1 Szervezeti diagnózis Zalakaros Polgármesteri Hivatala számára Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban (ÁROP-1.A.2/A-2008-0125)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
A tanári munka értékelése
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
KVN OP 1.1. – TEAM – Képzés a közigazgatás hatékonyabbá tételének érdekében.
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
KÖZKÉZEN Felelősen a közösségért! Felelősen Fehérvárért! Farkas Tamás tanácsadó.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Közigazgatási technológia
Családi vállalkozás.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Minőségdíjak.
A járási rendszer megújítása
Együttműködési lehetőségek és megoldások a foglalkoztatási és szociális terület munkájában Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
NŐ az ESÉLY! Esélyegyenlőségi program Zala megyében A projekt az Európai Unió és a Magyar Köztársaság támogatásával valósul meg.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
BFH Európa Projektfejlesztő és Tanácsadó Kft.
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A pályázat bemutatása – gyakorlati szempontból
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Nagy István Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki Levelező FÉLÉVES GYAKORLAT.
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
ÁROP-1.A.2. A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése című pályázatban vállalt és megvalósított intézkedések felülvizsgálata ( ÁROP-1.A
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
A gazdaság szerepvállalása a képzési és beiskolázási szerkezet alakításában Budapest április 29. Dr. Szilágyi János.
Kiskőrös Város Polgármesteri Hivatalának Szervezetfejlesztése 4Sales Systems Államreform Operatív Program (ÁROP) 1.2.A.
Szolgáltató Város ® Szolgáltató Szolnok projekt címszavas bemutatása Dr. Kállai Mária kormánymegbízott, Szolgáltató Város ® Szolgáltató Szolnok integráló/kohéziós.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
A járási rendszer megújítása
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

1 Szervezeti diagnózis Zalakaros Polgármesteri Hivatala számára Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban (ÁROP-1.A.2/A )

Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat”háttere Miért írták ki? A program célja elsősorban a szervezési-működési kultúra megújítása a polgármesteri hivatalokban a stratégiai menedzsment, az eredményességi szemlélet, a felügyelt intézmények felé a jó gazda hozzáállás és a költséghatékonyság megerősítésével. A projekt a következő fejlesztési részterületeket érinti majd: •Döntési mechanizmus korszerűsítése •A költségvetési gazdálkodás eredményességének javítása •A partnerség erősítése az intézményekkel

3 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” megvalósulása Mire ad lehetőséget? •különböző munkafolyamatok, eljárások felülvizsgálata, korszerűsítése, átalakítása (pl.: döntési mechanizmusok, ügyintézési folyamatok, ügyfélfogadás) •a hivatal dolgozói különféle készségfejlesztő képzésen, és a hivatal működését segítő műhely munkán vehetnek részt •A szervezet működésének hatékonyságát össze lehet hasonlítani más önkormányzatokéval, sőt forprofit szervezetekével is! •újabb informatikai megoldások segítik majd a mindennapi munkavégzést

4 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” indikátorai Milyen kötelezettségekkel jár? •Az általános ügyintézési idő 85%ra csökken a közigazgatási eljárásokban •Megvalósuló fejlesztési projektek – a szervezet a tanácsadók által készített szervezeti diagnózis és a munkatársak ötletei, észrevételei alapján határozzuk meg a fejlesztéseket. Fontos, hogy ezek a fejlesztési projektek reálisak és lelkesítőek legyenek és valóban segítsék hosszútávon a hivatal működésének fejlődését! Néhány példa: felelősségi és jogkörök körök pontosabb szabályozása, ügyfélfogadási menetének a fejlesztése stb. •Legalább 6 munkafolyamatok, eljárások felülvizsgálata ebből 5 korszerűsítése, 4 átalakítása •Részvétel ügyfélszolgálati, együttműködés fejlesztő tréningeken, folyamatfejlesztő műhelymunkákon

Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése A projekt céljai és várható eredményei:  A hivatal szervezetfejlesztése  Csökken az ügyintézési idő  Az eljárások korszerűsítésének köszönhetően javul a szervezeten belüli munka  Javul az önkormányzat és az intézmények kapcsolata  A projekt szemlélet meghonosításával az önkormányzati beruházások sikeresen, zökkenőmentesen végrehajthatók  Színesedik és megújul a szervezeti kultúra

