Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

A magyar gazdaság versenyképessége Vojnits Tamás április 2.
A magyar vállalkozások üzleti helyzete területi metszetben és a válságra adott reakciók Czibik Ágnes (GVI) MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató.
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
TOYOTA HIBRIDEK – a fenntartható mobilitás alternatívái
Magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipar, ezek szerveződései
ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Az ipari parkok fejlődése Magyarországon a Győri Ipari Park kialakulásának tükrében március 12. Győri Ipari Park Minőségi.
A szénhidrogén bányászat magyar gazdaságban betöltött szerepe
A kettészakadt magyar gazdaság termelési függvényei Dr. György Boda, A Boda & Partners Kft. partnere A budapesti Corvinus Egyetem docense Előadás a Pécsi.
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Ismétlés, rendszerezés
Amikor nem kell biztosíték: tőkefinanszírozás Török József Üzletfejlesztési igazgató Miskolc, március 21.
Tőkefinanszírozás biztosíték nélkül Török József Üzletfejlesztési igazgató Budapest, május 15.
Tájékoztató jellegű információk!. Versenyképesség javítása külső befektetővel
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
III. A logisztika jövője
Nyugat-Pannon Térségi Iparfejlesztési Stratégia 2020 Möglichkeiten und Lokalisationsvorteile der Region im Fahrzeugindustrie A térség lehetőségei, lokalizációs.
A Magyar Suzuki Zrt. tapasztalatai
Mi jellemző a hazai autóiparra és a beszállítók helyzetére napjainkban? MKT szeptember 30. Pécs.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
29. Feladat 6-7-es Termelő Kft..
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
Kormányszóvivői tájékoztató. Tájékoztató a gazdaságról Dr. Veres János pénzügyminiszter szeptember 14.
Agrártámogatások Készítette: Gulácsi Edit V.évfolyam Szeged, április 13.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon
Környezetvédelmi pályázatok a GOP-ban PÁTOSZ workshop április 21. Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
H-2310 Szigetszentmiklós, Gyári út 70. Tel./Fax:
Kismértékben javuló kilátások A magyar vállalkozások üzleti helyzete és várakozásai Az MKIK GVI áprilisi vállalati konjunktúra felvételének eredményei.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
IV. Terjeszkedés.
IV. Terjeszkedés 2..
A régió  A régiót három megye, Fejér, Veszprém és Komárom-Esztergom megye alkotja. Fejér 10, Veszprém 9, Komárom-Esztergom pedig 7 kistérségre tagolódik.
A Közép-Dunántúli Régió ipara
Dobos Erzsébet Elnök HITA Május 26. Az eredmények tükrében.
GOP /A Mikro- és kisvállalkozások technológia fejlesztése.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
Lesz-e növekedés az „elrugaszkodás éve (2012)” után? március 26. Dr. Molnár László Vezérigazgató GKI Gazdaságkutató Zrt. „2012 igazi rejtélye nem.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
2. Előadás Tervezés, Tényezőkre bontás
A magyar mezőgazdaság szerkezete
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája Kollár Katalin Győr, október
Magyarország – Csehország Bilaterális gazdasági kapcsolatok Orosz György főosztályvezető, Globális Főosztály KÜLGAZDASÁGÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁRSÁG.
Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében Sóska Renáta II. évf. Regionális és környezeti gazdaságtan, MA A járműipar gazdasági hatása.
GKI Zrt., A gépipar kilátásai, fejlődése ban Budapest, május 23. GÉPIPARI ÁGAZATI PÁRBESZÉD BIZOTTSÁG Némethné dr. Pál Katalin.
Győr-Moson-Sopron megyei TOP 100 kiadvány bemutatása
Borsod-Abaúj-Zemplén megye gazdasági folyamatai
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
„Orosz és kínai befektetők Magyarországon”c. konferencia
A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A NYUGAT- ÉS KÖZÉP- DUNÁNTÚL RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia Dr. Csizmadia Zoltán, egyetemi docens Győr, 2012.
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Alprojekt-záró konferencia A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati.
APEH Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága Igazgató
Dr. Kovács László főtitkár
Előadás másolata:

Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban? 2012. március 30. Belgrád

A magyar közúti járműipar főbb adatai: Cégek száma: ~ 380-420 Foglalkoztatottak száma: ~ 100.000 fő Árbevétel:  1000 milliárd RSD. Export hányad: ~ 92% Minőségbiztosítási rendszerrel rendelkezik: 300 cég Fő piac az EU 2012. március 30. Belgrád

