Digitális világ 6. foglalkozás A hirdetések világa Mi a reklám?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

EBSCOhost iPhone/iTouch Application Közvetlen hozzáférés az EBSCOhost ® tartalmakhoz, iPhone, iPod Touch és iPad készülékekről Üdvözöljük az EBSCO oktatóprogramjában!
A Powerpoint használata (gyorstalpaló)
Digitális világ Mindent rólad - Személyes adatok gyűjtése.
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Digitális világ A digitális reklám
Reklámeszközök, reklámhordozók
Szeretteim! Nemsokára elérkezik a születésnapom. Nagyon sok ember vásárol ilyenkor és készülnek már külön erre az alkalomra szóló rádió- és TV-műsorok,
A reklámeszközök jellemzöi
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat!
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
A mondatok osztályozása szerkezetük szerint
Útmutató Java telepítéséhez windows 7-re
7. Óra Tömörítés, csomagolás, kicsomagolás
Láss... ne csak nézz.
ÉLETBÖLCSESSÉGEK Picasso illusztrációkkal.
A varázslat világába lépsz be...
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
10 kérdés, melyeket az Úr nem fog neked feltenni azon a napon… 10 kérdés, melyeket az Úr nem fog neked feltenni azon a napon… Kattints a folytatáshoz.
Olyan vagy nekem mint csendnek a szó, Úgy kellesz mint télnek a hó,
Hogyan lehet használni a keresőprogramokat? Készítette: Tankó Csongor Felkészítő tanár: András Izabella Gábor Áron Iskolaközpont Szentegyháza.
Gyönyörködni a nők mellein, jó a férfiak egészségének, segít, hogy tovább tudjanak élni. Erre jöttek rá német tudósok, miután több éven át ezt megfigyelték.
Gyönyörködni a nök mellein, jó a férfiak egészségének,
Digitális világ – interaktív táblán
Digitális világ MediaSmart Hungary.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
Újságba rejtett üzenet Hogyan mérhető a sajtókommunikáció hatékonysága?
A varázslat világába lépsz be.... egyetlen pillanat alatt...
Hogyan hárítsuk el a tolakodó pasikat?
10 kérdés, melyeket az Úr nem fog neked feltenni azon a napon kérdés, melyeket az Úr nem fog neked feltenni azon a napon...
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
Táblázatok készítése. Az 1. sor 1. cellája Az 1. sor 1. cellája Az 1. sor 2. cellája Az 1. sor 2. cellája Az 1. sor 3. cellája Az 1. sor 3.
Szentlélek, úgy kérünk szállj le ránk,
Mindenütt a földön Vágynak valami jó után,
SZÍVEKET GYÜJTÖK !! Mácz István:.
Sablonok világa lejárt! Tanuljunk meg különbözni!.
Szentlélek, úgy kérünk, szállj le ránk, töltsd el a szívünk, életünk, hogy béke, és áldás szálljon ránk, küldd el a lelked, úgy kérünk, Istenünk!
Regisztráció Katt a meghívólevélben lévő linkre!
4. óra. Emlékeztető Igazítások Háttérszín, szövegszín Háttérkép Meta adatok.
Avagy mire is emlékezem…
10 kérdés, melyeket az Úr nem fog neked feltenni azon a napon...
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
Közösségi hálók hálójában Szilassi Andrea Városi Könyvtár Tatabánya.
Így néz ki ……. Így néz ki a szomorúság Így néz ki a bocsánat kérés.
Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Hirdetési formák lakossági elfogadottsága Piackutatási eredmények Január.
ÖSSZEÁLLÍTOTTA: NAGY TIBOR Táblázatkezelés MS Excel 2013 Ez a mű Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Így add tovább! 2.5 Magyarország Licenc alatt.
8. osztály Egyszerű képletek. Első feladat  Adjunk meg egész számokat, majd számítsuk ki az összegüket, különbségüket és hányadosukat.
Sapientino A minket körülvevő tér Miket találsz Aladdin szőnyegén? Kattints a megfelelőkre! Rajta van …
Okos kütyük a mindennapi életünkben 
Önmenedzselés Előadó: Selmeci József Csongor. Változó külső és belső világunk A körülöttünk folyó változások egyik legfontosabbika az, hogy megnőtt a.
A NŐI KÜLDETÉS. Reklámok Csomagolás,vagy igazi értékek igazi értékek.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
ZRINYI ILONA matematikaverseny
Görög vallás és az olimpiák Indításhoz kattints ide! 3. óra 1. dia Bosnyák Endréné Áprily Általános Iskola, Visegrád.
Ókori olimpiák versenyszámai Indításhoz kattints ide! 4. óra 1. dia Bosnyák Endréné Áprily Általános Iskola, Visegrád.
MALWARE Készítette: Borsi Rebeka. MI AZ A MALWARE? Angol mozaikszó → MALicious + softWARE Mindig adatcserével jönnek Típusai: trójai, vírus, féreg, kémprogram,
Ambrus Attila J.: Két napilap kultúra rovatának összehasonlító tartalomelemző vizsgálata.
A Szakiskola 2014 kutatás célja és tapasztalatai Székesfehérvár, március 24.
Gyakorlat. postafiók készítése: 1. Nyissuk meg a oldalt! 2. Válasszuk a Fiók létrehozása gombot! 3. Töltsük ki az űrlapot! 4. A nyitólap.
Digitális bizonytalanság? Dr. Lux Ágnes, Németh Barbara, szeptember 30.
Digitális világ Online márkaépítés Kereskedelmi márkák és Nem kereskedelmi márkák Az óra célja: megérteni, hogyan segítik a honlapok a márkák ismertségét.
Digitális könyvtárak és archívumok (példák)
Láss... ne csak nézz.
Az igemódok.
a hét verse Wootsch Benedek: Az új Hajnal illés anna sára ajánlja
Gyönyörködni a nök mellein, jó a férfiak egészségének,
Útmutató Java telepítéséhez windows 7-re
Hogyan előzz be kisvállalkozóként
Előadás másolata:

