Szegedi Magatartástudományi Napok, jún. 5-6.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Advertisements

Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Az iskolai szociálismunka
Mit tanítsunk? Változó szakmai kompetenciák, változó szakmai elvárások…. Magyarországi Szociális Szakemberek Képzéséért Egyesület ISKOLASZÖVETSÉG 2012.
Komplex Instrukciós Program
Rehabilitáció és dementia
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
Szakmai nap a képesítések elismeréséről
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
ABO Institute Az egészségmegőrzés evolúciója. Az ABO Institute forradalmi újítása •Tudáskrízis: –Az orvostudomány összes tudása gyorsabban nő, mint amit.
Az orvosi szociológia oktatása a Szegedi Tudományegyetemen
„KAPCSOLATTARTÁS A KRÓNIKUS BETEGSÉGBEN SZENVEDŐKKEL”
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
A mentálhigénés képzés hatása a sepsiszentgyörgyi Családsegítő Központ működésére 1.A CS. S. K. rövid bemutatása: ben jött létre a FAMTERRA alapítvány.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
BEVEZETÉS A PSZICHIÁTRIÁBA
Dr. Harangozó Judit Orvos-koordinátor Ébredések Alapítvány
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A munka világával kapcsolatos tudás
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK.
Kommunikáció beteg gyermekekkel
Pszichoterápia Dr. Berghammer Rita SE Magatartástudományi Intézet
Javaslat az ágazati információ-politika átalakítására Dr. Kincses Gyula mb. főigazgató MEDINFO.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A szülő szerepe Dr Sólyom Enikő Konszenzus tanácskozás a korai fejlesztés és neurohabilitáció kérdéseiről Május 4-5. Seregélyes.
EGYENLŐ ESÉLYEK Tapasztalatok, teendők, tervek Dr. Derera Mihály igazgató MEOSZ Oktatási, Továbbképző és Távmunka Intézet.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
NEPHROLOGIAI KÉPZÉS – CSALÁDORVOS REZIDENSEK SZÁMÁRA
A szociális csoportmunkában alkalmazott csoportok típusai
Magatartástudományi Intézet
Csabai Márta* és Molnár Péter** *MTA Pszichológiai Kutatóintézet;
Egészségfejlesztés/ egészségnevelés Reproduktív egészség Barabás Katalin Szegedi Magatartástudományi Intézet.
Pedagógiai személyiségértelmezések
A PSZICHIÁTRIA ALAPVONALAI
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
BÁLINT CSOPORT ÉS MENTÁLHIGIÉNÉS SZEMLÉLET TALÁLKOZÁSA A SZÉKELYUDVARHELYI LELKI EGÉSZSÉGVÉDELMI KÖZPONT GYAKORLATÁBAN Illyefalva, 2006 szeptember 30.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Pedagógia – pszichológia
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
Gyermek - pszichoszomatika
A Veszprém megyei pszichiátriai ellátó rendszer ismertetése
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A kötöttpályás szakma perspektívái konferencia június 12. Az egész életen át tartó tanulás és a foglalkoztathatóság javítása Országos Foglalkoztatási.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
A kiemelt projekt eredményei: a módszertani feladatok és a hálózatépítés tükrében Avagy az „emberorientált” hálózat működése a hajléktalan-ellátáson belül.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A szocializáció folyamata
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Lejtmenetből lendület
Család – és Gyermekjóléti Központ
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Szegedi Magatartástudományi Napok, 2008. jún. 5-6. A Bálint-munka, mint az orvosi tevékenység támogatója, az oktatás és a továbbképzés eszköze Dr. Harrach Andor Semmelweis Egyetem – Magatartástudományi Intézet Magyarországi Bálint Mihály Pszichoszomatikus Társaság Szegedi Magatartástudományi Napok, 2008. jún. 5-6.

A Bálint-munka fő céljai Oktatás Személyiségfejlesztés Szupervízió

Az csoportülések fő témái A beteg problematikája és magatartása A referens beszámolója kérdésfeltevése magatartása

A hosszabbtávú csoportmunka Komplex változási-fejlődési folyamat Emocionális átélés és tanulás Csoportélmény Értékformálás Szupervíziós, korrektív jelleg Információ növelő, „oktató”

Orvosi készségi-magatartási elemek Kapcsolatteremtés Beszédkészség, kommunikáció Empátia Egzakt fantáziálás képessége Szociális szerepvállalás Emocionális intelligencia

Orvosi készségi-magatartási elemek Kapcsolatteremtés Beszédkészség, kommunikáció Empátia Egzakt fantáziálás képessége Szociális szerepvállalás Emocionális intelligencia Biopszichoszociális gondolkodás Pszichoszociális diagnosztika Csoportmagatartás Konfliktusfelmérés és kezelés Értékrendszerek

Önismereti elemek Saját konfliktusok Stressz kezelés Életminőség Privátéleti problémák áthatásai Orvosi identitás Etikai konfliktusok Saját karrier Saját specifikus konfliktusok mobilizálása

Hallgatói oktatás Junior Bálint csoportok Orvosi tevékenység alapjainak megismerése tágabb kereteinek megismerése Pályaválasztás beérése Kortársi segítő környezet Későbbi tevékenység fantáziabeli előkészítése, tervezése Medikális tudás személyi integrációja

A módszer fejlődési állomásai Tüneti diagnosztikától a lelki struktúra szemléletéhez (Freud, majd Bálint) Kapcsolati diagnosztika (Ferenczi, Bálint) - az orvos mint gyógyszer „Összdiagnózis” (Bálint) Diagnózis csoportmunkában – Bálint-csoport Bio-pszicho-szociális medicina (Alexander, Engel) átvétele A csoportdinamika további kiművelése (csoportszakemberek révén Bálint halála (1970) után) Behaviorisztikus szemlélet – „amerikai verzió”, idegtudomány

A Bálint-mozgalom, mint a pszichoszomatika tudományának szerveződési rugója

Ezen referátumban nem érintett témák: A módszer részletesebb csoportelmélete Alkalmazási variációk Kombináció más módszerekkel Csoportvezetés Orvosi beszélgetés, háziorvosi pszichoterápia

Magyarországi Bálint Mihály Pszichoszomatikus Társaság - csoportok szervezése - csoportvezetők képzése - a módszer bevezetése a képzésben és továbbképzésben - népszerűsítés a medicina sok területén Szeretettel várjuk az Önök közreműködését is! Harrach Andor - harrachandor@mail.datanet.hu 06-30-850-9602 www.balinttarsasag.extra.hu

Bálint Konferencia Állami Egészségügyi Központ Podmaniczky utcai telephelye (régi MÁV Kórházban) Július 14-én 10 órától 1062 Budapest, Podmaniczky u. 111.

Köszönjük a figyelmet! Harrach Andor harrachandor@mail.datanet.hu 06-30-850-9602 www.balinttarsasag.extra.hu