Diplomás kompetenciaigény munkával való elégedettség

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Advertisements

Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Pályakezdők munkával való elégedettsége Kiss Paszkál ELTE PPK Társadalom- és Neveléspszichológiai Tasznék.
A TÁMOP / projekt költségei. A projekt támogatási összegei Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
A kutatási program rövid bemutatása
OFIK Országos Felsőoktatási Információs Központ Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. Kerekes Gábor 2007, Budapest.
A Privatizáció hatásai a dolgozók béreire és bérstruktúrájára JOHN S. EARLE – George Mason University és Közép-európai Egyetem TELEGDY ÁLMOS – MTA KRTK.
A fejlesztés hatása a szervezetre
A munka világával kapcsolatos tudás
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Szükséges és hiányzó tanári kompetenciák a szakiskolai tanulók képzésében. Nemzetközi összehasonlítás VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia 2008.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
A költségvetés szerkezete: I. Összbevétel II. Parlament III. Tanács IV. Bizottság V. Bíróság VI. Számvevőszék VII. Európai Gazdasági és Szociális.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
A hisztogram Társadalomstatisztika, 2. előadás 2012/13. tanév, 1. félév Csákó Mihály (WJLF)
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Hallgatók karrierstratégiái és elhelyezkedési motivációi Fábri István vezető elemző Educatio Nonprofit Kft.- Országos Felsőoktatási Információs Központ.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Kabai Imre ZSKF TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT S ZAKMAI K LUB III MÁRCIUS 17. AZ ONLINE KUTATÁSOK ÉS A REPREZENTATIVITÁS.
Sajtótájékoztató Nyilvánosak a diplomás pályakövetési eredmények a portálon Educatio Nonprofit Kft. Budapest, október 14.
A pályakezdő diplomások munkaerő-piaci sikeressége 2011-ben Varga Júlia MTA KRTK Közgazdaságtudományi Intézet - BCE Frissdiplomások 2011 tanulmánykötet.
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Molnár László mk. alezredes
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Nemzetközi projekt az egészség társadalmi és gazdasági meghatározóiról Taller Ágnes december 4. DETERMINE.
Hallgatói kiválóság és intézményválasztási motivációk a hazai felsőoktatási felvételiknél Budapest, Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem október 28.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
1 A Nyugat- és Közép-Dunántúl megyei jogú városainak összehasonlítása a KSH statisztikai mutatói alapján év
1 A Nyugat- és Közép-Dunántúl megyei jogú városainak összehasonlítása a KSH statisztikai mutatói alapján év
Megvalósítók: Eötvös Loránd Tudományegyetem (főkedvezményezett) MTA Közgazdaságtudományi Intézet (kedvezményezett) Balassi Kiadó (kedvezményezett) Projekt.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Harmadik matematikakönyvem
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Értékek – Elvárás Diákok Szolgáltatói kultúra értékei ÁgazatSZMSZKIBarossÉpítészetiJendrassikPálfy- Vízügyi
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Nemzeti és nemzetközi képesítési keretrendszerek és a life-long learning Magyar nemzeti és nemzetközi lifelong konferencia Miskolc, 2007 április
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Kurtán Zsuzsa A felsőoktatásban folyó nyelvi és szaknyelvi képzések Helyzetkép és fejlesztési lehetőségek „A szaknyelvoktatás szerepe a foglalkoztathatóság.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Diplomás kompetenciaigény munkával való elégedettség freedigitalphotos.net Kiss Paszkál ELTE PPK Pszichológiai Intézet

Kompetenciaigény - munkaelégedettség http://ccphotos.neobase.hu Amiről szó lesz Kompetencia-megközelítések A kompetenciák közvetlen mérése Munkaelégedettség konstrukciója Kompetenciafaktorok Munkaelégedettség bejóslása Kompetenciaigény - munkaelégedettség

Kompetencia-megközelítések A megismeréstudományban: gyakorlati intelligencia Szervezetlélektanban: emberi erőforrás elmélete Oktatáskutatásban: tanulmányi eredmény Oktatáspolitikában: PISA-vizsgálatok freedigitalphotos.net Kompetenciaigény - munkaelégedettség

Nemzetközi előzmények CHEERS, HEGESCO, REFLEX: horizontális-vertikális illeszkedés Tuning Instrumentális kompetenciák Interperszonális kompetenciák Rendszerszintű kompetenciák AHELO (felsőoktatási PISA) Tuning + CLA Kompetenciaigény - munkaelégedettség