Digitális világ 6. foglalkozás A hirdetések világa Mi a reklám? Az óra célja: A tanulók értsék meg, milyen célokat szolgálhat a reklám: elad, tájékoztat, meggyőz. Ismerjék fel, hogy reklámmal nem csak a hagyományos médiumokban találkozhatunk.

Bevezetés Hol találkozhatunk reklámokkal? Ma hány reklámot láttatok? Kérdezze meg a gyerekeket, hány reklámot látnak naponta! Próbálják megtippelni!

Bevezetés Hol találkozhatunk reklámokkal? Sokkal több helyen, mint gondolnátok! Vezesse fel a témát, magyarázza el a tanulóknak, hogy a mai órán a reklámokról lesz szó: hol találhatók hirdetések, milyen célt szolgálnak, és mit gondolnak az emberek a reklámokról. Egyes kutatások szerint több mint 500 reklámot látunk naponta.

Néz körül, milyen reklámokat látsz a teremben? Reklámok mindenütt Néz körül, milyen reklámokat látsz a teremben? Kérje meg a tanulókat, hogy nézzenek körül az osztályteremben, és sorolják fel, milyen reklámokat látnak. A példák a kivetítőn láthatók. Valószínűleg a gyerekek sokkal több logót és márkajelzést fedeznek fel magukon és a környezetükben, mint ahogy azt korábban gondolták. A kivetítőn bemutatunk néhány példát: márkajelzést a ruhákon, tolltartókon, füzeteken vagy egy közelgő iskolai rendezvény plakátját stb.

1. gyakorlat Reklámok mindenütt Hol találkozhatunk reklámokkal? Kattintson a képekre, amelyek megmutatják, hány helyen találkozhatunk hirdetésekkel. A példák: plakátok egy metróállomásról, egy teherautó oldalán látható hirdetés, labdarúgó stadionban kihelyezett reklám, hirdetés az interneten, a rádióban, a TV-ben, a buszmegállóban, a mobiltelefonon és az újságban. Kérdezze meg a tanulóktól, hogy ezeken kívül még hol találkozhatunk reklámokkal. Kik látják a reklámokat? Párosítsd a reklám célközönségét és a reklám helyét!

2. gyakorlat Reklám vagy sem? 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Magyarázza el a diákoknak, hogy a digitális reklámokat időnként nem is olyan egyszerű felismerni. Ossza ki a 7.1-es munkalapot. Ezen kell majd a gyerekeknek a sorszámozott oszlop melletti rekeszekben megjelölniük, hogy a bemutatott példa szerintük reklám-e vagy sem. Ha az, akkor az „IGEN” oszlopba kell pipát tenniük, ha nem, akkor a „NEM” oszlopba. Ha nem tudják eldönteni, akkor azt egy „X”-szel jelöljék. A legutolsó oszlopban a „MIÉRT?” kérdést kell megválaszolniuk. Írják le röviden, miből gondolják, hogy az adott példán hirdetést láttak. A feladat egyénileg vagy párban is végezhető. Először gyors egymásutánban mutassa be a példákat. Éppen csak annyi gondolkodási időt adjon minden példa után, hogy a gyerekek azt megjelölhessék, hogy reklám-e vagy sem. Kattints ide a munkalap letöltéséhez!

