A közoktatás általános és területi folyamatai a különböző hierarchiaszintű térségekben PTE TTK FÖLDTUDOMÁNYOK DOKTORI ISKOLA BLAHÓ JÁNOS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Egészségfejlesztésének lehetséges irányvonalai
Fejlesztéspolitika a verseny- képesség szolgálatában Dr. Tétényi Tamás Magyar Közgazdasági Társaság Pénzügyi Szakosztályának ügyvezető elnöke A közgazdaságtudomány.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
Az országos mérések megújult rendszere
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
BENKŐ PÉTER VANNAK-E KULTURÁLIS RÉGIÓINK?. -A méréseknél a KSH jelentéseit vesszük alapul. -Lehetséges mutatók: -a mezorégiók különböző fokú iskoláin.
Pályák- és kényszerpályák a regionális folyamatokban Miskolc október 25. ME Világ- és Regionális Gazdaságtan Intézet Dr. Kocziszky György MRTT. V.
A megyei jogú városok, mint innovációs potenciál hordozók
2010 évi országos kompetenciamérés elemzése Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „Az egyetlen dolog, ami rosszabb annál, hogy beszélünk róla,
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
Kutatási összefoglaló. Regionális eltérések Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
Szegénység megjelenési formái az Észak-magyarországi régióban
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Észak-magyarországi Operatív Program ( ) Foglalkoztatás Oktatás - nevelés.
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
Középpontban a fejlődés
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Szeretettel köszöntünk a Pesterzsébeti
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Újraiparosítási folyamatok a Dél-Dunántúlon Feldolgozó ipari helyzetkép a Dél-Dunántúli régióban Kovács Szilárd PhD-hallgató PTE KTK Regionális Politika.
Diáktalálkozó Dél-alföldi Zöld Diákparlament I. ülése 2009-ben az Algyői Fehér Ignác Általános Iskola szervezésében célunk, hogy a Zöld Diákparlament.
MTA Regionális Kutatások Központja A DUNA - AZ EU VII. KORRIDORA Horváth Gyula MTA Regionális Kutatások Központja 2008.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
A kistérségi koordinátorok roma integrációs feladatai
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
Az országos mérések megújult rendszere
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
Alkalmazott egészségügyi gazdaságtan
Fordulópont? Növekvő bizonytalanság és romló üzleti helyzet Az MKIK GVI 2003 áprilisi vállalati konjunktúra felvétel eredményei MKIK GVI Magyar.
Innováció az oktatásban – innováció a gazdaságban Készítette: Szabó Gábor Szeged, szeptember 21.
Város, egyetem, gazdaság A PTE KTK hozzájárulása a város és a régió fejlődéséhez Erdős Katalin PTE-KTK KRTI, adjunktus MTA-PTE Innováció és Gazdasági Növekedés.
STATISZTIKAI MUTATÓINK 2014/ LÉTSZÁMOK 1. a1.b1. c2.a2.b2.c2.d3.a3.b3.c3.d4.a4.b4.c5.a5.b5.c6.a6.b7a7.b8.a8.c SZUM
Új minőségfogalom a közoktatásban Környei László Budapest, augusztus 22..
Iskola és közösség Iskola és közösség I: Iskola és település (oktatásökológiai megközelítés) Iskola és közösség II: Az iskola funkciói (funkcionalista.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ Munkaerőpiaci helyzetkép a salgótarjáni kistérségben Zaráné Kecskés Erzsébet Igazgató KKC-2008-V
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
Új skála – új lehetőségek
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Általános iskola eredménye, értékelése
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
A nagyvárosok, mint az európai térszerkezet kitüntetett pontjai
Érettségi
APEH Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága Igazgató
Térbeli gazdasági folyamatok tényezőkre bontása
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
Országos Kompetencia Mérés 2011
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

A közoktatás általános és területi folyamatai a különböző hierarchiaszintű térségekben PTE TTK FÖLDTUDOMÁNYOK DOKTORI ISKOLA BLAHÓ JÁNOS

… és megjelenik a kibertér természeti tér társadalmi-gazdasági tér kibertér

Tanulói teljesítmény mérések Magyarországon Forrás:HORN G.-SINKA E.2006 alapján

Forrás:OM statisztikák alapján saját szerkesztés

•A GDP ALAKULÁSA MEGYÉNKÉNT AZ ORSZÁGOS ÁTLAG SZÁZALÁKÁBAN

A GDP növekedés mozgatója

A RÉGIÓK TUDÁSALKALMAZÁSA

A évi mérés 6. évfolyam eredményeinek regionális összesítése

•A évi mérés 10. évfolyam eredményeinek regionális összesítése

A középfokú továbbtanulási arányok (%-ban) a települések különböző méretkategóriáiban 2006-ban Forrás: A középiskolai munka néhány mutatója adatai alapján, saját szerkesztés

Forrás:OM adatok alapján saját szerkesztés

A felvételi arányok a települések méretkategóriáiban Forrás:Középiskolai munka néhány mutatója alapján saját szerkesztés

A humán tőke tetraéder modellje

You must be the change you want to see in the world” „Magad legyél a változás, amit a világban látni akarsz.” Gandhi

KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET