MIT JELENT AZ ETIKUS FOGYASZTÁS?.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Rész számítás összetett
arányosság.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Nemszőtt textíliák felhasználási lehetőségei
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
B2B-marketing – A szervezeti piacok
1 Bevásárlás, az árak összehasonlítása. 2 Mária, 20 éves egyetemista, félállásban dolgozik Mi a közös ezekben az emberekben? Teréz, 30 éves, dolgozó édesanya.
Üdvözlünk ! Tiens do Brasil© TIENS Bemutató
G M P Dr. Hetényi László.
Nyugdíj.
KLENEN, Werle Rita Topten Egy nemzetközi projekt az energiahatékony termékekért KLENEN Mátraháza március 8. – 9. Werle Rita Topten International.
2011. június 21. Kisfaludy Károly Megyei Könyvtár
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
A hamisított és illegális növényvédő szereknek HuCPA.
Fogyasztói magatartás, attitűdök a funkcionális élelmiszerek piacán
Nemzetközi körkép az Élelmiszer Önrendelkezésről
A gazdasági fejlettség mutatói
Fotók egy mexikói narkóvezér házából, miután letartóztatták.
Civil szervezetek a munka világában
Mgr. Gyurász Szilvia Balassi Bálint MTNYAI Ipolynyék
A nemzetközi üzleti élet etikája
Sulinet Expressz, Sulinet Generáció Sulinet Generáció 1998: valamennyi középiskola bekötése az Internet hálózatba a Sulinet Program keretében.
Észak Dél ellen.
A globális világgazdaság és az USA világgazdasági szerepköre
A Víz Világnapja Március 22..
Környezetbarát termékjelek
Fogyasztóvédelem.
Bioélelmiszerek Készítette: Sorbán Sarolta
Kínai Áruk Kereskedelme Magyarországon
Tudásvezérelt újraiparosítás az EU-ban De mi lesz a hazai Kkv-kal?
III. A logisztika jövője
Operációkutatás eredete
szakmérnök hallgatók számára
A diákat készítette: Matthew Will
Az opciók értékelése Richard A. Brealey Stewart C. Myers MODERN VÁLLALATI PÉNZÜGYEK Panem, 2005 A diákat készítette: Matthew Will 21. fejezet McGraw Hill/Irwin.
Kalkuláció 13. feladat TK 69. oldal.

Gondoljunk másokra is!. Milleniumi fejlesztési célok 2000 szeptemberében az ENSZ kibocsátotta milleniumi nyilatkozatát. A nyilatkozat alapján, nyolc Milleniumi.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Transznacionális és multinacionális vállalatok
A hamisított és illegális növényvédő szereknek HuCPA
Fenntartható fejlődés a kereskedelemben
Termék & Márka Kopcsay László.
Fenntartható élelmiszerfogyasztás Avagy az vagy amit megeszel Spéder Ferenc Zöld Akció Egyesület Miskolc.
Befektetői csomag. NAGY BEVÉTELI LEHETŐSÉG! LIMITÁLT IDŐ 2011 áprilisig A MAGAS JÖVEDELEMÉRT.
Mi fán terem az ételhulladék?
1169/2011/EU jelölési rendelet
Mikroökonómia gyakorlat
Környezettan Előadás Ajánlott irodalom:
Globális változások-környezeti hatások és válaszok
A MEZŐGAZDASÁG FÖLDRAJZA
A következő kérdések a mai gyerekekre vonatkoznak:  Felkészíti-e az iskola a gyermekeinket a való világra?  Kapnak-e.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Az értékkategóriák.
A tudatos fogyasztói magatartás kultúrájának terjesztése, a civil kezdeményezések fontossága Boczné Lakatos Vanda Pécsi Zöld Kör Egyesület – egyesületi.
SPAR-Präsentation A SPAR ÉS AZ ÁLLATVÉDELEM A SPAR ÉS AZ ÁLLATVÉDELEM Laber Zsuzsa, SPAR Magyarország kft. Kommunikációs vezető, CSR szakértő.
Ö kológiai termékek jelölése Juhász Ágnes NÉBIH ÉTbI Élelmiszer-forgalmazás Felügyeleti Osztály
Gazdasági ismeretek A gazdasági fejlettség mérőszámai.
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
ÖSSZEFOGLALÁS.
Rugalmas munkavégzési lehetőségek a Grundfosnál
A VILÁGGAZDASÁG KIALAKULÁSA
Zöld reklámok.
A munkaerő-keresleti rugalmasságok
Ausztrália ipara A társadalmi termék közel 70%-át a szolgáltatások biztosítják, ebben dolgozik a lakosság 72%-a.
Előadás másolata:

MIT JELENT AZ ETIKUS FOGYASZTÁS?

