Eladástechnikai alapismeretek
Képzés célja Értékesítési szemlélet kialakítása Értékesítési folyamat lépéseinek megismerése Értékesítési folyamat lépéseinek gyakorlása
Módszerek, időkeretek Időkeretek Módszerek előadás egyéni munka páros gyakorlat csoportmunka Időkeretek nap: 10.00-16.00 nap: 9.00-16.00
Szabályok Én időm + Te időd = Mi időnk Itt és most Minden gondolat fontos Aktív részvétel Nyitottság No
Értékesítési ciklus Tervezés, szervezés Címanyaggyűjtés Megkeresés Kapcsolatteremtés Igényfelmérés Megoldás bemutatás Zárás Ajánlásgyűjtés Állományápolás
Tervezés, szervezés
Tervezés szervezés Célkitűzés: egyéni célok, jövedelemigény Stratégia a teljesítmény megvalósításhoz (éves-, havi-, heti tervező) Tevékenység megfigyelés (heti tervező összesítése, üzleti elemző füzet) Kontroll, fejlesztés: vezetői segítséggel rendszeresen (MENTORÁLÁS, Teljesítmény értékelő- célkitűző megbeszélés /TÉC)
Siker képlet Megkeresés Tárgyalás Üzletkötés Ajánlás 10 Megkeresés 4
Címanyaggyűjtés
Címanyag források ismeretségi kör ajánlás (minden alkalommal) hatásközpont (rendszeresen) saját állomány kapott állomány kapott címanyag (egyéb forrás) rendezvény (GG által rendezett, más rendezvényén részvétel) hideg cím
Címanyag minősítés Alap adatok 2. Kulcsfontosságú adatok Nélkülözhetetlen információk: név, cím, telefonszám Alap adatok Jelzik a szükségleteket: életkor, család, egészség, élethelyzet, foglalkozás 2. Kulcsfontosságú adatok Hozzáállást jelez: jelenlegi biztosításai, megtakarítások, befektetések, hitelek 3. Nagyon hasznos adatok Segít a kapcsolatépítésben: hobbi, kapcsolatrendszer, személyes információk 4. Egyéb hasznos adatok
Megkeresés
Megkeresés módszerei Telefonon történő (gyors, kétirányú, intelligens, költséghatékony) Személyesen történő (hatásos, kétirányú, időigényes, alkalmatlan időpontban is érkezhet) Levélben történő (költséges, egyirányú, engedélyköteles, utánkövetés kell) E-mailben történő (gyors, egyirányú, engedélyköteles, utánkövetés kell) Interneten történő (gyors, egyirányú, engedélyköteles)
Telefonos megkeresés 1. Bemutatkozás ki vagyok, kit keresek, időpont alkalmassága 2. Bizalom építés kapcsolatteremtés (ajánló, meglévő termék, stb.), bevonás 3. Érdeklődés hívás célja, érdeklődés felkeltése felkeltése miért érdemes neki találkozni 4. Időpont alternatív időpont felkínálása egyeztetés „tölcsér technikával” 5. Zárás helyszín, időpont, név (ha idegen), telefonszám, résztvevők köre
Ellenvetések típusai Ellenérv Az ügyfél egy adott dologgal kapcsolatban fejezi ki ellenérzését, ellenkező álláspontját. Általában konkrét tapasztalat, vagy álláspont van mögötte. Kifogás Mást mond, mint amit gondol, érez. Általában csak egy előítélet, félelem van mögötte. Körülmény Az ügyfél azt mondja, ami a tényleges oka az ellenvetésének, mégpedig olyan objektív körülmény, ami megakadályozza a folyamatot (állapot, képesség hiánya).
Ellenvetés kezelés /MÁV Ha nem hangzik el a konkrét oka az ellenvetésnek, akkor 0. lépés az okfeltárás: Melléállás, majd kérdezés… Miért?... Mi az oka… 1. Melléállás tudassuk az ügyféllel, hogy egyetértünk, vagy megértjük, vagy elfogadjuk az álláspontját 2. Átvezetés ne használjuk: de, viszont, ellenben, ám, azonban, pedig használjuk: és, emellett, éppen ezért, (vagy el is hagyhatjuk) 3. Válaszadás az adott dolog (személyes találkozó) előnyének és az ügyfél hasznának kiemelése
Ellenvetés kezelés /MÁV Nincs időm. 1. Melléállás Ez érthető, hiszen én is nagyon elfoglalt vagyok, 2. Átvezetés éppen ezért hívtam, 3. Válaszadás hogy egy mindkettőnk számára megfelelő időpontot találjunk. Mikor alkalmas önnek a találkozó,…(vissza a folyamatba)
Ellenvetések csoportosítása A 4 fő ok Idő hiány Pénz hiány Bizalom hiány Szükséglet hiány Megértem, én is elfoglalt vagyok, éppen ezért hívtam, hogy mindkettőnk számára megfelelő időpontot találjunk. Nem érek rá Sajnos sokan vannak így ezzel, éppen ezért egyénileg van lehetőség a díjakat kalkulálni, amit Önnel együtt alakítunk ki. Nem engedhetem meg magamnak Sajnálom, hogy így történt. Én abban tudok segíteni, hogy a jövőben azt kapja, amit vár, és elégedett legyen a szolgáltatásokkal. Örülök, hogy fontosnak tartja családja védelmét. A mi megoldásunkkal gondoskodni tud akkor is, ha esetleg ön akadályoztatva van. Úgysem fizetnek, ha baj van, múltkor is kevesebbet kaptam, mint kellett volna. Én magam gondoskodok a családomról
Kapcsolatteremtés
Kapcsolatteremtés 1. Első benyomás 2. Hangulat- teremtés megjelenés: pontos, ápolt, üzleti, viselkedés: határozott, kedves „könnyed témák”: kapcsolat, ajánló, környezet, hobbi, szabadidő, család (segít az ajánlás gyűjtésnél az információ) 2. Hangulat- teremtés bemutatkozás: önmagunk, cégünk (beszélgetve, amennyi szükséges) 3. Bizalom építés miért jöttünk, mi fog történni, mennyi időt vesz igénybe, beleegyezést kérni a jegyzetelésbe, folyamatba 4. Átvezetés
Igényfelmérés
Igényfelmérés lépései 1. Igények feltárása kérdésekkel feltárni az ügyfél jelenlegi élethelyzetét, jövőbeni céljait, félelmeit, aktuális igényeit rangsoroltatni vele ezeket fontossági sorrendben, időpontokat rendelni hozzá 2. Rangsorolás a szükségletek pontosítása, mit, mikor, mekkora értékben, hiányelemzés, biztosítási összegek meghatározása 3. Pontosítás
Kérdés típusok Nyitott Az ÜF gondolkozásmódja, véleménye megtudható. Bármilyen választ adhat rá szabadon. Kifejtős válasz is adható. Pl: Mi a véleménye…, Mit gondol…, Miért…, Mi…, Hogyan… Zárt A kérdező irányítja az ÜF gondolatát. A témát ő szabja meg. Eldöntendő Tudni akarja, igen, vagy nem. Pl: Szereti a…, Tudja-e…, Pontosító A kérdező pontosítani akarja információit egy adott témán belül. Kérdőszavakkal indul. Pl: Hol…, Mikor…, Mennyi…, Ki…, Kinek…, Mikorra… stb.
