Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ?. Mert nem létezik tartalmilag egységes „ügyvédi "tevékenység". 1.Nincs szakügyvédi rendszer, az ügyvédek a.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Advertisements

TSzVSz Közgyűlés JogSzerviz Sipos Tamás Dr. Bezzegh Edina.
Az egyszerűsített foglalkoztatás (EF) új szabályai – 21 pontban
A jövő kezdete! Élő kommunikáció az interneten, iWowWe a kommunikáció új generációja Pénzcsinálási alapképzés.
Hitelek – pénzt kölcsönbe?. Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy.
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
Biztosítók. Bevezetés  Biztonság  A biztosítások célja, hogy előre nem látható, esetleg- vagy biztosan bekövetkező, anyagi következményekkel is járó.
Készítette: Sallai Katalin
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
A részmunkaidő speciális esetei az új Munka Törvénykönyvében
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Eltérések és hasonlóságok a ptc oldalak között A ptc oldalakról egy rég tanult bölcsesség jut eszembe: „nem minden rovar bogár, de minden bogár rovar”
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Diplomás pályakezdők a versenyszektorban Tóth István János * - Várhalmi Zoltán + „Felsoktatás és foglalkoztathatóság” Műhelykonferencia a Budapesti.
A napenergia-piac jellemzői Magyarországon
A TESZÖV Energia-beszerző Konzorcium FÖLDGÁZ 2010/2011/2012
Az iskolai könyvtár állománya
Áramlástan mérés beszámoló előadás
1 Elvégzett vagyonosodási vizsgálatok év vizsgálatok száma megállapítással zárult vizsgálatok megállapított nettó adókülönbözet átlagos megállapítás db.
6. előadás.
Egy biztosító több pénztár modell az üzleti oldal szemében
Kicsit felelőtlen, kicsit vakmerő, de a miénk….
Zárjuk a 2011-es évet Előadó: Böröczkyné Verebélyi Zsuzsanna a kisvállalati adózás szakértője
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
A gazdaság kifehérítését célzó kormányzati intézkedések és a rejtett gazdaság: az EVA és az AM könyv hatásai c. prezentációhoz (szerzők: Semjén A., Tóth.
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
Sajtótájékoztató január 4. Dr. Szikora János elnök, APEH.
Költségvetés tervezése
Készen állunk az egészségbiztosítási piacnyitásra
Munkaerőpiaci számítások szeminárium
Minőség menedzsment 6.előadás
ADÓTÖRVÉNYVÁLTOZÁSOK Évi LXXVII tvr.. SZJA ADÓTÁBLA A évtől az összevont adóalapba tartozó jövedelmek esetében a személyi jövedelemadó alapja.
Jankuné Kürthy Gyöngyi AKI, Élelmiszerlánc Elemzési Osztály
7. A különböző megtakarítási formák összehasonlítása
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
SZEMÉLYI JÖVEDELEMADÓ
Dr. Hunyadi-Barta Zsuzsanna HSZOSZ alelnök
Őstermelők adózása - SZJA - Kompenzációs felár - TB
Budapesti Ügyvédi Kamara
Jogi alapfogalmak. Társadalmi normák A társadalmi normáknak nevezzük az emberek életét, tevékenységét meghatározó magatartási szabályok összességét, amelyeknek.
Statisztikák. TáTK-n végzettek munkaadó cégformája szerint (ELTE Diplomás pályakövetés adatai 2010)
A évi személyi jövedelemadó- és Tao-bevallások tapasztalatai, valamint kata és kiva jellemzők Komárom-Esztergom megyében Karácsonyi Norbert igazgató.
NAV Veszprém Megyei Adóigazgatósága
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM. 2 A Fiatalok Lendületben Program számokban Az Európai Bizottság programja Időtartam: Költségvetés:
BME Részidős Mesterképzés 2015 tavasz Emberi erőforrás menedzsment Bérek, jövedelmek, trendek Emberi erőforrás menedzsment Bérek, jövedelmek, trendek Dr.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat fejlesztése HEFOP 1.2. Intézkedés Kutatási Alkomponens ZÁRÓKONFERENCIA Budapest, március Javaslat a megalapozottabb.
Navigátor IC & ID Kft.. A munkabér szerkezete január 1-től.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
„Az Áldozatvédelmi Szakmai Együttműködési Rendszer egységes fővárosi szintű megvalósítására”
Mennyire és miért hiányzik a 3 év alatti gyerekek napközbeni ellátása? Scharle Ágota Budapest Szakpolitikai Elemző Intézet RECWOWE konferencia | Budapest,
Egyéni vállalkozásból származó jövedelem adózása Mezőgazdasági kistermelők adózása TB járulékok.
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
Az első házasok kedvezménye
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
Kinek profit a NON Profit?
GP Consulting Pénzügyi Tanácsadó Kft.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
A perköltség fogalma a célszerű és jóhiszemű pervitel
Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ?
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezet
Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ?
A kormány és a szociális partnerek megállapodása a bérek emelésére
A Nemzeti Gazdasági és Társadalmi Tanács tevékenysége
Munkagazdaságtani feladatok
Előadás másolata:

Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ?

Mert nem létezik tartalmilag egységes „ügyvédi "tevékenység". 1.Nincs szakügyvédi rendszer, az ügyvédek a jog teljes spektrumában dolgozhatnak vegyes praxisban is. Mint a szellemi szabadfoglalkozások általában, a tevékenység nem egységes, annak egészére, de egységeire, földrajzi vagy korcsoportokra, szakosodásra lebontható "jellemző" kereset sincs. Szociológiai felmérés nincs. Természetesen adatbázis sincs. Mi a költők, zeneszerzők, alkotóművészek tevékenységére jellemző kereset? A KSH-ban közösen 3 éve képtelenek vagyunk a legegyszerűbb nómenklatúra rendszert kialakítani és ahhoz díjakat kötni, pedig kölcsönös a törekvés.

Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ? 2.Mert diverzifikált az ügyfélbázis és annak fizetési hajlandósága. Eltérő tartalmi, minőségi elvárások vannak még az azonos ügytípusban is. Ebből következően eltérőek az ügyvédi költségek. (Luxus és fapados szolgáltatások egymásmellettisége.) 3.Nincs teljes munkaidős önfoglalkoztatási kényszer, azaz megállapíthatatlan, hogy az ügyvédség egésze átlagolva munka-kapacitásának mely részét fordítja bevételszerzésre. Sok "hobbi" és gazdasági okból kényszerpihenős ügyvéd lehet és van, akik egy-egy ügyfélnek, vagy korlátozott időkeretben dolgoznak (idősebbek, kismamák, egyéb jövedelmekkel is rendelkezők). Sok a kapacitásfelesleg. Budapest minden kerületében van éhbérért dolgozó szegény és drága ügyvéd, eltérők a költségszerkezetek, a klientúra. Budapesten nagyobbak a különbségek, de arányaiban sokkal több a szegény, leszakadt és a részfoglalkozású ügyvéd.

Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ? 4.Mert nincs kötelező, ajánlott, ajánlható vagy követhető díjképzési elv. Az ügyvédi díj az Ügyvédi Törvény szerint szabad megállapodás tárgya. Az ügyvédi hivatásrend nem alkalmazhat ajánlott díjtételeket és tarifákat, még a sztenderdizálható szolgáltatások esetében sem, mert a GVH ezt kartellmagatartásnak minősíti. A növekvő létszám, a határkeresztező ügyvédi tevékenység, a székhelyszolgáltató, ingatlanközvetítő, cégmenedzser cégek átnyúló tevékenységei folyamatos árharcot eredményező helyezet okoznak. Egyetlen tarifa-tipus létezik: a kirendelt és pártfogó ügyvédek állam által IRM rendelettel megállapított munkadíja (3000 forint/óra). Az ennek alapján elérhető havi maximális bevétel (max 5 napi számlázható órával) 300 ezer forint, az ebből realizálható kereset a minimálbér alatt van. (A kirendelésekről viszonylag pontos adataink vannak: kb 4-szeres túljelentkezés van.)

Miért volt jogbiztonságos a BÜK javaslata ? 5.Mert az ügyvédi tevékenységre nincs béradat. Nincs adatbázis. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat adatbázisa nem tartalmaz ügyvédi adatot. Nem is lesz, mert nincs behatárolható feladatkör és annak nincs mérhető ellenértéke, nincs bér. A tevékenységgel kapcsolatban pedig csak mérhetetlenségi faktorok vannak. Más foglalkozásoknál vannak világos munkakörök, melyeket a piac beáraz, amit bérrel és bevallással verifikálnak. 6.Mert nem tudunk bevallást tenni. Nem találtunk olyan szakértőt, aki meg tudta volna mondani, hogy az ügyvéd adózó milyen módon tudná megállapítani a tevékenységre jellemző kereset összegét, vagy a tevékenység piaci értékét. Az adóhatóság sem tudjuk, milyen szakértői véleménnyel tudná az ügyvédétől eltérő álláspontját alátámasztani (olyat pedig, aki az ezzel kapcsolatos szakmai felelősségéért anyagi felelősséget vállalna, vagy felelősségbiztosítással támasztaná alá, végképp nem). Mi lesz a bevallásban? Ahány bevallás, annyi vélemény arról, hogy az egész hivatásrend tevékenységének egy főre eső ellenértékéről mit gondol a bevalló?