Fogalmazzátok meg, mi a reklám! Mielőtt a következő definíciót megmutatná, vitassák meg és vessék össze a gyerekek által felvetett variációkat!

„A reklám egy üzenet, amely tájékoztat egy tudnivalóról, Mi a reklám? „A reklám egy üzenet, amely tájékoztat egy tudnivalóról, vagy ajánlja, hogy vegyél meg valamit, vagy egy véleményt közöl.” Magyarázza el, hogy mit jelent a definícióban szereplő három különféle dolog: mit értünk az alatt, hogy a reklám információt ad, mit azon, hogy vásárlásra ösztönöz bennünket, és végül mit jelent, ha a hirdetés egy véleményt vagy nézőpontot ismertet vagy népszerűsít. Segítsen abban, hogy a gyerekek számára világos legyen, mi is az a „vélemény vagy nézőpont”. Tegye ezt úgy, hogy egyértelművé váljon, miben tér el egymástól a tényszerű állítás és a véleménynyilvánítás. A „Lehet másnak más véleménye ugyanerről?” kérdés segíthet a különbségtételben. E gyakorlat során egyértelműen kialakul majd az a kép, hogy minden reklám valamiféle véleményt tükröz.

3. gyakorlat Mi a hirdetések célja? Miután a gyerekek felvetettek néhány lehetséges választ, mutassa be nekik a hat kiválasztott digitális reklámot, amelyek egyébként mindhárom kategóriát megfelelően illusztrálják. A feladat az, hogy a gyerekek mutassák fel a megfelelő kártyát, vagy a 6.2-es munkalapon válasszák ki azt a kategóriát, amelybe véleményük szerint az adott hirdetés tartozik. További információkat a tanári kézikönyvben olvashat.

3. gyakorlat Keress a Neten reklámokat! Másold be a PP táblázatba, töltsd ki a táblázatot, küldd el! Ezt a gyakorlatot a 6.1-es munkalap sokszorosított példányával végezhetjük, de használhatjuk az interaktív online verziót is. Kivetítetéssel az osztály akár egyszerre is dolgozhat.   A gyerekek párokban vagy kis csoportokban egy perc alatt gyűjtsenek össze emlékezetből annyi reklámot, amennyit csak tudnak. Következő lépésként a reklámokat be kell sorolniuk a megfelelő oszlopba a 6.1-es munkalapon vagy az interaktív online felületen, aszerint, hogy azok tudnivalókat közvetítenek, termékek megvásárlására ösztönöznek, vagy egy vélemény népszerűsítését szolgálják. Kérdezze meg a diákoktól, hogy melyik oszlopba került a legtöbb hirdetés. Valószínűleg a középsőbe. Mutasson rá arra a tényre is, hogy nem csak kereskedelmi jellegű hirdetések léteznek.

Közös munka Mit gondoltok a reklámokról? A véleményeket két csoportra osszátok: egyetértek nem értek egyet Játsszunk! Magyarázza el a gyerekeknek, hogy az emberekben mennyiféle érzés kavarog a reklámokkal kapcsolatban. Vannak, akik szerint túl sok a hirdetés; mások olyasmire is vágyakozni kezdenek a hirdetések miatt, amire semmi szükségük nincs; ám olyanok is akadnak, akik szerint a reklámokból nagyon sok fontos információ jut el hozzánk, és így vásárláskor könnyebb választanunk a termékek közül. Ezt követően a gyerekek maguk is mondják el, mit gondolnak azokról a reklámokról, amelyekkel találkoztak, vitassák meg azt is, hogy ezt soknak találják-e. Mondják el, mi a véleményük a tolltartójukon, a buszokon vagy éppen az interneten található reklámokról. Az online gyakorlat több lehetséges véleményt is megfogalmaz, amely a reklámokkal kapcsolatos. A gyerekek olvassák fel az idézeteket, majd vitassák meg, mit gondolnak az egyes állításokról, amelyek mindegyike más-más nézőpontból közelíti meg a reklámok kérdéskörét. Csoportosítsák a gyerekekkel a különféle véleményeket tartalmazó szövegdobozokat. Döntsék el, egyetértenek-e az adott állítással. Az idősebb vagy jobb képességű gyerekek akár példákkal is alátámaszthatják saját véleményüket, pl. egy konkrét hirdetést vagy újságcikket felidézve, de akár egy korábbi, megélt tapasztalatukra hivatkozva. Elemezzék azt a három állítást, amellyel a gyerekek leginkább egyetértettek. Kérdezze meg, melyikkel miért. Az indításhoz kattints ide!