Don Bosco Oratóriuma. Don Bosco egykor  nevelni másképp!  a kezdetek: börtön és utca  „az alapítás”  „laboratórium” – a kor oratóriumai  háttérbe.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Savio Szent Domonkos Bosco Szent János Laura Vicuña.
Advertisements

Antropológia VIII. A lélek.
1994-ben telepedett le Arlóban, Magyarország északi határának közelében (Ózd mellett). Küldetésük a szemlélődésből és a testvériség megéléséből fakadó.
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Milyennek akarta Jézus Krisztus a közösséget?
Az Eukarisztia titkáról elmélkedve az első kérdés, amelyet szemlélünk, hogy mi is az
MBE Gyülekezetplántáló regionális találkozó április 20. Eger
Krisztus uralma alatt élni 1. András hadművelet Johan Lukasse írása nyomán Megváltóm és Királyom.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Utcai és lakótelepi szociális munka
KATOLIKUS VAGYOK HITTANRA JÁROK.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
CIVIL SZERVEZETEK A civil szervezetek gyakorlatilag az élet minden területén jelen vannak: A civilek egyesületeket, klubokat hoznak létre Lehetőség az.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
A barát az, akihez akkor fordulunk, amikor bátorításra van szükségünk.
A szociális szolgáltatások tervezése az iskolában Szociálpedagógia WJLF Pedagógia BA.
EDK -k az EDM -ért Evangéliumi Diák Körök az Evangéliumi Diák Misszióért.
Férfivá és nővé teremtve
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.
Társadalmi tényezők szerepe a párválasztásban és a családi életben Herczog Mária Budapest, novenber 9.
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Megszentelődés Péter levelei alapján Ifi óra - Békés
FERENCES ÉLETÜNK SZENT FERENC KISN Ő VÉREI KÖZÖSSÉGÉBEN.
Szerepi Imréné, november 16.
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Az osztályfőnöki szerep története
A nevelés stílusa.
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Református Montessori Iskola bemutatása. Iskolánk története alapítás éve: alapítás éve: - óvoda: óvoda: iskola: iskola: 2000 alapítás.
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
Eger. Don Bosco Nővérek Akinek sokat köszönhetünk: Giordana nővér.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
TEMESVÁR FEBRUÁR 17 HÁZICSOPORTOK A GYÜLEKEZETBEN.
1. Kedvelte őket az egész nép ApCsel. 1:42-47 (47/a) „… és kedvelte őket az egész nép.” χαρις (khárisz):- kegyelem (mint örömteli jutalom),
Közösség Az Egyház – ecclesiola. Ő Átala, Ő Vele, Ő Benne.
Életige 2007 Május.
Fiatalok politikai szocializációja - közösségekben való részvétel Bognár Adrienn PTE - BTK Szociológia Tanszék.
Asztal- és életközösség Jézussal
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Az élet igéje november „Aki szeret engem, megtartja tanításomat. Atyám is szeretni fogja őt, hozzá megyünk és benne fogunk lakni.” (Jn 14,23).
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
Bodor Tamás főosztályvezető-helyettes Gyermek és Ifjúsági Osztály
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A családközösségek ALAP-PILLÉRE A CSALÁD
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
2013. június Az Élet Igéje „De ha jót cselekesztek és ugyanakkor türelmesen szenvedtek, ez értékes Isten előtt.” (1Pét 2,20)
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
Az Élet Igéje augusztus.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az élet igéje Az élet igéje január január.
Az Élet Igéje február „Akiket Isten Lelke vezérel, azok Isten fiai.” (Róm 8,14).
Isten szeretetének szabad szerető viszonzása nem lehet pusztán spekulatív vagy elméleti. Az elméleti elveknek mindenáron döntő cselekvéshez kell vezetniük:,,a.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Reflektív gondolkodás
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Família Nagycsaládosok Egyesülete
Nincs ideális Egyház, de van egy, szent, katolikus és apostoli Egyház.
Hitünk alakulása, mindennapi életünk a katolikus óvodában
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
VALLÁSOS ÉS ERKÖLCSI NEVELÉS A KATOLIKUS ÓVODÁKBAN
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Don Bosco Oratóriuma

Don Bosco egykor  nevelni másképp!  a kezdetek: börtön és utca  „az alapítás”  „laboratórium” – a kor oratóriumai  háttérbe szorul és mégis a fő mű marad  problémák Don Bosco élete végén

Don Bosco (+1888): megelőző „módszere” MEGELŐZÉS aktuális jelenlét aktuális „virtuális” szeretetteljesség mentalitás

A Megelőző Módszer  megelőzés mint mentalitás: előzetes szeretet, első lépés  megelőzése a rossznak  jelenlét: valóságos-aktuális (nem terhelő) és átvitt értelmű támogató  szeretetteljesség: a nevelő és fiatal kapcsolata (NEM ELÉG SZERETNI a fiatalokat, kell, hogy ők is érezzék ezt!)  szeressétek, amit a fiatalok szeretnek, és ők is szeretni fogják azt, amit ti szerettek

Don Bosco pedagógiájának kulcsszavai sssszeretetteljesség: „Nem elég szeretni őket!” ((((segítő) jelenlét (assistenza) nnnnyitottság: „Szeressétek, amit a fiatalok, és ők is szeretni fogják, amit ti!” vvvvidámság, ünnep

Don Bosco egykor: szabadidő-pedagógia  az oratórium kezdetei  a szabadidő akkor  mit csináltak az oratóriumban?

Szabadidő (ma) A szabadidő-iparon kívül Közösségiség

Kreativitás, önkifejezés, önszerveződés, részvétel

Informális nevelés: előnyök és hátrányok Mikropedagógia

Kortárs hatás, indirekt metodika AnimátorokÖNKÉNTESSÉGKölcsönösség

Otthon, iskola, templom, udvar

Otthon, amely befogad  befogadás  nyitottság  családiasság  „otthon érezheted magad”  de nem: „punnyadás”

Iskola, amely felkészít az életre  növekedés a csoportban, programokon, foglalkozásokon  fejlesztés, formálódás „iskolaszag nélkül”  ami szükséges az életben  a fiatal részvétele  társadalom – oratórium  válasz a szükségletekre (korrepetálás, busz!)  évek sora, nemzedékek

Templom (plébánia), amely evangelizál  nem falak, nem épület: közösség  hittérítés? – evangelizáció  Evangélium  dialógus  Jézus Krisztus  a nevelő hitbeli elkötelezettsége  Istennel találkozás  Isten jelenlétének helye (!)

Udvar, ahol mint barátok találkozhatunk  találkozás (minden konfliktusával együtt)  szabadság  játék  ünnep  ANIMÁCIÓ!: egy sajátos nevelési stílus

Nem elsősorban intézmény Hanem cselekvési stílus, sőt mentalitás Nem is csak szabadidő- pedagógiai modell