Hogy lesz Dél-Zala csalogató

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Legújabb ismereti eredmények •A 2011-es II. János Pál boldoggá avatására több millió zarándokot vártak – joggal. •De a médiának sikerült olyan hangulatot.
Advertisements

Marketing mix Holt (1995).
Hogyan írj remek webes értékesítési szöveget? Langmár Zsuzsanna A hatékony sales oldalak titka.
Egymásra utalva – A szőlő-, bortermelés és az idegenforgalom közös fejlesztésének aktuális lehetőségei Borászati Konferencia Monor október 4. Pannon.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Csináljunk üzletet! Avagy,
Wolf Gábor könyve alapján 2. Rész Moldvai Levente Kisvállalati Marketing.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
A direkt marketing fogalma
Korunk paradoxona Kattints a követezô dia megjelenítéséhez 
Korunk paradoxona Automatikus prezentáció Bill Miller - Wind Spirit.
MARKETING.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
A turizmus rendszer környezete
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
Keresőmarketing stratégiák
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Reklám.
Ajkai Kistérség turisztikai helyzete
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
A vállalkozások környezete
A számítógép veszélyei és káros hatásai
Marketingkommunikáció
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Családi vállalkozások - prezentáció
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Tibai Eszter Indíts el új munkatársat! A képek származási helye: internet és saját.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Rekreáció és turizmus a Duna mentén
Egészségturizmus fogalma
Önkormányzatok turisztikai feladatai
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
FALUSI SZÁLLÁSHELYEK SZAKOSODÁSA. Megnőtt az igény a szolgáltatások iránt Nagy a verseny a szállásadók között Különlegességet igényel a vendég Csomagajánlatok.
Kérdések a második zh-hoz
Minőségbiztosítás a falusi turizmusban
Sponsorare necesse est
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Balaton régió turizmusában
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Hatékony hirdetés az Etarget hálózatban. TIPP 1: Közvetlen fejléc * lényegre törő * a termék fő gondolatáról szól.
A kulturális turizmus trendjei és a
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Szolnoki Szabolcs, projektmenedzser, SMART Pont Hálózat vezető
1458/17. tétel. 17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az.
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
AZ ÖTLET Mit termeljek, mit gyártsak?. Hogyan hozzunk létre, hogyan működtessünk fenntartható szociális vállalkozást ?
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
Az INFORMATIKA nem költség, hanem TERMELŐESZKÖZ!
Lóska János elnök Magyar Lovas Turisztikai Közhasznú Szövetség
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
„Nekem a Balaton a Riviéra” – tapasztalatok a balatoni strandellenőrzés kapcsán Varga-Dani Barbara Regionális marketing igazgató.
A Falusi és agroturizmus multiplikátor szerepe a vidékfejlesztésben Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár Szatmárnémeti szeptember
A Tourism4C project bemutatása Nagy András Ügyvezető igazgató ZMVA Kick-off találkozó Zalaegerszeg, május
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
Előadás másolata:

Hogy lesz Dél-Zala csalogató Hogy lesz Dél-Zala csalogató? Marketingfeladatok és lehetőségek a falusi turizmusban

Piacelemzés / helyzetelemzés A piaci problémák és lehetőségek elemzése a sikeres üzleti tevékenység alapja. Új vállalkozások esetén: piacelemzés, megvalósíthatósági elemzés Működő vállalkozások esetén: helyzetelemzés

Keresletelemzés Kik alkotják a célpiacokat? Hol dolgoznak és laknak a fogyasztók? Melyek a megcélzott fogyasztók szükségletei? Hol, mikor és hogyan vásárolnak a fogyasztók? Hány fogyasztót nyerhetünk meg? Piaci részesedés, fogyasztók számának várható alakulása a következő években

Vásárlást meghatározó tényezők Motiváció Feltöltődés Új ismeretek és élmények szerzése Vidéki környezet rekreációs és szabadidős lehetőségeinek kipróbálása Társas, családi együttlét

Vásárlást meghatározó tényezők Szabadidő Hosszú hétvége – 1-2 hét, 1 hónap Jövedelem Nem igényel magas jövedelmet, nincsenek magas kategóriájú szolgáltatások, korlátozások és magas belépődíjak

