Lovass Tibor 06/20-549-5200

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kóstoljon bele” a Vidék Ízébe!
Advertisements

EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Turisztikai szuksegletek
ÜDVÖZLÖM ÖNÖKET A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGÉNEK NEVÉBEN!
Szinte lehetetlen??? DWIGHT D. EISENHOWER generálisnak igaza volt akkor, amikor megparancsolta, hogy minél több képeket és filmeket készítsenek a holokausztról.
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Szendrő Városi Sport- és Szabadidő Klub Természetjáró Szakosztály
Lakner Zoltán.
E.ON – Versenyben Önökért!
A tudatos élet alapelvei
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
A turizmus rendszer környezete
1.Számú Elnöki (ecchi)gőzfürdő terv. -Ki ne álmodozott volna az anime és manga rajongók közül, hogy egy napon majd eljut Japánba és személyesen megismeri,
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
It Italo Santelli Gerevics Aladár It Ha van egy leírt célod, ne azon aggódj, hogy hogyan éred el. Dolgozz rajta és a tudatalattid szállítja a megoldást.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Albert Einstein idézetek.
Közönségkapcsolatok (PR)
Az Élet Vonata.
Néha úgy érzed, hogy az árral szemben úszol?
Készítette: a Dalai Láma
február 24. Gyutai Csaba. 2 3 Forrás: Nemzetközi Statisztikai Évkönyv, 2004, KSH, Bp., Ipari és Építőipari Statisztikai Évkönyv, 2005, KSH, Bp.
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat!
Kocsis Gáborné Lamberti Judit környezetismeret 4. osztály
Zsikazsu Emlékkönyve.
A vállalkozások környezete
KEZDÉS!!!!!!.
Közönségkapcsolat (public relations)
Településmarketing Értékaudit.
Kompetenciamarketing Stratégiai tervezés folyamata
Albert Einstein idézetek.
Isten misztériumának előzetes kérdése
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Fülemüle informatika verseny
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Vállalati arculat.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban október 24. Baktalórántháza Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka Kék Pont Alapítvány.
Ki is az elemző közgazdász?
Sponsorare necesse est
JÓ REGGELT!.
Asztal- és életközösség Jézussal
NATIONAL FRIENDSHIP WEEK Sok ember sétál ki-, be az életedben De kevés az igaz barát, aki otthagyja lábnyomát a szíveden.
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
Vonzástényezők vizsgálata két fürdőváros példáján
„Reflektorfényben Te állsz”
Fábiánkovits Márk o Édesapám szülei horvát származásúak, én Magyarországon születtem Sopronban. o Édesapám Horvátországban született egy kis városban,
Karácsony Ha szerencsénk van havazik és nem tűnik minden annyira szürkének. Mostanában, hogy jön az új év és a Karácsony, csak fázol és meg-megállva.
RIPPLN – AZ ÁTLÁTHATÓ KÖZÖSSÉG. Ripple = fodrozódás Ezt a szót használja az angol arra az esetre is, amikor egy vízbe ejtett tárgy, vagy vízcsepp maga.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Bölcsességek, aforizmák
Három hetet meghaladó projekt-hét Neked, rólad, hozzád szól a dal
Hát én lennék, és Botond!! 
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
PORTSMOUTH. AZ INDULÁS NAPJA: Elégé izgalmas volt mivel még nem utaztam eddig repülőn soha. De, nem volt rossz sőt élveztem. Főleg a felszállást, de ami.
Sásdi Faodu Egyesület 2001 – től napjainkig. A kezdetektől vállaljuk a sásdi térségben élő hátrányos helyzetű fiatalok összefogását és támogatását, a.
CSODÁS KÍVÁNSÁG 1.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
A tudatos fogyasztói magatartás kultúrájának terjesztése, a civil kezdeményezések fontossága Boczné Lakatos Vanda Pécsi Zöld Kör Egyesület – egyesületi.
A PAKSI BŐVÍTÉS LEHETSÉGES HATÁSAI TOLNA MEGYÉRE: KAPCSOLÓDÁSI PONTOK, EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A TELLER-LÉVAI PROJEKTEKHEZ NASZVADI BALÁZS TERÜLETFEJLESZTÉSI OSZTÁLYVEZETŐ.
A kulturális örökség gazdasági-társadalmi hatásának feltárása A siroki vár felújításának tanulságai helyi szemmel Soós Gábor, Bodorkós Barbara, Lazányi.
LEADER, Identitás, Sport
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Előadás másolata:

Lovass Tibor 06/

 Dr. Kiss Gyula: „Bárhol jártok az országban, az első utatok a település kocsmájába vezessen! Nézzétek meg a mellékhelyiséget! Az hű tükörképe az ott élő embereknek.”