Magyarországi személyautógyárak Beruházása folyamatban Közelmúltban kiépült jelenleg kihasználatlan beruházás AUDI Motor Hungária Kft. Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. General Motors Powertrain-Magyarország Kft. Magyar SUZUKI ZRt. 2012. március 30. Belgrád

A járműalkatrész-gyártó cégek Magyarországon Külföldi tőke részesedése: 75% (KSH) Belföldi/külföldi/vegyes tulajdon (cégszámra vetítve ) 54 / 25 / 21 % Mikró vállalkozások aránya: 50%-ról 51,4 %-ra nőtt Kis vállalkozás: 29,5 %-maradt Közepes nagyságú cégek 12,7 %-ról 11,4%-ra csökkentek Nagyvállalatok 7,8 %-ról 7,7 %-ra csökkentek, (itt az árbevétel 13.500 MFt felett van) 2012. március 30. Belgrád

Néhány mutató A gyártás alakulása A beszállítók megoszlása A termelékenység alakulása A keresetek alakulása Technológiai megoszlás 2012. március 30. Belgrád

Agyártás növekedése az 1999-es évet bázisul véve 2012. március 30. Belgrád

A beszállítók aránya 2012. március 30. Belgrád

Termelékenység alakulása 1999-es évet bázisnak tekintve 2012. március 30. Belgrád

2012. március 30. Belgrád

Technológiai megoszlás 2012. március 30. Belgrád

Milyen követelményeknek kell megfelelni a hosszútávú érvényesülés érdekében? I/III A vevői elvárásoknak megfelelni (auditok) Az elvárt minőség garantálása Versenyképes árak és azok folyamatos csökkentése A jól megválasztott és folyamatosan fejlesztett technológia Logisztika elvárások Kommunikációs elvárások A szükséges de elégséges létszám foglalkoztatása 2012. március 30. Belgrád

Milyen követelményeknek kell megfelelni a hosszútávú érvényesülés érdekében? II/III Korszerű folyamatosan fejlesztett vállalatirányítási rendszerek alkalmazása Specialitásokkal rendelkezni A kívánt szintű és gyakoriságú fejlesztési együttműködést biztosítani Hosszútávú megbízhatóság Jól kialakított termék struktúra Kellő tőkeerő Fejlesztési lehetőség és készség 2012. március 30. Belgrád

Milyen követelményeknek kell megfelelni a hosszútávú érvényesülés érdekében? III/III A munkaerő képzése, minősége, költsége 150-550 Km-es vonzáskörzet, infrastruktúra A piaci igényekhez igazított gyártói együttműködés 2012. március 30. Belgrád

A rendszerbeszállítók szerepének alakulása világviszonylatban Bővül a szerepkörük Nő a dominanciájuk A beszállítói kör egyre inkább hozzájuk kötődik A válság hatására: Racionalizálás Karcsúsodás 2012. március 30. Belgrád

A rendszerbeszállítók szerepének alakulása Magyarországon Autógyárak, és autógyár beruházások a vonzáskörzetben Csökkentett munkarend lassan megszűnik, létszámbővülés Idetelepülő gyártások Magyarország mint gyártóközpont Beruházások Folyamatos technológiai fejlesztések Bővülő gyártó képesség A gyártott termékek az egyszerűbbtől a bonyolultabb felé haladnak Tipusbővülés Termékkör bővülés 2012. március 30. Belgrád

Részletezve az aktuális trendek Magyarországon A kormányzati szervezetek megítélése szerint, iparágunk továbbra is húzó ágazatnak minősül. A betanított munka részaránya csökken A magyar cégek bekapcsolódnak a fejlesztésekbe A termelékenység nő, átlagosan elérte a 29 millió /Ft /fő–t. A járműipari termelés 80%-a – jellemzően közvetett, esetenként közvetlen módon- első beépítésre került, részaránya tovább nő, pótalkatrész csökken. A járműipari termelés aránya nőtt a cégek termékstruktúrájában A statisztikai átlaglétszám kismértékű, 3,5 %-os növekedést mutatott 2012. március 30. Belgrád

Köszönöm megtisztelő figyelmüket Bogdanovits László Ügyvezető főtitkár Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége www.majosz.hu 2012. március 30. Belgrád