Vásárlást meghatározó tényezők Célcsoportok Minden célcsoportnak függetlenül korosztálytól, családi állapottól, foglalkozástól Közös: a természeti és vidéki környezet nyugodt légkörét keresik

A falusi turizmus célcsoportja

A falusi turizmus célcsoportja Családos, magasabb iskolai végzettségűek Vissza a gyökerekhez Egészséges környezet Biztonságos kikapcsolódás gyermekekkel

A falusi turizmus célcsoportja Középkorú baráti társaságok Épített és természeti környezet megismerése

A falusi turizmus célcsoportja Fiatalok társasága Országjárás „olcsó bulizás falun”

A falusi turizmus célcsoportja Fiatal párok Kellemes és olcsó kikapcsolódás Romantika Hétvégi kikapcsolódás

Konkurencia - elemzés Elsődleges versenytársak elemzése (az a cég vagy desztináció, amely jelentős részesedéssel bír az általunk megcélzott piacon) Fő jellemzői, forgalmi adatok, erősségeik és gyengeségeik, várható reagálásuk a versenytárs felbukkanására Publikált adatok, marketing tevékenységük, közvetlen megfigyelés

Helyszín – és közösségelemzés Piacorientált szempontok – fogyasztóhoz közeli elhelyezkedés Helyorientált szempontok – hely adottságai a meghatározóak Egyéb szempontok – jogi megfontolások, kedvező telekárak, hasznosítható természeti kincs

Helyszín – és közösségelemzés Környékbeli lakóközösség jellegzetességei: Meghatározó foglalkoztatási ágazatok Népességi jellemzők és trendek Lakóövezet jellege Közlekedési lehetőségek Vonzástényezők stb.

Szolgáltatáselemzés A fentiek alapján: Melyek azok a szolgáltatások, amelyek a leginkább kielégítenék a leendő vendégkör igényeit? Jelleg és kategória → mely szolgáltatások nem nélkülözhetők Többi: érdemes? (költségigény, várható kereslet/keresletnövekedés dinamikája, szezonalitás, várható jövedelmezőség stb.)

Marketinghelyzet - elemzés Mi lesz a vállalkozás vagy desztináció helye a piacon? Hogyan szerzi meg ezt a helyet? Olyan marketing – mix → lehetővé teszi a megfelelő pozicionálást

Csalogató falusi turizmus A falusi turizmus olyan turisztikai termék, mely a vidéki területek életformájának bemutatására, valamint más helyi vonzerőkre és szolgáltatásokra épül. a turisták számára autentikus élményt, a helyi lakosok számára alternatív megélhetési lehetőséget, a helyi természeti és kulturális környezet megőrzését biztosítja

Csalogató falusi turizmus Aktív üdülés falusi portán Kerékpáros Horgász Vadász Természetjárás

Csalogató falusi turizmus Egészségporta Speciális egészségkínálat vendégfogadó család kínálatnak megfelelő életvitele

Csalogató falusi turizmus Üdülés bébi- és gyermekbarát vendégházban Egészséges életmód, mint nevelési alapelv Vidéki életmód megismertetése

Csalogató falusi turizmus Üdülés lovas tanyán

Csalogató falusi turizmus Üdülés boros gazdánál

Csalogató falusi turizmus Hagyomány/örökség porta

Általában minta lapján írják a reklámokat Kedves Cégvezető Úr/Asszony! Kérem, engedje meg, hogy felhívjam a figyelmét cégünkre, a <név> Kft-re, amely immár 15 éve áll ügyfelei rendelkezésére minőségi termékeivel és ügyfélbarát kiszolgálással, amit tovább erősített a 2004-ben megkapott ISO9001 minősítésünk is. … (Logo) Könyvelés, könyvvizsgálat EU pályázatokhoz is Adószakértés angol és francia nyelven is, Szabályzatok készítése, Átalakulási vagyonmérleg készítése, auditálása. Igazságügyi könyvszakértés, Pályázatírása. (Cím, elérhetőségek)

Berögzült hibák „Egy komoly cég komolyan fogalmaz” → inkább hivatalos irat, nem marketingszöveg „Jó bornak nem kell cégér”, „Akinek szüksége van ránk, úgyis megtalál” „Nem akarom, hogy túl marketinges szaga legyen a reklámomnak!” → jobb a régi, bevált forma

A sikeres reklám 3 titka Kinek / Mit / Hol mondunk? Kinek? „Bárkinek, aki elolvassa a reklámunkat” – rossz válasz Ki a célközönség? Ki az, aki ugrik, ha elolvassa, és ki az, aki érdektelenül továbblapoz? Minél pontosabb a célközönség meghatározása, annál eredményesebb a reklám!

