Eladástechnikai alapismeretek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

A kölcsönös befolyásolás
EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS május 14 A MARKETINGBEN ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Szakmai alaptréning 3. fejezet Készítette: Balázs Zoltán.
Privát banki szolgáltatások és befektetések a Citibanktól.
Fókuszban: a díjtábla a lehetséges kérdések és válaszok tükrében Sallai Linda.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Álmok… Caso não utilize a parte “voltando a sonhar” do modulo, favor deletar.
Több szerződés, lojális ügyfél Erdős Mihály elnök-vezérigazgató.
Gyakori kifogások kezelése
Pénz a cipődben: Gyémánt Kard Technika
Ajánlás-technika.
EZ A MUNKA ÜZLETI LÉPÉSEK. Elvisszük a hírt mindenkinek, mert keressük azokat, akik: •Változtatni akarnak (a körülményeiken) •Ambiciózusak (tesznek érte)
Beköszöntött az éles WebeC „korszak” Szűcs Attila Készpénzlogisztika Január 30.
Felkészítés az örömeteli együttműködésre otthon és az iskolában
Üzleti kapcsolatépítés és értékesítés a gazdasági válság idején
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
1 A „B oldalon” is vannak jó számok, avagy kivezetés a munka világából coaching segítségével Életutak – generációk – ünnepek Szakmai konferencia ISBN:
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
Hogyan építs fel egy termelő hálózatot, ami minden hónapban növekvő forgalmat generál?
Nem számít!. Nem számít! Lezárás Lényegi Részei HATÁRIDŐ BEMUTATKOZÁS JÓ STRATÉGIA, ÉS TAKTIKA TERMÉKLÉTRA KIFOGÁSKEZELÉS.
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Ügyfél Elégedettségi Vizsgáló és Elemző Program
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
Családi vállalkozás.
CSALÁD.
Tibai Eszter Indíts el új munkatársat! A képek származási helye: internet és saját.
Darupályák tervezésének alapjai
A megfizethető hálózat HelpforYou! Ismersz jó üzleti lehetőséget? Sokba kerül az indulás? Magas az aktivitási elvárás? Tartasz a hálózatoktól? Nehezen.
KÖSZÖNTÜNK TÁJÉKOZTATÓNKON ! Supreme2x2.
VILÁGJÁRÓ NAP TANULMÁNYUTAK A SEMMELWEIS EGYETEMEN EOK Budapest, 2012.március 21. Dr. Lőrincz M. Ákos Semmelweis Közösség – Semmelweis Világ TÁMOP-4.1.1/A-10/2/KMR
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
szakmérnök hallgatók számára
Jól látható, hogy a vendéglátás-idegenforgalom, és a mezőgazdasági szakmacsoportok a legelérhetőbbek, illetve legkeresettebbek. Ezeket a gépészet és a.
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
A háború és a modern fegyveres erő
Resztoratív eljárások bevezetésének lehetőségei a pártfogó felügyelői munkában “A harmonikus szabad életért” Közösségi Szolgáltatások Alapítványa Negrea.
Sponsorare necesse est
Minőség menedzsment 6.előadás
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
13. A zillmerezés, mint bruttó
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
KAPCSOLATFELVÉTEL: Időpont egyeztetési struktúra: Időpont-egyeztetés:
Szükséges Gyakorlati Tudás:
Szakember Kérdések Megállapítás Megoldási javaslat javaslat Árajánlat Megvalósítás Pénzügyi Szakember Bemutatkozás Elemzés Ajánlat készítés Specialisták.
Szeretné gyermeke álmait valóra váltani? Családi Aranyszárny biztosítással védett megtakarítási program.
Tantárgygondozó szaktanácsadás
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
Van egy rossz hírem, máshogy nem megy!
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Eladástechnikai alapismeretek

Képzés célja Értékesítési szemlélet kialakítása Értékesítési folyamat lépéseinek megismerése Értékesítési folyamat lépéseinek gyakorlása

Módszerek, időkeretek Időkeretek Módszerek előadás egyéni munka páros gyakorlat csoportmunka Időkeretek nap: 10.00-16.00 nap: 9.00-16.00

Szabályok Én időm + Te időd = Mi időnk Itt és most Minden gondolat fontos Aktív részvétel Nyitottság No

Értékesítési ciklus Tervezés, szervezés Címanyaggyűjtés Megkeresés Kapcsolatteremtés Igényfelmérés Megoldás bemutatás Zárás Ajánlásgyűjtés Állományápolás

Tervezés, szervezés

Tervezés szervezés Célkitűzés: egyéni célok, jövedelemigény Stratégia a teljesítmény megvalósításhoz (éves-, havi-, heti tervező) Tevékenység megfigyelés (heti tervező összesítése, üzleti elemző füzet) Kontroll, fejlesztés: vezetői segítséggel rendszeresen (MENTORÁLÁS, Teljesítmény értékelő- célkitűző megbeszélés /TÉC)

