Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban? 2012. március 30. Belgrád
A magyar közúti járműipar főbb adatai: Cégek száma: ~ 380-420 Foglalkoztatottak száma: ~ 100.000 fő Árbevétel: 1000 milliárd RSD. Export hányad: ~ 92% Minőségbiztosítási rendszerrel rendelkezik: 300 cég Fő piac az EU 2012. március 30. Belgrád
Magyarországi személyautógyárak Beruházása folyamatban Közelmúltban kiépült jelenleg kihasználatlan beruházás AUDI Motor Hungária Kft. Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. General Motors Powertrain-Magyarország Kft. Magyar SUZUKI ZRt. 2012. március 30. Belgrád
A járműalkatrész-gyártó cégek Magyarországon Külföldi tőke részesedése: 75% (KSH) Belföldi/külföldi/vegyes tulajdon (cégszámra vetítve ) 54 / 25 / 21 % Mikró vállalkozások aránya: 50%-ról 51,4 %-ra nőtt Kis vállalkozás: 29,5 %-maradt Közepes nagyságú cégek 12,7 %-ról 11,4%-ra csökkentek Nagyvállalatok 7,8 %-ról 7,7 %-ra csökkentek, (itt az árbevétel 13.500 MFt felett van) 2012. március 30. Belgrád
Néhány mutató A gyártás alakulása A beszállítók megoszlása A termelékenység alakulása A keresetek alakulása Technológiai megoszlás 2012. március 30. Belgrád
Agyártás növekedése az 1999-es évet bázisul véve 2012. március 30. Belgrád
A beszállítók aránya 2012. március 30. Belgrád
Termelékenység alakulása 1999-es évet bázisnak tekintve 2012. március 30. Belgrád
2012. március 30. Belgrád
Technológiai megoszlás 2012. március 30. Belgrád
Milyen követelményeknek kell megfelelni a hosszútávú érvényesülés érdekében? I/III A vevői elvárásoknak megfelelni (auditok) Az elvárt minőség garantálása Versenyképes árak és azok folyamatos csökkentése A jól megválasztott és folyamatosan fejlesztett technológia Logisztika elvárások Kommunikációs elvárások A szükséges de elégséges létszám foglalkoztatása 2012. március 30. Belgrád
Milyen követelményeknek kell megfelelni a hosszútávú érvényesülés érdekében? II/III Korszerű folyamatosan fejlesztett vállalatirányítási rendszerek alkalmazása Specialitásokkal rendelkezni A kívánt szintű és gyakoriságú fejlesztési együttműködést biztosítani Hosszútávú megbízhatóság Jól kialakított termék struktúra Kellő tőkeerő Fejlesztési lehetőség és készség 2012. március 30. Belgrád
Milyen követelményeknek kell megfelelni a hosszútávú érvényesülés érdekében? III/III A munkaerő képzése, minősége, költsége 150-550 Km-es vonzáskörzet, infrastruktúra A piaci igényekhez igazított gyártói együttműködés 2012. március 30. Belgrád
A rendszerbeszállítók szerepének alakulása világviszonylatban Bővül a szerepkörük Nő a dominanciájuk A beszállítói kör egyre inkább hozzájuk kötődik A válság hatására: Racionalizálás Karcsúsodás 2012. március 30. Belgrád
A rendszerbeszállítók szerepének alakulása Magyarországon Autógyárak, és autógyár beruházások a vonzáskörzetben Csökkentett munkarend lassan megszűnik, létszámbővülés Idetelepülő gyártások Magyarország mint gyártóközpont Beruházások Folyamatos technológiai fejlesztések Bővülő gyártó képesség A gyártott termékek az egyszerűbbtől a bonyolultabb felé haladnak Tipusbővülés Termékkör bővülés 2012. március 30. Belgrád
Részletezve az aktuális trendek Magyarországon A kormányzati szervezetek megítélése szerint, iparágunk továbbra is húzó ágazatnak minősül. A betanított munka részaránya csökken A magyar cégek bekapcsolódnak a fejlesztésekbe A termelékenység nő, átlagosan elérte a 29 millió /Ft /fő–t. A járműipari termelés 80%-a – jellemzően közvetett, esetenként közvetlen módon- első beépítésre került, részaránya tovább nő, pótalkatrész csökken. A járműipari termelés aránya nőtt a cégek termékstruktúrájában A statisztikai átlaglétszám kismértékű, 3,5 %-os növekedést mutatott 2012. március 30. Belgrád
Köszönöm megtisztelő figyelmüket Bogdanovits László Ügyvezető főtitkár Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége www.majosz.hu 2012. március 30. Belgrád