Alapítás éve: 1990 Zalaegerszeg

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A Logopédiai Szakszolgálat működése 2010
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus szakvizsga
Pedagógiai szakszolgálat
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
"Legyen az esély egyenlő ..."
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Integráló iskolák a közoktatásban
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Korai fejlesztés fontossága
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Tervezési folyamat.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Szolnoki Tagintézmény
„Együtt, eredményesen”
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Tájékoztató a logopédiai ellátás változásairól
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Alapítás éve: 1990 Zalaegerszeg Nyitott ház, Óvoda, Általános Iskola, Fejlesztő Iskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Alapítás éve: 1990 Zalaegerszeg

Fenntartó: KIK Zalaegerszegi Tankerülete Iskolai közösségi szolgálat (IKSZ) fogadó szervezet: Nyitott ház Módszertani Intézet Fenntartó: KIK Zalaegerszegi Tankerülete KIK szervezetkód: 184035 OM azonosító: 038582 Levelezési cím: 8900. Zalaegerszeg, Apáczai Csere János tér 5/A Email: nyitotthaz@gyogyped-zeszeg.sulinet.hu Telefon: 92/510 571 Az intézmény képviselője: Stummer Mária Mara igazgató

Iskolai közösségi szolgálat (IKSZ) fogadó szervezet: Nyitott ház Módszertani Intézet PILOT-program 2011. 02.24 - 2011.05.20. Wekerle Sándor Alapkezelő TÁRsadalmi Szolidaritás program (TÁRS) Pályázó intézmény: Apáczai Csere János Általános Művelődési Központ Zalaegerszeg 8900 Apáczai Csere János tér 5. Igazgató: Bogdán Marianna Résztvevők: 16 fő gimnazista (10 fő 11.a.; 5 fő 10.i. és 1 fő 9.a. osztályos tanuló. Életkori megoszlásban: 6 fő 17 éves, 8 fő 18 éves , 1 fő 15 éves és 1 fő 16 éves fiatal) A programban résztvevő pedagógusok száma: 2 fő: 1 fő gimnáziumi koordinátor és 1 fő gyógypedagógus mentor) A 30 óra programelemei: lásd 13.számú diakocka

Az intézmény pedagógiai tevékenységei: I. nevelés-oktatás IKSZ fogadó szervezet: Nyitott ház Módszertani Intézet Zalaegerszeg 8900 Apáczai Csere János tér 5/a Az intézmény pedagógiai tevékenységei: I. nevelés-oktatás II. szakszolgálatok III. szakmai szolgáltatás

NEVELÉSI-OKTATÁSI TEVÉKENYSÉG: IKSZ fogadó szervezet: Nyitott ház Módszertani Intézet Zalaegerszeg 8900 Apáczai Csere János tér 5/a I. NEVELÉSI-OKTATÁSI TEVÉKENYSÉG: (1) sajátos:(speciális) nevelési igényű gyermekek nevelése-oktatása óvodai csoportokban, (2) sajátos:(speciális) nevelési igényű tanköteles korú gyermekek nevelése-oktatása osztály csoportokban /FNO=fejlesztő nevelés-oktatás/ A szolgáltatásokat igénybevevők életkora- óvoda: 3-6 év, iskola: 6-23 éves kor.

IKSZ fogadó szervezet: Nyitott ház Módszertani Intézet Zalaegerszeg 8900 Apáczai Csere János tér 5/a (1) Az óvodai csoportok (Gézengúz; Csigabiga) növendékei sérült, akadályozott fejlődésmenetű gyermekek, illetve értelmileg akadályozott és/vagy súlyos pervazív fejlődési zavarral küzdő gyermekek. Valamennyi gyermeknél vezető tünet a mentális erők lényegi érintettsége, valamint jellemzőek a beszédfejlődés különböző súlyosságú zavarai. A speciális szükségletű gyermekeknél a többségi óvodai programokban előírt fejlesztési területeken túl különös gond fordítódik az anyanyelvi nevelésre, beszédindításra, a beszédértés, a nagy és finommotoros koordináció fejlesztésére, a játékra nevelésre. (2) A fejlesztő nevelés-oktatás osztálycsoportjainak pedagógusai (Szivárvány, Tanoda, Méhecske, Eszterlánc) heti 20 órában, az életkornak és a mentális érettségnek megfelelő foglalkoztatást, elfoglaltság-nyújtást biztosítanak a fejlődésmenetükben jelentősen akadályozott, döntően súlyosan-halmozottan sérült gyermekeknek, azaz tanulóknak.

SZAKSZOLGÁLATI TEVÉKENYSÉG: IKSZ fogadó szervezet: Nyitott ház Módszertani Intézet Zalaegerszeg 8900 Apáczai Csere János tér 5/a II. SZAKSZOLGÁLATI TEVÉKENYSÉG: gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés, oktatás és gondozás, fejlesztő nevelés, logopédiai terápia Zalaegerszeg járás településein és Nyitott ház EGYMI-ben

IKSZ fogadó szervezet: Nyitott ház Módszertani Intézet Zalaegerszeg 8900 Apáczai Csere János tér 5/a (1) Korai fejlesztés A gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés és gondozás a legkorábbi életkorban nyújtható szakszolgálati forma, mely egyúttal különleges gondozáshoz való jogot is jelent. Olyan, az átlagostól eltérően fejlődő 0-5 éves korú gyermekek számára ajánlott, akiknek az óvodáskort megelőzően is szükséges készségeik fejlesztése. A korai fejlesztés és gondozás feladata a testi, az érzékszervi, az értelmi, a beszéd és más fogyatékosság megállapításától kezdődően a gyermek komplex fejlesztése, gondozása a szülő bevonásával. Célja: a sérülés korai életszakaszban történő felismerését követően, a gyermek több szakterület oldaláról megtámogatott terápiás ellátása, amely tervszerűen felépített program keretében valósul meg. Ez gyógypedagógiai családsegítést és különböző terápiás szolgáltatásokat foglal magában. A szolgáltatásokat igénybevevők életkora: 0-5 éves kor. (2) Fejlesztő nevelés A fejlesztő nevelés speciális tankötelezettségi forma, a különleges gondozás egyik ága. Az itt/így tanuló növendékek olyan súlyosan, sokszor halmozottan sérült gyermekek, akiknek képzése, fejlesztése a gyógypedagógia klasszikus nevelési-oktatási intézményeinek pedagógiai keretei között nem valósítható meg. A számukra szervezett foglalkozások és terápiás kezelések egyéni és/vagy csoportos formában zajlanak gyógypedagógus terapeuta és gyógytornász/konduktor terapeuta szakemberek irányításával. Az ellátandók életkora 5 éves kortól- a tankötelezettség korhatárának érintésével-23 éves életkorig tarthat.

IKSZ fogadó szervezet: Nyitott ház Módszertani Intézet Zalaegerszeg 8900 Apáczai Csere János tér 5/a (3) Logopédiai ellátás: A logopédusok óvodás és iskolás korú beszédhibás gyermekeket látnak el a zalaegerszegi járáshoz tartozó településeken. Az óvodákban szeptember hónapban elvégzik az 5 éves gyermekek nyelv –és beszédfejlettségi vizsgálatát és szűrését. Azok a gyerekek, akiknek e vizsgálat alapján szükségük van a logopédiai terápiára, heti rendszerességgel vesznek részt logopédiai foglalkozásokon, melyeken az alábbi területek kapnak kiemelt figyelmet: a beszéd alaki és tartalmi elemeinek bővítése, az életkornak megfelelő nyelvi fejlettség kialakítása, valamint mindazon részképességek megtámogatása, amik szükségesek és elvártak a sikeres írás- olvasás, és számolás elsajátításához. A Nyitott ház EGYMI logopédusai a korai fejlesztés szakszolgálatában illetve az óvodai csoportokban is végeznek beszédterápiás tevékenységet.

IKSZ fogadó szervezet: Nyitott ház Módszertani Intézet Zalaegerszeg 8900 Apáczai Csere János tér 5/a III. SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS: Mindazokat a tevékenységeket és igénybe vehető lehetőségeket magában foglalja, amelyek az intézményben dolgozó pedagógusok szakmai munkáját segítik: képzés, továbbképzés, önképzés segítése, szervezése. Ezen túlmenően átfogja a gyógypedagógiai tanulmányokat folytató hallgatók, intézménylátogató szakemberek mentorálását. A pedagógiai szakmai szolgáltatás kiterjed a különböző oktatási- illetve partnerintézményekben dolgozó szakemberek fejlesztő tevékenységének segítésére is: pedagógiai tájékoztatás, továbbképzés, stb… A szakmai szolgáltatás a többségi intézményekkel való intenzív kapcsolattartáson keresztül hozzájárul a sérült emberek társadalmi elfogadásának elősegítéséhez.