Siker képlet Megkeresés Tárgyalás Üzletkötés Ajánlás 10 Megkeresés 4

Címanyaggyűjtés

Címanyag források ismeretségi kör ajánlás (minden alkalommal) hatásközpont (rendszeresen) saját állomány kapott állomány kapott címanyag (egyéb forrás) rendezvény (GG által rendezett, más rendezvényén részvétel) hideg cím

Címanyag minősítés Alap adatok 2. Kulcsfontosságú adatok Nélkülözhetetlen információk: név, cím, telefonszám Alap adatok Jelzik a szükségleteket: életkor, család, egészség, élethelyzet, foglalkozás 2. Kulcsfontosságú adatok Hozzáállást jelez: jelenlegi biztosításai, megtakarítások, befektetések, hitelek 3. Nagyon hasznos adatok Segít a kapcsolatépítésben: hobbi, kapcsolatrendszer, személyes információk 4. Egyéb hasznos adatok

Megkeresés

Megkeresés módszerei Telefonon történő (gyors, kétirányú, intelligens, költséghatékony) Személyesen történő (hatásos, kétirányú, időigényes, alkalmatlan időpontban is érkezhet) Levélben történő (költséges, egyirányú, engedélyköteles, utánkövetés kell) E-mailben történő (gyors, egyirányú, engedélyköteles, utánkövetés kell) Interneten történő (gyors, egyirányú, engedélyköteles)

Telefonos megkeresés 1. Bemutatkozás ki vagyok, kit keresek, időpont alkalmassága 2. Bizalom építés kapcsolatteremtés (ajánló, meglévő termék, stb.), bevonás 3. Érdeklődés hívás célja, érdeklődés felkeltése felkeltése miért érdemes neki találkozni 4. Időpont alternatív időpont felkínálása egyeztetés „tölcsér technikával” 5. Zárás helyszín, időpont, név (ha idegen), telefonszám, résztvevők köre

Ellenvetések típusai Ellenérv Az ügyfél egy adott dologgal kapcsolatban fejezi ki ellenérzését, ellenkező álláspontját. Általában konkrét tapasztalat, vagy álláspont van mögötte. Kifogás Mást mond, mint amit gondol, érez. Általában csak egy előítélet, félelem van mögötte. Körülmény Az ügyfél azt mondja, ami a tényleges oka az ellenvetésének, mégpedig olyan objektív körülmény, ami megakadályozza a folyamatot (állapot, képesség hiánya).

Ellenvetés kezelés /MÁV Ha nem hangzik el a konkrét oka az ellenvetésnek, akkor 0. lépés az okfeltárás: Melléállás, majd kérdezés… Miért?... Mi az oka… 1. Melléállás tudassuk az ügyféllel, hogy egyetértünk, vagy megértjük, vagy elfogadjuk az álláspontját 2. Átvezetés ne használjuk: de, viszont, ellenben, ám, azonban, pedig használjuk: és, emellett, éppen ezért, (vagy el is hagyhatjuk) 3. Válaszadás az adott dolog (személyes találkozó) előnyének és az ügyfél hasznának kiemelése

Ellenvetés kezelés /MÁV Nincs időm. 1. Melléállás Ez érthető, hiszen én is nagyon elfoglalt vagyok, 2. Átvezetés éppen ezért hívtam, 3. Válaszadás hogy egy mindkettőnk számára megfelelő időpontot találjunk. Mikor alkalmas önnek a találkozó,…(vissza a folyamatba)

Ellenvetések csoportosítása A 4 fő ok Idő hiány Pénz hiány Bizalom hiány Szükséglet hiány Megértem, én is elfoglalt vagyok, éppen ezért hívtam, hogy mindkettőnk számára megfelelő időpontot találjunk. Nem érek rá Sajnos sokan vannak így ezzel, éppen ezért egyénileg van lehetőség a díjakat kalkulálni, amit Önnel együtt alakítunk ki. Nem engedhetem meg magamnak Sajnálom, hogy így történt. Én abban tudok segíteni, hogy a jövőben azt kapja, amit vár, és elégedett legyen a szolgáltatásokkal. Örülök, hogy fontosnak tartja családja védelmét. A mi megoldásunkkal gondoskodni tud akkor is, ha esetleg ön akadályoztatva van. Úgysem fizetnek, ha baj van, múltkor is kevesebbet kaptam, mint kellett volna. Én magam gondoskodok a családomról

Kapcsolatteremtés

Kapcsolatteremtés 1. Első benyomás 2. Hangulat- teremtés megjelenés: pontos, ápolt, üzleti, viselkedés: határozott, kedves „könnyed témák”: kapcsolat, ajánló, környezet, hobbi, szabadidő, család (segít az ajánlás gyűjtésnél az információ) 2. Hangulat- teremtés bemutatkozás: önmagunk, cégünk (beszélgetve, amennyi szükséges) 3. Bizalom építés miért jöttünk, mi fog történni, mennyi időt vesz igénybe, beleegyezést kérni a jegyzetelésbe, folyamatba 4. Átvezetés

