Kulcsárné dr. Papp Enikő:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben.
Advertisements

Oktatásszervezés gyakorlat tavasz VIZSGAANYAG Tudásszintek, beválás.
Az olvasástanítás módszere:
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Digitális technika, digitális áramkörök
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Antalné Szabó Ágnes: A mentor szerepei és feladatai
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Beiskolázási tájékoztató december
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
„Ismerje meg a tanuló a legfontosabb nyersanyagokat és szerszámokat, legyen találékony, ötletes, élje át az alkotás gyönyörűségét.” (Polgári iskola, Műhelygyakorlatok,
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
E-learning és a multimédia
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Kompetencia-alapú oktatás Orosháza intézményeiben december 01. Információs nap HEFOP
Készítette: Bártfai Lászlóné
Hogyan fogom én tudni? A tanulásmódszertan kérdései
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
Motiváltság elérésében
Differenciálás a tehetséggondozás szolgálatában
Igazgató: Zsolnai Györgyné
Az adaptivit á s szeml é lete é s m ó dszerei Lénárd Sándor ELTE PPK 2007.
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
A tanítás tanulásának üzenetei
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
A portfólió - óvodai szakterület
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Bognár Kornél Testnevelő tanár Csik Ferenc Általános Iskola És Gimnázium.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Az óvodapedagógus és tanító – ideát szolgáló gyakorlati képzés fő jellemzőinek meghatározása, alapelvek ÓVODAPEDAGÓGUS ÉS TANÍTÓ SZAK MEGÚJÍTÁSA TUDOMÁNYOS.
MODULÁRIS OKTATÁS A TANULÁS TANÍTÁSA Megvalósító: Kisné Takács Ágnes
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Szegedi Tudományegyetem
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát,
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Előadás másolata:

Kulcsárné dr. Papp Enikő: Differenciálás - hatékony tanulás

Hatékony tanítás/tanulás: A gyermeket semmire sem lehet megtanítani, csak hozzásegíteni ahhoz, hogy tudását maga szerezze meg. Galilei

Alkalmazását indokolja: 1. az oktatás tömegesedése heterogén gyerekcsoportok problémás gyermekek

2. az információrobbanás : óriási a felhalmozódott tudásmennyiség túl gyors a változás a tudástartalmakban az önálló tanulás létfeltétellé vált

3. A tanulásról alkotott tudás változása : mechanisztikus - ismeretátadó, szemléletes cselekedtető - tevékenységen keresztül, tapasztalat révén konstruktív - a korábban megalkotott egyéni tudás meghatározó

Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, megtanulja szeretni, amit csinál, és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog. Szent-Györgyi Albert nyomán

A differenciálás lehetőségei Az oktatási folyamatban (oktatási tartalom, rugalmas szervezeti keretek, szervezési módok, szervezeti formák )

A differenciálás lehetőségei: Intézményi célok szintjén A nevelési folyamatban ( tanulmányi munka fizikai munka önkiszolgálás önkormányzat kulturális tevékenység )

Differenciálás szempontjai: Előzetes tudás mennyisége Tanulási készenlét Motiváció szintje Önállóság mértéke A tanulási tempó A tanulók pszichés állapota A tanulók szociális státusza