Gyermekeink egészségéért: iskolában és otthon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette:Dobák Lídia
Advertisements

A siker kulcsa: egészség az iskolában
MIÉRT, MIKOR ÉS HOGYAN SZOKJUNK LE A DOHÁNYZÁSRÓL?
Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
az általános iskolákban
Az iskola tanulóinak egészségmagatartása Mit tehetnek a szülők?
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
2010 ÉVI PCOS ORVOS ÉS KÖZÖNSÉGTALÁLKOZÓ
Helyes táplálkozás.
Sportolás hatása szervezetünkre
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
Egészséges táplálkozás
Táplálkozás-egészségügyi ajánlás
Az egészséges fogyás útja 1. A túlsúly oka 2. A túlsúly típusai 3
Mindennapi testmozgás és egészség
Aktív, egészséges életmód alsó tagozatos diákoknak
Napocska Napköziotthon
KÉSZÍTETTE: Földi – Szaniszló Lilla
Az iskola tanulóinak egészségmagatartása Mit tehetnek a szülők? Gárdonyi Géza Ciszterci Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium Készítette: Dr. Mezei Éva.
Az elhízás.
Egészséges táplálkozás Mindent tudunk róla A csapból is ez folyik Unalmas téma Nem lehet semmit enni Mi jut eszünkbe róla ?
Táplálkozás, emésztés.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
Egészségtudatos táplálkozásról – szülőknek
Az egészséges táplálkozás irányelvei
A magas vérnyomás Lakatos Dalma 10.b.
A helyes táplálkozás.
Kalcium és D vitamin szerepe táplálkozásunkban
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Startolj Reggelivel! iskolareggeli program
Szívünk napja - Szív Világnapja SZEPTEMBER 24.
Az egészségtelen táplálkozás és a túlsúly
Egészséges életmód: a testmozgás élettani hatásai
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Oktatás kiemelkedő fontossága
Aktív, egészséges életmód alsó tagozatos diákoknak
Szabadidő, szórakozás tizenéves korban Határok és egyezségek
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Az egészséges életmód és a stressz
Egészséges életmód Egészségmegőrzés
A táplálkozás és az egészség összefüggései
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
A helyes táplálkozás.
Egészséges életmódra nevelés témakörében előadás megtartása
Aktív, egészséges életmód
A szervezet energiaforgalma
Testi - lelki egyensúly
Egészségkultúra 9. évfolyam
Egészséges életmód, helyes táplálkozás
Egészségnevelés óvodásoknak, kisiskolások és a tinik körében
Élettani hatások, amelyekre nem fordítunk kellő figyelmet
Klikk a folytatáshoz!. Az elmúlt évek során a cukorbetegség diétájának fogalma átértékelődött. A hangsúlyeltolódás lényege elsősorban az, hogy a II. típusú.
EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS Készítette: Nadin, Barbi, Cinti, Attila.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
A HELYES TÁPLÁLKOZÁS MIT, MIKOR, MENNYIT.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
Barcsák Marianna - KPSZTI
A sejtet felépítő anyagok A sejtek anyagcseréje Tápanyagok Anyagcsere
DOWN Alapítvány Vámos Magdolna 2016.
Veszprém Megyei Kormányhivatal
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Dr. Seregi János állatorvos, egyetemi tanár
Előadó: Dr. Frányó Ildikó háziorvos
Pulyka az egészséges táplálkozásban
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Gyermekeink egészségéért: iskolában és otthon

Mi a baj a gyerekek egészségével? Lelki zavarok gyakorisága és következményei Elhízás gyakorisága és következményei Gerinc-eltérések gyakorisága és következményei Allergia és következményei

Az egészséget veszélyeztető legfőbb tényezők: Érzelmi nevelés hiányosságai Stressz Tv, számítógép, információ-özön Autó, nehéz iskolatáska, előnytelen iskolabútorok Mozgásszegény, ülő életmód Táplálkozási szokások Környezeti ártalmak

Tennivalók: Iskolában: Otthon: 1. Egészséges táplálkozás 2. Mindennapi testmozgás 3. Lelki egészség elősegítése 4. Egészségtan oktatása Otthon: A fentieket támogató életmód Szeretetteljes, gyermekre odafigyelő légkör

Egészséges táplálkozás

Az elhízás sokkal több, mint esztétikai probléma Tud róla, hogy az optimális testtömeg két fő pillére: a kiegyensúlyozott táplálkozás és a mindennapi testmozgás?! Tud róla, hogy gyermekét esetleg csúfolják az osztálytársai alkata miatt?! Ha még nem beszélgettek erről, tapintatosan kérdezzen rá! Tud róla, hogy a túlsúly következtében számos betegség fenyegeti gyermekét? Ilyenek: magasvérnyomás-betegség, cukorbetegség, anyagcsere-betegségek, szívbetegségek, ízületi problémák stb. Tud róla, hogy az elhízást sokkal könnyebb megelőzni, mint fogyókúrázni. Magyarországon a gyermekek egyharmada elhízott és még több a kövér felnőtt. Mutasson példát gyermekének, és segítse őt!

Az elhízás megelőzésének titka: az egyensúly!

