Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
A pedagógusok munkaidő beosztása
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Kapcsolattartás a szülői házzal
- tájékoztató.  Szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független,
„Ha bejön, akkor bejössz
A Hallgatói Mentorprogram működése
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Utcai és lakótelepi szociális munka
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A nevelési-oktatási programmal elérni kívánt fejlesztési célok • A felnövekvő nemzedék egészséges életmódra nevelése, • a szabadidő természetben történő.
Kölyökkuckó Napközi Mekényes
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
Szabadidős tevékenységek /Felmérés készült egy vidéki gimnáziumban, 2006 februárjában/ Civitas Polgár az Európai Demokráciában Csapat: Tetrarchia.
A kolozsvári Báthory Líceum
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A nevelési színterek „rendszertana”
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Smudla Kata Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai c. konferencia január 29.,Salgótarján Civil szervezetek és az oktatási.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A tanárképzés szerkezete
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
TÁMOP / Az Eötvös Károly Megyei Könyvtár és Közművelődési Intézet részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában szakkörök.
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
Iskolai közösségi szolgálat
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Kistérségi gyerekesély programok MTA GYEP Iroda SZMI április 21.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat 1 Főegyházmegyei Karitász Központ RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat R emény É let V áltozás.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
171 KLIK fenntartású intézmény kiválasztása Szempontok:  HH és HHH gyermekek aránya  Tanuló létszám  LHH, leghátrányosabb helyzetű kistérségek  Kompetencia.
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
Ifjúsági kérdőívek értékelése Szentesi fiatalok körében.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
AZ OLVASÓSAROK MŰKÖDÉSÉNEK ELŐNYEI
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Iskolai közösségi szolgálat a Borosban
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Magyar - Angol Tannyelvű Gimnázium Kollégiuma Balatonalmádi, Rákóczi u
Család – és Gyermekjóléti Központ
Előadás másolata:

Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?

A közoktatási törvény a tanórán kívüli nevelésről

Feladat (egyéni) Írd össze saját iskolai élményeid alapján, mely szabadidős tevékenységekre emlékszel vissza szívesen, és mikre nem!

2. A szabadidő tervezése (Szempontok) Szempontok Nevelési célok, feladatok •Pedagógiai program •Témakör, tananyag •A tanulócsoport speciális szükségletei (szociokulturális összetétel, érdeklődési kör, megoldandó nevelési feladat, helyzet) …

2. A szabadidő tervezése (Szempontok) Helyi adottságok •Az iskola jellege •A település jellege •Helyi kulturális adottságok, hagyományok …

2. A szabadidő tervezése (Szempontok) A pedagógus attitűdje •Kapcsolata a gyerekekkel, szülőkkel, partnerekkel („mesterek”, művészek is!) •Érdeklődési köre •Felkészültsége, szervezési lehetőségei •Személyes kapacitásai (család, tanulás, pluszmunka stb.)

Feladat (csoportos) Közösen kiválasztott egy szabadidős tevékenység SWOT-analízise a tervezési szempontok figyelembevételével

ErősségekGyengeségek LehetőségekVeszélyek

3. A szabadidő időbeni elkülönülései (napi, heti, havi, nyári) Napi szabadidő –Óraközi szünetek (reggeli beszélgetőkör!) –Délután Heti – hétvégi programok –Szakkörök, sportkörök stb. Havi –Színház, mozi, kirándulás (DÖK szerepe!) –Iskolai hagyományokhoz kapcsolható rendezvények Nyári –Táborok

Feladat (csoportos) Szabadidős tevékenység megtervezése a kiválasztott évfolyam számára  Napközbeni  Heti  Havi

4. A szabadidő eltöltését segítő intézmények •Múzeumok – múzeumpedagógusok •Planetárium •Állatkert •Közművelődési intézmények (művelődési ház, kulturális központ, közösségi ház, ifjúsági otthon, gyermekház, gyermekkönyvtár) •Szociális-, gyermekvédelmi szolgáltatók (családsegítő, gyermekjóléti szolgálat) •Ifjúsági irodák, ifjúsági szolgáltató irodák •Egyházi szervezetek, intézmények •Civil szervezetek