Mit jelent az etikus fogyasztás? A fogyasztó olyan vásárlását, amelynek során kimutatja, hogy támogat bizonyos gazdaságetikai megfontolásokat. Ezt az elhatározást a fogyasztók szabadon hozhatják meg. Etikai megfontolás tárgyai lehetnek: - Emberi jogok - Munkakörülmények - Állatok jóléte és joga - Környezeti hatások

Esettanulmányok Magda esete Egy afrikai kávétermelő Mária története

Emberi jogok és munkakörülmények Sok nagy nemzetközi társaságnak van fejlődő, harmadik világbeli országban üzeme, mert ott olcsó a munkaerő és így kevesebbe kerül a termék előállítása. A munkások sokszor 2-14 órát is dolgoznak és nincsenek munkavállalói jogaik A legtöbb munkás annyit keres, amiből alig tud megélni.

Doug Hall, a Newcastle United FC elnöke „Évente 700.000 mezt adunk el, darabját 120 fontért, de egy mez előállítása Ázsiában csak 5 fontba kerül.” Doug Hall, a Newcastle United FC elnöke „A kínai gyárunkban 250 embert alkalmazunk. Havonta 40 eurót fizetünk nekik, és havi 28 napot dolgoznak. A munkaidő reggel 7-től eset 10-ig tart, egy-egy 20 perces ebéd és vacsora szünettel. Egy 12 m2-es szobában általában 16 fiatal lány dolgozik.” Irwan Gordan, az ausztrál Avaline nyomdavállalat elnöke

Gyermekmunka A Nemzetközi Munkaügyi Szervezet adatai szerint: ma 250 millió 5-14 év közötti gyermek dolgozik a világon.

Mi a kereskedelem?

Kereskedelem A kereskedelem: eladás és a vétel Folyhat országon belül és országok között A nemzetközi kereskedelem szabályai gyakran a gazdag országoknak kedveznek A fejlett országok sokszor függnek a kevésbé fejlettek nyersanyagaitól és termékeitől

Mit jelent a „fair trade”?

A fair trade A „fair trade” (tisztességes, méltányos kereskedelem) jobb szerződéses feltételeket biztosít a harmadik világ munkásainak és termelőinek, mert megkívánja a: méltányos árakat, méltányosabb béreket, megfelelő munka körülményeket. Lehetővé teszi a fogyasztóknak, hogy hozzájáruljanak a társadalmi igazságossághoz a harmadik világ szegény országaiban

A fair trade jel A jel garantálja, hogy A munkásoknak megfelelő bért és megfelelő munka körülményeket biztosítottak A munkásoknak joguk van érdekvédelemre Támogatják a nemek közötti egyenlőséget A termelés környezetbarát és fenntartható – nem okoznak kárt a természeti környezetben

Fair trade élelmiszerek

Mi a közös ezekben a termékekben?

Igazolhatja a divat az állatok szenvedéseit?

Az állatok jóléte Évente 41 millió állatot ölnek meg a bőréért. Delfinek Rozmárok Békák Teknőcök Krokodilok Gyíkokok Kígyók Zebrák Bivalyok Vízi bivalyok Kenguruk Elefántok Fókák Cápák Az állatok jóléte Évente 41 millió állatot ölnek meg a bőréért. A marhákat, birkákat, disznókat, a húsuk miatt ölik meg. Vannak olyan állatok, amelyeknek szinte kizárólag a bőrét használják fel Zebra Gyík Krokodil Teknős

Az állatoknak is joga van a tisztességes táplálékhoz a megfelel tartási körülményekhez a fájdalom, betegség és sérülésmentes környezethez A normális, természetes magatartáshoz a félelem és zaklatás nélküli környezethez

Tojások összehasonlítás Tojófarmok Kis ketrecekben vannak Nincs természetes fény Erős gyógy- és tápszereket kapnak A csőrüket lecsípik, nehogy kárt tegyenek egymásban A tollazatukat gyakran kitépi a rácsozat Szabadtéri gazdálkodás A tyúkok folyamatosan friss levegőn vannak. Természetes tápanyagokkal táplálkoznak Megfelelően tágas ólban tartják őket

A kozmetikai és szépségipar termékei A szemkozmetikumokat rendszerint nyulakon tesztelik Kinyitják a szemüket és a kozmetikumot befecskendezik a szemgolyójukra. Addig hagyják ott, amíg teljesen felszívódik... Ez láthatóan erős fájdalmat okoz nekik.

Figyelj az ugráló nyuszi jelre! Ez a jel a legjobb biztosíték arra, hogy a termék kifejlesztéses során sem a gyártó, sem annak kutatói, sem a szállítói nem használtak állatokat tesztelésre.

Ügyelj a félrevezető feliratokra és jelzésekre! “Állatokon nem tesztelt termék” = a végterméket nem tesztelték állatokon, de az alkotórészeinél ez lehetséges... “Kínzásmentes” = a végterméket nem tesztelték állatokon, de az alkotórészeinél ez lehetséges... “Mi nem tesztelünk állatokon = de mások megtehetik helyettünk...

Ruházat és egyéb viselet: a megoldások A választásnál vedd figyelembe az állatok érdekeit is!

Milyen hatással van az etikus fogyasztás? Az állatokra A környezetre Az emberekre

Hogyan lehetünk etikus fogyasztók?

Két egyszerű lépés... Olyan terméket veszünk, amelynek etikailag pozitív minősége van Nem veszünk etikátlanul előállított terméket.