Mit (t)együnk? Táplálkozzunk változatosan! Naponta fogyasszunk többször zöldséget, gyümölcsöt! Együnk naponta barna lisztből készült pékárut! Naponta igyunk tejet, fogyasszunk tejtermékeket! Naponta fogyasszunk húst, húskészítményt, hetente minimum egyszer halat is! Zsír helyett étolajjal készítsük az ételeket! Kevés sót használjunk, mérsékeljük az utánsózást! Szomjúság oltására legjobb az ivóvíz, igyunk naponta 1,5–2 liter vizet! Ne engedje gyermekét reggeli nélkül iskolába, legyen idő minden nap a nyugodt étkezésre!

Javasoljon, és vásároljon e szerint: ezek helyett… …ezek ajánlottak Fehér lisztből készült kenyérfélék, zsiradékban linzerek, leveles vajastészta alapú sütemények Különböző töltelékkel készült rétesek, piték, piskóták, illetve túrós, diós, mákos pékáruk Csokoládék, cukorkák Friss gyümölcsök, aszalt gyümölcsök, kompót, befőtt, müzliszeletek, tejdesszertek Hagyományos szendvicsek Szendvicsek zöldségekkel kiegészítve Chipsek, sós ropik Szezámmagos ropik, pattogatott kukorica, puffasztott gabonaszelet, buláta, natúr olajos magvak Cukrozott, szénsavas üdítőitalok Rostos gyümölcs- és zöldséglevek, ásványvíz

Jó egészséget kívánunk! Segítse családját is ebben! ☺Gyermeke egészséges táplálkozási szokásainak tudatosításában Önnek van nagy szerepe. Alakítsa ki szokásait tudatosan gyermekével együtt, s a siker nem marad el! ☺Igaz, hogy az egészségtudatos táplálkozás több odafigyelést és időt is igényel, azonban nem drágább! A család egészségére minden nap szánjon pár percet!

2. Testmozgás Minden nap, minden gyermek részvételével valósuljon meg: A szívet és a tüdőt kellően terhelje meg - ennek jele: kiizadás, kipirulás,lihegés A jól végzett munka sikerélményét nyújtsa minden gyermeknek, még az ügyetlennek is A játék örömét nyújtsa Minden testnevelés órán legyen gimnasztika, abban szakszerű tartásjavító és légző torna (www.gerinces.hu; www.alvital.hu) Az értékelés a részvételre serkentse a gyermekeket

2. Testmozgás Az alábbi betegségeket előzi meg a mindennapi, örömmel végzett testmozgás: szív- és érbetegségek (magas vérnyomás, infarktus, agyvérzés, stb.) elhízás, cukorbetegség, kóros vérzsírtartalom a gerinc porckopásos betegségei (porckorongsérv) a csontok mészhiánya (osteoporosis) depresszió, önértékelési zavar, beilleszkedési zavarok

3. Lelki egészség elősegítése Segítő, odafigyelő, szeretetteljes otthoni légkör, közös családi étkezések beszélgetéssel (nem a TV előtt), közös hétvégi szabad-levegős programok (egyúttal mozgás is) Személyközpontú pedagógiai módszerek alkalmazása az iskolában Művészetek (ének, zene, mese, tánc, népi rítus és játék) alkalmazása Az okos internet- és média-használat kialakítása, az információk befogadásának megtanítása

3. Lelki egészség elősegítése Testmozgás: önértékelés, önbizalom javul társakhoz, szülőkhöz, tanárokhoz fűződő kapcsolat javul stressztűrés, stresszfeldolgozás javul tanulási eredmény javul Művészetek: az agy mindkét felét (féltekéjét) együttesen fejleszti, ezért: probléma-megoldás, alkotókészség javul tanulás rövidebb idő alatt is jobban sikerül, a tanultak felidézése, előhívása javul

4. Egészségtan oktatása Alapvető ismeretek az egészségről: mik védik, mik veszélyeztetik fertőzések elkerülése a nem-fertőző népbetegségek elkerülése egészséges táplálkozás, mindennapi testmozgás a média (Internet, TV, reklámok) hatása a testi és lelki egészségre környezetvédelem fogyasztóvédelem balesetvédelem

4. Egészségtan oktatása Mikor és hogyan kell az egészségügyi ellátáshoz fordulni Családi életre nevelés, a nő és a férfi társadalmi szerepe, gyermekáldás fogadása Figyelem! - az egészségről tanultakat az iskola életében csinálni is kell! 1. egészséges táplálkozás 2. mindennapi testmozgás 3. lelki egészség elősegítése a személyközpontú pedagógiai módszerek és a művészetek alkalmazásával

Mit kérünk a szülőktől? Várják el az iskolától a gyermekek egészségéhez szükséges tennivalók megvalósítását (nemcsak felvételi pontok kellenek) Segítsék ebben az iskolát A családban is törekedjenek az egészséges életmód megvalósítására Keressék az együttműködést az iskola környezetében működő civil szervezetekkel és gazdákkal.

Egészségügyi Minisztérium Népegészségügyi Főosztálya (www. eum Egészségügyi Minisztérium Népegészségügyi Főosztálya (www.eum.hu ) Népegészségügyi Kormánymegbízotti Iroda Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet (www.oeti.hu)