Kérdés típusok Tükröző A kérdező meg akar győződni róla, hogy jól értette-e, amit az ÜF mondott. Pl: Ha jól értettem…, Arra gondolt, hogy… Alternatív A kérdező választási lehetőséget kínál az ügyfélnek. Pl: Melyiket szeretné a … vagy a … ? Szuggesztív A kérdező saját álláspontjával egyező véleményt vár. Erősen sugalmazó. Pl: Ugye ön szerint is…, Igaz, hogy…Ugye egyetért velem abban… Hipotetikus Olyan esemény elképzelését teszi lehetővé, ami nem történt meg. Pl: Ha ma lenne… Amennyiben az történt volna…
Az igényfelmérés témakörei Család, szabadidő, otthon Munka, pénzügyi stabilitás Meglévő biztosítások, vagyoni értékek Meglévő megtakarítások, befektetések, hitelek Jövőbeni célok, tervek Félelmek, váratlan események
Megoldás bemutatás
Haszonérvelés 1. Tulajdonság 2. Előny 3. Haszon Az ügyfél igénye a termék jellemzője, ami illeszkedik az ügyfél igényéhez kapcsolat a jellemző és az ügyfél haszna között: a szolgáltatás magyarázata, objektív, általános előny bárki számára 2. Előny az ügyfél személyes haszna, érzelmi kötődése, speciálisan egyénre szabható, 9 haszon kategória 3. Haszon
Haszonkategóriák Pénz (nyereség, megtakarítás, spórolás) Biztonság Gondoskodás Nyugalom Presztizs Kényelem Pozitív érzelmek (öröm, együttlét, stb.) Idő Siker
Haszonérvelés 1. Tulajdonság 2. Előny 3. Haszon Biztonságban legyen a befizetett tőkém 1. Tulajdonság A program, amit ajánlok Önnek tőkevédett, ez azt jelenti, hogy a tartam végén a megtakarítási összeget mindenképpen garantálja a cégem, 2. Előny így a megtakarított pénze biztonságban van, ebből gondoskodhat gyermeke továbbtanulásáról. 3. Haszon
Zárás
Zárás lépései 1. Megegyezési lépcső 2. Próba 3. Választás 4. Felkérés Ugye ma a gyermekei taníttatása az egyik legnagyobb kihívás anyagilag? Ugye ön is úgy gondolja, hogy ennek előteremtése könnyebb részletekben, mint egyösszegben? Egyetért velem abban, hogy már ma érdemes ennek elkezdése, hogy a lehető legkisebb megtakarítással megoldható legyen? 2. Próba Megfelel az Ön igényeinek az általam bemutatott megoldás? 3. Választás Csekken vagy banki lehívással kíván megtakarítani? 4. Felkérés Az ajánlat kitöltéséhez szükségem lesz a személyes adataira, kérem, készítse elő a személyigazolványát! 5. Aláírás Az ajánlat pontos kitöltése
Ajánlásgyűjtés
Ajánlásgyűjtés lépései 1. Alapozás elégedettség kimondatása ajánlás szerepe, munkamódszer ismertetése 2. Módszer „Ki az aki..” , objektív támpontok 3. Gyűjtés információ a kapcsolatfelvételhez, kapcsolatépítéshez 4. Minősítés az ajánló bevonása a kapcsolatteremtésbe 5. Bevonás visszajelzés, bizalom építés 6. Visszajelzés
Állományápolás
Állományápolás 1. Kötvény érkezés 2. Rendszeres kapcsolattartás szerződés áttekintése, információ, új igények feltárása, új üzletkötés, ajánlásgyűjtés információk biztosítása (akciók), áttekintő megbeszélések (értékkövetés, érték változás), új igények feltárása, új üzletkötés, ajánlásgyűjtés 2. Rendszeres kapcsolattartás díj beszedése = állományvédelem, új igények feltárása, új üzletkötés, ajánlásgyűjtés 3. Intervenció ügyintézés, segítségadás, ajánlásgyűjtés 4. Szolgáltatás
Új munkádhoz sok sikert kívánunk!