Nagymintás diplomás kutatás Diplomás Pályakövetési rendszer 2010-es adatfelvétel 2007 és 2009 végzettek 4511 fő freedigitalphotos.net Kompetenciaigény - munkaelégedettség

Kérdőív kérdésblokkjai Célváltozók: jövedelem, munkahely munkával való elégedettség presztízs szakterületi illeszkedés Bejósoló változók, korrelátumok: tanulmányok megítélése kompetenciák tanulási stratégiák kapcsolat az intézménnyel tanulmányi tapasztalatok szakmai gyakorlati tapasztalatok továbbtanulási tervek nemzetközi tapasztalatok, tervek Kompetenciaigény - munkaelégedettség

Munkaelégedettség főkomponens V=51,08% Tétel Faktorsúly a szakmai presztízzsel ,834 a szakmai előmenetellel, karrierépítéssel ,803 a munka személyi körülményeivel ,779 munka tárgyi körülményeivel ,750 a munka szakmai, tartalmi részével ,726 a jövedelemmel, juttatásokkal ,717 Kompetenciaigény - munkaelégedettség

Kompetenciaigény - munkaelégedettség Kompetenciafaktorok   Faktorok  Tétel E (V=15%) I (V=14%) 3 (V=11,48%) 4 (V= 8,56%) precíz munkavégzés (E) ,779 ,177 ,007 ,193 képesség az önálló munkavégzésre (E) ,773 ,096 ,137 ,179 nagy munkabírás (E) ,771 ,104 ,183 ,072 képesség a csapatmunkára (E) ,596 ,198 ,297 ,079 kapcsolatteremtő, kommunikációs készség (E) ,575 ,069 ,389 ,187 technikai, számítástechnikai eszközök használatában jártasság (I) ,171 ,784 -,074 ,208 számolási, számítási feladatok megoldásának képessége (I) ,151 ,659 ,238 -,093 interneten való eligazodás (I) ,157 ,623 ,276 ,084 elemzés és rendszerezés képessége (I) ,309 ,611 ,097 ,385 logikai, térbeli gondolkodás (I) ,173 ,528 ,433 ,042 írásbeli kifejezőkészség (I) ,182 ,522 ,225 ,383 idegen nyelvű kifejezőkészség (I) -,071 ,446 ,227 ,010 vállalkozószellem (K) ,220 ,782 ,031 képesség az újításra, új dolgok felfedezésére (K) ,333 ,200 ,662 ,216 társadalmi kérdésekben való jártasság (K) ,083 ,222 ,653 ,243 kitűzött célok megvalósításának képessége (K) ,475 ,206 ,551 szervezőkészség (K) ,281 ,462 ,194 elméleti szakmai jártasság (SZ) ,142 ,107 ,207 ,846 gyakorlati szakmai jártasság (SZ) ,205 ,039 ,130 ,828 képesség a tanulásra, önképzésre(K) ,408 ,169 ,496 Együttműködés Instrumentális-kognitív (Társas) kezdeményezés Szakmaiság Kompetenciaigény - munkaelégedettség

Munkával való elégedettség bejóslása Modell Standardizált t Sig. Beta (Constant)   1,268 ,206 Kompetencia E-faktor 0,095 1,847 ,066 Kompetencia I-faktor 0,146 2,695 ,007 Kompetencia K-faktor 0,152 2,849 ,005 Kompetencia SZ-faktor 0,261 4,939 ,000 Tanulmányok-főkomponens 0,053 ,978 ,329 Életkor -0,121 -2,416 ,016 Nem -0,032 -,631 ,529 Jövedelem 0,299 5,564 Elsőként megnevezett szak: egyetemi -0,108 -,943 ,347 Elsőként megnevezett szak: főiskolai -0,106 -,932 ,352 Hány hónapig kereste első munkáját 0,017 ,343 ,732 Beosztás -0,044 -,879 ,380 Külföldi tulajdonos aránya 0,059 1,164 ,245 R2=0,3 Kompetenciaigény - munkaelégedettség

Kompetenciaigény - munkaelégedettség Következtetések A kompetencia fogalma, a skála megfelelően működik kapcsolatot teremt valóban a munka és a tanulmányok között. Pozitív a kapcsolat a kompetenciaigény és a munkával való elégedettség között. freedigitalphotos.net Kompetenciaigény - munkaelégedettség

kiss.paszkal@ppk.elte.hu http://kisspaszkal.elte.hu freedigitalphotos.net Köszönöm a figyelmet! kiss.paszkal@ppk.elte.hu http://kisspaszkal.elte.hu