Igényfelmérés

Igényfelmérés lépései 1. Igények feltárása kérdésekkel feltárni az ügyfél jelenlegi élethelyzetét, jövőbeni céljait, félelmeit, aktuális igényeit rangsoroltatni vele ezeket fontossági sorrendben, időpontokat rendelni hozzá 2. Rangsorolás a szükségletek pontosítása, mit, mikor, mekkora értékben, hiányelemzés, biztosítási összegek meghatározása 3. Pontosítás

Kérdés típusok Nyitott Az ÜF gondolkozásmódja, véleménye megtudható. Bármilyen választ adhat rá szabadon. Kifejtős válasz is adható. Pl: Mi a véleménye…, Mit gondol…, Miért…, Mi…, Hogyan… Zárt A kérdező irányítja az ÜF gondolatát. A témát ő szabja meg. Eldöntendő Tudni akarja, igen, vagy nem. Pl: Szereti a…, Tudja-e…, Pontosító A kérdező pontosítani akarja információit egy adott témán belül. Kérdőszavakkal indul. Pl: Hol…, Mikor…, Mennyi…, Ki…, Kinek…, Mikorra… stb.

Kérdés típusok Tükröző A kérdező meg akar győződni róla, hogy jól értette-e, amit az ÜF mondott. Pl: Ha jól értettem…, Arra gondolt, hogy… Alternatív A kérdező választási lehetőséget kínál az ügyfélnek. Pl: Melyiket szeretné a … vagy a … ? Szuggesztív A kérdező saját álláspontjával egyező véleményt vár. Erősen sugalmazó. Pl: Ugye ön szerint is…, Igaz, hogy…Ugye egyetért velem abban… Hipotetikus Olyan esemény elképzelését teszi lehetővé, ami nem történt meg. Pl: Ha ma lenne… Amennyiben az történt volna…

Az igényfelmérés témakörei Család, szabadidő, otthon Munka, pénzügyi stabilitás Meglévő biztosítások, vagyoni értékek Meglévő megtakarítások, befektetések, hitelek Jövőbeni célok, tervek Félelmek, váratlan események

Megoldás bemutatás

Haszonérvelés 1. Tulajdonság 2. Előny 3. Haszon Az ügyfél igénye a termék jellemzője, ami illeszkedik az ügyfél igényéhez kapcsolat a jellemző és az ügyfél haszna között: a szolgáltatás magyarázata, objektív, általános előny bárki számára 2. Előny az ügyfél személyes haszna, érzelmi kötődése, speciálisan egyénre szabható, 9 haszon kategória 3. Haszon

Haszonkategóriák Pénz (nyereség, megtakarítás, spórolás) Biztonság Gondoskodás Nyugalom Presztizs Kényelem Pozitív érzelmek (öröm, együttlét, stb.) Idő Siker

Haszonérvelés 1. Tulajdonság 2. Előny 3. Haszon Biztonságban legyen a befizetett tőkém 1. Tulajdonság A program, amit ajánlok Önnek tőkevédett, ez azt jelenti, hogy a tartam végén a megtakarítási összeget mindenképpen garantálja a cégem, 2. Előny így a megtakarított pénze biztonságban van, ebből gondoskodhat gyermeke továbbtanulásáról. 3. Haszon

Zárás

Zárás lépései 1. Megegyezési lépcső 2. Próba 3. Választás 4. Felkérés Ugye ma a gyermekei taníttatása az egyik legnagyobb kihívás anyagilag? Ugye ön is úgy gondolja, hogy ennek előteremtése könnyebb részletekben, mint egyösszegben? Egyetért velem abban, hogy már ma érdemes ennek elkezdése, hogy a lehető legkisebb megtakarítással megoldható legyen? 2. Próba Megfelel az Ön igényeinek az általam bemutatott megoldás? 3. Választás Csekken vagy banki lehívással kíván megtakarítani? 4. Felkérés Az ajánlat kitöltéséhez szükségem lesz a személyes adataira, kérem, készítse elő a személyigazolványát! 5. Aláírás Az ajánlat pontos kitöltése

Ajánlásgyűjtés

Ajánlásgyűjtés lépései 1. Alapozás elégedettség kimondatása ajánlás szerepe, munkamódszer ismertetése 2. Módszer „Ki az aki..” , objektív támpontok 3. Gyűjtés információ a kapcsolatfelvételhez, kapcsolatépítéshez 4. Minősítés az ajánló bevonása a kapcsolatteremtésbe 5. Bevonás visszajelzés, bizalom építés 6. Visszajelzés

Állományápolás

Állományápolás 1. Kötvény érkezés 2. Rendszeres kapcsolattartás szerződés áttekintése, információ, új igények feltárása, új üzletkötés, ajánlásgyűjtés információk biztosítása (akciók), áttekintő megbeszélések (értékkövetés, érték változás), új igények feltárása, új üzletkötés, ajánlásgyűjtés 2. Rendszeres kapcsolattartás díj beszedése = állományvédelem, új igények feltárása, új üzletkötés, ajánlásgyűjtés 3. Intervenció ügyintézés, segítségadás, ajánlásgyűjtés 4. Szolgáltatás

Új munkádhoz sok sikert kívánunk!