VI. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra” 2011. szeptember 26–28. Balatonalmádi Dr. Biró A. Zoltán Sapientia Erdélyi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Republikon Tolerancia-kutatások
Advertisements

Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Az Oltalom Karitatív Egyesület 1989 óta működik. Célja a lelkileg és szociálisan elhagyott, kiszolgáltatott vagy veszélyeztetett élethelyzetben lévő különféle.
„Programok a gyermekszegénység ellen” Biztos Kezdet konferencián,
MTA Regionális Kutatások Központja Együttműködési irányok és kapcsolathálózati struktúrák a hazai kis és közepes méretű vállalkozások körében GENERÁCIÓK.
„Útközben” – nyitókonferencia Budapest – szeptember 24. Új módszerek alkalmazási tapasztalatai esetismertetésen keresztül TÁMOP /
Internet alapú tanulás vidéki térségben. Székelyföldi tapasztalatok Kiss Adél Pro Educatione Egyesület – Tanulmányi és Felnőttképzési Hálózat, Csíksomlyó.
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
Mindenki Ságvári Bence másképp VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. Az internethasználat jellegzetességei, a kockázatok.
A tatai források alkalmazkodási célú hasznosítási lehetőségeinek feltárása Dr. Mattányi Zsolt tudományos munkatárs Magyar Földtani és Geofizikai Intézet.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Legyen jobb a gyermekeknek!
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Településmarketing Értékaudit.
Iskolák vidéki térségekben A társadalmi átalakulás történeti, kulturális beágyazottsága, ütközőpontjai a Kárpát medencében a XXI. század elején SOPRON.
A gyakorlatvezető mentor
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
IPARÁGAK VÁLTOZÁSA : HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉS EVOLUCIONISTA SZEMSZÖGBŐL Bajmócy Zoltán egyetemi adjunktus Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.
A földhasználat és a területi versenyképesség főbb közgazdasági összefüggései Előadó: Kollár Kitti doktorjelölt, tanszéki mérnök Komárno november.
Mezőgazdasági szerkezetátalakulás hatása a területfejlesztésre  : 2103 Gödöllő, Páter Károly u. 1.  : 2103 Gödöllő, Páter Károly u. 1. Dr. Káposzta József.
A Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégió helye a Kárpát-medencében és gazdasági jellemzői Dr. (habil) Pál Ágnes főiskolai tanár HUNGARY, SZTE JGYTFK Sopron,
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
A NEMZETI TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSI STRATÉGIA INDIKÁTOR RENDSZERÉRŐL Roma Koordinációs Tanács, november 23.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi Hogyan fogja a gyermekünk használni az internetet? Fiatal családok tervei az internetszabályozással.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
H OGYAN KÁROS AZ INTERNET ? E LEMZÉS VII. OSZTÁLYOS TANULÓK KÖRÉBEN Ozsváth Berényi Hajnal KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központja.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
VII. NEMZETKÖZI MÉDIAKONFERENCIA „A MÉDIA HATÁSA A GYERMEKEKRE ÉS FIATALOKRA” SZEPTEMBER 25 – 27. BALATONALMÁDI Biró A. Zoltán Újratermelődik-e a.
Fiatalok motiválása a véleményformáló diáksajtósok bevonásával
MTA Regionális Kutatások Központja A Nyugat-Balkán kutatásának eredményei Hajdú Zoltán MTA RKK, Pécs
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
A vidéki tér sikertényezői
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
EGY MÉRÉS NEM MÉRÉS? NEMZETI ÉS TELEPÜLÉSI SZINTŰ IFJÚSÁGI STRATÉGIÁK KUTATÁSI SZÜKSÉGLETEI Kádár-Csoboth Péter Nemzetközi trendek, új kihívások.
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
A hátrányos helyzetű munkavállalók munkaerő-piaci integrációja, mint a gazdasági stabilitás fontos tényezője Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
Innováció ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban SET GIFT.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Marginalitás és jól-lét – kibékíthető koncepciók? Inkluzív társadalom – jól-lét – társadalmi részvétel A Kodolányi János Főiskola szakmai konferenciája.
A szociális képességek fejlesztése módszertana
KAM - Regionális és Antropológiai Kutatások Központja Sapientia - Erdély Magyar Tudományegyetem, Csíkszereda.
Új lehetőségek a székelyföldi regionálisfejlesztésben Csák László – Sapientia EMTE MTTK Sopron, november.
MTA-Budapest, Május 2. AZ EMTE KUTATÁSI STRATÉGIÁJA Dr. Dávid László, Rektorh. egy. professzor BUDAPEST, Május 2-3.
KORLÁTOK ÉS LEHETŐSÉGEK: EGYETEMI KÉPZÉSI HELYEK TÉRSÉGFEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A SZÉKELYFÖLDÖN Magyar Régiótudományi Társaság Vándorgyűlése Debrecen, 2010.
Dr. Iván Gábor, Külügyminisztérium, szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza – szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza.
Gyerekszegénység Ellenszélben: kísérletek a válaszadásra 2006-tól. Darvas Ágnes – Farkas Zsombor „Megszólalunk” Hilscher Rezső Szociálpolitikai Egyesület,
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
TÁRSADALMI INNOVÁCIÓ GENERÁLÁSA BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉNMEGYÉBEN (T – MODELL) KOCZISZKY GYÖRGY „Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj- Zemplén megyében”
OKTATÁSTECHNIKA AZ ÉLMÉNYALAPÚ TANULÁSÉRT Turcsányi-Szabó Márta egyetemi docens, labor vezetője ELTE Informatikai Kar Média- és Oktatásinformatika.
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
Gyerekek a hálón – gyerekek a hálóban? VIII. Nemzetközi Médiakonferencia A média hatása a gyerekekre és a fiatalokra szeptember 29 – október 1. Balatonalmádi.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
A magyar kistérségek innovációs képessége és versenyképessége
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
KREATIVITÁS ÉS VERSENYKÉPESSÉG
Területi alapú célzás a szociálpolitikában
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
Ifjúsági feladatok az IKSZT-ben
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