6 Hogyan dolgozunk? Tanácsadók Tájékoztatás Interjúk Szervezeti diagnózis Műhelymunka vezetés Projektek segítése Vezetői, ügyfélszolgálati és csapatépítő tréningek tartása Önkormányzati vezetők Fejlesztési javaslatok Fejlesztési projektek engedélyezése és felügyelete Fejlesztési projektekben részvétel (önkéntes) Részvétel csapatépítő tréningen Önkormányzati munkatársak Fejlesztési javaslatok Fejlesztési projektekben részvétel (önkéntes) Részvétel ügyfélszolgálati, nyelvi tréningen Részvétel csapatépítő tréningen

Ütemterv Esemény szeptember Összehasonlító tanulmány, szervezetfejlesztés: munkafolyamatok, eljárások fejlesztése, ügyfélszolgálati képzés október Költségvetés hatékony készítéséhez szaktanácsadás igénybevétele Vezetőképzés szeptember május Ügyfélszolgálati munkatársak idegen nyelvi képzése Résztvevők Mindenki Pénzügyes munkatársak Polgármester, jegyző, osztályvezetők Ügyfélszolgálati munkatársak

xQ diagnózis Az eddigi XQ eredmények összegzése •Válaszadók száma: 25 •Összesített xQ érték: 36 •Maximum pont: 100 •Nemzetközi átlagérték: 54 Reprezentatív magyar minta még nem áll rendelkezésre, az eddigi hazai önkormányzati xQ adatok alapján a magyar átlag a nemzetközi átlagnál alacsonyabb lesz. A magyar eredmények: Legalacsonyabb: 24 Legmagasabb : 46

Az eredmények témakörök szerinti bontásban: TISZTÁZOTTSÁG 42 EGYÉNI CÉLOK: tisztázott, mérhető, határidőhöz kötött munkahelyi célok 30 SZERVEZETI IRÁNYÍTÁS: pontosan megértett szervezeti stratégia és célok 27 CSOPORTFÓKUSZ: A csoport szorgalmas, és a legfontosabb célok megvalósításán dolgozik 69 xQ szervezeti diagnózis kérdőív eredményei (mennyiségi mutatók)

ELKÖTELEZŐDÉS 50 CSOPORTCÉLOK - MINŐSÉG: tisztázott, mérhető csoportcélok 34 EGYÉNI LOJALITÁS: az egyének elismerése és motiváltsága 34 EGYÉNI ELKÖTELEZETTSÉG: a szervezeti vezetés iránti elköteleződés 83 xQ szervezeti diagnózis kérdőív eredményei (mennyiségi mutatók)

A CÉLOK FELADATOKKÁ ALAKÍTÁSA 35 A KÜLÖNBÖZŐ SZERVEZETI SZINTEK CÉLJAINAK ÖSSZEHANGOLTSÁGA: minden alkalmazott a szervezeti célokra fókuszál 37 CSOPORTOS TERVEZÉS: tisztázott, egymással összehangolt feladatok és megvalósításuk 24 EGYÉNI TERVEZÉS: a prioritások ütemezéséhez szükséges rendszerszemlélet 22 EGYÉNI IDŐBEOSZTÁS: A legfontosabb célok megvalósítására fordított idő 57

xQ szervezeti diagnózis kérdőív eredményei (mennyiségi mutatók) A FELTÉTELEK BIZTOSÍTÁSA 34 CSOPORTON BELÜLI FELHATALMAZÁS: a feladatok teljesítéséhez szükséges erőforrások és szabadság megléte 23 A SZERVEZETI TELJESÍTMÉNY JAVÍTÁSA: a fejlesztés szisztematikus megközelítése 20 SZERVEZETI TÁMOGATÁS: a munkacsoportok aktív támogatása 58

SZINERGIA 22 CSOPORTKOMMUNIKÁCIÓ: kölcsönös megértés és kreatív párbeszéd 22 CSOPORTON BELÜLI BIZALOM: biztonságos, nyer-nyer környezet 20 SZERVEZET MEGBÍZHATÓSÁGA: a szervezeti értékek és elkötelezettség komolyan vétele 26 xQ szervezeti diagnózis kérdőív eredményei (mennyiségi mutatók)

