Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2005. október feladat Legyen k egy valós szám. Ábrázolja az függvényt, ahol m az alábbi egyenlet megoldásainak a száma!
Advertisements

19. modul A kör és részei.
2005. október 7..
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
a terület meghatározása
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
2006. február 17. Valószínűségszámítás és statisztika II. Telefonos feladat Egy kalapban van két korong, az egyiknek mindkét oldala piros, a másiknak.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
2006. május 5. Azonos betűk azonos, különböző betűk különböző számjegyeket jelölnek. Rekonst- ruálja az alábbi hatványozást! Telefonos feladat.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
A sűrűség.
2006. március 10. Délben az óra mutatói fedik egymást. Hány másodperc múlva fogják legközelebb fedni egymást az óra mutatói? Telefonos feladat.
Valószínűségszámítás
Matematika II. 1. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2012/2013. tanév/
A térfogat mérése.
Poliéderek térfogata 3. modul.
50.óra MAJOROS MÁRK.
MATEMATIKA 100. ÓRA MAJOROS MÁRK.
Statisztika Érettségi feladatok
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása A 237/2006. (XI. 27.) Kormányrendelet alapján.
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
Hasáb térfogata 10. kép 1 m3 1 dm3 1 cm3.
Programozás C# - ban Feladatsorok.
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
1. feladat Egy 16 m oldalú szabályos háromszög alakú füves rét kerületén valamely csúcsból kiindulva méterenként elültettünk egy répát. Aztán kikötöttük.
1. feladat Egy henger alakú olvasztótégelyben 25 cm ma-gasan olvasztott viasz van. A henger sugara 15 cm. A viaszból olyan négyzet alapú egyenes gúla.
2006. március 3. Három négyzet oldalai különböző prím- számok. A két kisebb négyzet kerületének ösz- szege egyenlő a legnagyobb négyzet kerületé- vel;
Telefonos feladat Egy háromjegyű szám elé írtunk egy hármast, majd az eredeti háromjegyű szám mögé írtunk egy hármast. A kapott két négyjegyű szám különbsége.
Matematika II. 1. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2010/2011. tanév Kataszteri ágazat tavaszi félév.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika felvételi feladatok 8. évfolyamosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Felvételi feladatok 8. osztályosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Felvételi feladatok 8. osztályosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Szeretettel köszöntünk a Pesterzsébeti
Alaprajz
Matematika dolgozat 8.évfolyam.
Édességek szőlőből.. Decemberben már megismerkedtünk különböző karácsonyi szőlős süteményekkel, melyekből anyukánkkal és nagymamánkkal otthon el is készíttettünk.
XVII. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny
Készítette: Vad Márta Gáspár András Általános Iskola, Bihar
Az osztály tanulmányi előmenetelének tanulmányozása vizsgálata! Függvények magyarázata!
Statisztikai alapfogalmak
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Alapképletek Térfogat változás száraz anyag tartalom csökkenés esetén:
Számtani és mértani közép
és a Venn-Euler diagrammok
A konvex sokszögek kerülete és területe
Poliéderek felszíne és térfogata
Készítette: Kiss István
ISMÉTLÉS A LOGOBAN.
Hasonlósági transzformáció ismétlése
A 2. géptermi beszámoló VBA anyagának összefoglalása
Felvételi – A, V. Kockákból építkezünk 2005 / M2 Az ábrán látható háromszor hármas táblára olyan kockákat helyeztünk, amelyeknek a lapjai egybevágóak.
Kúpszerű testek.
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
Áramlástani alapok évfolyam
TÉRGEOMETRIA.
Statisztika Érettségi feladatok
Statisztika Érettségi feladatok
Cím Alcím.
Tanórán kívül lehet kicsit több
19. modul A kör és részei.
Előadás másolata:

Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára 2006. február 2. M-2 feladatlap

1. Határozd meg x, y, z értékét, ha: z = a 72 és a 42 legnagyobb közös osztója x = ........... y = ........... z = ........... Számítsd ki a három szám átlagát! Megoldás: a) x = –1 1 pont b) y = 16 1 pont c) z = 6 1 pont d) Az átlag kiszámítási módja helyes. 1 pont e) Az átlag 7. 1 pont d-e) Akkor is járnak a pontok, ha rossz értékeknek helyesen számolta ki az átlagát.

2. Egy szabályos ötszög minden oldalát pirosra (P) vagy kékre (K) kell színeznünk. Az egyszínű ötszög nem megengedett. Az egymásba síkbeli forgatással átvihető ötszögeket nem tekintjük különbözőeknek. Például az alábbi két ötszög nem különböző: Keresd meg az összes többi lehetőséget a példa jelöléseinek megfelelően! (Több ábra van, mint ahány lehetőség.)

2. Egy szabályos ötszög minden oldalát pirosra (P) vagy kékre (K) kell színeznünk. Az egyszínű ötszög nem megengedett. Az egymásba síkbeli forgatással átvihető ötszögeket nem tekintjük különbözőeknek. Például az alábbi két ötszög nem különböző: Keresd meg az összes többi lehetőséget a példa jelöléseinek megfelelően! (Több ábra van, mint ahány lehetőség.) Minden, a példától különböző helyes megoldás 1 pont. legfeljebb 5 pont

3. Kati palacsintát szeretne sütni 3. Kati palacsintát szeretne sütni. A mama süteményes könyvében a következő recept található: Hozzávalók 25 palacsinta elkészítéséhez: 5 db tojás 1 l tej 0,5 dl olaj 40 dkg liszt ízlés szerint só, cukor Kati nekilátott, de tojásból csak 3 db volt otthon. Nem szerette volna elrontani, ezért számolni kezdett. Számítsd ki a hozzávalókat te is! 3 db tojás a) ................... l tej b) ................... dl olaj c) ................... dkg liszt d) Hány palacsintára való alapanyagot készíthetett 3 tojással? ................... Megoldás: a) 0,6 1 pont b) 0,3 1 pont c) 24 1 pont d) 15-re valót 1 pont