VI. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra” szeptember 26–28. Balatonalmádi Dr. Biró A. Zoltán Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem, Műszaki és Társadalomtudományi Kar A MÉDIA ÉS A FIATALOK – SZÉKELYFÖLDI KUTATÁSI TAPASZTALATOK

Előzmények Kapcsolódási lehetőség „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra” programhoz Alapozó-előkészítő munka • korábbi kutatási eredmények számbavétele ▪ KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központja ▪ Sapientia EMTE, Társadalomtudományi Intézet ▪ egyéb kutatások • a térségi adottságokból következő szemléleti és módszertani kérdések mérlegelése

Korábbi kutatási programok jellemzése A kutatások típusa szerint: •egyéb kutatások résztémája (pl. Kárpát-medencei magyar fiatalok kutatása) •kisléptékű, esettanulmány jellegű kutatások (pl. diplomamunkák) A kutatások jellege szerint: •kisméretű minták •lokális jelleg •inkább adatszerű, kevés értelmezési kísérlet •alkalmi jelleg, pontszerűség •az egyes kutatások nem kapcsolódnak egymáshoz

A térségi adottságokból következő szemléleti és módszertani kérdések mérlegelése Kérdés: a térségre jellemző társadalmi adottságok fontos szerepet játszanak a média gyerekekre/fiatalokra gyakorolt hatásában?

Néhány térségi jellemző, amely mérlegelésre érdemes •rurális-kisvárosi szerkezet •1989 után: jelentős modernizációs deficit •IT területen késői felzárkózás •a társadalmi nyilvánosság tagolódása (lokális, kistérségi léptékek) •a térségre jellemző családi életvezetési modell (rehabilitációs folyamatok, rövid távú tervezés, lokális léptékű referenciakeretek kiemelt szerepe) •a kisebbségi-etnikai helyzetből adódó jellemzők: rehabilitációs folyamatok dominanciája, szimbolikus folyamatok fontossága

Mi az, ami nagyon újszerű (és zavaró) a vidéki térség társadalma szemszögéből? •a vizualitás nagy szerepe •a tartalom bősége •a tartalom „rendezetlensége” •a virtuális tér •a tartalom-előállítás lehetősége és módszertana •a folyamatos innováció •a gyerekek/fiatalok kompetenciája

Az új médiához való viszonyulás jellemzői •a középső korosztály idegenkedése •a térségi intézmények elzárkózása, kései és vontatott reakciója (család, iskola, gazdaság, hivatal) •az ismeretterjesztés hiánya •a mindennapi tudás jellege: változó, sarkított álláspontok •az új médiához való pragmatikus viszonyulás

Két következtetés körvonalazódik  Vidéki térségben a gyerekek/fiatalok úgymond „védtelenebbek” a média hatásaival szemben  Vidéki térségben a gyerekek/fiatalok kevésbé hasznosítják a média által kínált lehetőségeket

Néhány fontos feladat •kutatások rendszeresítse •a hatás, a tartalom, a szabályozás kérdései mellett érdemes figyelni a befogadó közeg fontosabb magatartási modelljeire •elemzői-tervezői munka szükséges a pozitív hatások növelése érdekében: ez a térségi modernizációs- felzárkózási stratégia része legyen

Köszönöm a figyelmet!