az önkormányzat a minimumon felül is tud majd fenntartani a tevékenységekből.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!