IKSZ fogadó szervezet: Nyitott ház Módszertani Intézet Zalaegerszeg 8900 Apáczai Csere János tér 5/a

IKSZ fogadó szervezet: Nyitott ház Módszertani Intézet Zalaegerszeg 8900 Apáczai Csere János tér 5/a Programelem Feladat, tevékenység 0. Intézménylátogatás, intézménybemutatás Az együttműködő intézmény tevékenységeinek bemutatása, betekintés a tanórai munkába, érzékenyítés (ability). 1. Szülői önsegítő csoportok - tartalomismeret Autizmus spektrumzavar illetve súlyos-halmozott fogyatékos diagnózisú gyermeket nevelők szülőcsoport foglalkozása alatt gyermekfelügyelet biztosítása. 2. DOWN NAP A Down syndróma világnapja (03.21.) alkalmából szervezett rendezvényen aktív részvétel a JÁTSZÓHÁZ vezetésében. 3. Módszertani rendezvény Hostess feladatok: az adminisztrációs előkészületektől a rendezvényfotózáson keresztül, a digitális emlékeztető anyag összeállításáig…

IKSZ fogadó szervezet: Nyitott ház Módszertani Intézet Zalaegerszeg 8900 Apáczai Csere János tér 5/a Programelem Feladat, tevékenység 4. Gyermeknap Aktív részvétel a fogadó intézmény által koordinált programban (személyi segítés kézműves foglalkozásokban, mozgásos játékokban, önkiszolgáló tevékenységekben, játszótéri kalandozásokban…) 5. Esélyegyenlőségi nap A város Dísz terén minden évben megrendezett találkozón a fogadóintézmény növendékeinek kísérése, személyi segítése társadalmi környezetben. A fogadóintézményhez tartozó két alapítvány tevékenységének ismertetése, az 1%-os kampány támogatása. 6. Családsegítés Segítő részvétel - a család igénye szerint- a család hétvégi életében. (sétáltatás) Gyermekfelügyelet a család otthonában (szülői távollét idejére.)

A tanulók empatikus, elfogadó/befogadó képességének fejlődése. IKSZ fogadó szervezet: Nyitott ház Módszertani Intézet Zalaegerszeg 8900 Apáczai Csere János tér 5/a Eredmény: A tanulók felelősségvállalási, konfliktuskezelő, szenzibilitási képességének fejlődése. A tanulók empatikus, elfogadó/befogadó képességének fejlődése. A tanulók kommunikációs, együttműködő, szervező/rendszerező képességének fejlődése. A tanulók problémamegoldó és döntési képességének fejlődése.

Varga Brigitta gimnáziumi tanár: IKSZ fogadó szervezet: Nyitott ház Módszertani Intézet Zalaegerszeg 8900 Apáczai Csere János tér 5/a Varga Brigitta gimnáziumi tanár: „Meglehetősen szkeptikus voltam a program kivitelezhetőségével kapcsolatban… Azt gondoltam, hogy nem lehet majd a diákokat „összevadászni” ilyen célra. NAGYON MEGLEPŐDTEM! A 16 fős csapat hamar összeállt. Meglepő volt, hogy tanítványaimban mennyi empátia, önzetlen segítőkészség és természetes elfogadás mutatkozott meg a sérült gyermekekkel való kapcsolatukban. E törődés láttán azt gondolom, hogy téveszme az, hogy az emberek eltávolodnak egymástól és nem segítenek egymáson. Számomra ez volt a program legpozitívabb tanulsága.”

Tóth Krisztina gyógypedagógiai tanár: IKSZ fogadó szervezet: Nyitott ház Módszertani Intézet Zalaegerszeg 8900 Apáczai Csere János tér 5/a Tóth Krisztina gyógypedagógiai tanár: „A fogyatékos emberek támogatása talán a legszínesebb palettája az önkéntes segítésnek. Itt igazán megélheti az ember a hasznosság érzetét, a belülről jövő segíteni akarás élményét, az önzetlenség bátorító erejét. A középiskolás fiatalok megtapasztalták, hogy milyen színes és pezsgő is lehet az élet egy sajátos nevelési igényű gyermekeket nevelő-oktató intézményben. Lényeg a nyitottság, a türelem, a tolerancia, az együttérzés és az AKARAT a segítésre. Sohasem késő elkezdeni!”

Bazsika Mónika középiskolás: IKSZ fogadó szervezet: Nyitott ház Módszertani Intézet Zalaegerszeg 8900 Apáczai Csere János tér 5/a Bazsika Mónika középiskolás: „ SEGÍTENI? JÓ DOLOG! Lehetőséget kaptunk arra, hogy az élet egy számunkra új területén próbáljuk ki magunkat, amely inkább az emberségről, mint a tankönyvekből elsajátítható lexikális tudásról szól.” Molnár Fanni középiskolás: „ A beteg gyerekek látványa mindig elindít bennünk egy érzelmi hullámot. Belekóstolni világukba kettős gondolatot vet fel: Rengeteg dolgunk közepette jövünk és segítünk, ahol és ahogy tudunk. Akkora a lelki teher, hogy nem tudom, lesz-e még egyszer erőm/erőnk hozzá.” Márkus Mietta középiskolás: „A projektben nem volt helye a siránkozásnak a sajnálatnak. A gyerekek személyiségének megismerésével teljesen másképp álltunk hozzá a dolgokhoz és próbáltuk, próbáljuk őket olyannak elfogadni, amilyenek.”