 Szókratész: „Amiképpen az ember gondolkodik olyan ő.”

 A település eleve maga egy termék. Csak meg kell nézni, és máris vélemény alakul ki bárkiben egy településről.  Egy település alapvetően a lakói miatt van!

 Egy település – egy termék  A kisajátítás tudománya - pozícionálás  Rajzoltasd le hol félnek, hol érzik jól magukat

 Egy település nevéről emlékek idéződnek fel: érzések, hangulatok, hangok, ízek, illatok. Kellemesek vagy kínosak.  Az általunk már látott földrajzi helyek képe, imázsa hosszasan él bennünk, és meglehetősen nehéz megváltoztatni.  A turista csak egyszer csalódó típus.

 A kommunikációs eszközrendszer alkalmazásának célja, hogy a térségről, településről megfelelő imázs alakuljon ki a célcsoportokban. Az imázsépítés alkotóelemei lehetnek a  design - szimbólumok, arculatai elemek rendszere,  szlogen - rövid, csattanós jelmondat,  személyes képviselő, "arc" - a teret, települést megszemélyesítő, többnyire ismert személyiség,  közvetlen kommunikációs eszközök – hirdetések megjelenítése, tömegkommunkációs eszközök, internet.

 Légy más és abban légy első!  Kisajátítani egy szót a fogyasztó koponyájában!  Kapcsolódás versenytársi pozícióhoz.  Repozicionálás (Szócsere a koponyákban.)  Emberek, intézmények, múlt.

Eddigi ismeretanyag rólunk Tudatos kép kiépítése

 Külső, belső tényezők, imázs vizsgálat.  Milyen a polgárokban kialakult imázs?  A település adottságaihoz viszonyítva  jobb,  rosszabb, vagy  azonos.  Milyen a környezet számára közvetített imázs?

 Belső elemzések - adottságok (értékaudit) - társadalmi, szociális viszonyok, - tényezőellátottság, - tradíciók - teljesítménykompetencia (a különböző funkcióknak való megfelelés képessége) - imázs (imázsaudit) - gazdasági imázs (telephely-, és piaci imázs) - társadalmi imázs - ökológiai imázs - kulturális imázs - marketingorientált tevékenységek vizsgálata (tevékenységaudit) - gazdaságfejlesztési tevékenység - turisztikai vonzerő-fejlesztés - kommunikáció, PR

 Külső tényezők elemzése - a célcsoportok igényeinek felmérése, elvárásainak elemzése, szegmentálás (célcsoportaudit) - természetes személyek - az önkormányzat és hivatalai - vállalatok, vállalkozások - kormányzati szervek - egyéb gazdasági, társadalmi szervezetek - külföldi speciális szervezetek, intézmények - a versenytársként számba vehető területek meghatározása, összehasonlító elemzése (konkurenciaaudit) - érték - imázs - tevékenység - befektetők

 Vannak kézzelfogható tényezők, de létezik összbenyomás is:  A hely jellegéből fakadóan: festői táj, inger gazdag környezet, tetszetős kirakatok, hangulatos főtér, vagy gondozatlan utcák, leromlott épületek.  Érzéki haszonköltségek: tiszta-elhanyagolt, csendes-hangos, stb.  Pszichikai haszonköltségek: nehéz szavakba önteni pl.:a település hangulata „levegője”, élhető, klassz valamiért … stb.

 Stratégia  Piaci szegmentálás  termékfejlesztés  Infrastruktúra-fejlesztés  telepítési, működési, megélhetési költségek  közösségi szolgáltatások  helyi gazdaság fejlesztése  önkormányzat reklámtevékenysége  Folyamatosan figyelni a célok megvalósulását  Folyamatosan figyelni a célok megvalósulását!