4. Egy téren 35 jármű – autó és motorkerékpár – parkol. Mennyi az autók és a motorkerékpárok száma, ha összesen 120 kereket számoltunk meg? Írd le a megoldás gondolatmenetét! A megoldás pl. Az autók száma: x, a motorok száma: 35 – x. 4 · x + 2 · (35 – x) = 120 x = 25 25 db autó és 10 db motorkerékpár parkol. a) Helyesen adta meg az egyik féle jármű darabszámát. 2 pont b) Helyesen adta meg a másik féle jármű darabszámát. 1 pont c) Jó megoldásra vezető gondolatmenet áttekinthető lejegyzése. 2 pont

5. Tegyél * jelet a táblázat megfelelő rovataiba!

5. Tegyél * jelet a táblázat megfelelő rovataiba! Minden helyes megoldásért 1-1 pont jár. 6 pont

6. A diagram az autógyárban óránként elkészült gépkocsik számát mutatja egy tízórás időszak alatt. A gyár vezetése 6 db/óra átlagos teljesítményt vár el. Mely órákban termeltek a 6 db/óra teljesítmény fölött? az 5., a 7. és a 10. órában 1 pont b) Az egész időszakra vonatkozóan összességében teljesítették-e az elvárást? nem 1 pont c) Összesen hány db gépkocsit gyártottak a tízórás időszak alatt? 51-et 2 pont

7. Gondoltam egy pozitív egész számra, majd hozzáadtam az eredeti szám kétszeresét, a háromszorosát és a négyszeresét is. Az így kapott összeg 50-nél kevesebb lett. Melyek azok a számok, amelyek megfelelnek a feltételeknek? Írd le a megoldás gondolatmenetét! a) x + 2x + 3x + 4x < 50 1 pont 10x < 50 b) x < 5 1 pont c) A számok: 1, 2, 3, 4 2 pont Ha a számok közül csak kettőt vagy hármat adott meg, vagy ha hibás számot is írt, akkor 1 pont. Más, jó megoldásra vezető gondolatmenet esetén is járnak a pontok.

8. A nyolcadikosok a farsangi dekorációhoz egy négyzet alakú kartonból az ábrán látható szürke alakzatot vágták ki. A karton oldala 6 dm. a) Mekkora a hulladék (a fehér rész) területe? ...................................... 12 dm2 2 pont Ha a mértékegység hibás vagy hiányzik, akkor 1 pont. b) Hány dm2 a minta területe? ...................................... 24 2 pont Akkor is jár a 2 pont, ha az a) rész hibás, de az általa megadott fehér és szürke területek összege 36 dm2. c) A karton hányad része lett hulladék? ...................................... 2 pont Akkor is jár a 2 pont, ha rossz részeredményeket kapott, de ezekkel helyesen írta fel az arányt.

9. Egységkockákból összeraktunk egy három egységnyi élű kockát. Az így kapott nagykockának hogyan és hány egységgel változik a térfogata és a felszíne, ha ... a) ... két sarkából elveszünk egy-egy kiskockát? térfogat: .....................................felszín: ........................................ b) ... az egyik lap közepéből elveszünk egy kiskockát? térfogat: .................................... felszín: ........................................ c) ... az egyik sarokból és egy ehhez nem kapcsolódó él közepéből elveszünk egy-egy kiskockát?

9. Egységkockákból összeraktunk egy három egységnyi élű kockát. Az így kapott nagykockának hogyan és hány egységgel változik a térfogata és a felszíne, ha ... a) ... két sarkából elveszünk egy-egy kiskockát? térfogat: .....................................felszín: ........................................ a) térfogat: kettővel csökken, felszín: nem változik 2 pont b) ... az egyik lap közepéből elveszünk egy kiskockát? térfogat: .................................... felszín: ........................................ b) térfogat: eggyel csökken, felszín: néggyel nő 2 pont c) ... az egyik sarokból és egy ehhez nem kapcsolódó él közepéből elveszünk egy-egy kiskockát? c) térfogat: kettővel csökken, felszín: kettővel nő 2 pont a-c) Ha csak az egyik helyes, akkor 1 pont.

10. Egy osztály 40 tanulójának 30%-a kék szemű és része szőke 10. Egy osztály 40 tanulójának 30%-a kék szemű és része szőke. Tudjuk, hogy a kék szemű tanulók -e szőke. a) Hány kék szemű tanulója van az osztálynak? .................. b) Mennyi a szőkék száma? .................. c) Hány szőke és kék szemű jár az osztályba? .................. d) Hány olyan tanulója van az osztálynak, aki se nem szőke, se nem kék szemű? ..................

10. Egy osztály 40 tanulójának 30%-a kék szemű és része szőke 10. Egy osztály 40 tanulójának 30%-a kék szemű és része szőke. Tudjuk, hogy a kék szemű tanulók -e szőke. a) Hány kék szemű tanulója van az osztálynak? .................. (40 · 0,3 =) 12 1 pont b) Mennyi a szőkék száma? .................. 1 pont c) Hány szőke és kék szemű jár az osztályba? .................. (12 · ¾=)9 1 pont d) Hány olyan tanulója van az osztálynak, aki se nem szőke, se nem kék szemű? .................. (40 – (9 + 3 + 7) =) 21 1 pont