Hungarikum és országimázs

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A komlói andezit anyagminősítése és felhasználási területei
Advertisements

Kormányzati szándékok a közérdekű bejelentők védelmében
A könyvtár mint közösségi tér
Kultúra és internet Csepeli György Budapest, november 7. Neumann János Számítógép-tudományi Társaság konferenciája
A korrupció észlelése, elfogadása és gyakorlata Keller Tamás – Sik Endre Tárki Európai Társadalmi Jelentés, 2009.
Tiziano III. Pál kuzinok körében DPI-Csepeli-1 ppp dkm Tiziano más kép.
Projekt általános bemutatása
Turisztikai szuksegletek
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
Automatikus szállítási hűségprogram
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
- Nézőszámok - Stadionunk befogadóképessége összesen: fő - Tervezett átlag nézőszám a követekző 3 évben: fő - Tervezett átlag nézőszám
Fejlesztéspolitika a verseny- képesség szolgálatában Dr. Tétényi Tamás Magyar Közgazdasági Társaság Pénzügyi Szakosztályának ügyvezető elnöke A közgazdaságtudomány.
Lakner Zoltán.
Tanárok és diákok a Facebookon
5.1. Marketingkutatás •Szekunder- versenytársak, nyilvános adatok •Primer- versenytársak •Szóbeli megkérdezésköltséges.
A Barátság.
Kulturális tevékenységek intézményesülése (Instituţionalizarea activităţilor culturale)
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Pénzintézetek társadalmi felelősségvállalása és a Green Banking koncepció KOVÁCS Sándor Zsolt tudományos segédmunkatárs.
Zenei könyvtári képzés Magyarországon Múlt és jelen.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
© Michel Roggo / WWF-Canon 1 Vállalati autóflották környezettudatos használata Benkő Dániel WWF Magyarország október 17. Zöld flotta program.
INTERAKCIÓ KÖZÖS CÉLOK ÉRTÉKEK KÖZÖS CÉLOK ÉRTÉKEK ÖNDEFINICIÓ.
Nyitott kert az EASTART Galériában PROGRAM BEMUTATÁS – ZÖLD FORRÁS REGIORIS KÖZHASZNÚ EGYESÜLET Lipcsei Ágnes – elnök Nyíregyháza, január.
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
ISKOLÁK Az iskolai oktatásban 48 olyan intézmény vesz részt, ahol a komi- permják nyelvet anyanyelvként lehet tanulni. Ez 38,1%-a az iskolák összes számának.
Negyedik előadás Március 11
Népszerű kultúra és magaskultúra
Kutya nélkül élni lehet,de nem érdemes.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Puskás Nikoletta Témavezető: Dr. Gömze A. László Miskolci Egyetem
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Budavári Palota funkciójának, struktúrájának fejlesztése
Gazdasági modellezés,döntési modellek
Változatos viszonyok Retro majális és a szocializmus emlékezete Várpalota – Inotán Készítette: Urbán Csilla.
Kisebbségi kultúrák.
Kutatási problémák megoldása. Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé.
RENDEZVÉNYSZERVEZÉS ALAPJAI
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Budapest.
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
A politikai képviselettel és a bal-jobb dimenzióval kapcsolatok attitűdök Enyedi Zsolt (CEU) Részvétel és demokrácia, Politikai Viselkedés Szakosztály,
Andráskó Melinda, Huszár László, Korpás Gábor, Környei József
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
“A Matáv hozzáad” A Matáv társadalmi szerepvállalása.
polarizálódó politikai térben Keller Tamás - Tóth István György
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
Magatartástudományi Intézet
Helyi értéktől a hungarikumig Nemzeti értékek és hungarikumok törvényi szabályozása Széles Ivett szakreferens Hungarikum Bizottság Titkárság.
Széles Ivett szakreferens Hungarikum Bizottság Titkárság
Fenomenológiai megközelítés
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
Vásárlók, akik jelenleg Oriflame-kozmetikumokat vásárolnak Új vásárlók, akiket érdekelhet a Wellness by Oriflame Hogyan szólítsa meg őket? Beléptetés nyilvános.
Társadalmi és kultúraközi kommunikáció I.
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
A szarvasmarha értékmérő tulajdonságai
Az irodalmi művek elemzésének és értelmezésének lehetséges szempontjai
A szarvasmarha értékmérő tulajdonságai
Miért a témaév?. Miért a témaév? A Magyar Turizmus Zrt óta minden évben egy-egy témára koncentrálja erőforrásait: 2006: Nagy Ízutazás 2007: Zöldút.
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
Kovács Györgyi Budapest Kártya Divízió Vezető BFTK Nonprofit Kft.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
ISZLAMISTA INDÍTTATÁSÚ RADIKALIZÁLÓDÁS EURÓPÁBAN
A határtérség.
Az életszínvonal és a kereskedelem kapcsolata
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
Turizmus a Hungarikumokért Hungarikumok a Turizmusért
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
a hét verse Reményik Sándor: Béke keisz ágoston 
Előadás másolata:

Hungarikum és országimázs Rubovszky Rita

A hungarikumok helye az országimázsban Imázs: tulajdonságokkal való azonosítás Megfelelő imázselemek kiválasztása Pozitív tartalom – „Miért jó Magyarországon élni?” Helyi vonatkozás és elfogadás, társadalmi azonosulás: ez a hitelesség alapja Az azonosulás eredménye a pozitív kisugárzás A kiválasztott imázselemekhez kell megtalálni a hordozókat, pl.: Helyszínek, turisztikai látványosságok – Világörökségi helyszínek Tárgyak, termékek – hungarikumok A hungarikumokat ebben a rendszerben kell elhelyezni A hungarikum egyszerre belső identitásképző elem, valamint Magyarország külső imázsának, brandjének alkotóeleme, hordozója

A kultúrafogalom vizsgálata Mit milyen mértékben tekint a közönség a kultúra részének? 30 kulturális vonatkozású fogalomra kérdeztünk rá 1-100-as skála: 75-100-ig erős, 50-75-ig gyenge kulturális elem 50 alatt a fogalom alapvetően nem része a kultúrának a megkérdezettek szerint Eredmények: A magyar kultúrafogalom erősen intézményi jellegű A társasági lét a kultúrának csak korlátozottan része A magánélet alapvetően leszakadt a kultúrafogalomról

„Rend, esztétikum” kérdéskör Index Műemlék épületek 93 Felújított lakóházak 62 Tiszta városok, kirándulóhelyek 83 Tisztaság, rend otthon 67 Design, lakberendezés 42 Divatos öltözködés 35

„Szabadidő, kedvtelés, kreativitás” kérdéskör Index Népművészet 87 Népzene, néptánc 86 Találmányok, tud. eredmények 69 Hobbi 40 Műszaki cikkek 23

„Kapcsolattartás” kérdéskör Index Nyelvtudás 77 Udvarias vendéglátás 76 Udvarias közlekedés 73 Bárok, kávéházak 64 Korrekt ügyintézés 62 Barátságok, beszélgetés Baráti összejövetelek 60 Viccek, humor 59 On-line fórumok, chat 26