 A közvagyon és a magánvagyon keveredése  Nagy az érdekcsoportok száma – nehezen fejleszthető  Nagyobb egységek része, így hatással vannak egymásra. (kistérség, megye, régió)

 Érdemes megvizsgálni minden fűszálat!  A településmarketing  tudatos, vagy  átmeneti fellángolás, vagy  kidobott pénz.  Mit várnak el?  Rajzoltasd le hol félnek, hol érzik jól magukat, hol mozognak a legtöbbet!

 Milyen messze van a település?  A település egyetlen hátránya, hogy nincs előnye.  Fontos a tudat kialakítása!  „Haszonkeresés nélkül semmi sem történik a világon. Ne is kívánjunk az emberektől érdekeikkel ellentétes dolgot. De nem olyan alacsony vágy ez, csak adjunk neki józan irányt, fordítsuk nemes célokra.” Gróf Széchenyi István  Székely János erdélyi író fogalmazott találóan: „A hatalom természetes végső határa az a pont, ameddig az alattvalók hűsége kitart”.

 Kreativitás Az innováció a jövő alapja!!!  Ökováros Virulókert baráti Közösség – közétkeztetés  Minden nagyobb eseményhez kötelező városnézés, szervezett csoportok esetében is.

 Villamos - Zalán Vizi erőmű  Kerékpárverseny a Kossuth utcában  A versenyképesség egyik alapfeltétele a közbizalom

 … például az Egerszeg Fesztivállal?  Hogy a helyiek is meglássák benne azt, hogy ez nekik is jó?  Ez klasszikus településmarketing helyzet: ugyanaz a tér, másnak eladva!  Erőforrást akkor tegyünk bele, ha van hozadék!

 A település piaci szempontból bizalmi termék: a minőségéről csak a "fogyasztás" során alkothatunk képet, előzetes véleményünk csak később nyerhet megerősítést (vagy állapíthatjuk meg csalódásunkat).

 A lakosság, a szervezetek (civil, üzleti, hivatali) viselkedése, magatartása spontán, nem tudatos formálója a hely-imázsnak.  Sokszor előfordul, hogy a bennünk élő kép valamilyen sztereotípiához kötődik (hűvös angolok, precíz németek, konok jászok, rátarti matyók stb.) és ezt a véleményt kivetítjük a térségre is.

 AQUA Parkok találkozója.  Megyeszékhelyi főterek konferencia.  Villamosok városai.  Csendes tavak, horgászvizek faluja.  Ízek faluja.  A kakukkfű települése.  Idegen országok itt élő képviselői. Milyen az én hazám? Milyen kapcsolataim vannak, mit lehetne lépni?  Összezárás napja.

 Kávéházak tere. Egy kávéház – ezer vers, hatszáz cikk. Ihletet adó kávéház.  Bejárható falu.  Mosolyfalva.  Hétrét falva.  Furfang falva.  Ezer mester falva.  Tökfalva.  10 óra falva.  A munka falva.  Erdőfalva.  Jöjjön hozzánk aludni. Szundifalva.

 Ahova érdemes eljutni, oda nem vezet könnyű út!  A jövő racionális tervezése csak illúzió, s ez nem meglepő, mert az élet nem ésszerű, hanem életszerű.  A jövőt mindig azok határozzák meg, akik hisznek benne, és nem azok, akik tagadják.

MI JUT ESZÉBE ZALAEGERSZEGRŐL? HOGYAN JELLEMEZNÉ ZALAEGERSZEGET? VÉLEMÉNYEK RÖVIDEN.  Szürke, átutazó város.  Kicsit (főleg nyáron) poros a levegő.  Virágos, kellemes kisváros.  Átlagos  Forgalmas, nagy, fejlődő szép városnak tartom Zalaegerszeget.  Nagyváros, mozgalmas  Zalaegerszegről elsőként az élményfürdő jut eszembe, bár még sosem jártam sem ott, sem a városban.

 Bővebben kifejtett vélemények!  Személyes, egyben az egyik legkedvesebb emlékem, amikor a zalaegerszegi kórház szülészeti osztályán először pillanthattam meg a keresztfiam (2001-ben)!  Zalaegerszegen sikerült először szembe mennem a forgalommal, mert számomra átláthatatlan volt a közlekedés szervezése, és szokatlan a városon belüli 2 sávos közlekedés!   Egyik kedvenc pihenő helyem a Gébárti-tó, és annak környéke, a munkám elvégzése után szívesen elücsörgök vagy sétálok ott pihenésként!