SZÁMONKÉRHETŐSÉG 23 SZÁMONKÉRHETŐSÉG A CSOPORTBAN: az elkötelezettségek komolyan vétele a csoport tagjai körében 30 CSOPORTON BELÜLI MÉRŐSZÁMOK - MINŐSÉG: a sikeresség pontos és nyílt mérése 12 EGYÉNI SZÁMONKÉRHETŐSÉG: az eredmények érdekében tett egyéni kezdeményezés és felelősségvállalás 26

xQ szervezeti diagnózis kérdőív eredményei (minőségi mutatók) A munkatársak által megfogalmazott célok Pályázatok, projektek, beruházások, fejlesztések •Pályázatokon való aktív részvétel •Beruházások •Településfejlesztés •A fürdő fejlesztése •A város fejlesztése •Vonzerő növelése •Turizmus fejlesztése •Pályázatok sikere; •Településfejlesztés; idegenforgalom, turizmus fejlesztése •Kistérségi együttműködés fejlesztése •Településfejlesztés fontossági sorrendben, ütemezése, •Idegenforgalom széles körű bővítése •Településfejlesztés, infrastruktúra, térségközponti szerep erősítése •A fürdő fejlesztése •Beruházások megvalósítása •Beruházások •A lehetőségekhez mérten tudjon beruházni

xQ szervezeti diagnózis kérdőív eredményei (minőségi mutatók) Megbízható, jó működő Hivatal  Határidőben elvégzett munka, kitűnő minőségben  Határidőre elvégzett feladatok  A közintézmények ellátásának biztosítása  Pontos sikeres hivatali munka  A város jó irányítása  A hivatal működésének biztosítása, az elnyert pályázatok megvalósítása  A város és intézményeink megfelelő üzemeltetése  Az önkormányzat a működését és üzemelését a jövő évben is el tudja látni  A sikeresen elnyert pályázatokat megvalósítása  Elindult/induló beruházások pontos bonyolítása, kivitelezése  KV-ben meghatározott beruházások (iskola, bölcsöde...) megvalósítása  A megkezdett beruházások és fejlesztések megvalósítása  Minőségi munka  Együttműködés

xQ szervezeti diagnózis kérdőív eredményei (minőségi mutatók) Ügyfél orientáltság  Hatékony, ügyfélbarát munkavégzés  Ügyintézés gyorsabb, hatékonyabb megvalósítása  Ügyfelek minél hatékonyabb kiszolgálása  Szolgáltatások bővítése, minőség fejlesztése lakosság számára  Az ide látogató fürdővendégek maximális kiszolgálása Pénzügyi stabilitás  Költségvetésben elfogadottak következetes meg-és betartása  Költségtakarékosság  Költségvetésen "belül" maradni  Eredményes gazdálkodás  Költségtakarékosság

Mérőszámok Legfontosabb eredményeket jelző mérőszám csoport  Adóbevétel; nyert pályázati források; működési költségek  Pénzügyi-gazdasági mutatók  Pénzügy-gazdasági mutatók  Fejlesztési célok megvalósítása; költségvetés teljesítése  Költségvetési eredmény; turisztika, idegenforgalom; népességmegtartás  Elintézetlen ügyek száma az összes ügyekhez viszonyítva

Varázspálcák A legégetőbb – varázspálca jellegű – célok megnevezése  Beruházás, infrastruktúra-fejlesztés  Infrastrukturális fejlesztés - informatika, szociális ellátottság az épületben  Lakosság megkérdezése, "együtt" gondolkodás  Teljesítményértékelés kialakítása; Nem kéne minden vezetőnek, minden jelentéktelen ügyről tudni  Még nagyobb összefogásra, osztályok, ügyintézők közötti együttműködésre  Összehangoltabb munka, vélemények egyeztetése  A hivatal egészét érintő feladatokba minden dolgozó bevonása feladatkörnek megfelelően: kollektív munkavégzés; egy nagyobb volumenű feladatot ne egy személyre osszák le  Osztály megbeszélések, tájékoztatások,  Szociális helyiségek  Az osztályok, vezetők és beosztottak közötti információ csere egységesítése. Egy célért, összhangban dolgozó hivatal a településre nagyobb hatást tud gyakorolni.  Célok pontosabb megfogalmazása, a feladatok elosztása  A szakterületeken dolgozó kollégáknak nagyobb önállóságot kellene biztosítani

Köszönöm a figyelmüket! Bozzay-Kaiser Eszter BFH Európa Projektfejlesztő és Tanácsadó Kft Szombathely, Semmleweis I. u. 4-6., I.6. Tel:94/ , Fax.: 94/ Köszönöm a figyelmüket!