Mit mondunk, mi a marketingüzenet? Érdeklődés keltés, vágykeltés a célközönségben („angol nyelvoktatás, vizsgáztatás”, „fuvarozás”)

Hol mondjuk? Melyik médiában? Milyen kommunikációs csatornán keresztül jut el az üzenet a potenciális vevőhöz? Sajtó, rádió, internet, szórólap, arany oldalak, poszter a boltban, tábla az étterem előtt… Más stílus, hossz, üzenet, felépítés A választott média a meghatározott célközönséget éri el? Az üzenet kihasználja az adott média lehetőségeit?

A stratégia és a reklám Miért kellene, hogy bárki is az én cégemet válassza és ne valaki mást? Valami kézzelfogható különlegesség, amit senki más a piacon Ha megvan az egyéni jellegzetesség → kommunikálni minden létező csatornán keresztül!

Pozicionálás → saját iparágon belül egy új kategória, amiben a mi cégünk az első és a piacvezető Kolping családi hotel: kisbabás családokat kiszolgáló kategória Art mozi: csak művészfilmeket játszó mozi kategóriája Logikátlan döntés? (intenzív versenyhelyzetben: nem kell az egész piac! Csak egy része kell, de az teljesen…)

Ha jó a pozicionálás, ha egy szempont szerint a cég jól megkülönböztethető a konkurensektől → a reklámban ezt hangsúlyozni!!! Kisbabával mennél nyaralni, de még pihenni is szeretnél? Irány a Kolping! Megnéznél egy klasszikus filmet, de mindenhol csak a legújabb akciófilmet vetítik? (Még jó, hogy tudod: ott az Art mozi! Tönkrement a számítógéped, de fontos, hogy a merevlemezről az adatok meglegyenek? (Hívd a Kürtöt!)

A jól pozícionált cég helyzeti előnye A reklámokban csak az adott pozíciót kell kommunikálni, és olyan képeket, idézeteket, sztorikat kell keresni, amelyek alátámasztják ezt.

És ha nem lennének jól pozícionáltak? Családi hotel a Balaton közelében. Régi mozik, régi filmek. PC szerviz és alkatrészek.

Hogyan keltsünk érzelmeket? Haszon…amit a termék ígér. Probléma…amit segít a termék megoldani „Nem kell a szájukba rágni, hogy milyen hasznokat kínál a termékem, milyen problémákat old meg! Az olyan erőltetett!”

Merő rohanás az egész napod? Hamburger + cola: 800 Ft Merő rohanás az egész napod? Hamburger + cola: 9 perc (800 Ft)

Haszon Miért és hogyan lesz a vevőnek jó? Tulajdonság: pl. súly, sebesség, funkció Előnyök: pl. ilyen könnyű, ilyen gyors, ilyen okos Haszon: pl. nem húzza le a zsebedet, hamarabb elvégzed a munkádat, jobb döntéseket hozhatsz. Kommunikáció szempontjából ÓRIÁSI a különbség.

Tulajdonság-előny-haszon Lézernyomtató: Bekapcsolás után 10 sec után kész az első lap Gyors bemelegedés Ha rohansz, nem kell még a nyomtatóra is várnod 20 új motoros futárt vett fel a cég Gyorsabbak lettünk Az utolsó pillanatig írhatod a pályázatot, mégsem késed le a beadási határidőt

Probléma Az ember pszichéje sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a problémákra, mint a haszonra. Agy: probléma – megoldó gép – tudatosan és tudat alatt is dolgozik Mi az a probléma, amit pont az én kínálatom segít megoldani? Milyen kézzel fogható következménye van ennek a problémának a célközönségemre nézve?

EU pályázati tanácsadás kulturális projektekhez Mi a probléma? A jó ötletek mindig elhalnak, csak mert nincs pénz a megvalósításra Mi a probléma kézzel fogható következménye? A művész tehetsége kárba vész. „Meddig kell egy művésznek várnia még a nagy pillanatra, csak azért, mert nincs pénz a nagy ötlet megvalósítására?”

Címsor Rávenni az olvasót, hogy tovább olvasson A címsor adja el a reklámot Utoljára megírni A <név> hotel 240 főt befogadó teraszos étteremmel és különálló vadászteremmel várja kedves vendégeit! Ingatlanforgalmazás, ingatlanbefektetés, belsőépítészet, tervezés, kivitelezés,útépítés, projektmenedzsment.

Minőségi PC konfigurációk akciós áron Természetes, hogy természetes! Kétágyas, pótágyazható szobákkal, valamint apartmannal várjuk vendégeinket 8.000 Ft-tól/szoba/1 éjszaka Minőségi PC konfigurációk akciós áron

Kulcsszó: üzleti stratégia Több ügyfél, több profit? Marketing csomagok mindenesetre INGYENES költségoptimalizálással www.ugyfelszerzomarketing.hu Ingyen elkészítjük az éves marketing-tervét! Mi ilyen jó fejek vagyunk :) www.absurd.hu

Vajon tízből hat egyetemista miért nálunk veszi fel a diákhitelét? Címsor minták Problémára fókuszáló Haszonra fókuszáló (egyértelmű, pozitív, vonzó) Nevezd a nevén! Garantált a figyelemfelkeltés, ha a célközönség neve szerepel a címsorban Vajon tízből hat egyetemista miért nálunk veszi fel a diákhitelét?

Kíváncsi címsorok Van olyan téma a kínálattal kapcsolatban, amit a célközönségnek célszerű lenne tudni, és amire valószínűleg odafigyelnek majd Vajon Ön is leköveti öntudatlanul ezeket a hibákat a marketingjében? Egy apró titok, amivel Ön a társaság középpontjává válhat.

Google adwords… Hozza létre saját hirdetéseit Hozza létre saját hirdetéseit, és válasszon olyan kulcsszavakat, amelyek kapcsolódnak termékéhez vagy szolgáltatásához. Ötletek kulcsszavakra

2. Hirdetései megjelennek a Google oldalain Ha valaki a Google keresőjében az Ön kulcsszavai egyikével keres, a keresési eredmények mellett megjelenhet az Ön hirdetése. Így biztosan olyanoknak hirdet, akik érdeklődnek a terület iránt. 3. Új ügyfeleket szerezhet Hirdetésére kattintva a felhasználók vásárolhatnak valamit, vagy egyszerűen csak további információkhoz juthatnak.

4. Helyi és regionális célzás! Hirdetéseit beállíthatja úgy, hogy csak azoknak a felhasználóknak jelenjenek meg, akik egy bizonyos régióban tartózkodnak.

Ingyen Adwords Kampány Hirdetne a Goooogle-n? Ingyenes bevezető kampány, már MA! google-hirdetes.blogspot.com

Pihenjen falun "Börzsöny" Csendes környezet,tiszta levegő Wellness szolgáltatások www.play-panzio.hu Pihenjen a Mátrában Erdei környezetű szép vendégházunk ban várjuk vendégeinket egész évben www.evelin-vendeghaz.hu

Látta Ön az € zuhanását. Tudta Ön, hogy ebből profitálhat Látta Ön az € zuhanását? Tudta Ön, hogy ebből profitálhat? Kereskedjen devizával online www.iFOREX.com Átverik az értékesítői? Webes értékesítési CRM valós idejű monitorozással, statisztikákkal. www.minicrm.hu Új családi autó a Fiattól Klíma, 7 ülés, 4 légzsák, ESP 3 990 000 Ft-tól! Részletek: www.fiat.hu/doblo_panorama Színes Xerox Nyomtatók Most akár egy évig ingyen nyomtathat! További részletek: www.office.xerox.com

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!