 A város neve még eszembe juttatja a ruhagyárat, a Zalakerámiát, a Flextronics zalaegerszegi üzemét és az Aquaparkot.  Rengeteg a virág az utcákon, tereken. Fekvésének is köszönhetően sok a zöldövezet, és ettől az egész város „légköre”, mint ahogy a környéke is: kellemes, megnyugtató!  Zalaegerszegről nekem az esküvők jutnak eszembe,mivel sok rokonom él ott és az elmúlt években két lakodalomban is voltam a városban, ezen kívül még a TV is, mivel nagyon tetszett a pénteki TV látogatás.

 Nem sokszor jártam Zalaegerszegen, csak amikor mentünk meccsre, de akkor is csak a stadionnál álltunk meg, én egy nagyvárosnak tartom, eléggé nyüzsgő az élet, Szombathelyhez tudnám hasonlítani!  A szívsebészet a zalaegerszegi kórházban, amely országosan az elsők között áll. Az Aquapark, nagyon kellemes és felejthetetlen élmény volt, többször is jártam ott családommal. A Zalaegerszegi Színház, igaz még nem láttam egy előadást sem, de hallottam róla. Zalakerámia termékei.(bár azt nem tudom, hogy működik - e még)

 Sajnos a "sötét Zala" jelzőtől úgy gondolom sosem fog megszabadulni Zala megye és így Zalaegerszeg sem. Sok ember - szerintem tévesen - úgy gondolja, hogy ezt a jelzőt az itt élő nagyszámú etnikai kisebbség miatt kapta. Én úgy tudom, hogy egy Zala megyei település volt az utolsó az országban, ahova bevezették az áramot és ezzel a világítást, és innen a "sötét Zala" jelző.  Másoktól hallottam, hogy ez a fürdő kellemes kikapcsolódás az odalátogatóknak. Másodsorban a ZTE focicsapat, de csak, mert gyakran hallani a nevüket és végül pedig, hogy közel van Szombathelyhez.  Másoktól hallottam, hogy ez a fürdő kellemes kikapcsolódás az odalátogatóknak. Másodsorban a ZTE focicsapat, de csak, mert gyakran hallani a nevüket és végül pedig, hogy közel van Szombathelyhez.  Zalaegerszeg fiatalos város, egy folyamatosan fejlődő kulturális központ. (a városban van színház, mozi, pláza, aquapark, művelődési ház)

 Élhető, szerethető, fejlődőképes város, bár a fejlődése csak egy bizonyos érdekkör számára hoz gazdasági hasznot. Néha viszont nagyon kihaltnak érzem, hiányolom pl.: a főiskolás diákok jelenlétét, akik sokszor színt visznek az ember életébe, a fiatalok már nem a dísz téren találkoznak szabadidejükben, hanem a plázákban. Kevés olyan program van a városban, ami megmozdítaná a városi lakosság egészét, valamint a környező falvak lakosságát. Egyedül a sportesemények nyújtanak kollektív szórakozási lehetőséget.

 Valószínűleg fejlődő város, mivel a Vas Népe napilapban elég gyakran látható zalaegerszegi álláshirdetés.  Személyes nagyon jó emlék jut eszembe Zalaegerszegről, jó étterem, benne jó ebéd elfogyasztása édesapámmal, aki gyermekkoromban, nyári szünetekbe sokszor elvitt magával Zalaegerszegre munkája végzésekor.

 Forgalom  Szürke, átutazó város  Szívsebészet  Stadion, mérkőzések  AQUAPARK, ZALAKERÁMIA, HEVESI SZÍNHÁZ  Sok zöld, kellemes, megnyugtató  Gébárti tó  Fejlődő kulturális központ  Főiskolások  Dísz tér  Álláshirdetés  Éttermek, ételspecialitások

 Múltba révedés.  Szervezett befektetői járat!  Internet falva. Játékok: rendezd át a települést!  Elszármazottak. (Kapcsolatok. Jégcsarnok.)  Ovisoktól a nyugdíjasokig mindenkit bevonni!  Belvárosi szüret, buszokon kóstoltató.

Keress egy jó konzulenst! Keress egy jó konzulenst! Köszönöm a figyelmet! Köszönöm a figyelmet!